We gaan ervoor!! - Part I

Hi ladies,
jee, even een paar dagen niet tikken en gelijk zo'n 50 berichten teruglezen!

Ik ben in februari gestopt met de pil en was eigenlijk gelijk zwanger! Helaas was het mis en heb ik  afgelopen april een kijkoperatie gehad waarbij ze mijn R eileider hebben verwijderd ivm een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (EUG). Vervolgens netjes één menstruatiecyclus afgewacht (29 dagen) en toen weer proberen. Gelukkig weer gelijk zwanger maar ivm die EUG kreeg ik met 6.6 weken al een echo: een leeg vruchtzakje helaas. Met 9.0 weken ben ik in het ZH opgenomen voor een missed abortion en is mbv medicijnen het lege vruchtzakje eruit gekomen. Helaas zit er nu nog wat in de baarmoeder dus móet ik één cyclus afwachten in de hoop dat het restje mee komt. Dan weer een echo en als alles goed is krijgen we groen licht en dan maar weer proberen. Helaas is er nog steeds een grote kans op alsnog die curettage.

Ik ben nu medisch dus veel en vaak echo's. Helaas nu dus alleen van mijn baarmoeder een hele serie! Gelukkig heb ik ook wat artsen in de vriendenkring bij wie ik kan komen voor echo's. Ik ben dan ook van plan daar, als het eenmaal zo ver is, veelvuldig gebruik van te maken!

Hoop dan ook snel weer zwanger te zijn! Gelukkig is zwanger worden blijkbaar geen enkel probleem; ik moet het alleen zien te blijven! we weten nu dat ik (makkelijk) zwanger wordt, dat mijn L eileider werkt en dat mijn baarmoeder innestelbaar is. Alle ingrediënten zijn er in principe. Gewoon 2x vreselijke pech!

Een goed vriendinnetje van me vertelde laatst dat ze zwanger is, 5 weken. Gelukkig kan ik echt oprecht blij voor haar zijn. Ik merk dat ik steeds verder kom met de verwerking van wat mij is overkomen. Ben nog steeds wel jaloers, maar ik misgun het anderen absoluut niet. Ik gun het mezelf alleen ook zo.
Hoop nu echt op 3x is scheepsrecht!

Verder alles goed. Weer met frisse tegenzin aan de maandag begonnen! Nog één weekje werken en dan lekker een week naar Italië, lekker samen met mijn schatje! Heb ik superveel zin in!
Dat is wel een voordeel van nu niet zwanger zijn, kon zaterdag lekker de hela dag naar de sauna, heb weer onder de zonnebank gelegen, eet weer filet americain en mag weer aan de mojito's! Ook kan ik nu in februari een skivakantie boeken!
Toch zou ik dat allemaal zo inruilen voor een beebie vrees ik!

PS Leuk jullie bij hyves allemaal te bekijken!

Goeiemorgen!!!!

Laura fijn dat je het weer een beetje kan relativeren!!!
En heerlijk nog een weekje en dan lekker op vakantie!!!!!! Heerlijk!! Hoe lang gaan jullie???

Maikesanne welkom ook hier, al was het beter geweest van niet!!! Het is niet niks watje meemaakt, neem je tijd en doe rustig aan!!! Hoop dat je hier wat steun vind en het lekker van je af kan praten!! En moeilij hoor als je familie wel zwanger is en dat ook goed gaat!! gun je hun maar wil je zelf ook zo graag!!! herkenbare gevoelens hoor!!

Yosha dus weer lekker geklust!! Goe om te horen!!!! hihi.... je man heeft gelijk, soms moet je ook lekker naar je eigen gevoel luisteren en als t goed voelt waarom niet??

Linda lekker dat je door de vakantie er wat afstand van hebt kunnen nemen en meer als regelmatig klussen kan je ook niet doen toch???

Marijke, klinkt wel leuk in dubai maar inderdaad wel wennen als je dat zo leest, maar als iedereen daar zo leeft zal het minder lastigzijn nietwaar??

Janneke goed om te horen dat je je lekker zwanger voelt!!!! Heerlijk toch!!!
En straks lekker naar marbella, ook niet verkeerd haha, lekker relaxen een weekje!!

Miep kan me voorstellen dat dta ff een dipje geeft, je wilt zelf ook grag weer zwanger zijn en een buikje krijgen!! Hoop dat het gauw lukt!!

joanne he meid wat een baaldag voor jou!! Kan me voorstellen dat het pijn doet om dat te horen, helemaal als ze helemaal geen rekening houden met jou en jouw gevoelens!!! Hard hoor!!!!

Els leuke dag gehad dus haha lekker druk en heerlijk je dochter weer thuis!!!!

YF ook bijna vakantie dus heerlijk!!!!
Handig vrienden die arts zijn en je aan een echo kunen helpen. hoop dat je er snel gebruik van kan maken!!!!

Ik merk wel dat er heel verschillend wordt omgegaan met echo's. Bij ons krijg je na een miskraam met 8 of 9 weken pas de eerste echo...Omdat ik het echt vrijdag niet meer zag zitten en aardig in de stress was heb ik een echo gehad, ging ze het eerst met een buikecho proberen, natuurlijk weing te zien, zoals ik al verwacht had, nou omdat ik dan per se wilde mocht ik naar t ziekenhuis en heb daar inwendige echo gehad. Bleek dat ik dus vrijdag 6w2d was en het hartje klopte mooi. Helemaal blij en opgelucht, het neemt echt niet alle zoregn weg, want als ik me nu niet misselijk voel dnek ik wel help, gaat dit nog goed.... maar zal dat gewoon moeten afleren en wachten tot de volgende echo, ik hoop dat ze over 3 weken nog 1 wil maken voordat we met vakantie gaan, ben dan 9 weken...en als ik dat niet voor elkaar krijg doe ik het bij een echobureau, wil gewoon weten hoe en wat voordat ik met vakantie ga, hopelijk dan met een gerust hart!!

Voel me vandaag wat beter, heerlijk, al komt dan meteen wel die angst weer opzetten, maar mag er van ,mezlef niet teveel aan toegeven!! haha
Dagje vrij dus dat is wel lekker, kan ik alles op mijn gemakje doen!!

Tot laters!!!!

He ladies,

hier weer even een berichtje van mij.....wil een beetje minder gaan reageren, want manlief vindt dat ik toch wel een beetje geobsedeerd bezig ben....snap ik ook wel en hij heeft ook wel gelijk omdat ik het zoooo graag wil, maar goed, denk niet dat het heel goed is voor me....dus probeer om net als een paar anderen hier wat minder te reageren....

@Laura: ik begrijp jou zooooo goed, ik voel me nu ook al niet goed en ik heb niet eens een NOD datum  gehad!! Kun je nagaan.....bleeeegghh continu dat wachten daar wordt je gek van!

Maar goed, door weer 4 keer per week te gaan sporten hoop ik weer wat meer conditie op te bouwen en wat afleiding te hebben....ook op mijn werk kan ik me heel moeilijk concentreren en dat is ook niet zo handig zeg maar....maar goed, tis gelukkig nu rustig, maar tis niet handig als manager om er met de pet naar te gooien zeg maar...

Dus lees de berichten wel, maar zal minder reageren....dus allemaal heel veel sterkte en succes, ik duim dat we allemaal heel snel een positieve test krijgen net als Marieke en Jannie!!

liefs Yosha

ha meiden,
nou Laura ik voeg me bij je! Ook hier een ongesteldheid. En dat terwijl ik nog niet eens boven aan het lijstje stond!! Nu sta ik weer een eind naar onder, grr.
Ach nee hoor ik ben er eigenlijk niet eens zo van onder de indruk. Valt me wel mee van mezelf. Had gister een goede dag en zag aan het eind van de middag wat bruinige afscheiding. Dus toen dacht ik al te weten hoe laat het was. Daarna spontaan wat sacho, brand natuurlijk een vinger aan een pan en water afgieten lukt niet zoals ik wil. Maar daarna was het weer weg.
Vanmorgen dus ook echt feest. Ben eigenlijk wel blij dat mijn lichaam mijn cyclus weer zo snel oppakt. Na 32 dagen weer ongesteld. Normaal is mijn cyclus 28-30 dagen. Na Bas* duurde het echt 6 weken voordat ik weer ogni werd.
Gezien onze geschiedenis met zwanger worden, waarbij het 8 maanden, 9 maanden en 4 maanden geduurd heeft, had ik niet de illusie dat het nu in 1x raak zou zijn. Op naar het volgende ei dus maar.

