We gaan ervoor!! - Part I

hoi dames,

Ik wordt gek van mezelf ben bang dat als ik positief ben meer
teleurgesteld wordt en als ik negatief ben dat mijn lichaam
zoiets heeft van oke dan niet had je maar positief moeten blijven.
Nu heb ik zoiets van oke als morgen niet ben dan blijf maar
negen maanden weg.

herkend iemand dit?

ga vanavond de berichtjes weer lezen, heb nog veel te doen in huis.

groetjes els.

Hoi Els,

Ik kan alleen maar zeggen: probeer te relaxen. Jij hebt behalve met regelmatig klussen I() geen invloed op de bevruchting, de innesteling en de rest van de 8 maanden!!!

Dat zul je moeten afwachten. Je kunt toch een test doen???? dan weet je het!

Bij mij is stap 1 en 2 gelukt. Nu nog zwanger blijven en daar heb ik geen invloed op. Ik voel me dan ook rustig. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.

O, jeetje kweet ook niet hoe ik je kan helpen, behalve dan te reageren.

We duimen voor je!!

Grtz Linda

Hello,

Els: probeer inderdaad kalm te blijven... Volgens mij heb je een voorgevoel of niet? Huilbui, andere kwaaltjes....?
Inderdaad: doe een test en als je niet ongi wordt een paar dagen later nog een keer.

Zoals Linda al zei: stap voor stap.

Hou je taai en verwen jezelf met iets lekkers, leuks of ???

Ik ben vandaag ghome alone, heerlijk. Zat net pas even stil. Vanmiddag met vriendinnetje naar stad gewandeld, daar heerlijk geluncht (club sandwich mmmm), beetje gewinkeld, op terrasje gezeten en om 16uur ging ze weer huiswaarts, toen ben ik naar mn ouders gegaan die terugkwamen van vakantie. En toen moest ik om halfzeven nog de grote boodschappen doen... Lekkere stoommaaltijd op en nu niks meer! Ben gesloopt, heb echt weinig energie.

Morgen jaar geleden dat manlief op zn knietjes is gegaan. Zouden naar het strand gaan in Belgie (hèt plekje) maar het weer wordt niet super. Ach we vermaken ons wel hier of ergens anders.

Hoe is het met de andere NOD's???

Fijne avond ladies!

Greetsss Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Marijke
17/6
2/8
18/8
2e
3
2/9
33
Utrecht
-

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Hoi Dames,

Ben nu een stuk rustiger, dank je wel voor jullie reactie heeft
me wel een beetje geholpen,
stond vandaag in de da drogist en twijfelde of ik wel of niet
de zwangerschapstest ging kopen niet gedaan dus,
nu wel een beetje spijt want moet nu dagje afwachten maar
afleiding is onder weg, morgen moet mijn man (werkt bij defensie)
werken bij de vliegshow in buurse (bewaking, werving beetje vanalles en nog wat)
en inge en ik gaan mee, van 12 tot 5 is er een vliegshow maar er is daar
wel vanalles te doen ook een kleine kermis. moeten morgen al om 6.30 uur
opstaan begint om 9.00 uur en hij moet zich melden om 7.30
en omdat we 1 auto hebben gaan we tegelijk mee.
Als zondag nog geen ongi is doe ik maandag de test.

Linda: weet je al waneer je de echo krijgt?

joana, marijke, janneke(chris) spannend dames wanneer gaan jullie
de test doen? zou wel leuk zijn met zijn alle achter elkaar
ik duim voor jullie.

Heb trouwens een vraagje marieke janneke en linda,
ik las over dubbelle zwangerschaps testen ook na de eerste die
positief is, komt dit vanwege de mk?
Ik heb altijd zoiets van 1 goed oke klaar.

maar goed morgen vroeg op nog even relaxen en dan naar bed.

weltruste en iedereen een fijne zondag.

groetjes els.

Hallo dames!
Ben ik weer, ben een paar dagen weg geweest en zo'n beetje weggewaaid in Stavoren, wat 'n wind en regen daar..... Heerlijk uitgerust, gelukig voel ik me zo veel beter, na die curretage etc.... Maandag weer aan het werk, ben de laatste dagen alweer in mijn klas aan de gang geweest. Heb 't mijn team verteld. 't Grappige was dat na de vergadering. waarin ik het verteld heb, alleen de twee mannelijke collega's bij me zijn geweest erna, om 't er even over te hebben. De anderen zullen volgende week wel erover beginnen. Die mannen hadden nl al regelmatig gepolst of ik niet zwanger was..... Dat doen ze nu gelukkig niet meer, durven dit vast niet meer aan.
Ik vloei nu nog wel een beetje   oud bloed en heb pas sinds vandaag geen krampen meer gehad. Duurt echt lang. Nu 15 dagen al.
Heb echt zin om me weer gewoon vrouw te voelen en mijn man een beetje te verleiden. Ben die maandverband en inlegkruisjes zo zat.....
Volgens de assistente van de gyn mogen we meten weer ervoor gaan, dus dat doen we dan maar wel! Gek hoor, moest er 2 weken geleden niet aan denken en nu is 't gevoel alweer zo veranderd!
Ik ga morgen alle verhalen van de afgelopen week lezen, dan zal ik beter mijn best doen te reageren, ga nu lekker slapen.

Welterusten allemaal!

Gr Roos

Goedemorgen allemaal,

Helaas ben ik vanmorgen ongesteld geworden, ik heb het schema weer aangepast. Joanna had ook al gemeld dat ze ongesteld was geworden, maar zou haar nieuwe data nog even doorgeven.  Hopelijk hebben Els of Janneke meer geluk!
Ik vind het niet eens zo erg,  het gaat toch nog wel lukken over een paar maanden. Zwanger worden  lukt ons altijd wel binnen 3 maanden, alleen zwanger blijven lukt het laatste jaar niet zo  goed... Ik heb me vanmorgen getroost met een grote kop koffie. Ik ben gek op koffie maar durf het niet te drinken als ik (misschien) zwanger  ben. Deze cyclus slaan we waarschijnlijk over, dan kan ik zonder zorgen aan Ramadan meedoen. Maar vraag het me over 18 dagen nog eens en dan kan ik misschien de verleiding niet weerstaan om van mijn ei gebruik te maken!

@Roos: fijn dat je je nu weer stukken beter voelt. Raar he hoe dat kan veranderen in twee weken! Ik hoop dat het snel raak is bij jullie!

@Marieke: hoe gaat het met jou, je bent al een paar dagen niet langsgeweest hier! Alles OK?

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Joanna
1/6
2/8
17/8
2e

-
30

?

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e

?
31
Z-H

19/8-27/8

Yosha
28/7
25/8
8/9
1e
1

13-8
32
H'sum

al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2/9
33
Utrecht
--

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1

24

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Goedemorgen ladies!

Hier alles goed. Gisteren hebben we het aan mijn moeder-broers + aanhang, mijn schoonouders en schoonzusje verteld. Allemaal erg blij voor ons, en nu afwacten en duimen. manlief en ik wilden het hun allemaal vertellen i.v.m. votige geschiedenis. Iedereen hoopt het zo van ons en wanneer het wel mis zou gaan (natuurlijk niert maar toch.) dan hebben we ze ook nodig!

@ Els: fijn dat je je iets relaxter voelt. Vandaag fijne afleiding zo te lezen. Mijn man is laatst naar de jaarlijkse open dagen van de vliegbasis leeuwarden geweest. Veel vliegshows. Hij vond het prachtig.

Op je vraag waarom dubbele zwangerschapstesten: dat heb ik gedaan omdat ik toch wat onzeker was na de MK en ik had nog 1 liggen. Vandaar. Ik wilde heel graag nog een bevestiging zien. Een van sensitest en 1 van de etos. Hhahahaha.............

Ik heb er totaal gee moeite mee om mijn zo geliefde roseetjes te laten staan.Volgende week zondag vieren we zoonlief zijn 2e verjaardag, dan zal het velen opvallen dat ik geen wijntjes drink. Ik de volgende perfecte smoes: antibioticakuur ivm blaasontsteking. Dus dames zet deze ook indien nodig in!!

@ marijke: toch ongi dus. Je bent er rustig onder. Tja je kunt er toch niks aan veranderen......................... Je hebt het over de ramadan. Ben je een moslima??? Aan de foto te zien niet van origine.hihihi...................

@ Laura: where are you????? Druk aan het pakken zeker.
@ pat: where are you too????

@ marieke: hoe ist??? Gaat het allemaal wel goed?? Je bent al ff niet langs geweest. Mssn te druk? Ik hoop het dan.

@ jannie: erg moe dus!   Dat zal bij mij nog wel komen. Ik had dat bij de vorige 2 zwangerschappen ook heeeeeeeeeeeeel  erg. Ik was beide keren mn 's ochtends ff misselijk. FF overgeven en dan weer eten en verder. Zo ongeveer van de 6-12 week. Dat viel dus reuze mee.

@ marijke: waarom drink jij geen koffie meer wanneer je mssn zwanger zou zijn??? Ik wel hoor. Maar dan  max 3 a 4 p/dag. waarvan 's avonds cafainevrije koffie. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen lustte ik koffie niet meer vanaf ongeveer de 6e week. Ik ben benieuwd. Op mijn werk hadden ze het daardoor (=enorme moeheid die op mijn gezicht stond) het eigenlijk al snel in de gaten.
Eigelijk at/dronk ik alleen wijn/alcohol en filet american niet.

Hey fijne zondag en mssn tot later!!

Grtz  Linda

Goeiemorgen (of middag hihi),
Ik begin met typen in de ochtend maar het zal wel middag zijn als ik klaar ben en het berichtje plaats....

