We gaan ervoor!! - Part I

Linda,

Jaja ZWANGER! WOW!

Haha ik zat nèt aan die helikopterbevalling te denken, maar wie weet is de beebie dan al geboren.... Oh wat super voor jullie; gun het jullie ook zo ontzettend! Leuke tijd om te bevallen, dat lees/hoor ik veel!

Kan me voorstellen dat het nieuws even moet landen. Wij weten het nu bijna 3 weken en nu zijn we gewend. Erg blij doch voorzichtig maar is niet erg.  
Hihi: heb de eerste dag 2 testen gedaan, 3 dagen later weer een en afgelopen week (vraag me niet waarom) nog 1. o ja en disndag natuurlijk de test van Moeders voor Moeders. Heb nu dus  5 x 2 =  10 streepjes in de zwangerschapslade.

Bijzonder meid! Enjoy!

Voel je trouwens al iets?

Groetjes en nogmaals van harte!

Joehoe Linda. SUPERGEFELICITEERD!!!!!!!
Hihi, doet kennelijk toch goed zo'n vakantie. Brie wordt ook in Frankrijk gemaakt. En Pinot Gris. Ik kom zo snel even niet op nog meer dingen, maar dat zijn in ieder geval al 2 goede zaken. Die baby van jullie moet dus ook wel super zijn!
Wat fijn voor jullie zeg.
Ik kan me voorstellen dat je nog ongelovig naar de test zit te kijken. Hoe reageerde je man?

@ Jannie: VIJF testen? Jeetje. Ik had er vorige twee gedaan. Vijf?
Eerlijk gezegd kan ik het me wel voorstellen hoor. Goed nieuws kun je niet vaak genoeg horen.

Weet je, ik zit hier nu met een glimlach op mijn gezicht te typen. Dat wil toch wel wat zeggen, dat ik er nu echt veel ontspannener onder ben. Vorige keer toen Jannie en Marieke met hun goede nieuws kwamen (waar ik ook echt blij om was hoor!), kwamen meteen tranen. Zo jaloers en verdrietig. Nu helemaal niets. Ben alleen maar blij voor Linda. Erg fijn om dit te constateren.
Mijn gevoel zegt me nu echt dat het wel heel fijn zou zijn om binnen nu en een half jaar zwanger te zijn, in plaats van binnen nu en een paar minuten. Wat niet wegneemt dat we natuurlijk elke maand flink gaan proberen. Als het goed is, moeten we komende week weer aan de bak. Hihi.

Goh, die Linda.

Hallo!!

Even niet geweest en gelijk groot nieuws!!

Linda, van harte gefeliciteerd meid, wat een geweldig nieuws!! Voorzichtig, ja natuurlijk, dat is logisch, maar stap 1 is gebeurd (zwanger worden). Nu is het de beurt aan stap 2 (zwanger blijven)!!
Ik ben hartstikke blij voor jou/jullie!!!
Ps.....waar blijven de glitters......ik heb ze nodig!!!!

En raar, waar ik bij Jannie en Marieke nog zo jaloers was, is dat nu helemaal niet zo!! Dames, nu ook niet meer hoor, dat was in het begin....
Het gaat nu stukken beter met mij, zit ook weer lekkerder in mijn vel en heb nu vakantie!!!! 1 maand, jaja, 15 september hoef ik pas weer aan het werk!!
En volgens mij is dat de beste basis om weer zwanger te worden, lekker ontspannen en goed in mijn vel. Die van ons wordt made in the usa haha!!

Groetjes Laura

Hee Miep wat een toeval, jij hebt ook al stukken minder last van jaloezie!! Dat heb ik net zitten typen en nu lees ik net jouw berichtje!!
Stom he, net alsof we nu zoiets hebben, onze tijd komt nog wel!!

We vertrekken pas 21 augustus, dat is volgende week donderdag. Moeten dan al wel om 7.44 uur met de trein.
Ben eerst heerlijk een weekje thuis! Manlief moet helaas nog t/m dinsdag werken.

Ja ik heb idd mijn NOD in de vakantie. Ik neem testen mee hihi!! En tuurlijk laat ik het jullie weten, rode duivels of zwanger!!! Maar zover is het nog niet. Mijn NOD heb ik op 23 dagen na vorige ongi gezet (1-9), maar ga dan niet gelijk testen omdat mijn normale cyclus 25 dagen is (3-9).

