We gaan ervoor!! - Part I

Hey Linda,
Welkom terug!! Fijne vakantie gehad??
Ja er is veel gebeurd de afgelopen weken!!
En ik was in het begin ook stikjaloers op Jannie en Marieke hoor, en meer dames, dus heel normaal dat je even baalt waarom jij nog niet!!
Goed dat je er  minder mee bezig bent geweest, moet ik ook doen!!
Groetjes Laura

ha meiden,
Ik moet zo gaan werken, bleh, maar ja dat hoort erbij af en toe een weekenddienstje. Omdat ik nog maar 50% werk is mijn dag al wat ingekort, dus dat scheelt wel weer. Normaal had ik om 10 uur moeten beginnen, nu om 12 uur..

Els, sjonge spannend zeg, trek in soep, schoonmaakwoede. Wat zou dat nou weer betekenen? Ik had vanmorgen ook een opruimbui. Dat heb ik meestal voor mijn NOD. Maar in mijn zwangerschap had ik het ook nog, dus mijn lichaam hield dat ritme vol. Best lekker soms zo'n opruimbui, wordt het weer eens lekker schoon in huis.

Yoshua, nou je staat inderdaad voor gek met een Wii, maar het is wel heel leuk om te doen.

He Jannie, lekker genieten van dit rustige weekend. Wij hebben de sports-Wii gekocht. Dus met bowlen, honkbal, boksen, golf en tennis (maar dat zit er misschien altijd bij??) en we hebben de olympische spelen van Mario gekocht.

Miep, goed zeg dat je je niet meer zo focust. Dat schijnt toch ook wel te helpen...

Marieke, fijn die goede echo!! Dat moet je echt geruststellen!

Roos, ach wat zielig van je dochtertje. Grappig dat ze daarna er zo luchtig over kunnen praten he. Maar zonde als het een litteken oplevert.
Bij mij duurde het bloeden na de curretage zo'n 2,5 week! Het was niet veel bloedverlies, maar toch wel teveel voor de ieniemienie inlegkruisjes die ik altijd draag. Dus heb lang met maandverband rondgelopen.

Linda welkom terug meid. We hebben inderdaad goed ons best gedaan om het een hele klus te laten zijn om je alles te laten lezen. Haha. Ach je kan het vanaf hier toch gewoon oppakken. Geeft niks, krijgen meer meiden last van als ze straks op vakantie gaan.

liefs Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura
10/6
28/7
11/8
2e
1

-
33
Gron.
stad
21/8-10/9

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

4-9

30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

-

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Goedemorgen allemaal!

Maar natuurlijk speciaal voor Linda: welkom terug! Jaja er is n hoop gebeurd, ik ben inderdaad zwanger! Nog steeds onwerkelijk, weet het nu sinds 2 weken. Marieke ook trouwens, we hebben allebei op zaterdagochtend 26 juli getest. Heel bizar, maar het gaat goed. Mn echo van donderdag liet ons een mooi, kloppend hartje zien. Fantastisch, nu hopen dat het geod blijft gaan.

Heb me gisteren weer opgegeven voor Moeders voor Moeders. Vind het zo'n goed doel! Heb wel uitgelegd dat ik niet weer de flessen voor de deur ga zetten (zodat de hele straat het eerder weet dat mn vriendenkring, woon aan n volksbuurtje dus krijg nog steeds vragen hoe ver ik nu ben //: van de vorige zwangerschap dus) en dat begreep ze goed. Kan de chauffeur ook achterom laten komen, een sleutel geven of op n ander adres laten ophalen. Of de flessen op dinsdag zelf ga omruilen.  Mn moeder wil graag helpen dus dat is ook n optie. Ik denk dat ik begin met achterom en de poort openlaat, anders ga ik de flessen zelf omruilen.  Een sleutel geven doe ik liever niet. Dinsdagavond komt ze langs voor de zwangerschapstest, de vragenlijst en het afgeven van de flessen.

Vandaag lekker uitgeslapen want we hebben ons niks-moet-alles-mag weekend! Gister lekker bij n vriendin geweest en zometeen lekker op ons dakterras ontbijten. Manlief ligt nog op 1 oor.

Linda: super dat je het zo heerlijk hebt gehad en weinig met je ei bezig bent geweest! Je ziet vast heel bruin! je kunt je mailadres naar Laura sturen

75Laura.Smit@gmail.com

en dan kunnen we ook mailen. En Hyves bijv....

Marijke: Dubai, wat gaaf! Komt je man daar vandaan toevallig? Kennis van ons die werkt er nu voor een paar jaar, schijnt super te zijn!

Laura: jeukende borsten? wow, spannend... Das echt MIJN kwaal op t moment, ene dag wel andere dag niet maar wie weet is het een teken meid. Ik hoop het zo voor je... En idd: zou ideaal zijn ivm het wachten, als je terugkomt zou je dan al redelijk ver zijn. Ben nu 6 weken en pfff het idee alleen al: nog 5-6-7 weken! We gaan eind september naar Spanje, als ik terugkom ben ik 13-14 weken, misschien houden we het uit met vertellen tot dan, we zien het wel. Zou wel safe zijn, want stel je voor....

Roos: wat vervelend die hoofdpijn zeg... Van het piekeren? En wat naar voor je meisje, hard gevallen! Boe wat kan een ouder zich zorgen maken denk ik me dan in!
Ik heb maar een dag of 2 echt gebloed en daarna meer bruine afscheiding. Was na een week over, toen meteen aan de klus gegaan maar 4 dagen later kreeg ik weer een bloeding, was dus 11 dagen na curettage. Die duurde een dag of  5 en voelde alsof ik ongesteld was. Denk toch een nabloeding maar wie weet... Het kan namelijk ook best goed mijn eerste menstruatie na de curettage zijn, maar dat weten we nooit. Fijn dat jullie er weer voor gaan, groot gelijk! En geniet idd maar even van een wijntje, rauw vlees of vis! ;-)

Wij hebben allemaal ons ei berekend: 4 weken na curettage, NOD 6 weken n curettage. Tja je moet iets, het kan eerder of later zijn.

Laura: geen bloed meer? Spannend joh.... Ik mail uiteraard weer een echo als het in orde is, misschien kan je die ergens checken hihi! ;-) Heerlijk: vakantie!
En idd: test wanneer jij het wil. Duim, duim, duim....

Ladies, ik ga even ontbijten boven want het is bijna 12 uur!
Groetjes, Jannie

He ladies,

Marieke, wat een geweldig nieuws, en dat je het hartjehebt gehoord, wauw wat speciaal zeg!! Zover zijn wij nog niet gekomen..

Tis dat ik weet dat ik niet zwanger zou zijn maar anders...gister ineens misselijk, gistermiddag spontaan enorme huilbui (heb ik echt NOOIT!!), dus manlief, wat is er? Ik, geen idee,maar ik laat ze maar even lekker gaan....vanmorgen....weeeer misselijk!!!
Echt zoooo raar!

Maar goed, kan niet zwanger zijn, want we hebben na de curretage nog niet geklust voor een beeb....dusse, hormoontjes (lees mormoontjes!!) zullen wel heerlijk van slag zijn door alles.....bleeeeegghh

Mijn nichtje net weer thuis gebracht, zijn even samen t centrum in geweest met mijn moeder......tis zo'n heerlijk knuffelkind en dat kunnen mijn man en ik nu wel gebruiken hoor!

Nou ga eens kijken waar manlief uithangt, duiken we nog even een tuincentrum in, paar nieuwe plantjes nodig die onze vakantie niet hebben overleefd!

Fijn weekend allemaal enne Laura en Els....duim nog steeds voor jullie hoor!! Zodra er nieuws is melden he!! haha

liefs Yosha  

Dag dames,

Mag ik bij jullie aansluiten?

Ik kom van het maart forum, maar vanwege een miskraam na een kleine 7 weken zwangerschap afgelopen woensdag op zoek naar een plek om ervaringen te delen en vragen te kunnen stellen.

Afgelopen woensdag dus hevig gaan bloeden met flinke krampen en slijm tot en met vandaag, maar het is nu wel steeds minder heftig. Wel meer last van mijn borsten?! Volgende week krijg ik nog een echo om te kijken of alles goed weg is en of er geen lichamelijke aanleiding te zien is voor de miskraam.

Ik vraag me het volgende af waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op hebben: Wanneer ben je na een miskraam weer vruchtbaar? begint je cyclus gewoon weer meteen van begin af aan, of is dit verschillend? We willen graag gaan proberen om nog een keer zwanger te raken, maar ik vraag me af hoe dat dan gaat en of je beter een ronde kunt wachten?

Verder voor de al snelle zwangeren onder ons: Krijg je na een miskraam bij een volgende zwangerschap eerder een echo? Om te kijken of dan alles goed gaat? Het lijkt me dan steeds moeilijker worden om 10 tot 12 weken te wachten.

