We gaan ervoor!! - Part I

@ MaikeSanne: Als ik een lang verhaal zit te typen, zorg ik altijd dat ik af en toe alles kopieer, zodat ik niet alles kwijt ben wanneer dat gebeurt. ;-)
Je staat inderdaad op de lijst. We zijn voor het gemak even uitgegaan van ongi 6 weken na mk / curettage. Dit schijnt bij de meeste na ongeveer 5 a 6 weken weer zover te zijn. Om een richtpunt te hebben, houden we altijd  6 weken aan.
Maar mocht je merken dat je je ei eerder hebt (met die ovutesten bijvoorbeeld) kan het schema natuurlijk gewoon aangepast worden. Bij Yosha ging het ook zo.
Heb jij normaal dan al een cyclus van 42 dagen? Als je niet zwanger probeert te worden, is dat wel fijn, maar als je wel zwanger wilt worden, is een kortere cyclus wel fijner. Helaas heb je dat niet echt in de hand.
Geen softijs?????
Die had ik nog niet gehoord. Dat is slecht nieuws. Als ik geen softijs meer mag, dan hoeft het voor mij niet meer. Hahaha, grapje. Dan maar geen softijs, ik heb het er allemaal wel voor over. Maar ik vind softijs wel heel lekker.

@ Marijke: Hihi. Ik dacht al wel dat je geen ei voorbij zou laten gaan.
Mag je overdag ook niet drinken tijdens de ramadan? Dat is wel heel lastig lijkt me. Sta je dan 's morgens heel vroeg op voor zonsopgang om nog wat te eten en drinken? Als dat zo is, dan zou ik de ovutest ongeveer twee uur later doen of zo. En in de tussentijd niet meer plassen natuurlijk.
Ik vind het knap hoor, als je dat allemaal vol houdt tijdens de ramadan.

Groetjes,

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Janneke
7/7
4/8
18/8
1e
2

-
28

15/8-23/8

Yosha
28/7
15/8
29/8
1e
1
-
32
H'sum
al gehad

Miep
19/6
20/8
1/9
2e
1

-
32
N-Br

al gehad

Laura

10/6

20/8

1/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Roos

1/8

29/8

12/9

1e

2

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Kim

6/8

3/9

17/9

1e

1

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Zwanger!

Naam
MK/cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
5/4/09
1e
1e
1

21/8
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
?
30
Frl
al gehad

Hoi Dames,

Janneke: Ik hoorde 2 weken geleden dat koffie weer heel
goed zou zijn ipv slecht,( ging niet over zwangere vrouwen)
wat ik heb gehoord kan het geen
kwaad als je 2 kopjes koffie drinkt. al kan ik wel begrijpen
dat je helemaal geen risico wilt nemen, doe ik ook als ik
weet dat mijn ei-sprong is eet ik geen rauw vlees geen
blauwe kaas (en ik ben gek op kaas annanas)
terwijl toen ik in verwachting was van Inge 2x cake beslag snoepte.
Hoe gaat het met je hoofdpijn, ik hoop dat het snel over is.

Marijke: las dat je meedoet met de ramadam,
ben je zelf dan moslima? sorry als ik zo brutaal ben maar was
er wel erg nieuwschierig naar.
Wel knap van je ik ben officieel Katholiek maar doe niet aan vaste.
ik hou wel van eten ik zou 't niet kunnen, vindt het knap dat mensen
dit doen ook op het gebied van geloof.
las net je antwoord, ik dacht dat ze in islamitische landen ook niet
verplicht was omdat je in die landen ook moslima's ziet zonder
hoofddoek en dat waren er toch wel een aantal.
Wat vond je man er eigenlijk van dat je besloten had om moslima te worden?

Laura: Lekker zeg vakantie, waar gingen jullie ookal weer naartoe?
en vrouwen horen gewoon een verwendagje te hebben, ik ben zelf ook niet
een type die veel doe aan mijn uiterlijk, maar soms even sauna, maskertje,
bij tijd mijn wenkbrauwen epileren heerlijk....
toen Inge 6 maanden was gingen we eigenlijk al voor de 2de.

Miep: fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je beter ontspannen
mee bent, te veel bezig zijn is inderdaad niet goed (al doe ik 't soms ook)
Nou dat wordt deze week dus klussen hihihi.

Maikesanne: veel suc6 donderdag bij de gyn. ik hoop voor jullie dat je
groenlicht krijgt, nou houd niet iedereen zich aan wat de gyn zegt,
ik moest wachten tot na de operatie en toch elke maand ervoor gaan.

Ga er maar weer eens vandoor,
gisteren lange dag dus zo maar lekker mijn bed in.

weltruste
groetjes els.

Hoi,

@Marieke: pannenkoeken waren heerlijk, oma's hebben beiden de hele pannenkoek op!! T was een gezellige middag/ avond. Hebben na het eten de dames weer naar hun honk gebracht. Werd gistermorgen alleen gebeld door mijn moeder dat mijn oma zondagnacht met spoed naar het ziekenhuis was gebracht, ze gaf allemaal bloed over....heel veel vocht achter haar longen. Dus ze heeft 1 dag op de IC gelegen aan het infuus om het vocht af te voeren, dat is gelukt, ze is nu niet meer benauwd. Maar het rare is dat ze 's middags naar huis kon....hoezo raar?? 's Morgens IC en 's middags thuis???? Maar goed, heb haar gister even gesproken en het ging beter, ze voelde zich alleen wel erg belabberd....Dus ik zei al tegen haar, je krijgt van mij geen pannenkoeken meer

Maar goed, ik heb op internet gister 2 sensitesten gekocht.....wil vroeg kunnen testen (mocht het nodig zijn)...in ieder geval volgend weekend wanneer ik nog niet ongesteld ben...

Gister zoooo maf, kwam thuis van sporten, ging eten koken en waar denk je dat ik ongelooflijk zin in had???? Zure mosselen!!! haha, dus heb lekker een bakje ogepeuzeld....mijn man zat me echt aan te kijken zo vanne...voel jij je wel helemaal lekker??? hihi Maar goed, t zal wel, lijkt me niet dat ik al zwanger zou zijn hoor....

Donderdag komt mijn vriendin op visite die zojuist haar 2e miskraam heeft gehad...gaat wel beter met haar, maar we zullen wel lang kletsen over dit onderwerp (zo niet de hele avond...)

Nou meiden ik ga weer eens aan het werk,

liefs Yosha

We zijn alweer over de helft met onze berichtjes....

Goedemorgen ladies!

Zo het gaat weer beter met me. Gister was ik om halfzes thuis van t werk, even gaan slapen en andijviestamppot gemaakt (had ik ineens zooo'n zin in) en na het eten weer gaan slapen op de bank. Hoofdpijn was zo erg dat ik eigenlijk alleen maar mn ogen dicht kon doen. Leek wel migraine...
Heb wel t gevoel dat het elk moment terug kan komen maar dat zie ik dan wel weer, ben wel gewoon aan t werk. heb in ieder geval heerlijk lang geslapen...

Yv: fijne vakantie; geniet van Italie en hopelijk geen gedoe op vakantie.

Laura: heerlijk joh die verwendagjes! En dan overmorgen: naar the USA! Hoofdpijn: ik heb het voorheen vaak gehad maar laatste maanden niet. Heb het wel sneller als ik me druk maak. Dus ik denk dat het met donderdag te maken heeft. Heb in ieder geval geen kater! ;-)

MaikeSanne: ik ben nu 7 a 8 weken maar groei wel in mn geheel. Overal dus wat extra kussentjes zeg maar. hoort erbij, had ik de vorige keer ook meteen. En mn borsten natuurlijk. Broeken en ondergoed zit strakker dan eerst maar ben benieuwd wanneer t buikje komt.
Je ei en NOD hebben we 4 / 6 weken na je miskraam berekend, het is toch niet te zeggen hoe je cyclus zal zijn, is bij iedereen anders na een miskraam. Geen peil op te trekken! En ja, na je miskraam ben je extra vruchtbaar! De baarmoedermond staat nog n beetje open, je baarmoederslijm is nog wat dikker en je hebt nog wat HCG-hormonen in je lijf. Dus: succes!
Wat fijn dat je vriend mee kan donderdag. Hoe laat moet je er zijn?

