Wat eten we vandaag?

Gisteren kregen we stamppot andijvie (er wordt twee keer in de week voor ons gekookt omdat ik niet alles meer kan, elke keer is dan dus een verrassing).
Vanavond heb ik een grote portie bami klaar gemaakt. Lekker makkelijk.
Wat ook  lekkere en makkelijke hapjes zijn zo aan het eind:

Gebakken aardappeltjes, saucijsjes in stukjes er door of ander vlees wat je lekker vind, spekjes ofzo, een blikje bonduelle (wij doen altijd macedoine)erbij door.  beetje sate erbij en klaar. Heerlijk makkelijk 1pansgerecht

Rode koolschotel: aardappelschijfjes of puree, laagje rodekool uit potje of van die blokjes uit de vriezer. laagje appelschijfjes met kaneel en evt suiker en rul gebraden gehakt evt met een gebakken uitje. half uur op 220 in de oven en klaar is kees.

gr. Lies

Goeie tips, Lies. Top !
Lekker trouwens dat er 2 keer gekookt wordt voor je. Alles smaakt lekkerder als je het niet zelf hebt hoeven maken, vind ik.

het eten van gisteren is verschoven naar vandaag.. mijn man was pas om 8 uur thuis doordat alles op de weg vaststond en er afsluitingen waren, hij moest echt enorm omrijden!

Wel makkelijk nu dus, ik had alles al voorbereid dus hoef vandaag niet heel veel meer te doen aan t eten

Ha Saskia, dat is makkelijk zeg.
Hier wordt het stamppot boerenkool denk ik. (we zitten wel aan de stamppotten deze week, heerlijk)

Gisteren hadden ze een keer wat anders bij het etentje van het werk.... stamppottenbuffet.... mjammie...  

Vandaag eten we een zelfgemaakte ovenschotel. Lijkt wel wat op die van Lies. Boontjes, shoarma (kruid ik zelf extra bij) en aardappelpuree in laagjes in een ovenschaal. Deze kan vanavond zo in de oven en na een half uurtje is hij heet! Kwam de kraamhulp bij de eerste mee aanzetten. Die vond het leuk om voor ons te koken. Ideaal.   Sindsdien eten we vaak zo'n schotel, met verschillende ingredienten enz.

Bak je die shoarma dan eerst bruin of gaart dat goed genoeg zo'n half uurtje in de oven ? Een graad of 200, neem ik aan ?

Hmmm, heerlijk trouwens dat stamppotbuffet. Wij hebben een etentje van mijn (nu voormalige) werk in december, maar ja, een week voor mijn uitgerekende datum, dus ik ga er niet heen. Vind het ook niet zo erg eerlijk gezegd, want bij hen kan het nooit normaal, dat is altijd zo'n etentje van kalfszwezerik met een zalf van granny appel, dan gebraden hertenkalf met hete bliksem en vossebessen en als toetje kaasassortiment met dadels en appelstroop, om maar even een voorbeeld te noemen.
Nee, geef mij dan maar dat stamppotbuffet, haha.

Lekker, Sas, een makkie vandaag

Vanavond eten we overigens nasi met kroepoek en saté.

Ik bak de shoarma wel eerst gaar, weet niet of het anders lukt in een half uurtje.

We hebben een vaste lokatie waar we vaak cursussen hebben (als iedereen moet komen) en hier eten we normaal 4 soorten groenten, een stuk of 10 soorten vlees/vis door de kok achter de grill, diverse soorten aardappeltjes, sausjes  en een saladebar.... als toetje 6 soorten ijs met warme kersen en slagroom. Is ook altijd heel lekker, maar omdat we vorige week al deel 1 van de cursus hadden, was er besloten om nu eens wat anders te doen.... stamppotten waren zeer geslaagd.

Met kerstetentje ga ik niet mee (2 dagen na uitgerekende data), maar aan hoe het eruit ziet aan de buitenkant was het zeer luxe. Is elk jaar weer ergens anders en loopt zeer uiteen....het is altijd wel gezellig, maar je zit toch wel gauw bij je "eigen kantoor" en afdeling. Het hoeft van mij nooit zo luxe, maar we zijn ook een keer bij een schnitzelparadijs wezen eten..... bah bah bah schnitzels hadstikke droog uit de frituur...

Liefs Noah

Terug
Bovenaan