Marieke, fijn he dat misselijk zijn. Je vraagt je af waarom je dit nu zo graag wilde voordat je zwanger was... Het is gewoon echt vreselijk. Gelukkig gaat het weer over, maar of dit na 1,5 maand of na 6,5 maand is, is de vraag, haha. Wil je niet bang maken hoor, hihi.
Ik werk zo'n 1x per 6 weken een weekenddienst. Meestal dan zaterdag en zondag van 9-19 uur. Dat is ook wel leuk, al heb ik er van tevoren nooit zo'n zin in. Ik werk voornamelijk op kantoor en bel dan met plaatsers van Bureau Jeugdzorg. Dan is het ook wel fijn dat je de kinderen echt meemaakt en weet wat je over een kind verteld.

Maike Sanne, helaas welkom hier. Wel fijn dat je ons gevonden hebt. je kan hier echt alles kwijt, wij vinden niks gek! Vraag wat je wilt vragen en vertel wat je wilt vertellen. Er reageert altijd wel iemand en vaak zelfs meerdere meiden.
En tsja hoe verwerk je een miskraam. Dat is echt bij iedereen anders. Het is zelfs per keer anders. Ik heb al een heel verleden. Ik kreeg mijn 1e mk bijna 2 jaar geleden. toen wist niemand dat we zwanger waren en hebben we het eigenlijk aan niemand verteld. Dat kwam eigenlijk pas later. Een jaar geleden werd ik weer zwanger. Deze zwangerschap leek goed te gaan. Helaas ging de ontwikkeling van het kindje niet goed en hebben we de zwangerschap af moeten breken. Dat was en is heel moeilijk. Ik was nu redelijk snel weer zwanger en dit bleek een leeg vruchtzakje... Deze keer lijkt het of ik er beter mee om kan gaan. Maar dat komt misschien omdat een mk zoveel minder pijn doet als het moeten afbreken van je zwangerschap. Ook al is je kindje welkom zodra je die positieve test in je handen hebt en kan je het al niet meer wegdenken. Nu weet ook eigenlijk iedereen het. In die zin moet je doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Yoshua, toe maar zeg, onveilig klussen. Die man van jou durft wel, haha.
Logisch dat je minder gaat reageren, zeker als je zoveel kijkt op je werk. Je moet de tussenweg weten te vinden, maar ja waar ligt die dan he? Ik kijk nu zo om de dag, maar dan wordt ik wel gek van alles wat er alweer geschreven is. We gaan zo hard....

LInda, goed dat je er minder mee bezig bent! We wachten gewoon af tot je met nieuws komt.

Marijke, wow zeg, Dubai gaat echt gaaf klinken zo...

Jannie, ik hoorde het hartje van Bas* met 6w4d. Toen klopte het nog niet lang, want het geluid kreeg ze nog niet te pakken. We zagen het toen alleen. Met 6w6d klopte het een stuk sterker. Ik denk dat het bij iedere zwangerschap anders is.

Joanna, klaag hier maar lekker meis, daar zijn we voor. Het is ook wel heel erg balen dat je schoonzus zo over jouw gevoelens heendendert en eigenlijk van jou verwacht dat je blij voor haar bent en zit te wachten op al die kwalen die ze nu heeft!

Ik heb trouwens even het lijstje bekeken en volgens mij schrijft Charlie hier niet meer mee toch?
Ik heb haar nog even in de lijst laten staan, maar volgens mij kan ze eruit. Charlie we horen het wel als je erin wilt blijven staan.

liefs
Patricia mama van Bas*

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Charlie
11/7
8/8
22/8
1e

?
?

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

-

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad
Patricia
10/7
28/8
10/9
2e
2
4-9
30
Z-H
al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Goedemiddag dames,

Nog 3 dagen werken (ben aan het aftellen!!)
Gelukkig kan ik zoals het er nu naar uit ziet aardig 'schoon' vertrekken. M'n klantenbestand wordt nl. niet overgenomen door een collega, alleen de dringende zaken. En het is niet zo gauw dringend haha!!

