We gaan ervoor!! - Part I

@Jannie: Wat heerlijk dat de echo goed ging, op naar de volgende!

@Marieke: fijn dat je morgenochtend al terecht kan voor een inwendige echo, dan kunnen ze het echt goed zien dus wordt je goed gerustgesteld. Laat je het ons snel weten hoe het ging?

@Laura: Je NOD is toch al maandag maar ga je pas woensdag testen? Heb je al testen in huis? Knap dat je zo lang kan wachten, ik test meestal voor mijn NOD al! Ik heb nog geen symptomen maar die heb is sowieso nooit echt gehad bij geen van mijn zwangerschappen! Omdat ik deze maand weer vrij laat mijn ei had gaat fertility friend mijn NOD nog wel bijstellen verwacht ik.

Ik ga Secret Millionaire kijken en daarna Babyboom, welterusten allemaal en tot morgen!

Hoi meiden,
nou, ik merk dat ik het lastiger vind om te reageren. Niet omdat ik dat niet wil, maar ik krijg het gewoon zo 'druk' met andere dingen. Mijn werk loopt natuurlijk weer redelijk normaal en daar heb ik echt nog geen tijd om hier te kijken, ik heb een abo op de sportschool en nu hebben we sinds gister een Wii. Dat is echt heel leuk, tot nu toe. Echt even zoeken of ik achter de computer ga zitten, of met de Wii ga spelen dus. Tot nu toe wint de Wii het hoor, haha.
Vanmorgen ben ik naar de gyn geweest. Mijn dag begon echt goed, stond ik bij de verkeerde lokatie.... En het erge is, in mijn agenda stond het goed, maar ik had gewoon niet gekeken, want ik wist tenslotte waar ik naartoe moest... NOT. Dus veel te laat voor de afspraak, maar dat was netjes doorgebeld.
Bij het restweefsel is inderdaad geen vruchtje gevonden. Dus dat is positief. Stel je voor dat ze wel wat vinden, dan baal je echt!!
Ik heb geen echo gehad. Heb het wel gevraagd en als reden genoemd het vastgroeien van die baarmoederwanden (in gedachten mijn ei) Maar de gyn zei dat hij nooit een echo doet, omdat de curretage met een echo gebeurt en ze zo al de randen van de baarmoeder in de gaten houden. Durfde mijn andere reden niet te noemen.
Wel mocht ik bloed laten prikken, omdat dit mijn 2e mk was (en hij had Bas* natuurlijk ook in zijn achterhoofd). Ik heb daarbij een verhoogde kans op trombose. Dit schijnt een innesteling niet tegen te gaan, maar er kunnen stoffen bij zitten, die een innesteling tegen kunnen werken. Beide stoffen zijn tegen te gaan, de een met bloedverdunners en de ander met vitamines. Afwachten dus wat eruit komt. Helaas gaat gyn op vakantie en hoor ik daar pas over 4 weken wat over. Maar goed, we klussen toch lekker door.
Ik ben trouwens ff kwijt of ik nog moet mailen naar Yoshua en Yf voor mijn email adres. In die laatste mail stonden ze allemaal toch??

Els, gelukkig maar dat je ook wat kan genieten van je rust, ook al is dat moeilijk.

Laura, sjonge zeg, jij houdt ons lekker in spanning. Je lijkt wel een beetje op Marieke en Jannie. Symptoompje hier, symptoompje daar, dan lijkt alles weg en dan.....?

Yoshua, het kan bij mijn berichtjes er soms op lijken dan vriendlief niet net zo graag als mij een kindje wilt, maar hij wil het ook echt heel graag hoor. Maar na 2,5 jaar en 3 niet voldragen zwangerschappen wordt de druk om te presteren soms wat hoog. We proberen het eigenlijk weer 'gewoon' leuk te maken in de slaapkamer, zonder druk dat het moet. Maar dat lukt mij dus niet, dus probeer ik het alleen in mijn hoofd te doen. Ach we zien wel, ons klusschema ligt ook niet echt hoog. Hopenlijk schieten ze toch raak. Er is tenslotte maar 1 klusje voor nodig....
Balen zeg voor je vriendin. Logisch dat je ervan onderste boven bent. Je weet tenslotte waar ze doorheen gaat en wat het met je doet als je wens zo sterk is.
Ik merk ook wel dat er in mijn omgeving echt enorm veel zwangeren zijn. Dat is wel moeilijk om mee om te gaan vind ik. Maar goed, ontwijken gaat ook niet altijd....

Janneke(Chris), spannend zeg die sollicitatie. Wel fijn dat jij het echt leuk vond!
Dat verplichte klussen waar jij het over had, is bij ons dus wel bekend. Daar worden die klusjes echt niet leuker van. Vandaar onze pogingen tot zonder druk te klussen, om het weer leuk te maken. Maar ik kan niet bewust een maand overslaan hoor, dat voelt echt zo verkeerd.

Yf, haha met rekoefeningen bedoelen we de rekbaarheid van je afscheiding. Als dit nl heel rekbaar is, volgens mij moet het zo'n 10 cm kunnen rekken, zit je rond je ei. Dit is nl heel goed slijm om het sperma te helpen bij het bereiken van het ei. Er zitten ook 'etenswaren' in voor de zwemmertjes geloof ik en het is beter doordringbaar dan het dikke slijm. Snap je het zo?? De term rekoefeningen is er hier gewoon ingeslopen, om het allemaal wat leuker te maken.

Marieke, wat fijn zeg dat je vandaag al voor een echo mocht komen. En goed dat er al wat te zien was. Maar het is inderdaad nog wel heel vroeg om aan de buitenkant te kijken. Dat deed de gyn bij mij ook met 7w3d toen hij inwendig niks zag, hij hoopte toen uitwendig wel wat te zien, maar helaas..
Dus bij jou is het positief dat er weefsel in het vruchtzakje te zien was!
Ben benieuwd naar je foto's morgen!!

Helaas kan ik de foto's op de mail vandaag niet openen, de comp wil niet. Morgen zal ik meer tijd nemen en de foto's eerst opslaan, dan lukt het vast wel!

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
1

-
33
Gron.
stad
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e

2/9
33

-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

4-9

30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e

-
29

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

?

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e

?
32

?

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
1

11/8
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

18/8
29
N-Br
20-27/9

Hoi Dames,

Ik wordt gek van mezelf of ik maak me denk ik gek,
Ik ben weer helemaal weg van champiognonnesoep (had ik ook tijdens zw. willem)
en het hele huis moet in één keer schoon, moet allemaal nu gebeuren
en mag niet wachten tot morgen.
Hormonen? maar ei is maar 1 week geleden. heb er eigenlijk nooit verder op
gelet en kan me ook niet herinneren van inge of willem*.
Ben nog geen held met computer maar voor de lijst ik heb 1 dochter
en komt uit enschede, kan iemand aanpassen voor me? dank je.

Jannekechris:spannend hoor maar wel leuk dat de baan zo goed bevalt
Ik ga voor je duimen dat ze jou kiezen.
Ik heb dat wel eens gehad geen zin maar wel ei onderweg ik verleid mijn man
dan wel, als we het niet doen en ik wordt ongi baal ik dat ik het niet heb gedaan.

Laura: fijn dat er geen bloed meer is weer een beetje hoop voor je
ik blijf voor je duimen.

Marieke: spannend voor je morgen, ik hoop dat je dan wijzer wordt en
meer zekerheid krijgt.

yosha: Ik ken er ook niet tegen hoor zwangere vrouwen zien, dan denk ik
meteen waarom ik niet waarom ging het bij mis?
baby's geen probleem.

Janneke: heb de echo gezien nog echt klein wezentje.
wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen,

Patricia: Toch goed nieuws bij de gyn.
ik wist trouwens ook niet wat jullie bedoelde met die rek en strek oef.
dank je voor de uitleg.

heb nu wel au vingers van het typen hahaha

groetjes els.

