Wat gaan we doen vandaag?

Nee niet echt... ja thuis zo weinig mogelijk op schoenen/sokken lopen. Sokken knellen namelijk ook af.

Zoveel mogelijk met de voeten omhoog zitten en wanneer je ligt kun je draaibewegingen maken met je voeten zodat de bloedsomloop ook wat beter is.

Ik ben gelukkig pas sinds 1,5 week begonnen met het vasthouden van vocht. Ik heb enorme olifantenvoeten, maar ik pas 's ochtends nog wel in mijn ruime sportschoenen. Niet echt charmant maar wel lekker.

Oja, aangezien wij niet aan sinterklaas doen (familie doen we al tijden niet meer, en met de dames hebben we al eerder kerst/sinterklaas gevierd; dit jaar helaas zonder kado's etc) gaan wij vanavond alvast een kerstboom halen.
Morgenochtend zal het wel topdrukte zijn bij het tuincentrum, en zo kunnen een mooie boom uitzoeken. Blijft eerst wel even buiten staan, maar erg leuk om vast te halen,
vooral omdat mijn vriend steeds zei, als de kerstboom komt, komt ons kindje!

VK-bezoek was prima gisteren! Ik was gelukkig niet zoveel bijgekomen als ik dacht, dus dat was een mooie meevaller. We hebben nog uitgebreid met de echo gekeken, maar kleintje is nog moeilijk in beeld te krijgen nu en we wilden niet te zeer in de buurt van de billen komen omdat het geslacht voor ons een verrassing is! Ik heb een mooie foto van het koppie en er was een flinke dikke placenta te zien...kleintje krijgt goed te eten zei de vk! Ook de hartslag was weer mooi krachtig, helemaal top dus!
Vandaag ben ik erg chaotisch in m'n hoofd...ik wil nog zoveel doen en weet haast niet waar te beginnen...Onze nieuwe slaapkamer staat, maar ik ben niet helemaal tevreden, maar m'n man vindt het wel prima zo, heb ik het het idee :-(   Hij komt toch echt nog aan het schuiven met dingen, wat nu baal ik elke keer als een stekker als ik onze kamer binnen kom. Ik ben druk met alles weer inruimen, want dan is de babykamer ook weer leeg. Dekbedovertrekken aan het wassen en strijken...bekleding van de maxicosi ook nog maar ff in de was gedaan....Pffff! Vanavond nog een leuke pakjesavond voor dochterlief in elkaar proberen te zetten...ben blij als dat allemaal achter de rug is!

Nou Weekee, ik denk dat jij ook weleens zou kunnen bevallen dit weekend. Maar ja, het blijft moeilijk, het is niet te voorspellen. Heel benieuwd wie het decemberspits afbijt, want tot nu toe zijn er alleen maar bevallingen geweest in November.Toch ? Tenminste, ik bedenk me ineens dat Liza vorige week maandag (1 dec) toch is ingeleid ? Die zal haar kleintje dan wel hebben, dan is zij zeker de eerste.

Ooooh, Noah, dat badverhaal ken ik, ik zat ook een keer vast. Gelukkig was mijn vriend thuis en die heeft me eruit getrokken, haha, idd achteraf lach je erom maar het is toch wel genant, hoor. hahaha

Als je veel vocht vasthoudt trouwens, zeggen ze dat je op je linkerzij moet slapen, dan is de vochtafvoer van je lichaam het beste. Misschien heb je hier iets aan.

Ik mag al niet meer gaan douchen of in bad zonder eerst mijn telefoon daar neer te leggen. Moet eerlijk zeggen het bad ook niet zo heel erg leuk meer te vinden. Lig half boven water, dus meer bezig met water over me heen aan het scheppen dan ontspannen.

Ik lig al op links te slapen, af en toe even op mijn rug of rechts, maar links ligt het best.
Kreeg de tip brandnetelthee te drinken, dus straks maar proberen...

Nou ik ben er weer!! Mag van mijzelf tot 3 uur ff lekker zitten  Erg hè!! Warme chocolade erbij, een handje pepernoten... ff rusten.

Nou ik hoop dat ik nog een beetje weet wat jullie allemaal getypt hebben hoor, anders komt er weer een 2e berichtje.

@Saskia, Heerlijk toch zo lekker lang geslapen. Het bed ligt momenteel ook nog zo lekker! Boven de dekens is het koud en donker, dus ideaal om te blijven liggen en nu kan het ook nog. Straks is er een kleintje, die misschien dan net geen zin meer heeft om na de ochtend/nachtvoeding te blijven slapen. We zijn bij onze eerste echt verwend, sliep in de kraamweek al door, maar daar gaan we nu absoluut niet van uit!!

@Edith, wat leuk dat je nu nog een echo hebt gekregen en een mooie foto  van het koppie. Fijn ook om te weten dat je nog een goede placenta hebt, krijgt het kindje in elk geval alles goed binnen.  Heb hier heel  wat echo's gehad, maar de laatste weken niet meer... althans niet om te kijken, wel opmeten, maar dat gaat zo snel, daar konden we niets op zien.  

@Femke, Heb zo niet echt meer tips voor je dan hier al staan. Genoeg drinken, voeten omhoog, niet op hakken lopen. Hier houden we wel veel vocht vast, maar s'ochtends zijn mijn benen/voeten weer normaal. Kan ik mijn laarsen nog aantrekken, maar zodra ik die s'middags uit doe dan heb ik de striemen wel in mijn kuiten staan.

@Bibi, het is inderdaad heel rustig met de kleintjes... zo druk als dat het opeens in november was, zo laten ze nu allemaal op zich wachten!!!

Valt me niet tegen wat ik nog allemaal wist , maar zal vast wel weer wat vergeten zijn.

Liefs Noah

We hebben zo'n extra hoog en lang bad, zodat vriendlief ook helemaal onder water kan liggen als hij in bad gaat, hij is vrij lang en had altijd koude knieën in bad. Had dus geen kracht genoeg om me af te zetten en omhoog te komen, die buikspieren werken echt helemaal niet meer!

Natuurlijk geen anti slip matje erin en tsja, na elke badbeurt ff schoonmaken, dus stroef van de kalk was ie ook al niet....

Voorlopig alleen nog in bad als vriendlief thuis is om me te helpen.

Allemaal een leuke sinterklaas gehad? Flink verwend?

Hier was het erg gezellig... totdat we naar huis gingen. Ik had de hele dag al een beetje last maar gisteravond toen ik thuiskwam heb ik enorme voorweeen gehad. Zo'n pijn zo'n pijn! Ik wist niet meer hoe ik moest zitten, staan, liggen...we grapten al dat ze mooi op tijd was dan, maar goed... redelijk geslapen (na 3 uur) en nu is het weer rustig...*zucht*

Vandaag ben ik uitgerekend dus ze MAG nu komen, maar ik zie het nog niet gebeuren. Heel vreemd misschien maar de datum 6 december heeft voor mij tot nu toe nog niets magisch...dat zal straks misschien komen wanneer de dag voorbijgaat zonder dat ze komt?

Terug
Bovenaan