We gaan ervoor!! - Part I

@ Jannie: Sauna, ja heerlijk. De meningen over sauna tijdens zwangerschap zijn ook erg verdeeld. Soms hoor je dat het helemaal niet mag. Dan weer dat het geen kwaad kan als je al lange tijd regelmatig naar de sauna gaat. Dan weer dat het na de eerste 3 maanden geen kwaad meer kan. En dan weer dat het helemaal geen kwaad kan. Mijn huisarts zei bijvoorbeeld dat hij dacht dat het geen kwaad kon.
Ik ga wel ooit naar de sauna, maar niet heel regelmatig. Een aantal keer per jaar. Als ik weer zwanger ben, ga ik er gewoon geen risico mee nemen.
De vorige keer dat ik zwanger was, zijn we ook naar de sauna geweest. Ik met mijn zus en de vrouw van een neef van ons. Met een excuus over steeds duizelig zijn, ben ik niet de sauna in gegaan en heb ik gewoon geluierd en wat gezwommen enzo. Was ook heerlijk. Ik heb geen idee of ze toen vermoedden dat ik zwanger was.
Eind oktober gaan we ook weer naar de sauna. Mocht ik dan zwanger zijn, dan zal ik dan weer een excuus moeten verzinnen. Ik hoop het.
Mocht ik trouwens deze maand zwanger raken, dan zit ik eind oktober op 12 weken. Dan kan ik het gewoon vertellen natuurlijk. Zou leuk zijn, maar ik reken er niet op.

@ Laura: Het lijkt wel of iedereen zwanger is, he? Nou die kapper weer. De vorige keer dat ik bij de kapper zat, was ik zelf ook nog zwanger. Van de 5 kapsters die er daar rond liepen, waren er 2 zwanger. Hier op het werk beginnen er ook ineens een aantal buiken te groeien van dames waarvan ik nog niet wist dat ze zwanger waren. Net als jij kan ik er nu ook veel beter mee om gaan. Wij komen ook nog wel aan de beurt!
Bijna klaar voor je vakantie. Echt leuk. Goh ja, die orkaan. Daar heeft Florida inderdaad wel vaker last van. Twee jaar geleden waren we in Vietnam toen daar ook een orkaan was. Deze is recht over ons heen getrokken. Gelukkig was toen de meeste kracht eruit anders was het wel echt heel eng geweest.
Het ziet er inderdaad naar uit dat Fay al lang weg is als jullie er zijn. Hopelijk komt er ook geen andere. Er zijn vast veel plekken daar waar je veilig bent, mocht er nog een komen, maar het is toch fijner als je gewoon lekker weer hebt en van je vakantie kunt genieten. Dat hebben jullie wel verdiend.
Dus, bij deze alvast een superfijne vakantie toegewenst waar je je helemaal kunt ontspannen en waar je weer helemaal tot jezelf komt.

Hier overigens nog geen ei gesignaleerd. Ik neem aan dat het nu wel niet al te lang meer zal duren. Ach, het komt wel. Ik wil er gewoon voor zorgen dat onze timing elke maand goed zit, zodat we een goede kans hebben om binnen nu en een half jaar zwanger te zijn. Manlief vraagt elke avond naar de uitslag van de ovutesten en bedenkt zich dan wanneer we het beste kunnen klussen. Hihi. Nog even en ik kan het schema wat ik in mijn hoofd heb overboord gooien, omdat manlief dan al een schema heeft. Grappig om af en toe  te zien dat hij er ook zo mee bezig is.

Nou, ik ga weer aan de slag. Ik ben overigens van plan om na mijn ei weer even  wat minder te komen hier. Ik wil voorkomen dat ik er toch weer heel erg mee aan de gang ga en weer alles ga analyseren. Ik voel me er nu goed en ontspannen bij en dat wil ik natuurlijk wel zo houden. Maar ik ben niet weg hoor!