Linda: ja sauna heerlijk! Manlief en ik gaan elke winter wel 1 of 2 keer, een hele dag verwennerij maar dat kan niet dit seizoen. of mag je - als je meer dan 3 maanden zwanger bent - wel in de sauna of helemaal niet?
Jep, heb donderdag mn 3e echo alweer. Had de eerste bij 4 1/2 -5 wekenen dat was alleen een vruchtzakje, klein zwart cirkeltje. Beetje teleurstellend dus... Maar dat was eigenlijk de nacontrole van de curettage, 6 weken naderhand. ;-)
Week later mocht ik weer terugkomen en wat zag ik: een kloppend hartje! Zooo bijzonder.... Verder weinig te zien maar dat hartje deed me goed. Over 48 uur gaan we naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd. Ben niet bang dat het mis is eigenlijk, al houd ik wel een slag om de arm. Ben gelukkig wel de hele dag vrij.

Heb vannacht gedroomd dat ik 9 weken en 6 dagen zwanger was. Haha das wel n beetje lang maar, alles was goed in mn droom. Ben minimaal 7 weken en 2 dagen zwanger maar ik denk dat ik iets verder ben. We will see!

Heb jij al een echo afgesproken? Jij mag ook bij 6 a 7 weken neem ik aan?

Marieke: ja balen die hoofdpijn: jij al wat minder misselijk en moe?
Heb donderdag om 9.30uur de echo.... Hoe laat jij vrijdag?

@All: altijd de tekst kopieren voordat je het bericht plaatst, als je 2 schermen open hebt staan wil je nog wel eens een error krijgen...

Marijke: ik snap dat je niet kan wachten tot de volgende cyclus. Maar mag je tijdens de ramadan wel vrijen? Ik dacht helemaal niet zoenen of vrijen, ook niet na zonsondergang of mag t wel? Nu met die langere dagen wordt het vast lastiger.

Yosha: zure mosselen? brrr..... Ik had dus enorme trek in andijviestamppot, heerlijk met geraspte kaas, spekjes en rookworst. Mmmmm... Oe das ff schrikken van je oma!

Miep, Laura en Yf: jullie eitjes zijn onderweg. Aan de klus dames!!! ;-)

Fijne dag allemaal,
groetjes Jannie

Goedemorgen,
Even snel voordat ik naar de kapper ga.

Jannie, irritant die hoofdpijn. Zoals je het beschrijft lijkt het idd wel migraine. Misschien de gyn donderdag ook maar even vragen? Pillen ervoor zullen wel niet mogen. En als het idd de stress voor de echo is....
Marieke, jij dus ook al vrijdag de 2e echo. Bij de vk of zo'n pretecho? Doen de vk nog moeilijk en stug?
Linda jij al een afspraak gemaakt voor een echo?

Meer vruchtbaar na miskraam, hmm heb de indruk dat mijn kansen verkeken zijn. De mk is alweer ruim 2 maanden geleden en zit alweer in ronde 3. Maar goed, we zullen zien!! Gister weer geklust en dan morgen weer hihi.
Miep, ik wel alle tijd maar manlief heeft pas morgen vakantie. Alle tijd valt dus tegen hahaha!!

MaikeSanne, mijn ouders woonden destijds in Wierum. Klein dorpje in de buurt van Dokkum. Heb daar niet zo heel lang gewoond, voor mijn 1e verjaardag al verhuisd.
Woon jij daar soms ook in de buurt?

Yosha, zure mosselen, brrrr!! Wie weet ben je zwanger, al zou het wel heel snel zijn dat je verschijnselen hebt na je ei. Kan idd bijna nog niet. Weet niet of die extra gevoelige zw-testen wel echt zo zijn. Geduld blijft toch een schone zaak.....