MaikeSanne, ja ik heb ook lang gedaan over het vloeien.
Ik heb op 4 juni de fatale echo gehad. Die kreeg ik omdat ik al een paar dagen bloedverlies had. Eerst bruin, daarna rood. Ik was volgens eigen berekening 9w3d maar het bleek al rond de 5 weken mis te zijn gegaan, het was een leeg vruchtzakje.
Op 10 juni kwam de miskraam. Tussendoor telkens gevloeid.
16 juni 2e echo, het zou schoon zijn. Maar bleef kleine beetjes vloeien en op 27 juni weer een enorme bloeding (in de trein op weg naar huis, ik voelde het gaan, was nergens op voorbereid, toen ik thuis kwam liep het ongeveer mijn broekspijpen uit, wat voelde ik me vreselijk!!)
Op 30 juni moest ik naar de gyn. Die deed eerst inwendige echo en zag nog iets zitten. Mijn baarmoedermond stond nog stukje open kon ze zien op de echo. Vervolgens ook met die eendenbek en heeft ze met een tang het laatste restje verwijderd. Het klinkt eng, maar daar heb ik niets van gevoeld. Vind de eendenbek ook wel meevallen. Ontspannen is idd het toverwoord. Even een paar keer flink diep ademhalen, dat helpt mij altijd. Vervolgens nog een paar dagen gevloeid en daarna was het gelukkig echt over (4 juli). Op 17 juli was mijn 1e ongi er vervolgens al weer....
Al met al heeft het bij mij dus  behoorlijk lang geduurd!!
Hou het bloeden wel in de gaten. Ik heb best veel bloed verloren alles bij elkaar en ik was duizelig, moe. Mijn ijzergehalte bleek aan de lage kant te zijn en ik heb vervolgens staalpillen gekregen. Deze werken niet echt snel en ben ze nu nog steeds aan het slikken (moet ongeveer 2-3 maanden). 3 per dag!
Het is dus wel verstandig om je ijzergehalte te laten controleren. Daarnaast zou ik de vk vragen om een echo om te kijken of alles weg is (mocht je dat nog niet geregeld hebben)!!
Qua emoties heeft het echt z'n tijd nodig. Het is bij mij nu 2 maanden geleden en het gaat best goed. Ik ben er niet meer constant mee bezig (meer met het weer zwanger worden zucht). Maar af en toe heb ik mijn dipjes (weer ongi geworden, iemand die verteld dat ze zwanger is, dat soort dingen). En die horen er nu eenmaal bij. Doe waar je zin in hebt en laat je emoties de vrije loop!!!
Sterkte meid!!!

Ps. waar kom je vandaan uit Friesland als je dat wilt vertellen. Linda komt ook uit Friesland, ik ben er geboren en opgegroeid maar woon alweer jaren in Groningen.

Liefs en dikke knuffel Laura

Gefeliciteerd Linda! Super leuk nieuws zeg!

Ik moest vorige maand ook even slikken na Marieke en Jannie's goede nieuws maar deze keer heb ik dat niet, ben gewoon blij voor je. Misschien omdat het Marieke en Janneke in 1 keer gelukt was, dat is wel iets om jaloers op te zijn dat het bij hen zo makkelijk ging. Voor Linda was het de 5e poging. Maar jullie verdienen het natuurlijk allemaal evenveel!

@Maike Sanne: Bij mij hebben ze ook geen eendenbek gebruikt, de gyn. voelde gewoon mijn haar vingers naar de baarmoedermond. Lijkt me inderdaad geen pretje maar voor je controle echo zullen ze alleen zo'n staaf gebruiken neem ik aan, dat valt wel mee als je je kan ontspannen. Gewoon diep uitademen als ze het inbrengen. Ik was er na 5 dagen nog echt niet overheen hoor, 2 weken later kon ik op straat nog in huilen uitbarsten. Alle hormonen moeten ook nog uit je lijf dus gun jezelf de tijd!

@Miep: zo'n doppler heb ik nooit gebruikt, maar als het maar 30 euro kost kom ik wel in de verleiding de volgende keer. Alleen ben ik dan bang dat ik een keer het hartje niet kan vinden en in paniek raak terwijl de baby gewoon raar ligt en prima in orde is!

Ik ga de kinderen uit bad halen voordat ze helemaal verschompelen! Shoppen in Utrecht was leuk maar ze zijn ontzettend vies geworden van het spelen op de grond in de winkels. Wat ligt daar vaak veel stof! Mijn computer staat op de overloop naast de badkamer dus zo kan ik ze goed in de gaten houden en even internetten tegelijk!

Groetjes!

Hey dames!

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is wel onwerkelijk. Weet je wat ik zo grappig vindt dat jullie, na manlief ofcourse, het als eerste weten!!!

Als de komende 3 weken goed gaan en we onze 1e echo hebben gehad vertellen we het aan de naaste mensen.

Nu echt geen roseetjes en filet american meer (ben ik aan verslaafd).

@ Laura: thanx meid! Ik   denk dat de ontspannen Franse sfeer + vele roseetjes heel goed zijn geweest voor mijn ei en baarmoeder. Hihihi. Dus dat recept moet jij ook proberen. Lekker dat je nu vakantie hebt. Kun je ook wat afstand (letterlijk nemen van alles). Wanneer vertrek je????

@ Maikesanne: hoe gaat het met je???
Ik heb een spontane miskraam gehad, 12 weken,, maar dit ging helemaal mis dus alsnog gecuretteerd. Ik heb nog ongeveer 2 weken gevloeid. Tijdens de MK hebben ze een paar x een inwendige echo gemaakt en 1 keer een eendenbek gebruikt: om te kijken of ze het vruchtje (wat er dus nog zzat) weg te halen. Dat is gelukt, maar i.v.m. koorts ben ik alsnog gecuretteerd.
een eendebek is geen pretje, maar de ervaring die ik ermee  (5x in mijn leven) waren
gelukkig niet heel naar.

Waarschijnlijk gaat het bij iedereen weer anders.

Ik heb geen controlecho gehad 6 weken na curettage omdat ik alweer een normale menstruatieperiode had gehad.

Jij woont ook in Friesland??

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan