We gaan ervoor!! - Part I

Goedemorgen,

Laura: 12 uur ontbijten: bedoelde eigenlijk lunchen, dat ontbijten hadden we al om 9uur gedaan voordat we gingen sporten. No worries dus, haha! ;-)

Vannacht slecht geslapen, lag gisteravond te rillen in mn bedje en kon niet slapen terwijl ik doodop was. Nu erg brakjes, blehk! Tis ook te rustig hier, niks voor mij.... Voel me dus ecdht niet lekker, zou ik ziekjes worden of hoort het bij de zwangerschap Hoop op t laatste! Vanavond na MvM (idd weer gratis testje haha maar toch altijd spannend!) meteen mn mandje in met boekjes....
Nog 9 dagen en dan hebben we echo!

Yosha: meteen 4 keer per week? Zozo dat is fanatiek! Goed hoor! jammer dat je minder zal reageren maar begrijpelijk! Ik ben ook iets minder actief, maar ik moet zeggen dat iedereen toch wel lekker actief blijft, we zijn inmiddels ook al met n hele club meiden bij elkaar.

Els: ben het even kwijt, ga jij hierna sowieso aan de IUI omdat je een kleine kans hebt op n spontane zwangerschap? sorry, ben t vergeten....

Patricia: jammer idd en ik wilde bijna al gaan zeggen: je staat bijna bovenaan! ;-) Wel fijn dat het zo snel alweer is, beter nu dan over 3 weken. Ik moet me ook niet suf rekenen met die weken maar ben zo'n neuroot in sommioge dingen... Ga maar even uit van 6 weken en 2 dagen nu.

Charlie; wil je nog blijven kletsen? Let us know dan zetten we je weer op de lijst! ;-)

Linda: ga je je gegevens mailen naar Laura? Ben zo benieuwd naar je.... Hoe was je 1e werkdag? En binnenkort wordt je kleine man 2, leuk!! Bijzonder hoor! Ook een hele leuke naam trouwens, Niek.

Wij gaan de laatste week februari skien, ga er vanuit dat ik dan een week of 35 ben, tonnetje rond vrees ik. Dat wordt boekjes lezen, zwemmen, slapen, lekker eten en drinken en quality time met de familie. Er zijn er meer die niet skien dus komt goed.

Yvette/Laura: je mag alleen niet boven de 2150 meter komen in een wintersportgebied. De meeste dorpjes liggen niet zo hoog en skien doe ik toch niet meer (dan kom je vaak hoger), dus dan mag het. Zorg uiteraard wel dat ik een beval-tastje bij me heb, een short list heb van de plaatselijke huisarts, verloskundige, Wiewatwaar in t Duits (we gaan naar Oostenrijk) en adres van het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Mij kan dan niks geks overkomen! ;-)

We hebben de laatste week maart ook een skivakantie gepland met vrienden maar die kan niet doorgaan als t goed gaat, en daar moet ik vanuit gaan.... (ik blijf voorzichtig maar goed, hoort erbij) Gaan we ander keertje met ze skien, niet erg want we zouden naar t huisje van mn ouders gaan, wordt in december opgeleverd. Heerlijk!  Plan is nu om volgend jaar zomer daar met de beebie heen te gaan, in dat gebied (Bad Hofgastein) schijnt het in de zomer heerlijk te zijn, ook bij  n meer enzo.  Lekker met zn 3tjes dus. Raar idee! Niet alleen omdat ik nog nooit in de zomer in een wintersportgebied ben geweest maar natuurlijk ook omdat er n baby bij is!!

Miep: wat sneu voor je vriendin! Balen man... En weer aan t werk? Altijd eventjes wennen...

Dames: 5 NOD's in de pijpleiding: dat moet iets betekenen..... Duim-duim-duim!

Groetjes, Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Linda
23/3
1/8
14/8
5e
2

-
30
Frl

19/7-9/8

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Goedemorgen allemaal,

Nog 3 dagen en nog 2 daagjes vroeg opstaan!!
Zul je net zien, in de laatste paar dagen nog allemaal mensen die iets willen of iets anders waar ik werk van heb....
Nou ja, doe mijn best en anders na mijn vakantie of moet een collega het maar overnemen.

Ja Linda, ik ben ook erg nieuwsgierig naar jou (maar jij vast ook wel naar ons toch!!)

Prettige dag allemaal!
Gr. Laura

Hey ladies!

Hier alles ok. Beetje pokke weer. Mijn 1e werkdag zat erop en was direct smoordruk. De hele dag patiënten en dan ook nog arbozaken en telefoontjes tussendoor + een heel nieuwe opdracht voor mij wat echt totaal nieuw is dus spannend, maar wel super leuk. Gisteren pas 18:45 thuis.
Het moet ook heel goed, zodat er meer kunnen volgen. Morgen begin ik daarmee. Vanavond thuis voorbereiden.
Begin september 4 dagen opleiding. Mijn collega klaagde al, zij heeft problemen met haar pols en wilde zich bij mij inplannen, geen ruimte de 1e 2 weken. Dan maar ff in de pauze. Terwijl ik die altijd wel ff nodig heb.
Nou ja, ben vol energie dus.............

@ laura: idd reuze nieuwschierig naar jullie. Ik heb je gisteravond een mail + foto's  gestuurd. Echter kwam deze steeds terug. Toch verkeer @mail. Ff bij een eerder berichtje van Jann(eke)ie gekeken en daar stond idd anders. Als het goed is heb je hem nu wel. Hihihi.....................
Ben nooit zo fanatiek met hyves, maar dat zal nu wel beter gaan denk ik.

Bijna vakantie meid! Ik heb me ook niet druk gemaakt over roseetje meer of minder deze vakantie. Ik werd 2 dagen voor de vakantie ongesteld dus eind 2e week ong ei. Ik heb nu zaterdag mijn laatste roseetje gehad. Ik heb ook geen behoefte.

@ Jann(eke)ie: wat leuk dat je ouders een huisje in een wintersportgebied hebben! idd ideaal vlgend jaar zomer met beebie! Ook ik heb al een beetje zitten filosoferen, volgend jaar zomervak?? Mssn met beebie van 3 maand oud??????????????? Ik ben echt blij voor je!!!

Mijn broertje gaat 1 mei trouwen. Zo leuk!!! Ik mag getuige zijn en onze Niek moet de ringen brengen. Ze trouwen op Ameland. Als het deze ronde raak is ben ik ong 23 april uitgerekend.......voelen jullie hem al.......... Manlef heeft al een visioen gehad van start bevalling op bruiloft en met helekopter naar ziekenhuis en dat de beebie dan in de helikopter geboren gaat worden....... geboorteplaats: waddenzee/zandbank. Hoe verzin je het...... En dan te bedenken dat wij vrouwen op de zaken vooruit kunne lopen.hihihihi.............

@ pat: dikke shit de red devils! Maar nu is je 1e echte cyclus weer begonnen en komt je ei eraan!!!

@ Els: wat een toestand met je ouders!! Gaat het nu goed met je schoonmoeder???

Wie was ook alweer van de championnesoep?? Vind ik ook heerlijk!! Hebben wij ook op het werk en als ie dan op is.grrrr......

@ marieke: hoe ist meid? Nog steeds zo misselijk???

@ Yvette: begrijpelijk hoor, wat afstand. Ik heb in elk geval afstand genomen van wat ik zoal staads voel en daar mijn emotionele toestand aan te verbinden. Ik ga nu in elk geval wat relaxter met mijn lijf om. Ik vind het kletsen hier bij jullie wel gezelli......

Nou kga weer ff wat doen in huis.

Tot later!
Liefs Linda

Hi ladies,

Linda: ben benieuwd naar je! Jij vast ook naar ons hihi!
Jep, als het goed is dan op vakantie met een baby van een paar maanden oud. Lijkt me heerlijk, vooral in een huisje. We gaan sowieso vaak op vakantie en het plan is om dat te blijven doen. We zien vanzelf wel hoe t gaat.

Heb me net "aangemeld" bij de april 2009-mama's. Sommigen denken nu misschien: ja wat is hier bijzonder aan? Nou, voor mij n hele stap, maar de zwangerschap voelt goed en een klein stemmetje (eerlijk gezegd meerdere stemmetjes) in me zegt dat ik ervan moet genieten en vertrouwen moet hebben. En daar hoort het forum ook bij. (meteen even het schema aangepast, ben ik inmiddels gedreven in hihi)

Maar belangrijker nog: blijf uiteraard gewoon hier, this is my main forum!  

Groetjes Jannie

Tja het weer zit idd niet echt mee. Ik slaap nu sowieso slecht. Ik kan het gewoon echt slecht hebben, waarom moet het bij hun altijd zo perfect gaan. Een collega is ook weer zwanger, maar daar had weer geen moeite mee. Ze was ook heel tactvol, dat scheelt ook. Ik kan er niks aan doen, maar ik zie er zo tegenop, straks de echofotootjes kijken, ze zijn al bezig met de kinderkamer en alle kleertjes die ik haar geleend heb gaat zij weer als eerste hergebruiken. Ik kan wel huilen. sterker nog dat doe ik nu regelmatig.

