We gaan ervoor!! - Part I

Hi Linda,
héél erg gefeliciteerd!!! Echt super! Ik vang stiekum ook wat glitters van Laura af, hoor! ;-)

Heb nu een afspraak gemaakt bij de gyn voor een echo. Kan op 1 sept komen. Dan ben ik net terug van vakantie en ben ik hopelijk ongesteld geweest. Dan moet uit de echo blijken of alles nu schoon is en we groen licht krijgen of dat ik alsnog gecuretteerd moet worden. Duim héél hard voor het eerste!! Dan kan ik deze cyclus in september met mijn ene eileider nog mooi meepakken!
Heb inmiddels aardig wat inwendige echo en eendebek ervaring maar moet zeggen dat het niet een keer pijnlijk is geweest, alleen hinderlijk.

Verder alles goed; vlieg dinsdag a.s. naar Italië! Kan niet wachten!En voor nu: BIJNA WEEKEND!!!

Groeten, Yf

Linda; wat geweldig voor je! Geniet van elk moment!

Ik kan helaas weer naar beneden in het rijtje, net ongesteld geworden. Moet nog even rekenen voor het schemaatje, komt morgen wel.

hoi hoi!!!!

LINDA SUPER!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!! helemaal blij voor je!!!!
En inderdaad spannend, weet er alles van haha, maar j bent zwanger en dat is toch het eerste!!

Ik had het vanmiddag al op t werk gezien had ik al eve gespiekt, maar kon ik niet reageren!!

laura fijn dat je weer beter in je vel zit en vakantie!!!!!!!!!! JOEPIE!!!!!! Herlijk dat wordt lekker genioeten en kan je overal mooi wat afstand van nemen en wie weet kom je met zn drieen terug....

Maikesanne ik heb ook anderhalve week flink gevloeid, eerst bruin toen rood later kwam er veel slijm mee en toen uiteindelijk het vruchtzakje en daarna alleen nog rood bloed..... Maar t zal bij iedereen anders zijn.... neem je tijd voor je verwerking, das heel belangrijk en doe dat waarbij je jezelf het prettig voelt.......

Ik ga slapen lig al heerlijk een half uur in bed....... ga nog even in t nieuwe ikea boek kijken en dan slapen heerlijk haha

Liefs, marieke

@ Joanna: Wat jammer dat  je weer ongi bent geworden. Baal je heel erg, of valt het eigenlijk wel mee? Hopelijk komt je volgende ei snel en kunnen jullie weer aan de slag. Blijft toch altijd even slikken, he, als je moet constateren dat het weer niet is gelukt.

@ Marijke, Janneke, Els: Jullie staan nog voor de komende dagen. Ben benieuwd hoe het met jullie verloopt. Spannend.

@ Linda: He, nou heb je nog niet verteld hoe manlief reageerde. Kan hij het al wel een beetje geloven?

@ Laura: Grappig inderdaad dat we nu dezelfde reactie hebben. Marijke ook al. Misschien komt het ook wel doordat de mk nu weer wat langer achter de rug is en we langzaam weer wat beter in ons vel zitten. Die eerste periode zijn we er zo intensief mee bezig geweest. Ik had dat toen ook wel nodig, maar nu is het toch ook wel fijn om af en toe een beetje afstand te nemen.
Jij gaat bijna op vakantie! Lekker, een paar weekjes USA. En "made in  the USA" is inderdaad ook heel goed. Hihi. Daar komt honkbal vandaan en Disney World. The land of dreams and possibilities. Mooie plek om aan een beeb te werken, lijkt me.

Nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend. Manlief hoeft alleen vanmiddag te werken, omdat deze ochtend ons nieuwe gras wordt gebracht. Dat wordt dan vanavond of morgen (?) gelegd. Heel fijn, dan zitten we tenminste niet meer tegen een zandvlakte aan te kijken als we op onze supermooie veranda zitten. In het najaar gaan we de rest van de beplanting doen. Lijkt me super om weer een tuin te hebben in plaats van een bouwplaats.

Ik zit nog te twijfelen of ik vanavond met de ovutesten zal beginnen of toch pas morgen. Vandaag zit ik op dag 16 van m'n cyclus. De twee keer voor mijn miskraam had ik op dag 19 cq dag 20 mijn ei. Ach, ik zie wel. Eigenlijk maakt het ook niet veel uit. Ik heb voor mezelf toch een soort van nieuw schema in mijn hoofd zitten. Die ovutesten zijn nu voornamelijk belangrijk om te weten tot wanneer we zeker door moeten gaan. Zou jammer zijn als het ei heel laat komt en we er te vroeg mee stoppen. Maar gezien het feit dat ik mijn ei al 3 keer erg goed heb gevoeld, is dat risico niet heel groot.
Nou, ik denk dat ik eruit ben. Ik begin morgen wel met die testen.