Goedemorgen allemaal,

@Els, wat spannend! Tja als je ei een week geleden is en het is raak, dan kunnen sommige vrouwen meteen al zwangerschapskwaaltjes krijgen hoor! Dus dat is wel mogelijk.....alleen hou ik maar in mijn achterhoofd dat we het ook allemaal zooooo graag willen, dat ons misschien ook wel dingen kunnen verbeelden...
Maarre, ik ga duimen dat het goe dkomt met je hoor!

(ik was al 4 weken niet zwanger en toch voelde het wel zo, na fatale echo waren lichamelijke klachten binnen 3 dagen volledig verdwenen!)

@Patricia: lachen he zo'n Wii, zie onze buuf ook af en toe heen en weer vliegen door de woonkamer, haha echt lachwekkend, je hebt in eerste instantie geen idee wat ze aan het doen zijn namelijk

@Jannie: volgens mij ben je verder dan 5,5 week hoor.....maar tis te klein nog om op te meten....Bij mij was het met 6w2d een stuk kleiner, maar inderdaad ook een kloppend hartje! Dat het bij jou nu minder ver wordt geschat en het is groter, dat lijkt mij erg goed nieuws, en wat heerlijk dat je over 1,5 week weer mag komen! Spannend hoor....we kennen elkaar niet, maar toch leef ik zoooo met iedereen mee...dan vertel ik 's avonds iets tegen mijn man en dan heeft ie echt zoiets van "over wie heb je het nu??" haha. Maar hij vind het wel fijn dat ik mijn "ei" kwijt kan hier...

@Marieke: meis ik duim weer voor je hoor (heeft gister toch ook geholpen haha!) Laat je ons meteen wat weten als je bent geweest!!

Mijn man en ik hebben gister voor het eerst na de curretage weer geklust! Maar dit was een geheel spontane en vrijwillige klus hoor (en veilig, want wil toch eerst naar gyn terug!)...haha, maar t voelde weer goed, we kunnen het dus ook nog spontaan gelukkig! Hij vroeg wel of ik niet wilde wachten tot woensdag, dus ik nee joh, voel me prima, tis 1,5 week geleden, nou dat is wel weer in orde hoor! Heb daarna ook heeeerlijk geslapen hihi

Vanavond komt mijn nichtje van 8 logeren (meisje logeert het liefst elk weekend!!)...moet eerst even werken tot 12.00 uur, dan 13.00 uur naar tandarts (bleeeeegghhhhh, nieuwe vulligen!) en dan naar mijn lief! Gaan we het huis maar weer eens samen poetsen...

nou meiden werkse en een fijn weekend!

liefs Yosha

oh ja, wil iemand mijn gegevens aanpassen in de lijst:

we gaan voor kindje nummer 1
controle bij gyn heb ik op 13-8
ik kom uit Hilversum
en helaas.....vakantie hebben we al gehad!

Thanks,

gr Yosha

Goedemorgen,

Jullie begrijpen: ik heb lekker geslapen. Heb wel echt last van mn hormonen, misschien is het ook de spanning maar ben redelijk kattig tegen manlief. Maar goed, hij snapt het wel maar gelukkig hebben we morgen en zondag niks gepland, is uniek voor ons dus gaan we flink van genieten. Even goed bijslapen, bijkletsen en genieten.

Marieke: hoe laat kan je terecht voor de echo? Ben superbenieuwd, maar komt vast goed!

Laura: bedankt voor je lieve plaatje! Ik denk dus dat het een jongen word, vind dat zoo apart terwijl ik meer een meisjes-mama ben voor zover je dat kan zeggen. Het maakt me niks uit hoor, als t maar gezond is!
Ben benieuwd of je nu helemaal geen bloed meer verliest en of je dus woensdag gaat testen. Dat is al over 5 dagen!

Patricia: leuk dat je je gedachten beter kan verzetten, is toch alleen maar goed? En een Wii, ik hoor er zoveel over... Ik wil er langzaamaan ook eentje, haha! Welke spelltjes doen jullie? Echt n hype, ongelofelijk!