Nogmaals Linda, welkom terug! Je eerste werkdag zit er ook alweer op als je dit leest. Hoe was dat??
Jouw uitgerekende datum komt steeds sneller dichterbij. Duim met je mee dat je voor die tijd weer zwanger bent!! Het lijkt me zo verdrietig als je schoonzusje  dan ongeveer gaat bevallen en jij nog niet eens weer zwanger bent.
Binnenkort dus de verjaardag van Niek. Leuk!! Mijn neefje is vorige maand 2 jaar geworden en het was hartstikke leuk. Allemaal bezoek en kadootjes en hij vond het allemaal prachtig!!
Ze zijn nu trouwens op vakantie in Frankrijk en hij had vorige week gezegd: "papa die meneer zei 'bonjour' tegen mij". Reuze grappig natuurlijk!!!
En ik denk nu weer aan mijn volgende ei hoor. Tis even de teleurstelling van het moment en bovendien heb ik vaak een pesthumeur als ik ongi moet worden. Dus dan is het dubbel op. Maar nu kijk ik weer vooruit naar de volgende ronde. Heerlijk met vakantie straks, dan hoop ik ook niet zo bezig te zijn met mijn NOD. Neem uiteraard wel een zw-test mee op vakantie haha!!

Speciaal nog even voor Linda: als je het ook leuk vindt om te zien welke gezichten achter de namen zitten, mail me even: laura75.smit@gmail.com. We hebben mail, foto's, websites en Hyves uitgewisseld en het is erg leuk om er een gezicht bij te hebben!!

Patricia, ja weekenddiensten horen erbij in jouw beroep. Moet je vaak of valt het mee? En ook 's nachts? Heb dat wel een tijd gedaan, maar ben nu wel blij dat ik kantoortijden heb.

Jannie, wat goed dat je je hebt opgegeven voor de MvM. Idd, dat fiasco van de vorige keer zou ik ook niet een 2e keer willen (ik bedoel de buren die gluren hihi). Morgenavond dus. Weer een gratis zwangerschapstest (haha grapje)....
En wel goed voor jezelf zorgen hoor (12 uur ontbijten, foeiiiii)!!!

Hoe voel jij je nu Yosha?? Misselijkheid weer over? Wat goed dat je weer naar de sportschool bent geweest. Ik ben tot nog toe lui, lui en nog eens lui. Laatst een keer hardgelopen en dat was heerlijk, maar tot nu toe niet weer gedaan. Altijd wel een smoes (regen, moe, etc).

@Kim, welkom hier! Mijn vk heeft na de miskraam al gezegd dat ik een volgende keer een vroege echo mag, rond de 7-8 weken. Dat laat ik me uiteraard geen 2x zeggen! Nu alleen nog even zwanger worden :)) Volgens mij mag je bij de meeste vk wel een vroege echo na een miskraam. Anders zou ik er gewoon om vragen hoor!! Het lijkt mij ook vreselijk om te moeten wachten tot de 12e week of zo. Nu heb ik vanwege bloedverlies een vroegere echo gehad (9,5 week). Helaas bleek het toen dus niet goed te zijn (leeg vruchtzakje). Een kleine week na die fatale echo kwam de spontane miskraam. Ik heb nogal wat gedoe gehad. Een week na de miskraam had ik een echo om te kijken of alles schoon was. Dat zou het zijn volgens de echo. Maar ik bleef maar bloeden en 2,5 week na de miskraam kreeg ik nog een enorme bloeding. Vervolgens ben ik naar de gyn geweest, toen bleek er toch nog een prop placenta te zitten!! Die heeft ze gelukkig kunnen verwijderen, dus hoefde geen curettage meer, maar wel flink schrikken dus!! Laat het dus goed controleren of alles schoon is (de gyn was bij mij erg verbaasd dat ze het niet gezien hadden op de 1e echo).
Ik was trouwens voor het eerst weer ongi 37 dagen na miskraam. Mijn normale cyclus is 25 dagen. Nu de 2e ronde na de miskraam was het 23 dagen. Je cyclus kan dus wel anders worden na de miskraam!! In ieder geval sterkte met alles.

@Els: bij jou al nieuws? Klinkt ook veelbelovend, schoonmaakwoede, trek in champignonsoep.... Jezelf niet gek maken hoor (deed ik wel wat teveel....)
Fijn dat Inge weer terug is!!
Mag je snel voor de IUI en wanneer operatie van je cystes? En ondertussen maar flink zelf aan de slag met klussen!!

@Marieke, hoe is het met de misselijkheid? Goed om jezelf denken!! Als de misselijkheid heel erg wordt, schijnen er wel pilletjes voor te zijn trouwens. Al kan ik me voorstellen dat je die liever niet te snel slikt.