Goed, ik ga denk ik even archiveren. Het is hier nog steeds rustig. Ik verwacht dat het volgende week wel weer drukker zal zijn omdat er dan toch meer mensen terug zijn van vakantie. Nog maar even gebruik maken van de rust dus.

Groetjes,

Goeiemorgen allemaal,

@Linda: WAUW, gefeliciteerd, wat een goed nieuws!!!!! Lang leve de vakantie :)

@Laura: fijne vakantie meis, je hebt hem dit jaar dubbel en dwars verdiend!! Geniet er lekker van (en vooral van elkaar...)

@Joanna: jeetje weer die ....is toch om gek van te worden, grrrrr. Hopelijk volgende ronde beter...

@Yf: jeetje jij moet ook lang wachten voordat je weet of alles weg is ja of nee....wij werden nu al gek na die curretage om 2,5 week te wachten voordat ik op controle mocht.

Moet zeggen dat ze bij tijdens dit hele gebeuren nog nooit een eendebek hebben gebruikt! Huisarts heeft het 1 keer geprobeerd, maar dat ging echt niet. Tijdens uitstrijkje kwamen ze weer aan met zo'n ding, toen zei ik nog tegen de assistente, die past echt niet hoor, toen moest zij lachen. Maar ik had wel gelijk, uiteindelijk heeft ze een maagdenbek gebruikt...hihi. Tja kan er ook niets aan doen, maar vind t echt verschrikkelijke dingen...

Met de controle afgelopen woensdag heeft de gyn alleen maar van buitenaf mijn baarmoeder bekeken, ik zag er twee zitten, hihi, links was baarmoeder en rechts mijn blaas...(tja, ik zag echt 2 dezelfde zwarte plekken hoor haha). Maar goed, bij mij was dus gelukkig alles weg.

Weten jullie wat het rare nu is...nu ik weet dat die curretage goed is gegaan, ben ik ineens een stuk minder hysterisch bezig met de miskraam, zwanger worden en dit forum....vind het nu alleen maar weer spannend worden! Merk dat ik me beter kan concentreren, praat er minder over en vind dingen weer leuk om te ondernemen....oftewel, denk dat ik nu mezelf eindelijk weer word! Die controle was voor ons een afsluiting van de miskraam en een nieuwe start zeg maar...(hebben jullie dit ook zo ervaren??)

@MaikeSanne: neem echt je tijd hoor....is zoooo belangrijk. Wat andere mensen zeggen tegen je, moet je helaas maar voor lief nemen, je moet er toch echt zelf doorheen zien te komen en al die lieve goedbedoelde woorden van "nu weet je wel dat je zwanger kunt worden" (zal best maar ben het dus niet meer!!), "goh dat was lekker snel"(ja, maar wie weet hoe lang het volgende keer duurt!) en zulke opmerkingen, echt niet leuk!!!
Ik krijg nu ook steeds die tijdschriften binnen, ouders van nu en nog zo een....vond het leuk, maar nu niet zo meer, bewaar ze wel voor later....

@Els: nog geen  en nog steeds zooo moe en zin in champignonnensoep????? duim duim duim.....

Nou meiden, wij zijn flink aan de klus, geen idee waar ik zit in mijn cyclus, maar dan weten we in ieder geval dat we ons best hebben gedaan!! (ach, manlief vind al dat oefenen ook zooooo vervelend...hihi)

Ladies, bijna weekend, iemand nog leuke plannen?? Ik dit weekend eigenlijk nog niet, misschien als we puf hebben dat we morgen maar eens naar de bios gaan...oh ja en zondag komen onze beide oma's en die nemen we als verrassing mee pannenkoeken eten!

Fijn weekend allemaal,

liefs Yosha

Goedemorgen dames,

Linda: is het nieuws beetje geland? Leuk hoor....

Had gister etentje met 4 collegaatjes (vriendinnen). Ze wisten ook destijds van mn miskraam en de wijn werd ingeschonken. Toen ik voor de 3e keer appelsap vroeg keken 8 oogjes mij aan. Hahaha! Ze vinden het geweldig natuurlijk, we zaten zowat met zn 5en te janken. Scheelt wel want ik zie ze allemaal elke dag en we trekken veel met elkaar op. En  2 van de 4 meiden hadden het al wel in de gaten.

Glitters: is een kwestie van ***** sturen met verschillende kleurtjes, althans zo heb ik dat destijds ergens gezien en heir gedaan. je kan in t begin best vaak glitters strooien voor de nog-niet-zwangeren dus ga je gang!

Gister kwam manlief thuis, hij de post en de plantjes gecheckt bij de buren (goede vrienden) die op vakantie zijn. "Schat misschien moeten we t nog even over die beebie hebben... We kunnen al niet voor de vissen van de buren zorgen". Wat???? Is de laatste vis dood gegaan.... Shit.... Vorig jaar hadden ze 3 vissen, wij zorgden tijdens hun vakantie voor de vissen en er ging er 1 dood. Ergens vorig jaar is nummer 2 vertrokken en nu was er dus nog een. We grapten nog voordat ze op vakantie gingen: "als de vis dood gaat, moeten we dan n nieuwe kopen?" Nee, was niet nodig! Maar wel sterk hoor... Ga maar even een plastic visje kopen ofzo....

Laura: vakantie!!!!!!!!!! Lekker hoor een maandje er tussen uit... Geniet ervan! Made in the US of A, zou wel erg stoer zijn... Die van ons is zoals het er nu naar uit ziet in Belgie verwekt, de eerste op Aruba. Hihi. Maar kan ook thuis zijn geweest hoor deze keer, dat weten we binnenkort.
Donderdag dus op vakantie? Lekker! Dan heb ik mn echo, spannend, nog 6 daagjes!

Gek he Linda dat het nieuws hier snel verteld wordt? Jullie waren ook de eersten na manlief die het wisten op 26 juli. Raar maar waar!
Jep, filet americain: I love it too, net als sushi, verse tonijn en wijntjes. Maar goed we doen het natuurlijk graag!

Yf: lekker hoor naar Italie! Geniet ervan en je hebt mn tip gekregen toch? ;-) 1 september, zou mooi zijn als alles weg is en jullie lekker aan de gang kunnen. Geniet van elkaar!

Joanna: balen dat je ongi bent geworden...

Marijke, Janneke en Els: jullie NOD's zijn in zicht!

Fijne dag allemaal!

groetjes Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
?
Frl
al gehad

Hoi,

kan iemand mij in het schem aanpassen?

Heb nu mijn ei (tenminste zo voelt het wel en volgens gyn kan het na 2 weken en tis nu bijna 3 weken...), dus dat betekent dat ik mijn NOD rond 29-8 zal hebben (had voor miskraam keurige cyclus van 4 weken..)

Dussssse, we moeten aan de klus!! haha,heb manlief vast voorbereid (goh wat vindt ie dat vervelend, hihi).

ppfff, wel een opluchting dat alles weer "normaal" werkt na die curretage..

Fijn weekend,

liefs Yosha

Goedemiddag dames,

Hier ben ik weer eens. De afgelopen dagen niet  veel tijd gehad om te reageren.
De vakantie is nu echt begonnen, heerlijk! Helaas vanmorgen vroeg wakker (6 uur, normale opstaan tijd zucht), vervolgens ging om 7.30 de wekker voor manlief. Die heeft nog een aantal keren gesnoozed, vertrok om 8.30 en om 9.00 stond de schoonmaakster op de stoep. Tja toen ben ik maar opgestaan.

Gistermiddag de deur met een voldaan gevoel achter me dicht gedaan. Op 1 ding na had ik alles af. En dat kan blijven liggen tot na de vakantie. Tuurlijk komt er wel het nodige binnen in de vakantie, maar dat zie ik daarna wel weer!!

Het wil maar niet opschieten met mijn ongi. Zaterdag begonnen. En het gaat nu in omgekeerde volgorde. Het begint met weinig en het wordt steeds meer . Vannacht is het al aardig tekeer gegaan en vanmorgen binnen 2 uren een normale tampon helemaal vol. En dat op dag 7!! Hoop dat het snel over is want het is alweer bijna klustijd voor ons!! Het klusschema ligt al weer klaar hahaha!!

Ik heb al redelijk vaak de eendenbek mee moeten maken. Spiraal inbrengen en verwijderen (2x), controles tussendoor, uitstrijkje, controle na miskraam. Het heeft me nog nooit pijn gedaan maar prettig is het nu ook weer niet. Mijn moeder zegt er altijd over: kon je de poes maar even in een mandje doen (hihi).

Linda hoe is het ermee? Hoe reageerde je man? En gaan jullie het nu ook sneller vertellen of juist wachten?
Ja hier vertel je alles, dus dit ook. Raar idee eigenlijk, maar wel heel leuk toch!!
En je kunt hier ook je onzekerheden enzo kwijt, want die herkennen we allemaal!!
23 april dus, een dag na mijn verjaardag hihi. Dat onthoud ik wel!!