Pffff gelukkig is de ongi nu weer zo goed als over. Vrijdag was ik toch wel een beetje bang dat  het bloeden  door zou gaan (net als bij de miskraam). Had al bedacht dat ik maandag gelijk de huisarts zou bellen voor een afspraak als ik dan nog zou bloeden. Vrijdag was het dus behoorlijk heftig (na de normale tampon ook nog een super tampon binnen 3 uur helemaal vol) en gister bijna niks meer.
Gelukkig. Hebben we gister dus weer kunnen klussen hihi!

Ja we vertrekken donderdag pas. Maar ben blij dat ik nu al vakantie heb. Gister alvast wat vakantie-inkopen gedaan en boodschappen. Gisteravond naar mijn ouders, mijn vader was jarig.
Manlief is nu aan het vissen en heb dus even het rijk alleen. De tv aan op de OS. Wel leuk om te kijken (het baanwielrennen is er momenteel voor).

Els, ben benieuwd hoe het is. Als ik het goed begrepen heb ben je dus nog niet ongi geworden, maar wel lichte afscheiding?
Vandaag lekker afleiding bij de vliegshow, geniet er van!!
1 september operatie dus. Moet je dan lang in het ziekenhuis blijven? En hoe lang duurt het herstel voordat je weer bezig mag zijn met zwanger raken?

Linda, fijn dat je lekker rustig bent. Idd, je kunt er nu niks meer aan doen en je moet afwachten. Nou ja, goed voor jezelf zorgen en gezond eten en sommige dingen laten staan. Ik laat de koffie ook niet staan hoor. Nu ben ik niet zo'n koffieleut, max 2 kopjes per dag maar ook vaak geen koffie of slechts 1. Maar die smaken me dan wel opperbest!! Die laat ik dan ook niet staan als ik zwanger ben. Ik heb ergens gelezen max 4 koppen per dag.
Het was zeker best emotioneel om het de familie te vertellen? Maar ook hartstikke leuk natuurlijk, zulk nieuws wil je wel van de daken schreeuwen!!!
Gelukkig maar dat je 2e test ook goed nieuws bracht ;-))
Haha, die smoesjes heb ik ook gebruikt toen ik zwanger was en het nog niet wilde vertellen. Dan vragen mensen iig niet verder!!

Jannie, gelukkig dat alles nu goed gegaan is met het etentje en dat de bediening tactisch was!! Lekker zo'n dagje voor jezelf!!
Leuk zo'n babybanner. Die had ik bij de zwangerschap al heel snel ontdekt. Helaas moest ie weer in de prullenbak.

Ik kan me best voorstellen dat jullie het goede nieuws nu snel aan een aantal mensen hebben verteld. Ik zou dat nu denk ik ook doen. Als het idd weer fout gaat vertel je het ook. Niet aan iedereen uiteraard, maar wel aan een aantal belangrijke mensen in de omgeving.

Bloempje, wat een lief berichtje! Ja iedere ongi is er 1 teveel. Na een miskraam wil je echt zo snel mogelijk weer zwanger raken!! Dat had ik daarvoor helemaal niet zo. Nou ja, wilde wel zo snel mogelijk, maar een ongi was toen niet zo erg als nu.
Maar goed, het is niet anders en gelukkig kan ik me nu alweer concentreren op het ei en dan lekker met vakantie in de wachttijd. Wie weet....!!

Hee Roos, welkom terug. Fijn om te horen dat jij ook weer bezig kunt zijn met klussen en zwanger worden. Gaat toch best snel. Tuurlijk vergeet je de miskraam niet, maar kun je nu weer verder kijken. Balen dat het zo lang duurt, dat bloeden. Daar was ik toen ook zo vreselijk klaar mee.

Marijke, balen dat je ongi bent geworden!! Ik herken je gevoel zo goed. Knap hoor, dat je misschien een maandje gaat overslaan. Dat kan ik echt niet!! Maakte me vrijdag al erg druk over het bloeden, omdat ik zo'n korte cyclus heb en mijn ei dus alweer onderweg is. Als de ongi nog heel heftig is (zoals vrijdag) dan wil ik niet klussen, brrr, vind ik niet echt prettig met al dat bloed.....
De Ramadan begint toch pas 1 sept? Ze zeggen altijd dat je je niet druk moet maken om wat je eet en doet zolang je nog niet weet dat je zwanger bent omdat het nog geen kwaad kan.
Dus wat dat betreft zou je gewoon kunnen gaan voor het ei??

Ja Patricia en Marieke, alles goed met jullie? Al een paar dagen niet gezien hier.

Joanna dus ook alweer ongi, dan zijn nu alle ogen gericht op Els en Janneke en daarna zijn Miep en ik alweer aan de beurt!!

Janneke(Chris) is nu met vakantie en je zult vast niet kunnen reageren. Ben wel benieuwd hoe het met je gaat. En of je al iets gehoord hebt van je sollicitatie!!
Reageer je gauw weer??

En MaikeSanne, met jou ook alles goed??

Prettige zondag verder,
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan