We gaan ervoor!! - Part I

He meiden,

wat n baaldag is t vandaag zeg, slecht weer en best fris hier! Zijn de dag saampjes vroeg begonnen ennnnnnn, ik ben naar de sportschool geweest, door zwangerschap, vakantie en toen miskraam/curretage bijna 3 maanden niet geweest, dus viel tegen, maar we gaan er weer tegenaan!

Gisteravond weer " spontaan"   geklust en dit keer niet veilig...ach zegt mijn man, kan mij die gyn wat schelen....haha goed he!! Maar goed, denk niet dat ik in mij, vruchtbare periode zit maar goed.....woensdag zullen we meer horen..

Hoi Maike Sanne en Kim, helaas ook welkom op dit forum.....wij schrijven echt alles van ons af, tis een echte verslaving, maar ook heerlijk om te weten dat je niet de enige ebent die zich zo voelt!

@Linda: ik ben Yosha, 32 jaar, getrouwd 29-4-08 en direct zwanger, missed abortion geconstateerd dag voor onze vakantie, 3 weken naar Z- Frankrijk geweest en 2 weken geleden eindelijk gecurreteerd....woensdag voor controle naar gyn, dus dan gaan we er weer voor!

@Laura: jeetje, wat nou???? Dat had ik echt niet aan zien komen hoor meis, dacht dat jij de volgende zou zijn met positief nieuws!! Nou sterkte.....wat is een lichaam toch een veraderlijk ding zeg!

@Els: is Inge alweer lekker thuis? Hoop dat jullie beter weer hebben als wij nu...Hoe is ie verder met kwaaltjes?

@Roos: hoe gaat ie nu met je?   Ik heb de laatste week ook al steeds zooo'n enorme hoofdpijn, lees nu dat jij dit de week na je curretage had....zou dat toch met de hormonen te maken hebben? Ik heb uiteindelijk maandag en dinsdags gevloeid direct na de curretage, toen woensdag niets, donderdag wel weer (woensdag te druk geweest) en daarna een drupje per keer, maar met een week was het weg hoor..heb nu niets meer, heerlijk! Wat raar dat jij pas na 6 weken terug mag komen, das lang wachten zeg!! Wij vinden onze 2,5 week al zo lang duren, en zoals je kunt lezen klussen we alweer hoor.....we zien het wel wat er gebeurd!

Nou meiden, probeer een beetje van het weekend te genieten en voor de verdrietige dames onder ons, tis een heerlijke dag om je binnen op te sluiten en niets te doen!

liefs Yosha

Hey pat,

Mijn NOD komt eraan idd. Ik heb niet echt een bepaald gevoel. De vorige 2 keer leek ik meer " lichamelijke veranderingen) te voelen, maar het bleek dus geen zwangerschap.
Ik ben er dan ook echt wat minder mee bezig. Ik heb de afgelopen weken op vakantie gewoon rose gedronken en niks getest (ovu's, temp etc). Wel regelmatig gklust v.a. laatste ongi dag. Je zou dan zeggen mssn................

Mijn vorige cyclus was 32 dagen en die daarvoor 25 dagen dus ik weet het niet. Als ik uitga van de langste cyclus dan is mijn NOD zondag 17 augustus.
ik heb wel stiekem gekeken waarneer ik uitgerekend zou zijn: 23 april.
Maar ik ga echt niet op de zaken vooruit lopen. Ik merk ook dat ik deze periode na de eisprong minder erbij stil sta.

Hoe ist met jou????
Zit je weekenddienst erop???

grtz Linda

@Laura: balen zeg dat je ongesteld ben geworden! Dat had ik echt niet verwacht, het zag er zo goed uit voor je! Weet je zeker wanneer je je ei had? Kan me niet meer herinneren of je ovulatietesten had gebruikt of dat je temperatuurt. Huil maar lekker uit bij je lief (en bij ons!) en ik hoop dat je snel weer vooruit kan kijken naar de volgende poging.

@Maike Sanne: welkom hier, ik kan me voorstellen hoe boos en verdrietig je bent. Ik heb in december 2007 een miskraam gehad bij 8 weken en in Juni nog een miskraam met 14 weken. Ik heb al 2 gezonde dochters van 3 en bijna 5 jaar dus die geven me veel troost. Ik merkte wel dat toen ik het mensen ging vertellen ik veel verhalen hoorde van miskramen, het komt echt veel vaker voor dan je denkt. Je mag gelijk weer beginnen met klussen als je wil, wel wachten tot het bloedverlies helemaal voorbij is. Meestal word je 4-6 weken na de miskraam weer ongesteld en heb je je ei dus 2-4 weken na de miskraam.