@MaikeSanne, jij ook welkom hier. Ja wat een verdriet komt er dan opeens op je af!! Maar geef er lekker aan toe, het is goed om je emoties toe te laten!!
Schrijf het hier ook lekker van je af, hebben wij ook gedaan en het helpt echt!! Nu zijn we vooral bezig met weer zwanger worden (en blijven voor een aantal). Maar toen ik afgelopen weekend weer ongi werd, moest ik wel behoorlijk slikken hoor, en dan moet ik ook weer terug denken aan de miskraam en het verdriet daarbij.
Helaas moet je hier doorheen en ik wens je veel sterkte!
De 1e tijd moest ik veel huilen (waarschijnlijk ook nog onder invloed van de zwangerschapshormonen), maar na een week of 2 kon ik het vertellen zonder te moeten huilen. We hebben het aan veel mensen verteld (soms ook wel noodzakelijk, bv op het werk omdat ik daar bloedverlies kreeg en vreselijk in paniek was, vervolgens nog een tijdje thuis geweest), dat heeft ons wel goed gedaan.
Maar doe wat jezelf het fijnst vindt!!
Sommige mensen weten niet wat ze moeten zeggen en soms krijg je wat rare reacties, maar ach, die weten niet wat ze ermee aan moeten en het is niet lullig bedoeld als je begrijpt wat ik bedoel.
Monnikspeper capsules, nog nooit van gehoord. Maar het heeft jou dus geholpen om een kortere en regelmatiger cyclus te krijgen. Ik las wel iets over teunisbloemolie.
Nou ja, mijn cyclus is kort genoeg, maar wie weet hebben andere dames er iets aan!!

@Marijke, Dubai klinkt echt geweldig!! Een paar jaar flink sparen is ook niet verkeerd trouwens. Taxfree salaris, klinkt goed!! Wilde dat we dat hier hadden, dat scheelt nogal wat in de maand!!

@Miep, ja wij hebben nu gelijk NOD, leuk!! Al kan die van mij ook wel 3 sept zijn (uitgaande van mijn normale cyclus van 25 dagen). Die korte cyclus is idd wel fijn, hoef ik toch minder lang te wachten en vaker kans dan degenen met een lange cyclus. Het zag er idd hoopvol uit. Maar weet nu dat mijn lichaam me dus van alles wijs kan maken. Zucht....
En ja, ik wil ook een dikke buik!! Herken dat gevoel zo!! Was nu volgens mij ook al bijna op de helft van de zwangerschap geweest, dus een buik zou er dan wel te zien zijn geweest.....
Hoe was je 1e werkdag trouwens??

Bah Joanna, wat kunnen mensen toch rot doen!! Dat ze niet snappen dat jij het moeilijk hebt en dan ook nog er zo lacherig over doen, alsof het aan jullie ligt dat het niet wil of mis gaat! Kom hier maar lekker uitrazen!!! Hoop dat het nu weer wat beter met je gaat!!

Ik ga maar eens even met het eten aan de slag!!

Groetjes Laura

Hoi Dames,

Oei wat ben ik moe vandaag, ik kan niet zeggen dat ik slecht heb geslapen
maar toch erg moei, ben zelfs een half uur eerder naar huis gegaan mijn team
leider zei nog ach is nog een half uurtje maar ik kon het niet meer volhouden.
en half slapend op de fiets naar huis.
Inge's eerste schooldag ging goed het was een lange dag voor haar
want ze moest ook overblijven, toen opa inge had opgehaald van school
en thuis kwam ging inge op de stoel ze wou tv kijken maar viel binnen 5 min
in slaap.

linda: beetje zelfde idee als kolonisten,
mijn schoonmoeder had een hersentumor en werd geopereerd
inge heeft toen tijdje bij mijn ouders gelogeerd (eindhoven)
elke dag die we vrij hadden daar heen.
toen mijn schoonouders weer aan konden wouden ze inge niet meegeven
nog 1 weekje vanwege school(peuterspeelzaal) enzo, goed 1 week later wouden
ze eigenlijk weer niet en toen zijn mijn schoonouders met ons inge gaan halen
mijn ouders boos, heb mijn gevoelens op papier gezet ook over hoe ze over
marco praten, hun ontkennen en zo niet bedoeld heb tijdje geen contact gehad.
nu is het contact langzaam herstellende maar vergeet nooit wat ze gezegd en gedaan hebben.
ik ben ook een spellentjes mens, mijn man en ik spelen vaak backgammon en
kaarten graag, zelf vindt ik kolonisten ook geweldig, mens erg je niet alles
eigenlijk wel, doe ook graag spelletje met inge ze heeft wiebelboom van winnie
the pooh en hans en grietje.

laura: fijn dat het beter met je gaat, nog even en dan lekker relaxen op
vakantie, ontspanning is ook goed voor het lichaam.
ik probeer er niet aan te denken af en toe denk ik wel nog...dagen.
en dan probeer ik gauw mijn gedachten ergens op te richten
anders wordt ik echt gek, balen vandaag eet alleen champignon soep op mijn
werk cup a soep automaat maar die was vandaag stuk.

ga zo maar naar bed.

groetjes els.

