We gaan ervoor!! - Part I

Hi ladies,

Marieke: jep ik was eergister rillerig in bed, maar ik voelde megawarm aan volgens manlief. Heb afgelopen nacht gelukkig wel heerlijk geslapen maar had wel een shirtje en shortje aangedaan tegen de kou. Brrr.....
Had gister dus n megabaaldag, ik herken mezelf soms echt niet want ben echt vrolijk van mezelf maar nu ben ik door t minste geringste van slag. Maar goed laat die hormonen hun gang maar gaan!

Laura: bijna vakantie, leuk! Hoop dan maar dat jouw NOD niet komt op of rond 1 september.

Linda: grappig dat visioen van je man!! Stel je voor... ach voor alles is een oplossing te vinden!

@all: tuurlijk blijf ik hier kletsen!

Groetjes en n fijne dag!
Jannie

goedemorgen allemaal,

Nog 5 dagen tot mijn NOD, die laatste dagen duren altijd zooo lang! Ik heb er helemaal geen voorgevoel bij, het komt toch altijd als een verrassing bij mij want ik verwacht nooit dat het raak is. Ik denk wel dat ik zaterdag al een vroege test doe als ik dan nog niet ongesteld ben geworden, ik heb toch nog 8 tests over.

Ik heb trouwens een leestip voor jullie: 'van min negen tot plus een' door Jools Oliver (vrouw van Jamie Oliver de chef). Ik heb hem net uit en het is echt een ontzettend leuk boek! Het gaat over haar pogingen om zwanger te worden, de zwangerschap en het eerste jaar van haar kindjes. Heel herkenbaar en ik ga het zeker nog een keer naslaan want er stonden zoveel goede tips in! Ook lijstjes van alles wat je echt nodig hebt, recepten en een medische woordenlijst. Ik heb het vorige jaar tijdens het 'boekenfestijn' (ook een aanrader: www.boekenfestijn.nl) gekocht voor 4.95 euro, echt een koopje. Het ISBN is 902158233-3

Een ander favoriet boek van mij is ' het zwangerschap zap boek' wat bij het programma Babyboom hoort. Heb ik destijds voor 5.92 euro gekregen toen ik programma fan werd, maar nu kan je het voor 24.95 bestellen in de webshop van het programma. Vooral over conceptie stonden er dingen in die ik nog niet wist en het is leuk geschreven met veel illustraties.

Laura,ik zal proberen jou zo wat fotos te sturen, want ik ben ook wel benieuwd naar jullie!

@janneke en marieke: die rillerigheid had ik ook aan het begin van mijn zwangerschappen, na de 10e week ongeveer verdween het weer.

Ik ga weer aan de slag, we hebben vandaag een opruim en schoonmaak dag!

Marijke

Hey Ladies,

hier weer een berichtje van mij. Ben vanmorgen bij de gyn geweest en weer startklaar verklaard voor een volgende zwangerschap! Hij heeft helemaal niet gezegd dat we moeten wachten op mijn eerste menstruatie ofzo....dus we gaan er maar voor, we zien het wel, ga er vanuit dat ik toch wel een keer eerst ongesteld zal worden...Maar dit voelt al helemaal goed!

Hij gaf aan dat ik in eerste instantie bij hem onder controle blijf, als ik 2-3 weken overtijd ben moet ik bellen voor een echo, hij zegt als we dan een hartje zien dan zit het goed. Dus ik meteen, echt niet, vorige keer met 6,5 week hartje en met 7-7,5 was het mis, wat we pas met 11 weken wisten....nou zegt ie, dan gaan we toch extra echo's maken om te controleren! Helemaal goed, was zoooo blij met deze reactie....

Moet zeggen dat mijn man en ik nu ook veel enthousiaster zijn over een volgende zwangerschap en we zien die dan ook vol vertrouwen tegemoet (nu nog wel ja, maar als het zover is...haha).

@Marijke: wat spannend, aftellen tot je NOD Dag! Ik duim voor jullie!!

@Marieke & Janneke:  ik had het ook zo vreselijk koud de eerste weken van mijn zwangerschap, was het buiten prachtig weer, zat ik met een fleecedeken op de bank..haha, dus ik zeg, zet maar op je klachtenlijstje van zwangerschapskwaaltjes (dus positief dat het een kwaaltje is bedoel ik..hihi)

@Joanna: wij worden ook gek van alle zwangeren om ons heen, de ene ontziet ons veel te veel en de ander negeert onze miskraam en praat over niets anders als babies en dikke buiken, heel vervelend allemaal! Nu maar hopen dat we zelf snel weer zwanger zijn, dan voelt dat niet meer zo vervelend...

@Laura: mocht ik je hier niet meer spreken (lees wel elke dag, maar reageer niet meer zoveel) hele fijne vakantie en geniet er lekker van!! (ontspanning werkt positief op zwanger raken he...)

Oh ja, zagen we vanmorgen een bolle buik, goh zegt mijn man, jij had nu ruim 17 weken geweest he.....dus ik euh, geloof van wel (ben de tel een beetje kwijt aan t raken gelukkig...), zo zie je maar, ruwe bolsters blanke pit die mannen van ons. Doen alsof het ze niet zooo raakt als het ons doet, maar ondertussen....wel lief hoor!

@Els: weet je al meer????????? (dit ivm je kwaaltjes en je champ.soep..hihi)

nou ik ga gauw weer aan de slag,

liefs Yosha

Hoi,

Marijke: thanx voor de tips!! Ik ben dol op lezen!

Yosha: you go girl: zet m op!!!! Lekker ana de klus dus vanaf nu, fijn!
Bij mjij zijn ze ook super in t ziekenhuis, scheelt zoveel! Ideaal die extra echo's, andere vk's en zkh'en die niet zo zijn moesten eens weten hoeveel stress dat scheelt!
Linda: morgen je NOD...... duim duim duim!

Groetjes Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

hoi hoi!!!

Yosha fijn dat het bij de gyn goed was en jullie groenlicht hebben, al had je daar al iets gebruik van gemaakt toch haha....
Dus jullie kunnne weer gaan klussen.... Ik las dat van de week ook ergens dat als het hartje klopt het wel goed zit dat een gyn dat had gezegd..... toen dacht ik ook wel, nou lees ook wel eens andere dingen... maar misscjen toch in de meeste gevallen en kunnen we er toch wat hoop uit putten??
Wel fijn dat je gyn er zo over denkt!! Zulke ben ik nog niet tegen gekomen haha!!!

marijke, lukt het met de schoonmaak???
En over 5 dagen nod... spannend??? Ben je dan niet teleurgesteld als je een vroege test doet en als die dan negatief is???
Grappig te horen dat die rillerigheid ook echt een zwangersachaps ding is!!
En bedankt voor de leestip, dat boek van jools olivier lijkt me leuk!! Ga ik onthouden!!

Linda en jou nod komt eraan!! spannend,
Leuk om te weten hoe je er uitziet!!

ik ben op mn werk en tis nu ff heel rustig, straks wordt het nog heel druk, maar nu nog ff uurtje rustig, niets aan, en ik ben alleen dus niets te kletsen!!

groetjes!!

@Linda, vandaag je NOD!! Ga je al testen? Ik hoop zo voor je dat het raak is!

Nou, de opruimdag van gister werd door de meisjes verklaard als 'rommel maken dag', ha ha. Ik las een keer ergens een quote als volgt: "cleaning the house while your kids are growing is like shovelling the walk while it's still snowing" Daar zit wel waarheid in. Heb je net een kant van de kamer netjes gemaakt, is de andere kant alweer rommelig en zo gaat het door :)

Vandaag ga ik lekker shoppen in Utrecht met mijn moeder, dat is altijd gezellig.

Prettige dag allemaal en ik hoop dat als ik terugkom er leuk nieuws is van Linda!

Marijke

Linda: inderdaad spannend!!! Hopelijk komt je ongi gewoon NIET deze maand...

Hoe is het met de rest?

Marijke: lekker opgeruimd dus.... Haha! Ja kan ik me iets bij voorstellen.

Laura: bijna vakantie!!!!! Wanneer vliegen jullie?

Hier alles ok, gister lekker ruim een uur gewandeld met manlief ipv te gaan sporten, vond ik toch iets leuker. Daarna lekker met tijdschriften in bad en daarna naar bed. Vanavond eten met 4 collegaatjes, wordt gezellig.

Morgenavond hebben we een etentje in een restaurant met vrienden, die weten niet dat ik zwanger ben. Is ook niet erg maar denk dat er soort verrassingsmenu op de planning staat dus dan moet een van ons stiekem een ober aanspreken dat ik zwnager ben. Hopelijk gaan ze er subtiel mee om, heb vorige keer een bruiloft gehad waar t na het diner ooooverduidelijk was dat ik zwanger was. "mevrouw u mag geen rood vlees he? dan is deze voor u" of "deze vis is dagvers mevrouw dus die kunt u gewoon eten". Tja lekker handig!

Groetjes Jannie

Hoi hoiiii

Linda.. Spannend vandaag !!! Hoop dat de rdtjes wegblijven !!
K blijf voor je duimen !!

Dames, hoelang bleven jullie vloeien???   Ik vloei namelijk nog steeds (nu licht) ben zondag begonnen met vloeien en het lijkt me nu wel lang !
Ik dacht eerst dat het over zou gaan in onig maar zo nu en dan zit er nog wat slijm bij (sorry)
Moet volg week donderdag voor controle, dan echo om te kijken of alles weg is
Gebruiken ze dan weer zo'n eendenbek?? OF alleen zon echo ding??
Vond de eendenbek niet echt prettig namelijk, kijk er nu al tegenop.
Moet waarsch ook alleen heen.. Manlief is die dag voor zn werk weg en het kon niet anders die dag.. Zusje wil wel mee maar k wi nie dat ze me half bloot ziet en k vind t dan gewoon moeilijk.. Zij is 26 weken zwanger.. en ik dan miskraam...
Heb vandaag een kut dag.. Moet er telkens aan denken Het ging zo goed !
Maar nu kreegik telefoon van jongegezinnen.. Mn vriendin had de kraamdoos voor me aangevraagd en daar belde ze nu over :(
Dus werd weer even met de neus op de feiten gedrukt...
Krijg ook weer wat buikpijn..

Sorry voor dit ego berichtje, maar heb geen tijd om alles door te lezen.. sorry,

Liefs Maike Sanne

Terug
Bovenaan