Groetjes
Kim

Hoi dames,

Nou de grote schoonmaak is achter de rug,
nouja eigenlijk bijna de achtertuin moet nog.
maar alles weer spik en span zelfs weer een muur geschilderd
(we zijn bezig beneden alles opnieuw te schilderen + plafond)
Nog een paar uurtjes en Inge komt thuis, als het droog blijft
zouden we naar duitsland gaan.
Heb trouwens iedereen die foto's doorstuurde bekeken,
is wel leuk de gezichten achter de namen.

Yosha: was het leuk dit weekend met je nichtje?
als tante mag je je neven en nichtjes lekker verwennen
niet zo gek dat ze dan vaker willen komen.

Janneke: wat leuk dat je hebt opgegeven voor moeders van moeders
had ik toen ook gedaan toen ik inverwachting was van Inge, maar
omdat ik bij willem* van begin af aan al ziek was maar niet gedaan.

Marieke: oh wat fijn dat je het hartje hebt gehoord en gezien,
wat een opluchting voor je.
Het vreemde is toen ik in verwachting was van willem* luste ik geen
gekookte groente meer (en dat was al beperkt) maar eet nog steeds
geen gekookte groente, ik maak het wel maar proberen ho maar.
geen idee ook geen zin. nou ja ben gek op rauwkorst en witlof

Laura: ik blijf nog steeds voor je duimen meid, als mijn nod komt test ik
ook pas 2 a3 dagen later. ik ken de teleurstelling dus probeer ook niet
op mijn kwaaltjes te letten.

Roos: das minder die hoofdpijn, altijd schrikken als kinderen vallen
hoofdwonden lijken soms heel erg maar valt vaak mee.
hoe oud is je dochter?

Linda: welkom terug, dus een fijne vakantie gehad?
weet niet of we elkaar al geschreven hadden dus stel ik me
even kort voor: willem* is met 15 wk zwangerschap geboren op 11-4-'08
en op de begraafplaats begraven 16-4-'08 alleen met onze ouders
broer en zus, en mijn man en ik waren er al snel uit dat we na deze
verdrietige gebeurtenis toch doorgaan. al is mijn kans maar 5% en moet
ik een iui behandeling ondergaan maar deze mag pas na de operatie
omdat mijn cysters er eerst uit moeten, (hopen toch stiekem op een
spontane zwangerschap)

Kim: welkom (al is de reden wel minder)
Na de mk van je kindje begint je cyclus van voor af aan al kan
het zo zijn dat het een langere cyclus wordt.
het is mogelijk om na je mk meteen weer zwanger te worden,
al wordt je altijd aangeraden om 1 cyclus af te wachten.
maar als je zelf er klaar voor bent gewoon blijven oefenen zullen we
maar zeggen.
veel sterkte in deze periode.

groetjes els

Hey dames,
Even een ego verhaaltje van mij, sorry.
Baal als een stekker, ben enorm teleurgesteld en heb de hele wereld al bij elkaar gejankt!!!! Ongi geworden dus!! Gisteravond. 2 dagen voor mijn NOD. Compleet vanuit het niets, had het  nog niet zien aankomen in ieder geval. Dit was dus een cyclus van 23 dagen.
En ik voel van alles in mijn lichaam en dat is dus gewoon de voorbode van de ongi geweest. Bah bah bah.

Ik weet niet hoe ik mezelf naar beneden moet verplaatsen in het schema, dus er is vast wel iemand die dat even voor mij wil doen.
Ronde 3 is dus ingegaan.
Ei op 20 augustus (aangezien ik afgelopen keer vrij zeker was van mijn ei, hou ik die maar op dag 11 van de cyclus).
En mijn NOD op 1 september (23 dagen na gister).

Fijne zondag allemaal!!
Groetjes Laura

Hey Laura,

Jakkes, wat naar voor jullie. Helaas begrijp ik je gevoel helemaal. En de andere ladies ook. Dus lucht je hart. We zijn hier voor de blijde en verdrietige zaken.

Je nieuwe cycles is nu ingegaan en dus je nieuwe ei komt eraan. Probeer daaraan te denken. Dat houd ik mijzelf dus elke keer voor.

Gistermiddag hebben we de verjaardag van mijn neefje (=2 geworden) gevierd. Mijn schoonzusje dus met hele dikke buik (11 okt uitgerekend) en dat deed wederom zeer. Ik heb ook de babykamer en het nieuwe wiegje gezien. Vind dat best moeilijk. Ik heb wel het gevoel dat ze rekening houdt met mij. Dat is wel fijn, maar toch. En wanneer ik dan nu alweer in mijn 5e ronde zit na MK dan baal ik daar stevig van.......................

Laat je vandaag maar lekker verwennen meid!!

liefs Linda

Terug
Bovenaan