Els, dan zijn jullie echt al een tijd bezig voor de 2e idd. Inge is hoe oud? Kan me wel herinneren dat ze al op school zit?

Ga naar de kapper, tot straks!!

Groetjes Laura

Goedemiddag dames,

Kom ik bij mijn vaste kapster, nou jullie raden het al, zwanger, 4 maanden!
Ik zag het al aan haar buikje en ze keek nogal vies bij het papje van de haarverf.
Maar ik kon me goed houden, zelfs verteld over mijn miskraam. Eigenlijk had ik niet eens echt jaloerse gevoelens en kon ik best wel blij voor haar zijn.
Langzamerhand begin ik er ook  weer  in te geloven dat het over een tijdje voor mij ook wel weer zover is.
Vriendin van kapster had ook miskraam gehad en die durfde nu bijna niet meer zwanger te worden.
Dat gevoel herken ik wel, het aan de ene kant het erg graag willen, aan de andere kant ook die angst, stel dat het wéér misgaat.
Tja, het onbezorgde zwanger zijn zal wel niet meer lukken.

Nou ja, ik ben bijna klaar voor de vakantie. Heerlijk zomerkapsel, vanmiddag naar pedicure en morgen nagels. Is heerlijk voor de vakantie, en voel me dan ook zoveel beter, dat komt een evt zwangerschap ook ten goede!!

Momenteel raast er trouwens een orkaan (Fay) over Florida. Oeps....
Gelukkig is ie alweer weg als wij donderdag aankomen!! En het schijnt dat er nog misschien eentje aan komt....

Hey ladies,

Ben helemaal euforisch: Anky heeft goud!!! Ik heb genoten van de kur op muziek!! WAUW. Als ik ooit een kur mag rijden...kippevel.
Voorlopig geen wedstrijden voor  mij meer.....hihi
Paardrijden blijf ik doen zolang ik er een prettig gevoel bij heb.

@ Laura: fijn om te lezen dat jij je relaxt voelt. Dat komt aanstaande ei helemaal ten goede. Nog ff aan de klus hihihi..........

Mssn. tot later ladies.

Grtz Linda

Goedemorgen!

Tis o zo rustig op ons o zo drukke forum! ;-)

Laura: ben je helemaal klaar voor je vakantie? Gepakt, gezakt en voldoende geklust? Nageltjes vandaag nog even laten doen? Je hebt het al 6 keer verteld maar welke route ga je ongeveer doen? Weet dat je naar Florida gaat, maar hoe en wat ben ik vergeten. Ik hoop echt dat je lekker zwanger terugkomt meid!
Ik weet niet hoe laat je gaat boarden morgen maar ik zal zo snel mogelijk iets melden hier of per e-mail, en anders lees je t tijdens of na je vakantie wel.

Patricia: hoe gaat ie met je? Beetje door je dipje heen gekomen?

Pfff morgen echo dames, ben zooooo  zenuwachtig! Heb vannacht gelukkig lekker geslapen en aan een stuk door. Hoofdpijn is gelukkig weg, zal het sowieso even vragen een de verpleegkundige / gynaecoloog. Heb nu wel t idee dat ik soms misselijk aan t worden ben, maar kan ook door de zenuwen zijn.

Heb echt geen enkele  reden om te denken dat het mis is gegaan, al mn "klachten" zijn nog aanwezig. Maar toch... Ben wel benieuwd, als alles goed is zullen we eindelijk samen een soort van lijfje zien mèt een hartslag. Lijkt me zo bijzonder! We gaan het weer opnemen op video. Hopelijk dit keer zonder tranen en snikken, maar jeetje, daar mag ik niet vanuit gaan!

We gaan 20 september op vakantie dus ik hoop dat we net ervoor nog een echo krijgen en dan mag het nieuws eindelijk ind e Telegraaf, Parool etc. ;-)

Linda: jaja die kur van Anky, dat heeft ze mooi gedaan! Is voor jou natuurlijk het einde, leuk joh!

Ladies: have a nice day!

groetjes Jannie

Naam
MK/Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind nr

contr
Leeftijd
Komt
uit