Jannie, ja je kunt het dan moeilijk verborgen houden als je anders altijd wijntjes drinkt.... Een keertje een smoesje bedenken lukt nog wel. Maar als je ze iedere dag ziet lijkt het me sowieso al moeilijk om het geheim te houden. Ach wat maakt het ook uit dat ze het weten. Gaat alles goed dan weten ze het binnenkort ook. En zo niet (nee daar gaan we niet van uit!!) dan vertel je het ook.
Ik moest wel lachen om het verhaal van de vis..... Als dat al niet lukt  hoe moet het dan met jullie beeb
5 zw-testen, wow!!! Je weet toch onderhand dat je zwanger bent en dat het nu niks meer zegt (dan moet ik even denken aan de positieve testen na de miskraam). Maar ach, wat moet je nu ook nog met al die overtollige zw-testen, dan je zelf nog maar even een oppepper geven, van kijk, ik ben écht zwanger!!!

2 maanden na de start van onze topic alweer 3 meiden zwanger. Ik hoop dat het voor de rest ook niet lang meer duurt!!

Joanna, balen dat je ongi bent geworden. Je zag het al aankomen. Maar toch had je vast nog ergens een sprankje hoop.... En dan weer een maand wachten, dat is altijd zo balen!

Yosha, ja idd, zo voelt het wel, dat deze vakantie dubbel en dwars is verdiend. En het heeft ook nog nooit zo lang geduurd tot het zover was!! Was er gewoon zo enorm aan toe!!
Dat de eendenbek te groot is, dat heb ik nog nooit gehoord..... Hoe moet dat dan bij de bevalling?? Ik ken wel 2 vrouwen waarbij het bekken te smal is (bleek tijdens de bevalling, erg fijn maar niet heus). Die moesten toen  hals over kop een keizersnee, brrrr!!
Ik ben ook een leek als het aankomt op echo's lezen. Dit is de blaas en dat de baarmoeder zeiden de vk en gyn. Nou het zal wel hihi. Maar een kindje zullen we vast allemaal wel herkennen op de echo!!
Gelukkig dat jij ook minder bezig bent met zwanger worden. En fijn dat jullie weer groen licht hebben. Heerlijk om er weer mee bezig te mogen zijn!!

Tot vorige week was ik er constant mee bezig, maar nu ben ik ook weer een stuk relaxter. Ik hoop dat het zo blijft! Gelukkig zijn we straks op vakantie als het wachten op de NOD daar weer is. Dan gaat de tijd meestal een stuk sneller voorbij.....Ik hoop dat alles geluk brengt en dat we met z'n 3-en terug komen!!

We nemen wel de laptop  mee op vakantie. Schijnt dat in de USA wel veel internetcafés zijn, maar dat er geen pc's meer staan. Ze gaan er van uit dat iedereen zijn eigen laptop meeneemt....

Miep, heerlijk dat jullie straks lekker kunnen genieten van je veranda. Nu ook wel natuurlijk, maar toch leuker als het helemaal klaar is!
Morgen dus weer met de ovu-testen aan de slag. Ach het is nog wel even prettig toch om te weten hoe en wat. Mocht het nu weer zo zijn zoals je schrijft, dan ben je blijkbaar vrij regelmatig en hoeft het straks niet meer.
Ik heb ze nog nooit gebruikt en dat laat ik voorlopig ook nog even. We klussen regelmatig en ook mijn ongi is wel aardig regelmatig. 2 dagen verschil maakt voor het ei niet heel veel uit. En ik voel de eisprong dus ook kwam ik achter!
Wat doe jij eigenlijk voor werk? Kan me nl. niet herinneren dat je dat verteld hebt. Mocht het hier te herkenbaar zijn, je kent m'n mail
Hmm, die doppler, weet niet hoor. Volgens mij maak ik mezelf helemaal gek met zo'n ding. Wil ik constant luisteren en zul je zien dat je af en toe geen hartje kan vinden. Misschien bedenk ik me nog, maar nu vind ik het wat teveel van het goede. En het kan dus pas vanaf 12 weken ongeveer? Als het nu juist voor de 1e weken zou zijn, dan zou ik het fijner vinden....

Hee Yf, blijf eens van mijn glitters af . Nee hoor, jij hebt ze ook nodig, maak er gebruik van!! 1 sept dus naar de gyn. Jij moet ook veel geduld hebben.... Ik duim voor je dat alles schoon is!! En voor wat betreft de verklevingen van de baarmoeder bij de curettage, ik las net op een ander topic dat iemand dat waarschijnlijk heeft.....bah!! Wat dat betreft kan ik me je angst voorstellen! Ik zal nu dubbel zo hard duimen dat het gewoon niet nodig is!!

Marijke, jouw NOD zit er ook aan te komen maar jij hebt dus nooit een idee van te voren. Wilde dat ik dat had. Ik voelde de afgelopen keer dus van alles, bah!!
Ik heb ook (eindelijk) gereageerd op je mail en foto's doorgestuurd!

Een prettig weekend allemaal, ik ga eens even genieten van het lekkere weer!!

Groetjes Laura

Terug
Bovenaan