@ Laura: Eindelijk vakantie! Het is je gegund, hoor. Komt goed uit nu je ei er weer aan zit te komen. Heb je alle tijd om te klussen. Hihi. Ik verwacht ook midden deze week m'n ei. Ben benieuwd. Ik hoop wel dat het niet al te lang op zich laat wachten. De dagen dat we klussen voordat ik weet wanneer m'n ei springt, ga ik wel tien minuten of zo met mijn knieën opgetrokken liggen. Op de dag van mijn ei (of de dag ervoor), trek ik mijn knieën wel echt helemaal omhoog. Ik steek mijn benen niet in de lucht of zo hoor, maar toch. Ik weet ook niet of het echt nut heeft, maar ik doe het voor de zekerheid toch maar. Meestal gaat mijn man dan naast me liggen met een brede grijns op zijn gezicht. We zien er de humor wel van in.
En dat ik de ovutest was vergeten, is inderdaad denk ik wel een teken dat ik er niet meer zo gespannen mee bezig ben. Ik voel me er ook goed bij.
Koffie en miskramen. Ik lust zelf geen koffie, dus daar heb ik dan gelukkig geen last van. Maar wel cola en daar zit toch ook cafeïne in. Ik las ergens (weet niet meer waar, mogelijk op het voedingscentrum) dat je een paar glazen per dag mag hebben. Maar er stond wel bij dat wanneer je al een mk hebt gehad dat ze dan aanraden om helemaal geen cola te drinken. Er stond helaas niet bij waarom. Dus heb ik me voorgenomen om dus maar geen cola meer te drinken als ik weer zwanger ben. Gezien het feit dat het bij koffie en bij cola allebei om de cafeïne gaat, kan ik me voorstellen dat dit voor koffie ook geldt. Maar je leest er zoveel tegenstrijdige berichten over, dat ik het ook allemaal niet meer weet. Ik denk dat als je dit soort dingen met mate doet, dat het best moet kunnen. Mocht iemand er meer echt duidelijke info over hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag.
@ Jannie: Donderdag echo. Ik kan me voorstellen dat je het toch weer heel spannend vindt. Ik weet ook niet of er na een mk ooit weer een tijd komt dat je heel ontspannen naar een echo uitkijkt zonder je zorgen te maken. Maar het belangrijkste is dat het nieuws elke keer weer goed is. Wel heel fijn dat je nu zo vaak een echo krijgt.
@ Marijke: He, wat vervelend dat gedoe met die ongi. Bij mij ging het ook zo. Een klein beetje, toen de rest van de dag helemaal niets en pas een dag later zette het door. Wat zo balen is, is dat je toch weer hoop krijgt als het maar een beetje is en het niet doorzet. Je bedenkt je meteen wat er allemaal nog meer de oorzaak van het bloed kan zijn geweest en je hoopt toch weer dat je zwanger bent. Als het dan de volgende dag alsnog doorzet, ben je weer opnieuw helemaal teleurgesteld. Niet leuk.
Ik ben benieuwd of je er nu voor kiest om een maand te wachten, of toch maar niet. Als ik in jouw situatie zou zitten, mezelf kennende, zou ik beslissen om een maand te wachten en als het zover zou zijn, zou ik het toch niet doen en er gewoon voor gaan. Zo'n extra maand kan zo lang voelen.
Ik gebruik trouwens ook ovutesten. Je kunt ze het beste niet 's morgens gebruiken, omdat dan de concentratie lh in je urine hoger is, wat een vertekend beeld kan geven. Dan kan het lijken of je ei er al aan komt, terwijl dat nog niet is. Verder maakt het niet echt veel uit op welk moment je het doet, als je het maar elke dag ongeveer op dezelfde tijd doet. Het beste kun je een paar uur voor je de test wilt doen nog een keer gaan plassen en daarna niet meer drinken of plassen tot het moment dat je gaat testen. En natuurlijk proberen dat elke dag zo te doen, net zolang als je met testen bezig bent. Dan kun je het beste de testen met elkaar vergelijken. Ik weet alleen niet of dit tijdens de ramadan allemaal zo eenvoudig gaat.
Ik gebruik die van sensitest. Die werken bij mij echt super. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik mijn ei zelf heel goed voel, meestal een dag nadat ik een duidelijk positieve test heb. Mocht je er nog iets over willen weten, laat maar horen.
De maandagochtend zit er inmiddels alweer op. Ach, eigenlijk is zo'n week zo voorbij. Voor je het weet, is het al weer weekend. (Probeer mezelf moed in te praten. Hihi).
Groetjes,