We gaan ervoor!! - Part I

Hoi Els,

Ik heb je verdrietige verhaal volgens mij gelezen op een andere topic, of kan dat niet??
Wat mooi dat je een begrafenis hebt georganiseerd   voor Willem. En heel moeilijk lijkt me! Hoplijk zijn jullie ook snel weer zwanger. Ook al is jullie weg wel veel intensiver!

Heb je al een kindje? Mssn niet goed gelezen.

Ik zal me ook ff aan je voorstellen: ik ben linda, 30 jaar en heb een zoontje van bijna 2. (21 augustus)! Ik had een ongecompliceerde zwangerschap, hele zware bevalling en een super kindje. Tijdens mijn zwangerschap zijn we getrouwd en  is mijn vader overleden. Dat was heel moeilijk. De zwangerschap en de geboorte van Niek hwwft mij/ons heel erg geholpen. Hij is ons zonnetje. Toen Niek 1 jaar en 3 maanden was zijn we serieus begonnen met klussen voor een 2e kindje. In januari was ik zwanger! Super blij en het ging allemaal precies hetzelfde als bij de 1e x. Ook deze keer was ik precies tegelijk zwanger met mijn schoonzusje. Ik was 4 okt uitgerekend. Bij 12 weken kregen we de 1e termijn echo: ons kindje leefde niet meer. 3 dagen later begon de MK spontaan, echter verliep het niet helemaal goed waardoor ik 's nachts alsnog werd afgevoerd naar het ziekenhuis en uiteindelijk de volgende dag alsnog gecuretteerd ben. Daarna knapte ik fysiek vrij snel op. Emotioneel was het wel. Gelukkig werden we overal heel goed en warm opgevangen. Ook op mijn werk. dat was bij anderen wel anders las ik op dit forum. De zwangerschap van mijn schoonzusje gaat gelukkig voorspoedig. Al vind ik dat wel moeilijk.
Hoplijk is het bij ons ook snel raak.

Ik vind dit een fijn groepje meiden op het forum en we kletsen heel wat af. Ik moet ook vaak lachen want we kletsen over zaken waar we het met anderen echt niet over hebben. En dan al die termen......................... die we gebruiken. Het schema is ook super handig. Jannie haar werk.

Fijne zondag! lekker is zo'n opgeruimd en schoon huis/tuin!

Grtz Linda

Hey ladies,

Ik aan al jullie verhalen niet echt bijhouden, dus ik concentreer me op de laatste daagjes.
Wat handig dat het schema is uitgebreid. Zo onthoudt je belangrijke zaken het makkelijkst.

Onze vakantie was heerlijk! Drie weken in rankrijk camperen met de caravan samen met vrienden. We zijn begonnen in de Loire, daarna een weekje atlantische kust (boven Bordeaux) en als laaste een weekje in Normandie. We hebben veel gezien, maar ook gerelaxed. Meestal 's morgens weg, 's middags moest Niek eerst slapen en daarna luieren/zwemmen. En 's avonds vaak het spel Carcasonne spelen. Kennen jullie dat?? Helemaal verslaafd!!!
Vrijdagochtend om 6 uur weer thuis. De hele dag wat opgeruimd en geslapen.
Gisteren naar de Friese kampioenschappen geweest. Mijn paard en  z'n berijdster  waren hiervoor geselecteerd en werden 11e. Heel knap.

Nu ist hier pokkeweer en zo verdwijnt mijn bruine tint. Bah. Morgen weer a/h werk. Nog ff niet aan denken. Manlief is nu te surfen. Harde wind!

Voor Janneke, Laura, Jannie en marieke zit de vakantie er ook aan te komen. De voorbereidingen zijn ook al super vind ik altijd.

Fijne zondag!!!

Grtz Linda

Hoi Kim,

Ondanks je verdrietige nieuws toch welkom op dit gezellige forum. Hopelijk heb je wat aan. Ik vind het hier reuze gezellig.

Je nieuwe cycles begint vanaf de MK. De 1e kan wel wat langer duren dan normaal. Ook kan de regelmaat van de daaropvolgende cycli anders zijn dan dat je gewend bent.
Ik had mijn 1e ongi 4 weken na de MK. Ik zit nu helaas alweer in mijn 5 ronde. We hebben 2 snele zwangere in ons ckubje: marieke en jannie. We hebben er alle vertrouwen in dat nu deze 2 schapen over de dam zijn ook wij zullen volgen!

Ik had 23 maart mijn MK bij 12weken + 2 dagen.En ben ivm complicaties toch gecuretteerd

6 weken na mijn MK had ik controle bij de gyn. Zij zei dat bij een evt 2e zwangerschap ik bij 3 weken overtijd mijn 1e echo zou krijgen. Het hartje klopt dan als het goed is. En daarna rond de 11e week weer. Je zei: dat heb je dan ook wel verdiend en het geeft je wat meer zekerheid. Ik vond het zeer attent en lief dat ze het zo zei. Geen botte gyn dus. Marieke en Jannie hebben hun1 e echo ook al gehad.

Sterkte Kim!
Kom maar lekker kletsen met ons.

Grtz Linda

hoi hoi,
Kim welkom hier, jammer dat de reden zo treurig is. Hopenlijk kan je je draai vinden bij ons. We schrijven behoorlijk veel, dus het bijhouden is wat lastig. Maar je hoeft niet op iedereen te reageren hoor. Schrijf maar wat je kwijt wilt.
Ik heb je toegevoegd aan ons schema. Net zoals bij de anderen heb ik je ei over 4 weken gepland en je NOD (niet ongesteldheidsdag) over 6 weken. Geen idee of het klopt, maar dan staat er in ieder geval iets.
Zoals de andere meiden ook al schreven, je bent gelijk weer vruchtbaar. Het is aan je lichaam wanneer en hoe het je cyclus weer oppakt. Bij mijn 1e mk was ik na 33 dagen weer ogni (normaal 28 of 30 dagen) dus dat was redelijk snel. Na mijn afgebroken zwangerschap was ik na 6 weken pas weer ogni.
Je schijnt de 1e maanden na een mk vruchtbaarder te zijn. Je baarmoedermond staat nog iets verder open, je eitje blijft wat langer vruchtbaar en het innestelen schijnt makkelijker te gaan onder invloed van hormonen. Maar sommige gyns zeggen dat dit niet zo is. Het voelt alleen fijner om te denken dat het wel zo is!
Om uit te rekenen hoe ver je bent in een volgende zwangerschap is het handig om een cyclus af te wachten, maar dit hoeft niet. Ook zou er nog wat restweefsel in je baarmoeder kunnen zitten, dan is het ook niet slim om meteen zwanger te raken, maar je hebt nog een echo, dus dan kan dat geconstateerd worden. En je lichaam zal toch ook niet zwanger raken als er iets niet goed zit. Dus de meesten van ons zijn er de 1e ronde weer voor gegaan. Een enkeling wacht de 1e cyclus af.

Laura, jeetje zeg wat een K-bericht. Het zag er zo hoopgevend uit. Lekker balen vandaag. Het weer is er goed voor!! En dan hopenlijk weer opladen voor je nieuwe ei. Deze komt net voor je vakantie? Dus hopenlijk heb je in je vakantie dan goed nieuws. Dat zou wel een supervakantie worden dan!!

Linda, ja andere zwangeren blijft moeilijk he. Wel fijn dat je schoonzus rekening met je houdt. Van de week ging ik een kado kopen voor mijn zwangere vriendin in een babyzaak. Heb zo'n beetje met oogkleppen rondgelopen, recht op mijn doel af en toen snel er weer uit. Dat blijft ook echt lastig!!

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

4-9

30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

-
Laura
10/6
20/8
1/9
3e
1
-
33
Gron.
stad
21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim
6/8
3/9
17/9
1e

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Zo ik ben er ook weer eens!!!
Weer veel gebeurd!!!

Linda meid leuk dat je weer terug bent!!!!Heerlijk 3 weekjes frankrijk, vliegt ok voor bij zeker, waren de rosetje lekker..... hahah vast wel hebben ze zat daar!!! Ben er ook vaak geweest, maar dat was in mn nonalcoholische tijd haha lust pas sinds 3 jar een wijntje of rose hahaha dus ben nu aan t inhalen, al heb ik nu ook alweer 2 maanden niets gehad...

Kim welkom, he meis het is een moeilijke tijd voor je..... ik hoop dat je steun hebt aan ons en we je kunnen helpen...
Tis hier wel reuze gezelig en hoop dat jij dat traks ook vind!!

Laura he meid moest echt ff slikken toen ik je nieuws las..... balen!!!!
Had het zo voor je gehoooopt!!! Kan het ook zijn dat je je ei eerder hebt????
Jankt maar ff lekker!!! Ik denk aan je.....
Je gaat wel lekker bijna op vakantie, kan je je gedachten misschien ff lekker op iets anders zetten!!!! Misschien helpt dat   wat!!!! Dikke knuffel!!!

Janneke hoe voel jij je????? Al meer zwanger???
Kan me voorstellen dat je het nu anders doet met die flessen...
Lekker zo niet moet allles mag wekendje, wij hebben ook uitgeslapen, nu al spijt haha voel me zo sloooooom vreselijk, ik was om 9 ur klaar wakker had er uit moeten gaan maar weer in slaap gevallen dus dan bleh nou ja.....haha zo maar ff naar buiten wordt ik hopelijk weer iets fit van....

Roos dus je voelt je nu wat fijner??? Gelukkig, oei wat een pech voor je dochter....

Patricia succes met werken... Heb je vaak weekenddienst of valt dat mee???

marijke gaaf dubai...... ziet er op tv altijd zo mooi uit...

Yosha de vorige keer kwamen wij ook niet zover, denk nu dat het toen echt al heel vroeg is misgegaan, want toen kon ze op de echo niet eens een vruchtzakje vinden..... zo klein waarschijnlijk, dus vandaar dat deze echo voor ons al heeel bijzonder is ook al pas 6,5 week.... spannend..blijft het maar wel meer gerusgesteld...

Els heerlijk je dochter weer bijna thuis.....
Ik hoop dat het droog blijft!!!

Hier gaat het goed, wel echt zwanger zeg maar, veel misselijk!!!!
Moet echt op tijd kleine dingen eten dan gaat het beter, anders ben ik zo misselijk als wat en tot nu toe s avonds altijd goed misselijk..... toen ik niet zwnager was dacht ik wil wel goed misselijk zijn weet ik tenminste dat ik zwamger ben, nou heel eerlijk gezegd nu denk ik wel eens bah, je voelt je zo slap... en als ik thuis ben ok, maar op t werk is t niet handig.... maar ja klagen doen we ook maar niet!!!!
Manlief zei net al, jij bent nooit een held geweest met misselijk, laat dan gauw mn kop hangen zeg maar, dus moet daar nu voor oppassen, maar heb nu net weer wat eten erin gepropt dus voel me nu weer ff wat beter....
Gistermiddag zijn we naar ossezijl geweest bij natuurpark de weerribben daar lagen mn ouders met de boot, heerlijk van de zon genoten en t was heel gezellig... Natuurlijk de echo mee dus dat vonden zij ook bijzonder..... t voelt nu ook goed okm over ons kindje te praten en te dromen, terwijl ik dat de vorige zwangerschap helemaal niet had.... tuurlijk steken de angsetn de kop wel eens op, maar mag van mezelf daar niet teveel aan toe geven...
Gister waren we bij de hema, kon het niet laten, heb een paa van die hele kleine slofjes gekocht, zo schattig....

Nou ik ga weer verder met luieren, dat laat het weer ook wel toe!!! Superfit ben ik niet dus wel lekker!!!

Fijne dag allemaal!!!!

Hallo

Ik ben Maike Sanne, 24 jaar en heb afgelope nacht een miskraam gehad.
Ik was 6 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Vanacht heb ik bloed verloren en vanochtend meteen de vk gebeld, en die heeft me door gestuurd naar de gyn voor een inwendige echo
En helaas.. er was niks meer te zien in de baarmoeder..

Ik ben nu ontzettend verdrietig en boos.. waarom ik?
Mijn schoonzusje en zusje zijn allebei zwanger en onze kindjes zouden 5 maanden schelen !   En nu dit...

Hoe zijn jullie deze klap weer boven gekomen?
Hebben jullie het aan veel mensen verteld???
En wanneer zijn jullie weer aan het "klussen"   gegaan??

En voor de dames die hier al zwanger zijn. GEFELICITEERD !
Hoop dat het deze keer een goede zwangerschap is !!

Hey Maike Sanne,

Wat een verdrietig nieuws voor je meid! Bah!!
Helaas weten we maar al te goed hoe het voelt.
Kom gezellig met ons meekletsen, mssn verwerk je dit verlies dan iets makkelijker.
We zijn nu vanaf juni met steeds dezelfde meiden aan het kletsen. Er kmen steeds nieuwe meiden bij. Je leert hier ook heel veel, en boven alles is het super gezellig.

In principe begint je nieuwe cycles na de MK. De eerste ongi kan wel wat langer op zich laten wachten dan normaal 4-6 weken na MK. Volgens mij mag je beginnen met klussen zodra jij zelf er weer zin aan hebt. Onze meiden marieke en jannie zijn al in de 1e ronde na MK zwanger geraakt!!!

We hebben een schema in onze topic die mag je ff invullen als je wilt. zo houden we een beetje overzicht. Er wordt hier zoveel gekletst (positief hoor) dat je soms dingen vergeet en dan is zo, schema super handig.

Meid sterkte!! En kom lekker hier kletsen/huilen.

Grtz Linda

Terug
Bovenaan