Waar zijn jullie toch gebleven?

Hoi hoi!

Allereerst Miranda, heel erg gefeliciteerd met de 1e verjaardag van Noah! Wat een mijlpaal hè?! Ik vind die 1e verjaardag altijd wel heel bijzonder hoor. Bij Gernald liep ik heel de dag te denken: 1 jaar geleden om deze tijd was ik daar of deed ik dat of had ik weeën of was hij net geboren. Ik ga dan heel veel met mijn gedachten een jaar terug in de tijd. Heb jij dat ook?

Jelte heeft nog steeds 6 tandjes. Ik heb alweer een paar weken het idee dat er meer aan zitten te komen, want hij kwijlt en poept alsof het een lieve lust is. Maar ik voel en zie nog niks.

Nou het filmpje van Jelte dat hij kruipt heb je inmiddels kunnen zien. Ik vind het helemaal geweldig dat hij kruipt. En het achterna rennen omdat hij steeds aan dingen zit waar hij niet aan mag komen valt tot nu toe mee (ff afkloppen!).

Gelukkig dat de draaipoging gelukt is bij je zus. Bij mijn vriendin hadden ze het 3x geprobeerd, maar steeds draaide ze weer terug. Wanneer is je zus uitgerekend?

Ja die papa's!! Die leren ze verkeerde dingen. Dick doet dat ook weleens en dan zeg ik: ja, nu lach je erom maar straks krijgt hij op zijn kop als hij dat zegt/doet en dan weet ie ook niet waarom.
Maar hij gaat vlot hoor, met zijn ontwikkelingen. Het is maar goed dat er weer een kleintje aan zit te komen, want je bent zo wel snel van je kleine mannetje af, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar wel erg leuk om te zien als ze zich ontwikkelen.

Met lijnen gaat het moeizaam. Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Vooral die weekenden. Gisteravond bij mijn zus moeten oppassen. Staat er chips op tafel en ja dan verdwijnt er wel het één en ander naar binnen, zeker als je achter de tv zit. Maar goed vandaag gaan we weer met frisse moed verder.....

Jelte is momenteel erg eigenwijs met eten. Meneer moet het zelf doen. Brood mag niet meer in zijn mond gestopt worden, maar moet op het blad van de kinderstoel gelegd worden en dan eet ie het zelf op. Dus hij heeft al een heel eigen willetje. Maar ja, met warm eten gaat dat een beetje lastig, dus dat is nog wel tobben nu. Behalve vrijdag, toen aten we bruine bonen. Hup, wat boontjes op het blad en eten dat hij deed! Op een gegeven moment heb ik 'm echt niet meer gegeven omdat ik bang was dat hij anders buikpijn zou krijgen. Hij had behoorlijk wat gegeten. Dus ik ga er maar van uit dat het een fase is en maak me er maar niet te druk om.
Wel heb ik nu ook het idee dat hij een beetje uitgekeken raakt op zijn koekjes. Hij krijgt nu nijntjekoekjes, cracottes, liga of ontbijtkoek. Maar alles gooit hij weg. Nu heb ik 'm vanmorgen zomaar een paar kruidnootjes gegeven. Nou jullie hadden dat gezichtje moeten zien! Hij straalde en zat te smikkelen! Dus ook maar op zoek naar andere koekjes :)
Hoe gaat het eten bij jullie?

En Ingrid? Hoe is het bij jou? Wel een ongelijke strijd met die burendag hè? Dat was te voorzien dat jij die zou winnen! Hahah.
Mijn schoonzus had ook een herfsttaart gemaakt voor mijn andere schoonzus. Heel mooi. Een bruine ondergrond met allerlei gekleurde blaadjes en een paar paddestoelen. Zonde om op te eten!

Groetjes Corina

Ja dank je wel... Het is idd een hele mijlpaal. Niet te geloven wat dat jaar voorbij is gevlogen...
Ik zat zaterdagavond ook echt zo van: Nu lag ik te puffen. Nu braken ze mijn vliezen enz enz... Toch ook best raar als je daar dan aan terugdenkt..

Fijn is dat he, dat kwijlen... Noah ook nog enorm. Er zullen er nog wel meer doorkomen binnenkort...