Els: oe wat spannend voor je, wie weet wie weet! Ik had op honeymoon (was toen net zwanger) ineens zin in geroosterd brood met kaas, terwijl ik nooooit kaas op brood eet. Paar weken terug had ik weer een paar dagen geroosterd brood met kaas gegeten, ik dacht nog: huh ik eet dat nooit... Tja wie weet!

Heb gister aan de gyn nog gevraagd hoe lang het duurt voordat je thuis kan testen na bevruchting. Dat is 16 dagen. Een week na de bevruchting kan je al iets voelen in je lichaam. Ik voelde vanaf 17 juli eea en ik heb 26 juli positief getest. 22 juli was negatief. Ben denk ik ergens tussen 6 en 10 juli zwanger geraakt. Ik denk zelf ook iets verder te zijn (bijv 6 weken) maar ik wil slag om de welbekende arm houden. Kan ook haast niet anders aangezien ik 26 juli een + test had...

Yosha: ja dat ken ik: ik vertel ook wel eens aan mn man over jullie en dan denkt ie: huh wie is dat? haha! Veel plezier met je nichtje, gezellig! En wat fijn dat er weer geklust is, ik was toen ook erg benieuwd hoe dat weer zou zijn. gelukkig fijn en spontaan!

Hey ik denk dat Linda een dezer daagjes terugkomt. Linda: welcome back! We hebben je gemist en zijn suuuperbenieuwd hoe t met je gaat en hoe je vakantie was!

Groetjes Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
1

-
33
Gron.
stad
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Marijke
17/6
2/8
15/8
2e

2/9
33

-

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

4-9

30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e

-
29

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

-

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
25/3/09
1e
1e
1

11/8
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

18/8
29
N-Br
20-27/9

Hallo allemaal!!!!

Niet zo heel veel tijd om te reageren,

Janneke fijn dat je echo goed was...... bij mij gister leek er wel iets op alleen kleiner want was de buitenkant.... dus ben benieuwd.

Meiden begin wel zenuwachtig te worden nu, straks zit er wat maar kleefd het niet meer.....Nog twe uur weet ik meer....

was gister misselijk, maar k weet niet of dat van de zwangerschap was, gisteraond vreselijk kramp in mn darmen en buikpijn en toen die eenmaal leeg waren (lees diaree ja sorry) voelde ik me beter en nu gaat het ook wel, dus ja kan ook goed daar van komen....

nou kom straks terug ga me nu aankleden!!

Tot straks!!!!

@ Jannie: Joehoe. Wat fijn zeg, van die echo en het kloppend hartje. Het zal wel een hele geruststelling voor je zijn. Geniet er maar lekker van, meid.

@ Marieke: Jij hebt dus dadelijk weer een echo, begrijp ik dat goed? Spannend. Hopelijk gaat het allemaal goed.

@ Laura: Voor jou ook spannende dagen nu. Ik zal voor je duimen.

@ Patricia: Zucht. Ja, die Wii. Het is wat, he? Wij hebben er zelf geen, mijn zus wel. Guitar Hero. Ik vind het leuker dan ik wil toegeven. Tegen mijn nichtje van 5 tennis of honkbal ik wel ooit op de Wii. Ik heb echt geen schijn van kans. Ze heeft zelfs al een liedje op Guitar Hero uitgespeeld.

Hier alles nog steeds goed. Heerlijke dag in Apenheul gehad en de sauna gisteren was echt super. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet meer zo vaak met zwanger worden bezig ben, maar ik ben er in ieder geval niet meer zo enorm op gefocust. Ik heb nu ook meer zoiets van dat het fijn zou zijn als het binnen nu en een half jaar zover is, in plaats van alleen maar bezig zijn met deze maand. Het voelt wat meer ontspannen. Ik weet ook niet hoe lang dat duurt hoor, maar voor nu is het wel even fijn.

Heel veel succes iedereen die een echo heeft, een eisprong heeft of binnenkort een NOD heeft. Tot binnenkort weer.

Terug
Bovenaan