@Janneke en Marieke: ik begin wel zin te krijgen in Dubai, hoe meer ik erover lees hoe leuker het lijkt. School is daar wel erg duur, voor een enkel kind betaal je al 6000 euro per jaar. Het is dan wel een Britse of Amerikaanse internationale school met allerlei faciliteiten. Maargoed, salaris is daar tax free en je krijgt meestal een vergoeding voor een woning en vliegtickets om jaarlijks je thuisland te bezoeken. Mijn man is geboren in Syrie en heeft voor hij mij ontmoette al 3 jaar in Abu Dhabi (ook in de Verenigde Arabische Emiraten) gewerkt en heeft daar ook veel familie. Ik zie wel op tegen de hitte, je kan daar eigenlijk alleen maar s avonds als het iets koeler is een wandelingetje maken, verder moet je gewoon in je huis of auto met airco blijven, of wandelen in een van de vele luxe winkelcentra, die hebben ook allemaal airco. Kan ik het salaris van mijn man gelijk uitgeven, ha ha. Nee hoor, de meeste mensen blijven er maar een paar jaar en kunnen dan heel veel geld sparen, daar gaat het om.

@Linda: jij bent de eerstvolgende op de lijst, heb je al zwangerschapssymptomen?

Goedemiddag dames,

Nou ben weer wat positiever hoor. Gisteravond zooo balen en vanmorgen nog steeds en janken, bah!! Stiekem had ik best veel hoop vanwege mijn kwaaltjes en nu blijken het allemaal ongi-kwaaltjes te zijn geweest.....
Weet eigenlijk vrijwel zeker wanneer mijn ei is geweest, op een maandag, morgen 2 weken geleden. Maar ook al zou die 2 dagen eerder zijn geweest, dan hebben we nog wel goed getimed, want de donderdag, zaterdag, zondag en maandag geklust voor het ei.
Zodra de ongi afgelopen is (meestal na 6-7 dagen) gaan we er weer voor en dan om de dag of anderhalve dag ongeveer (zaterdagochtend-zondagmiddag/avond dat idee).
Na het ei nog een paar dagen door  en dan weer als we zin hebben.
Ik heb geen ovu-testen gebruikt of getemperatuurd, vind ik het nog veel te vroeg voor. Bovendien was mijn cyclus behoorlijk regelmatig en weet ik dus wel ongeveer wanneer het pasen is.
Maar nu weet ik het allemaal niet meer. 1e ongi was 37 dagen na miskraam, nu na 23 dagen alweer.
Ik moet er echt relaxter mee omgaan, want ben er bijna dagelijks mee bezig en dat is niet goed. Straks in ieder geval lekker vakantie!!

Even niet zo'n puf om op de rest te reageren, maar dat komt wel weer hoor dames!!
Zag een paar nieuwe namen, welkom hier. Hoop dat jullie hier ook je ei kwijt kunnen (hihi). De aanleiding is helaas niet fijn, maar we kunnen hier alles kwijt wat we willen en dat vind ik erg prettig!! Sterkte met alles in ieder geval.

Groetjes Laura

@ Laura: He, wat ontzettend vervelend nu zeg. Het klonk zo hoopvol bij jou. Zo balen dat je helemaal niet op al die tekenen van je lichaam kunt vertrouwen. Zucht.
Gelukkig ben je alweer een beetje over de eerste teleurstelling heen. Jij hebt wel een hele korte cyclus, he? Da's wel fijn. Ik zie dat je nu in het overzichtje precies gelijk met mij bent gekomen! Wie weet kunnen wij deze keer ook op dezelfde dag goed nieuws brengen net als Jannie en Marieke. Ik hoop het.

Jeetje, al weer een paar nieuwe namen erbij. Welkom meiden. Hopelijk vinden jullie hier net als ons ook wat steun. Klets maar lekker mee en vraag maar raak. Er is bijna altijd wel iemand hier die raad of steun kan geven.

Ik heb eerlijk gezegd echt heel snel over alle berichtjes heen gekeken, dus ik weet niet meer precies wat er allemaal stond, en ik weet al helemaal niet meer waar ik op wilde reageren. Ik kwam eigenlijk alleen maar kijken of Laura al nieuws had. Dat bleek zo te zijn, alleen helaas het verkeerde nieuws.