Sorry voor al die depri-praat, jullie zijn nu even met andere dingen bezig. Lekker bijna op vakantie Laura, dat geeft ook wat afleiding. Ik ben trouwens ook maar begonnen met sporten, lekker fitness, gaat prima op zo'n loopband.

Patricia; ook wel fijn dat je nu weer een normale cyclus hebt; geen zorgen meer dat er nog iets is achtergebleven ofzo. Ik ga nu overigens ook uit van een langere periode voor ik weer zwanger ben, dat was na mijn 1e miskraam ook zo. Hopelijk ben ik zwanger voor het schoonzusje bevalt.

In mijn schoonfamilie is het overigens de gewoonte om vervelende gebeurtenissen maar te negeren. Als je r niet over praat dan is het er ook niet, zoiets. Ik heb geprobeerd erover te praten met mijn schoonmoeder, maar ik moet volgens haar het verleden vergeten en naar de toekomst kijken. Maar ik heb verdorie toch wel recht op wat verdriet. Ik zit heus niet depri op de bank, maar af en toe. o nu dwaal ik toch weer af. Ik ga maar even verder werken, dit schiet ook niet op...

@ Linda: Hihi, grappig die visioen die je man al had gehad over de bevalling in de helicopter. Ik merk aan mezelf dat ik af en toe het idee heb dat die mannen er helemaal niet zo mee bezig zijn, maar aan dit soort dingen merk je dan ineens dat het ze wel bezig houdt. Vorige week waren we samen in Apenheul. Er zat een aap met een klein baby-aapje. Mijn man: "kom, gaan we daar kijken, die aap heeft een kleintje" korte pauze "wij willen ook een kleintje, he?" Zo lief.
Die vriendin van mij die ook probeert zwanger te worden, heeft ook een broer die volgend jaar gaat trouwen. Nu het deze maand weer niet is gelukt, loopt zij ook het risico om hoogzwanger te zijn op de bruiloft, mocht het komende maand wel lukken om zwanger te raken. Zij was ook al druk aan het rekenen hoever ze dan mogelijk zou zijn.
Dat zou natuurlijk niet goed uitkomen, maar aan de andere kant, liever wel zwanger dan niet omdat het niet uit komt.
Je schreef dat je ook niet meer zo bezig bent met alles wat je voelt en dat je daar je humeur niet meer vanaf laat hangen. Goed zo! Gelukkig kan ik dat nu ook. Vorige maand waren mijn dagen alleen maar gevuld met alles wat ik wel en niet voelde. Nu niet, dat voelt prettiger. Maar hier gezellig blijven kletsen is inderdaad wel leuk.

@ Jannie: Joehoe, gefeliciteerd met je inschrijving op het april forum. Ik ben zo blij voor je. Ik kan me heel goed indenken dat dat even moeilijk was om genoeg vertrouwen in deze nieuwe zwangerschap te hebben. En het is voor jou vast ook heel leuk om met andere meiden te praten over allerlei kwaaltjes die jullie nu voelen en over allerlei plannen enzo. Als je maar wel hier blijft komen! Anders komen we je halen daar op dat april forum, hoor!
Goh, op vakantie met z'n drietjes, met jullie beeb volgend jaar. Vreemd genoeg heb ik daar nog nooit zo heel erg over nagedacht. Ik zie het nu ineens voor me. Wat lijkt me dat leuk. Ik heb er ineens zo'n zin in!

@ Joanna: Ik kan me helemaal voorstellen dat je baalt van de situatie. Je hoeft het ook niet de hele tijd over de miskraam te hebben, en dat wil je vast ook niet. Maar het is toch wel erg fijn als je kunt vertellen over hoe het voor jou (jullie) is en over  jullie verdriet.  Het is fijn om te weten dat andere mensen je verdriet snappen en dat  ze met je meeleven. Zeker als die andere mensen  familie van je zijn. Pas als je je in kunt leven in  het verdriet dat iemand heeft, kun je ook  echt blij voor en met  die persoon zijn op het moment dat er goed nieuws is.  
En als jij zou weten dat je  familie  jouw verdriet snapt en er voor je is, dan zou je vast ook veel  enthousiaster kunnen zijn over hun zwangerschap.  
Ik vind het altijd zo vervelend als mensen nare dingen dood zwijgen. Alsof het dan allemaal goed is!  
Je mag er best van balen  hoor meid en  er hier lekker over mopperen. Hopelijk lucht  dat een beetje op.  
Ik hoop ook heel erg voor je dat je  zwanger wordt ruim voordat  hun baby komt, dat je dan zelf ook zo'n wondertje in je buik hebt zitten. Het is je gegund hoor!

Nou, hier is de zon zelfs nog gaan schijnen. Die had ik eigenlijk niet meer  verwacht vandaag. Zal denk ik ook wel  niet heel lang duren, maar nu is ie er dan toch maar. Nog een uurtje of zo werken en dan zit de tweede dag er ook weer op. Er moeten nog wat dingen aan de muur gehangen worden thuis. Zowel buiten als binnen. Als er tijd voor  is, doet manlief dat vanavond. Ik hoop het.

Laura, joehoe bijna vakantie. Mocht ik het verder vergeten, of geen tijd meer hebben om hier te kijken. Alvast veel plezier meid. We zien je hier wel weer terugverschijnen.

Mama13, sjonge zeg wat een moeheid. Is dat weer een beetje weggetrokken?
Wel gek dat jullie alweer naar school gaan, hier is het nog 2,5 week vakantie.

Miep, balen zeg voor je vriendin.

Jannie, Oostenrijk is prachtig in de zomer. Ik ben er in de winter nog nooit geweest en kan het me maar moeilijk voorstellen met sneeuw, haha.

Linda, haha die man van jou, maarre kloppen zijn visioenen meestal??

Joanna, tsja erg he dat het bij andere zo van een leien dakje lijkt te gaan. Dan zou je toch stiekum hopen dat er wat misgaat, zodat zij ook ervaren hoe hard het leven kan zijn.
Kan je bij jouw familie wel je verdriet kwijt??

liefs
Patricia mama van Bas*

Goeiemiddag!!!!

Miep je bent weer aan t werk, ff wennen weer he, wel fijn dat je collega's je werk overgenomen hebben!!
Toen je dat zo beschreef over met zn drieen op vakantie gaan en dat je dat zo voor je zag zat ik daar ook eens over na te denken   en dacht ja lijkt me geweldig met zn drieen naar vlieland......Hoop ook dat dat voor jou snel werkelijkheid word en voor iedereen hier!!!
Wel gezellig dat e hier weer wat vaker bent hihi...

Els ben beniwud waar je klachten vandaan komen!!!!... best wel spannend..... kan me voorstellen dat het een hele dag is voor je dochter, naar school allemaal nieuwe indrukken....

Laura 3 weken heerlijk!!!!!!! Nee zoiets zou ik met een kindje ook niet zo snel doen!!!!
Nou je hebt bijna vakantie, wanneer gaan jullie weg??

Janneke had je t koud in bed ?? Ik was gister ok heel moe en lag dus te rillen had het gewoon koud en wilde alleen maar slapen, is wel gelukt uiteindelijk, ik ben alleen elke nacht tegen 3 of 4 wakker en ga dan liggen woelen dus slaap daarna onrustig...
Grappig dat jij ook lag te rillen...
Klinkt heerlijk dat huisje in oostenrijk en heerlijk om er van te dromen om met zn drieen op vakantie te gaan!! Zwitserland in de zomer vind ik ook altijd heerlijk!!!!! Dus Oostenrijk zal vast net zo zijn!!

Linda ben nieuwschierig naar je, we willen een foto!! hahaha
je mannetje binnenkort alweer 2!!! Leuk!!!
En meteen een drukke eerste werkdag!! Oef!!
haha leuke man heb jij, enne heeft ie vaker van die dingen?? En klopt dat dan???

joanne kan me voorstellen hoor dat je je beetje depri voelt!!! Laat je lekker gaan, daar zijn we voor!!!
lijkt me wel moeilijk als zulke dingen worden verzwegen....Tis toch gebeurd en hoort ook bij het leven nietwaar?? Tis niet alleen maar rozegeur en maneschijn in je dagelijks leven.... Sterkte meid!!

Ik heb vandaag gewerkt, niet hele dag dat schellde haha mn collega was ziek dus heb van 9 tot 2 ff bijgesprongen toen was het meeste weg en kon ik weer naar huis!!
Hang nu in de bank!! Moe moe en moe!!! Misselijkheid gaat beter!! Moet gewoon regelmatig eten en dan niet te zware dingen, dan gaat het wel en als ik moe wordt wordt ik sneller misselijk....
ga s avonds gewoon niet meer zoveel afspeken, liefst niets haha, dan kan ik vroeg naar bed en voel ik me beter.
Nog 2,5 week werken, heb zo'n zin in de vakantie!!!!! Die wordt wel iets korter, als we van vlieland terug komen moet ik meteen de vlgende dag naar school en dat is dan mn laatste vakantie week wel jammer, maar niets aan te doen.
Sprak vandaag een collega die haar dochter had ook dezelfde opleiding bij de nams gedaan.... heb er wel reuze zin in!!

Nou ik ga eens verder met hangen in de bank haha heerlijk!!!!!
Morgen hele dag werken dus maak me vandaag niet meer zo druk!!

greetzzz Marieke

Terug
Bovenaan