JAAA wat was dat leuk om te zien zeg!! Wat fijn dat je dat niet hoeft!! HIer ben ik de hele dag aan het corrigeren... ;-) Overal zit hij aan en alles verdwijnt in zijn mond...Hoe zet je eigenlijk filmpjes op hyves? Ik heb een hele leuke van Noah met zijn taart maar heb geen idee hoe ik hem op hyves krijg...

Ze is 9 okt uitgerekend. Nu dus al 38 weken ver...

Tja en als je een keer wat chips ofzo eet is toch niet zo'n drama.... Volgende dag een balansdag inplannen.. Kan me voorstellen dat het moelijk is hoor. Bij ons kampt bijna de hele familie met overgewicht en zijn al hun hele leven aan het lijnen. Het blijft op en af gaan...

HIer gaat het met eten de ene dag heel goed de andere dag wat minder, Meneer wil ook alles zelf doen.. Daarnaast heeft hij de laatste tijd toch veel dagen dat hij bijna niet eet, maar dat schijnt ook bij de leeftijd te horen. Ik ga er iig geen punt van maken. Hij eet wel weer wanneer hij honger krijgt toch?? Ik kan hier wel elke keer stukken krentebol enzo gaan rapen. Geef je hem een bolletje in zijn hand dan kruipt hij daar de hele kamer mee door en verliest dan overal stukjes... hahahha
Het zijn als het goed is allemaal fases waar ze doorheen moeten dus we wachten maar rustig af wanneer het weer voorbij is... ;-)

Was idd te voorzien dat ze ging winnen.. Of er zouden nog meer mensen moeten zijn met een taartenhobby..... hahahaha. Hij was wel weer erg leuk hoor....

xxx

Even kort Miranda, op de rest reageer ik later even. Een filmpje op hyves plaatsen doe je hetzelfde als een foto, alleen selecteer je geen foto maar een filmpje. Heel simpel. Suc6, ben benieuwd!

Nou meiden, hier ben ik hoor, zoals beloofd, hihi.
Ik meer meer vd hyves,die staat bijna de hele dag op online... Maar ik zal wat meer hier langs komen en ik blijf jullie zeker volgen hoor!!!! Vind ik veelste leuk!
Met nienke gaat het goed Nog ruim 2 wkn en dan... 1 jaar, pfff aan de ene kant super aan de andere kant moet ik er nog ff niet aan denken, gaat veel te snel allemaal. Ze heeft nu 1 ondertandje die goed door is maar zeker nog niet op de helft. en nu komen er 2 tegelijk boven! Ze heeft er goed last van, piept heel veel en kan wat moeilijker in slaap komen. En insmeren helpt dan ook niet helaas. extra dunne poepbroeken heeft ze niet en kwijlen ook amper, vreemd hè?! Kruipen doet ze niet echt wel tijgeren!!! En nu ook naar voren!!! Het liefste rolt ze nog om door de hele kamer heen maar nu heeft ze ook ontdekt dat ze naar voren kan!

Corina, moeilijk zijn die overtollige kilo's hè?!! Hier net zo hoor. Ik ben vanaf afgelopen maandag echt streng geworden en dat werkt wel beter voor mij. Maar hard gaat t niet maargoed das alleen maar beter anders zit het er zo weer aan en dat wil ik ook weer niet!
Dat eigenwijze met eten dat herken ik wel hoor bij Nienke is t net zo. Als ik haar een broodkorst geef pakt ze m aan, gooit ze m weg en begint ze te piepen dat ze m weer wilt... jaa daaaaaag. Leuk spelletje maar daar doe ik niet aan mee. Op een gegeven moment heeft ze t door dat ik haar niet meer aankijk en t korstje laat liggen op de grond en als haar dan n laatste kans geeft stopt ze m in haar mondje, de boef! Zo klein maar ze weten t al hè?!!

Miranda, hoe voel je je , gaat het nog steeds zo goed? Hoe zijn je controlles? Ben je al druk met t kamertje?
Ik ben benieuwd hoe Noah gaat reageren straks als z'n broertje erbij is, leuk hoor!

Nou, bedankt voor de complimenten voor m'n taart. Nou ik heb nog maar net gewonnen hoor hihi. Er was nog n moeder die had zo'n dinosauris bakblik en daar had ze chocoladetaart in gebakken, mmmm en versierd met smarties. En dat vonden de kids ook geweldig natuurlijk! Maar toch was ik net nmr 1 en zij was nmr 2.