Mijn man had afgelopen week een vriend van hem gezien. Zijn vriendin is zwanger. Dat wisten we al. Ze is precies even ver als ik had moeten zijn...... Mijn man vertelde dat het goed met haar zwangerschap gaat en dat ze al een behoorlijk dikke buik heeft. Dat was natuurlijk meteen aanleiding voor tranen. Het slaat nergens op, maar ik weet zeker dat jullie het begrijpen en herkennen. Ik wil ook een dikke buik.

Nou, mijn vakantie zit er bijna op. Morgen weer aan de slag. Ik heb er nog niet echt zin in, maar het is niet anders. Waarschijnlijk zit ik nu wel weer iets vaker op het forum, (vaak op het werk). Desondanks wil ik wel blijven proberen er niet al te veel mee bezig te zijn. We zullen zien.

Laura: wat balen meid... Ik hoopte het zo onwijs voor je.... Weet even niet wat ik moet zeggen, baal maar ff lekker en zoals Linda zegt: op naar je ei.

Kim en MaikeSanne: helaas welkom hier.
Even kort over mezelf: 5 juni hadden we de fatale echo, was niet bijna 11 weken zwanger want kindje was na 8 weken en 5 dagen gestopt met leven. Heb 2 weken gewacht op de miskraam maar er kwam niks, uiteindelijk een curettage ondergaan. Was erg opgelucht, eindelijk zekerheid en na een week of 2 voelde ik me weer goed. Week na de curettage hebben we weer geklust, daarna heb ik nog een keer een bloeding gekregen van 4 dagen. Heb wel echt gerouwd... Voor mn gevoel is het al zooo lang geleden die miskraam, maar is pas 2 maandjes geleden. Sterkte hoor, volg je gevoel en neem de tijd. Ook al ben je nog maar net zwanger, voor je gevoel ben je al bijna mama. Dat maakt het ook zo cru... Weet sinds 26 juli dat ik weer zwanger ben, de eerste ronde dus weer raak. Ben nu 6 weken ongeveer, of iets langer...

Kim: fijn dat je een echo krijgt om te kijken of alles weg is. Ik heb dus al 2 echo's gekregen en ben pas 6 weken zwanger. Eerste was omdat het de nacontrole van de curettage was, 2e was een week later om te kijken of er echt iets zat en inderdaad: een kloppend hartje. Over 2 weken mag ik alweer, dus mijn ervaring is wel dat je extra vroeg en extra vaak mag komen. Erg fijn!
MaikeSanne: ik zag je al op het zwanger-zijn forum, vond het al eng klinken aangezien je bloed had verloren. Verschrikkelijk hoor...
We hadden onze zwangerschap aan beide ouders / broers / zussen verteld en aan wat hele goede vrienden. Na de miskraam hebben we het eigenlijk tegen veel meer mensen verteld en we kregen daar heel erg veel steun van. Soms was het noodzakelijk om t te vertellen aangezien ik wel ben gaan werken tussen echo en curettage en het kon dus op mn werk gebeuren... Maar nogmaals: door het te vertellen hebben we heel veel steun gekregen. het is een soort taboe maar dat vinden we onzin, het hoort bij ons en we zullen t nooit vergeten. het heeft ons wel NOG dichter bij elkaar gebracht en ons even wakker geschud. Zo van: niet alles gaat goed....

Linda: blij dat je er weer bent! Klinkt heerlijk die vakantie zeg! En idd heftig als je je schoonzusje ziet.... heb jij al kwaaltjes idd of wil je echt even niet bezig zijn met? Begrijpelijk hoor...

Over 6 weekjes zitten we lekker in Marbella, superveel zin in. Mn moeder en stiefvader zitten daar dan 2 maanden dus gaan we op bezoek, doen we elk jaar. Lekker eten, slapen, lezen, zwemmen, slenteren door stadjes, heerlijk....

We zijn t hele weekend lekker thuis geweest, vanmorgen wel samen gesport en gezwommen. Heerlijk! Films gekeken en vanavond weer lekker samen thuis.

Marieke: Voel me wel echt zwanger: mn borsten zijn gegroeid en harder, ze jeuken nog steeds en heb die baarmoederpijn weer, eigenlijk bijna hele dag. Volgens mij een teken dat er hard gewerkt wordt, dus dat is mooi. En mn hormoontjes, poeweej! Gister weer gehuild bij een film. Ok was n mooie film maar niet om 15 minuten in tranen uit te barsten. Haha! Manlief troost me dan erg lief en we moeten er allebei ook om lachen, herken mezelf niet terug. Helaas zorgen die hormonen er ook voor dat ik me druk kan maken over heeeeele kleine dingetjes en dus snel boos word...

Vandaag het boek gemaakt van onze eerste zwangerschap: volgeplakt met kaartjes, de echo's, foto's van de kadootjes en delen uit mn dagboek. Voelde goed... maar was best zwaar.

Er komen wel wat NOD's aan..... Spannend!

Marijke: zou super zijn zo'n paar jaar in Dubai... Hoe is t verder met je? Hopelijk is het ook bij jou raak zodat je de volgende keer niet over hoeft te slaan!

Ik lees echt hele verschillende verhalen overal over wanneer je hartactie kan zien op de echo. Volgens de gyn was ik donderdag 5 1/2 week zwanger en we zagen het hartje, week ervoor nog niet. Maar mn gevoel zegt dat ik toch iets verder ben, soms hoor / lees ik dat je pas bij 7 weken het hartje kan zien bij de echo. De grote vraag... Wat Is Waarrrrrr???

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Patricia
10/7
7/8
21/8
1e
2

4-9

30
Z-H

-

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

-

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Hallo allemaal,

Jeetje dat een mk zon inpact op je heeft zeg...dat had ik niet verwacht
Toen ik op t andere forum de berichtjes las hield die ze hadden op mijn miskraam , hield ik het niet droog.. wat een ellende zeg !
Maar nu kan ik dit lezen zonder traantjes.. dus ben al een klein stapje verder denk ik dan maar..
Heb best hevige buikpijn nu.. Zal zo maar even een warm bad nemen, misschien helpt dit.
Heeft het bij jullie lang geduurd voor jullie het verwerkt hadden?
Natuurlijk iedereen verwerkt het op een andere manier, maar k ben zo benieuwd..

K heb nog niet alles gelezen van dit topic (9 paginas !!) .. maar daar zal ik me morgen in gaan verdiepen..

Wat ik trouwens wel toevallig vind.. Mijn cylcus is lang ! 42-40-45 dagen en toen ben ik monnikspeper capsules gaan gebruiken voor een regelmatiger en kortere cylcus. Ik ben toen ook met ovu testen begonnen en had 2 ,5 weken na mn menstru al een positieve test !   Dus mijn nod zou op 33 dagen zijn.. en op dag 34 teste ik postitief.
Vandaag was dag 45.. en nu mk... net als mn nod de laatste keer !!
Dus de volgende nod kan nog langer op zich laten wachten ???

mn zusje en schoonzusje zijn beide ook zwanger.. dus word er wel veel mee geconfronteerd.. Alleen mn beste vriendin, een lieve collega en mn zusje en dr man weten van onze mk.   Dit omdat wanneer we weer zwanger raken ik wil dat het een vrrassing is voor de familie..   En beide families zijn niet zulke praters dus denk toch niet dat ik er veel met ze over zal kunnen praten..

Jannie.. Gefeliciteerd ! Spannend hoor !
Wel mooi dat je dan nu extra vroeg een echo kunt krijgen !
Mijn schoonzusje had ook eerst een mk en is nu 22 weken zwanger.. Zij mocht de tweede zwangerschap ook eerder een echo maar heeft gewacht tot ze 12 weken was, ze was bang op weer een teleurstelling..
Het lijkt mij juist dat je het dan zsm wilt weten...? Toch??
Leuk zo'n boekje !! Ik hield vanaf de dag dat we positief getest hadden ook een soort dagboekje bij !   Vandaag er voor het laatst ingeschreven
Hoop dat ik snel weer een nieuw boekje kan bijhouden !

Het lijkt me echt erg dat je moet wachten tot je gaat vloeien !!   "gelukkig" had ik bloed verloren en wist ik hoelaat het was..   Ik vloei nu nog best hevig, vooral met erg veel slijm en dat was ook zichtbaar op de echo.
Vond de eendenbek trouwens best pijnlijk !!   Ik had ook verwacht dat ik een "gewone"   echo zou krijgen.. maar nee...
De vk zei eerst nog dat ee echo waarsch niks zou opleveren want wanneer er wel en vruchtzakje zou zijn je het hartje waarsch niet zou zien kloppen.. maar ik lees idd dat je dit bij 5 weken wel moet kunnen zien en ik was al 6,3 weken zwanger !
Nou ja, nu was er bij mij dus niks te zien...

Terug
Bovenaan