Goedenavond allemaal,

Daar ben ik toch nog even voor het slapen!

@Yvette: bedankt voor je lieve mailtje! Ik hoop voor jou dat bij je volgende ongi alles er uit komt. Het is al zo balen dat je nog een cyclus moet wachten en nu ook nog verplicht. Heb je snel na je ongi een echo om eea te controleren? Je weet natuurlijk niet precies wanneer je ongi wordt. Pff dat akelige wachten iedere keer maar weer.....bah!! En ik hoop niet dat het alsnog een curettage moet worden.....
Dus bij je volgende zwangerschap komen er heel veel echo's! Wow, wilde dat ik zulke vrienden heb hihi!! Ach ik overleg met de vk en dan zie ik het wel. Mag in ieder geval eentje rond de 7-8 weken en veel eerder hoeft van mij ook niet, ik wil wel graag een hartje zien kloppen!! Denk dat ik een combinatietest ga doen (kansberekening op kindje met afwijking), daar  ook nog een echo voor ergens tussen de 9-11 weken en dan de reguliere termijnecho, dan moet het vol te houden zijn!!
Ja er zitten ook nog voordelen aan niet zwanger zijn hihi!! Ik ga me de komende vakantie ook niet druk maken om een cocktailtje meer of minder!! Hoe lang heb jij vakantie??
En de skivakantie in februari, durf je dat wel aan. Stel dat je dan een paar maanden zwanger bent, ik zou geloof ik niet meer durven skiën. En ik geloof dat de hoogte ivm het zuurstoftekort niet goed is voor het ongeboren kindje.
Wij gaan ook altijd op wintersport, maar mocht ik zwanger zijn dan wordt het een weekje zon. Lijkt me ook wel eens lekker voor de verandering!!

@Marieke, we gaan wel 3 weken op vakantie!! Nu kan het nog. Zo'n Amerika reis doe je volgens mij niet zo snel met een baby (het lijkt mij maar niks in ieder geval).
En dat je je de ene dag beter voelt is niet raar hoor!! Positief blijven denken. Afgelopen vrijdag heb je een bevestiging gehad en je bent nu in ieder geval al verder dan de vorige keer!! En voor je vakantie nog een echo, is toch iets om naar toe te leven!!

@Yosha, het is niet verkeerd om hier wat minder te zijn. Maar vind het zo moeilijk!! Moet straks natuurlijk flink afkicken tijdens de 3 weken vakantie en dat is maar goed ook. Ik moet er echt wat minder mee bezig zijn. Maar na de miskraam ben ik niet meer zo relaxed als ervoor. Iedere dag niet zwanger vind ik een verspilling, zo voelt het ongeveer!!

@Patricia, lees nu je berichtje dat jij ook de  hebt mogen verwelkomen. Balen!! Weer een ronde wachten. Wat snel na je curettage trouwens! Wel fijn om te weten dat alles het weer doet, maar alweer zwanger zijn was leuker geweest......
Haha, jij ook al sjaggie als je ongi moet worden....ik was vrijdag echt niet te genieten. En ik stomme troela, had niet eens door dat het kwam omdat ik snel ongi zou worden.....
Het valt dus mee met je weekenddiensten, 1x per 6 weken is te doen. Ik moest destijds om het weekend. Ene keer vroeg-laat, de keer erna laat-vroeg en de keer daarna slaapdienst. Die hadden we ook zo'n 5 nachten per maand. Waren over het algemeen echt slaapdiensten dus vond dat best wel fijn, want overdag lekker vrij. En na de slaapdiensten wel zo'n 4 dagen gewoon vrij om bij te komen.
Maar nu toch blij met de kantooruren!

Hee Els, dat was vast weer wennen voor Inge, de eerste schooldag weer!! En jij ook al zo moe, de champignon-soep, zw-kwaaltjes??
Ik was vorige week ook zo moe, nu valt het wel weer mee. Maar in de loop van de week bouw ik vaak wat slaaptekort op en moet dat in het weekend weer inhalen.
Ga nu dus ook maar slapen, het is alweer 11 uur geweest en de wekker gaat morgen alweer vroeg (6 uur).

Welterusten allemaal!!
Grtzzzzz Laura

Goede morgen dames,

Nou, het werken is weer begonnen. Gelukkig had een collega echt al mijn werk bijgehouden en heeft hij me gisteren ook nog geholpen, zodat ik bij kon lezen en praten wat er in de afgelopen twee weken allemaal is gebeurd. Dat is toch wel heel erg prettig als je niet terug komt bij een buro waar een stapel werk op ligt.

Een collega van mij is vorige week weer begonnen na haar zwangerschapsverlof. Ze heeft een hele tijd staan vertellen over haar zoontje en natuurlijk ook foto's laten zien. Vreemd genoeg wordt ik er bij haar helemaal niet verdrietig van als ze zo blij verteld over haar kindje. Misschien dat het komt omdat zij ook een mk heeft gehad voor deze zwangerschap (en ook al een mk voordat haar eerste kindje werd geboren). Ik heb haar al vanaf het allereerste moment van mijn mk in mijn achterhoofd gehad, dat het bij haar ook goed is gekomen. Misschien dat ik daarom nu niet verdrietig ben als zij over haar beeb verteld.
Daarbij geloof ik dat ik meer moeite heb met zwangere buiken dan met babys.

Bij die vriendin van mij die ook zwanger probeert te worden, is het deze maand ook weer niet gelukt. Ze gaat nu de 11e ronde in. Na allerlei onderzoeken weten ze nu dat ze zonder hulp van buitenaf maar een superkleine kans hebben om zwanger te worden en deze ronde was eigenlijk de eerste keer dat ze een echte kans had op een zwangerschap. Maar goed, als je ongi dan komt, maakt dat natuurlijk niets uit. Het is toch al de 10e keer dat je zo teleurgesteld bent. Hopelijk volgende maand allebei.

He Patricia, balen dat je ongi is gekomen. Aan de andere kant is het wel fijn dat het zo snel al is gebeurd. Als het dan toch niet raak is, dan laat het maar komen, zodat er in ieder geval aan een nieuwe poging gewerkt kan worden. Weer een nieuw schema opstellen. Hihi.
Wij beginnen donderdag of vrijdag weer. Ik denk dat ik vanaf vrijdag weer begin met ovutesten. Dat lijkt me wel op tijd gezien hoe lang mijn ei de eerste twee maanden op zich liet wachten. Nou lees ik hier wel dat bij sommige hun cyclus enigszins van slag is na de mk. Bij Laura de tweede ronde (nog) korter dan normaal. Maar goed, gelukkig heb ik mijn ei tot nu toe ook nog elke keer gevoeld, dus mocht ie deze keer eerder komen dan verwacht, dan ga ik er even vanuit dat ik dat dan wel voel. Ach, we zien wel.

Komend weekend hebben we een bbq en een verjaardag. Meteen weer druk dus. Ik had liever één van de twee dagen niets gehad, maar goed. De bbq is natuurlijk gelukkig alleen maar 's avonds en de verjaardag is bij mijn zus, dat is ook altijd wel gezellig.

Hihi, Laura, wat dacht jij dan, dat jij de enige was die sjachi is als de  komen? Ik denk dat we daar bijna allemaal wel in meer of mindere mate last van hebben. Ik ben dan ook altijd veel sneller geïrriteerd en eerder verdrietig als er iets is. Nu komt er voor ons allemaal natuurlijk ook nog eens bij dat het sowieso al balen is als we ongi worden, omdat dat wil zeggen dat het we weer niet zwanger zijn. Dat in combinatie met allerlei hormonen vanwege de ongi zorgt er wel voor dat het feest is. Zeker de eerste twee dagen. Daarna gaat het meestal wel weer. Bij mij tenminste wel.

Nou, ik zie net dat ik een mailtje krijg van die vriendin van mij (haar vakantie is deze week begonnen). Daar ook nog even op antwoorden en dan toch maar aan de slag.

Oja, ik zie dat er verschillende NOD's aan zitten te komen. Maar liefst 5 deze week! Je zou toch zeggen dat er minimaal een paar treffers bij moeten zitten. Ik zal voor jullie duimen! Ben benieuwd.

Groetjes,

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie