We gaan ervoor!! - Part I

Good evening!

Linda: Leuk he die banners! Ik weet dus niet of de mijne klopt qua telling maar is easy aan te passen. Hoe voel je je?
Fijn dat je het verteld hebt, is alleen maar fijn toch? Tuurlijk is het het leukste om te vertellen: "ben 13 weken zwanger en alles is goed" maar nu kunnen ze lekker met jullie meeleven.

Vandaag was het een jaar geleden dat manlief op zijn welbekende knietje ging. We zouden eigenlijk naar Oostende gaan om t te vieren maar t weer was niet echt top dus we zijn naar Heusden gegaan, mooi vesting-stadje. Daar lekker op n terras pannenkoeken gegeten en rondgelopen en thuis n filmpje gekeken vd videotheek. Helaas slechte film, maar goed. Heb ook al de hele dag knallende koppijn, balen! Ik word ook ronder met de dag joh... ;-)

Els: Hoe was het vandaag? En wat voor operatie heb je 1 september ook alweer? Ben t vergeten... En inderdaad: eigenlijk is 1 zwangerschapstest voldoende maar de vorige keer heb ik er ook 3 gedaan en nu dus 4. Toch soort bevestiging. Hadden we maar n echo-apparaatje dat je eens per dag mag gebruiken!
Ik drink niet zoveel koffie en nu maximaal 2 a 3 per dag, verder kruidenthee en veel water. I love water!

Marijke: jammer dat je ongesteld bent geworden zeg.... En nu dus niet aan de klus ivm de Ramadan? Pff lastig hoor, maar de cyclus erna weer dubbel en dwars neem ik aan? ;-) Mooie meiden heb je trouwens!

Laura: fijn dat de ongi weg is en het klussen weer is begonnen, you go girl!!!! Doe je ook 10 minuutjes de beentjes in de lucht? ;-) Bijna op vakantie, lekker! En dat betekent voor mij: de echo donderdag. Spannend, ben zo benieuwd hoe het gaat!

Marieke: ben niet meer misselijk; gistermiddag alleen n beetje. Nu dus knallende koppijn...

MaikeSanne: gelukkig voel je je al ietsie beter. Succes donderdag; hopelijk is alles weg en hoef je geen curettage! Je gaat toch niet alleen donderdag? Niet doen hoor... Hoe laat moet je donderdag?

Patricia: balen dat je je zo KL... te voelt, maar lekker laten gaan zou ik zeggen, ik snap dat je er soms helemaal de balen van hebt! Tis allemaal zooo oneerlijk...

Dames: fijne avond en ik zal het schema aanpassen!

Joanna: wat is je nieuwe cyclus / nieuwe gegevens?

Janneke en Els: NOD's!!!

groetjes Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Els
11/4
31/7
17/8
3e
2

-
29
Ensch

?

Yosha
28/7
15/8
29/8
1e
1
-
32
H'sum
al gehad

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

1

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Joanna
1/6
?
?
3e/4e
1
?
30
?
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Ik twijfel nu of ik wel ongesteld ben, dacht dat het vanmorgen was begonnen maar was maar een klein beetje en sindsdien niets! Heb ik nog nooit gehad! Zette het nou maar gelijk door dan ben ik ook van die twijfel af of het misschien een innestellingsbloeding was! Als er morgen weer niets komt dan doe ik toch nog een zw.test.

Ik voel me nu alweer schuldig over die koffie. Begin dit jaar was in het nieuws dat zelfs 2 kopjes koffie per dag je kans op een miskraam verdubbelen vandaar dat ik ermee was gestopt. Als je koffie+miskraam googled dan is het het eerste zoekresultaat (knippen en plakken lukt even niet). Ik heb met de zwangerschappen van mijn 2 dochters ook gewoon koffie gedronken hoor, maar na de 1e miskraam en nu de 2e miskraam grijp ik alles aan om mijn kans op nog een miskraam te verminderen!

@Linda: je ziet inderdaad niet aan me dat ik moslima ben (al sinds mijn 20e). Ik heb ervoor gekozen geen hoofddoek te dragen. In mijn ogen is dat iets cultureels/traditioneels en als we in een Islamitisch land zijn draag ik hem wel. Daar vind ik dat ook fijner anders krijg ik teveel aandacht.   Daar ga ik dan letterlijk undercover, ha ha. Alhoewel ze nog wel zien dat ik buitenlander ben met mijn groene ogen en lengte van 1.80. Wat betreft de onderdrukking van moslimas is dat ook vooral iets traditioneels/cultureels en niet iets wat met het geloof te maken heeft.

@Marieke: fijn dat alles goed is met je, we maakten ons al zorgen.

@Patricia: vervelend dat je nu in een dip zit. Dat heb ik soms ook als ik er teveel over nadenk, vooral s avonds als het stil is. Kan je er met genoeg mensen over praten? Dat helpt echt.

Hoi Dames,

Ik kan weer onder aan het lijstje beginnen, had nog een beetje hoop
maar die werd ontnomen eind van de middag toen mijn                     er was.

Het was een zeer lange dag voor ons vroeg op en net een uurtje thuis.
Inge vondt de soldaten toch het leuks van allemaal.
een heerlijk dagje uit ze sliep ook vrij snel toen ze in bed lag.

1 september wordt ik geopereerd aan mijn cysters (voor de 3x in 4 jaar tijd)
ik moet 1 overnachting, maar weet nog niet wanneer ik weer mag werken
en of ik rekening moet houden met rust ofzo.
als ik daarna mijn 1ste ongi weer heb gehad mag ik er weer voor gaan.
ondanks dat ik van willem spontaan zwanger werd en eigenlijk nieuwe
berekening over spontaan zwanger worden moet berekend, gaan ze zover
ik begrepen heb toch verder met iui behandeling om de kans te vergroten
en omdat we lang bezig zijn voor ons kindje.
mijn ei is 2 september dus kan het volgende maand toch niet.

groetjes els.

probeerde even de lijst te kopieren en mijn gegevens aan te passen
maar dat lukte mij niet, zou iemand dit voor mij willen doen?
ei op 2 sept. en nod op 17 sept.

dank je.

PS: ik bedoelde dat een hoofddoek vaak als een teken van onderdrukking wordt gezien, maar dat het dus iets cultureels is. Veel moslimas zijn ook trots op hun hoofddoek, die willen laten zien dat ze 'goede' moslims zijn, maar ik vind dat het dragen van een hoofddoek je echt niet een betere moslima maakt.

@Els: jammer dat je ongesteld ben geworden! Ik kan me voorstellen dat je het frustrerend vind dat die operatie volgende maand weer roet in het eten gooit. Hopelijk wordt de maand daarna een topmaand!

Goede morgen dames,

Zucht, het weekend is weer voorbij. Gaat toch altijd te snel, he? Behalve als je NOD op een maandag valt, dan duurt het weekend ervoor echt superlang.

Ik wilde dus eigenlijk zaterdag beginnen met m'n ovutesten, maar was het compleet vergeten. We stonden 's avonds op een bbq toen het me ineens weer te binnen schoot. Ach ja, gelukkig zijn we niet vergeten om te klussen. Hihi. Daarbij weet ik ook wel zeker dat m'n ei nog niet is geweest, hoor. Gisteren wel getest, maar eigenlijk niet op het juiste tijdstip, omdat we naar een verjaardag moesten. Vanaf vandaag dus weer goed testen. Ben benieuwd.

Op de bbq waren trouwens behoorlijk veel kids. Nog een tijdje met een vrouw staan praten die ook twee dochters bij zich had. Twee meiden, een tweeling. Zijn hebben er acht ( ! ) jaar over gedaan om zwanger te worden van die meiden. Help. Wat ontzettend frustrerend moet dat zijn, zeg. Dat is  ongeveer 100x ongi en dus ook 100x die teleurstelling. Ik moet er niet aan denken, zeg.

Nou, ik zal maar eens aan de werkweek gaan beginnen. Zucht.

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Yosha
28/7
15/8
29/8
1e
1
-
32
H'sum
al gehad

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

1

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Joanna
1/6
?
?
3e/4e
1
?
30
?
?

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Nou vergeet ik het nog te vragen.
@ Janneke: Hoe is het? Volgens het lijstje heb jij vandaag je NOD. Spannend! Voel je al iets, weet je al meer? Ik hoop zo voor je dat het raak is. Ben benieuwd.

@ Josha: Voor jou zit het klussen er weer op (dat wil zeggen, het klussen voor een beeb. Hihi). Nu is het wachten weer begonnen, en waarschijnlijk ook het analyseren van elke pijntje en elk jeukje. Succes ermee.

Terug
Bovenaan