Nou, ik ga m'n was maar s opvouwen nu nienke nog slaapt.
wat slapen ze bij jullie nu nog op een dag?
Nienke word tussen half 9 en half 10 wakker dan gaat ze van 12 tot 2 nog slapen én van 5 tot 6 en dan om 8 u naar bed. heerlijk veel dus nog!!!

xxx Ingrid

Hoi mama's, hier was ik weer eens...
Volgens mij hebben jullie wel wat kunnen meelzen op m'n hyves...Onze jongste dochter Lenthe (24-02-08) is 2 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis met een hersenvliesontsteking...
Wat was dat een schok zeg...volgens de kinderarts hadden we geen dag later moeten komen...
Ze heeft er een kleine week gelegen en is dus inmiddels weer thuis en alweer helemaal haarzelf.Zingt, danst weer vrolijk door de woonkamer.En haalt alweer echte 2-jarige streken uit.
De 1e verjaardag vorige week maandag (27e) van Luka is er totaal bij ingeschoten..We hebben wel met z'n zesjes taart gegeten (een mooie blauwe marsepeinen taart gemaakt...trots trots trots!!!Hij staat op m'n hyves) en cadeautjes gegeven, extra veel slingers opgehangen daar we zo blij waren onze dochter weer thuis te hebben, maar Luka's verjaardag gaan we over een paar weekjes nog eens overdoen, maar dan met wat visite erbij.Nu is het nog te druk voor Lenthe.

Hoest verder met jullie?En de (bijna) 1-jarigen?
Snel is het jaar voorbij gegaan he!!!
Luka kan inmiddels rennen en traplopen...brrr...doodeng!Moet continu om me heen kijken waar hij nu weer naar toe loopt.
Heb hem ingeschreven bij de peuterspeelzaal...pfff moet er nog niet aan denken hi hi!!!
Verders slaapt Luka heerlijk door, rond half 9 word hij wakker en om 10 uur ligt 'ie weer plat tot 12 uur..en 's middags slaapt hij nog eens 2 uur.Wat een makkelijk kind is het toch, ik blijf me verbazen...

Jullie al leuke plannen voor de 1e verjaardag van de kindjes?

En de zwangere mama's onder ons, hoe gaat het met jullie?

Nu snel m'n bedje in, morgen weer een paar meiden om half 9 in hun klas krijgen...
Fijne week allemaal!
Groetjes Roos.

Hallo!

Hier weer even een berichtje van mij. Ik heb niet zo heel veel nieuws te melden geloof ik. Het gaat hier allemaal zijn gangetje. Jelte wil nog steeds heel slecht brood eten. Gisteren heeft hij 2 stukjes naar binnen gewerkt en toen was het al weer gedaan. toen maar een schaaltje vla, en dat at hij wel.
Maar goed er zullen vast wel weer beter tijden komen :).

@Ingrid: En weet je al wat voor taart je voor Nienke gaat maken? Nog anderhalve week en dan is ze baby-af. Hoe gaat het met de tandjes?
Jelte is geen slaper. 's Nachts gaat het heel goed, maar overdag slaapt hij niet zo veel. Beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is. Als hij vroeg wakker is slaapt hij van een uur of 11 tot een uur of 1 en gaat dan nog een keer van 4 tot half 5 kwart voor 5. Maar als hij laat wakker is (rond half 9) dan slaapt hij alleen maar van een uur of half 1 tot een uur of 2 half 3. 's Avonds gaat hij tussen 7 en half 8 weer naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend.
En het afvallen is inderdaad heel moeilijk. Momenteel gaat het zo: 3 ons eraf, 2 ons erbij. Dus dat schiet niet erg op. En zeker het weekend is drama. Maar ja alles is ook zo lekker! Wat lijkt het me toch heerlijk om slank te zijn en alles te kunnen eten en niet steeds maar na hoeven te denken bij elke hap die je doet of je er niet van aan gaat komen. En dat gevecht heb ik al sinds mijn tienerjaren en zal wel duren tot ik bejaard ben ben ik bang. 6 jaar terug ben ik 20kg afgevallen, maar ik ben bang dat ik dat nu niet meer voor elkaar ga krijgen.

@Miranda: Wat fijn dat de echo weer goed was en je een kleine stuiterbal in je buik hebt. Wanneer heb je eigenlijk de 20weken-echo?
Is het niet gelukt met het filmpje plaatsen op hyves of heb je het nog niet geprobeerd?

@Roos: Dat was schrikken met Lenthe! Tjongejonge, hersenvliesontsteking! Dat is niet niks zeg! Is ze nu weer een beetje opgeknapt?
Gelukkig maar dat Luka het nog niet snapt dat het zijn verjaardag was, dan kun je het later inderdaad zonder problemen nog eens over doen.
Jelte kruipt alleen nog maar. Lopen en staan is er nog niet bij. Hij trekt zich wel steeds vaker op zijn knietjes, maar verder niet. Als je heb bij zijn handjes pakt gaat hij wel staan, maar hij heeft nog niet door dat hij dat zelf ook kan als hij bijv. de spijlen van de box beet pakt.
We hebben geen bijzonder plannen voor Jeltes verjaardag. Ik heb wel alle cadeautjes al in huis en de taart besteld. Mijn schoonzus maakt net zulke taarten als Ingrid en ze gaat er nu 1 voor ons maken met Nijntje erop, dus ik ben benieuwd hoe hij gaat worden. Overdag komen alle tantes (de ooms slaan de kinderverjaardagen meestal over) en 's avonds de opa's en oma's. Mijn nichtje komt ook logeren (die heeft dan vakantie en Gernald ook) dus het is wel zo'n beetje de hele dag door visite. Dus gezellig, maar niets bijzonders.

Zo, nu ga ik mijn kleine ventje eens uit bed halen, want die ligt al een half uur te kletsen in bed.

lfs Corina

Hey wat jammer dat hij nog niet beter eet.... Nu hoort het volgens mij ook wel een beetje bij de leeftijd hoor... Noah eet ook een stuk minder dan eerst... En volgens mij heeft hij ook echt geen honger... Las op je hyves dat je Jelte voor de eerste keer gewone melk hebt gegeven... Netjes dat je daar nog echt een jaar mee hebt gewacht. Bij ons op het CB zeiden ze bij 9 maanden dat ik daar al mee mocht beginnen maar dat je dan wel estra vit D bij moest geven. Noah is er dus al even aan gewend.

En dat was de 20 weken echo... We hebben hem dus al achter de rug... Volgens de echo ben ik alleen al bijna 22 weken ipv 20.5. Krijg dalijk met 30 weken nog wel een extra echo omdat de placenta waarschijnlijk nog gedeeltelijk voor de baarmoedermond ligt maar daar maak ik me verder geen zorgen over. Als die dalijk groeit, schuift deze vanzelf mee op ( hoop ik) ;-)
Zal vandeweek wel proberen een buikfoto te maken en deze op hyves te zetten... begint nu echt goed te groeien...

Het plaatsen van het filmje lukt me niet. Als ik deze wil selecteren, pakt hij hem niet. Kan dus volgens mij alleen foto's plaatsen.. Heel vreemd...

Hier volop in spanning aan het afwachten tot de kleine van mijn zus zich aandient... Vind het echt spannend worden nu. Ze is vrijdag officieel uitgerekend....

Hoe gaat het bij jou Ingrid met lijnen??? Lijkt me zo moeilijk om daar de discipline voor op te brengen...( geldt natuurlijk ook voor jou corina)
Vind het al knap dat jullie er zo mee bezig kunnen zijn... Petje af!!!
En het kan beter langzaam gaan dan te snel dan blijven de kilo's er over het algemeen ook langer vanaf toch??

En wat leuk een Nijntje taart!!! Ben idd ook wel heel nieuwsgierig wat Ingrid gaat maken voor NIenke... Zal wel weer een kunstwerkje worden denk ik....

Noah loopt inmiddels heel wat af... Hij durft alleen nog niet zo goed helemaal zelfstandig.. Hij moet echt zien dat je in de buurt bent om hem op te vangen.... Maar hij loopt zeker wel een pasje of 10 los per keer... Vraag me af hoe lang het nu nog duurt eer hij echt de kamer rondrent...

En idd... Kan me voorstellen dat je enorm schrikt... Hersenvliesontsteking is niet niks... Maar goed dat jullie er op tijd bij waren!! Hoop dat ze inmiddels weer helemaal is opgeknapt...

xxx

Terug
Bovenaan