Groetjes,

Hoi Jannie....

en??????????????????????? laat je ons meteen iets horen??? Heb hard voor je geduimd, want volgens mij moesten jullie al rond 9.30 uur ofzo??

Ik wil ook zooooo graag weer zwanger zijn....manlief en ik hadden al bedacht dat we vanaf nu in 2 wekelijkse wacht perioden terecht komen....word ik ongesteld? nee, dan weer 2 weken wachten op ei, dan weer 2 weken wachten op menstr. etc etc....dus totdat ik een positieve test vasthou, leven we van week 2 naar week2...haha

Maar goed, heb wel het idee dat ik het leven weer op heb gepakt, ben zondag en maandag wezen sporten en ga straks uit mijn werk....mijn trainer weet van mijn miskraam en begeleid mij heel goed met sporten, bv rustig aan met buikspieren (ook ivm zwangerschapswens en vorige keer deden buikspieren "zeer" als ik ze trainde terwijl het wel mag tot 4 maanden...).

Gister opgepast op de 3 kids van mijn zus, 2 zieken, neefje van 5 maar dat viel nog wel mee en mijn nichtje van 6 maanden, ontroostbaar, koorts, niet willen eten, gelukkig wel halve flesjes erin gekregen...en heerlijk bij me gehangen (das wel een klein voordeeltje als ze zo ziek zijn, want normaal doet ze dat niet meer hoor...). Toen hebben we haar samen naar bed gebracht...ohhh, ik smolt helemaal, wat staat zo'n kleine beeb toch lief bij die grote man van mij (1.90 m, gespierde armen)...

Hij vind het ook wel leuk staan zei die, hij zegt maar we zijn al druk aan het werk ervoor en meer kunnen we niet doen (helaas..).

Nou meiden ga weer aan het werk,

Patricia en MaikeSanne: hoop dat het weer wat beter met jullie gaat.

liefs Yosha

ohw wat stom, tis woensdag vandaag en geen donderdag...wat een domper zeg (ook voor jou natuurlijk!)

sorry!

Dan duim ik morgen nog een keertje voor jullie hoor!!

liefs Yosha

hoi dames ik zou me graag bij jullie willen aanmelden.

ik heb begin mei een curretage gehad omdat ons kind geen hartslag had
met 9 wk en 4 dg.
na een wk deed mijn lichaam nog niets en heb ik besloten om die curretage
te doen.
deze maand hebben mijn vriend ik voor eerst weer écht' geprobeerd om zwanger te worden.

maar nu ben ik helemaal in de war.
ik heb vannacht de test gedaan.
ik had al extra niet teveel gedronken gisteravond en ben om half 11
naar bed gegaan en voor het laatst naar het toilet.
ik werd om half 3 wakker en kon het bijna niet meer ophouden, dus ben maar gegaan en heb gelijk de test gedaan.
NEGATIEF.

maar nog steeds niets te bespeuren van ongi, mijn baarmoedermond zit nog steeds heel laag (al 2 wk)
heb het gevoel of er een ballon in mijn onderbuik zit.
als ik iets maar drink komt het met iets meer dan een half uur al uit, maar blaasontsteking is het ook niet.
mijn borsten zijn voller en gevoelig.
mijn onderrug is pijnlijk na veel bewegen.
als ik me heel druk maak krijg ik het gevoel  van een harde buik.

ik weet het gewoon niet meer.

durf ook niet meer te testen, want ik blijf maar negatief.

groetjes mirjam

Yosha: is niet erg hoor, echt niet!!! Was het vandaag maar al zover, hihi!

Mirjam, welkom hier.... Verwarrend lijkt me, wanneer had je volgens je cyclus ongesteld moeten worden dan? Ik heb beide keren pas een paar dagen later positief getest, waarschijnlijk is dat omdat ik heel snel merk dat ik zwanger ben maar het is dan nog niet te zien in mijn urine. Probeer het over een dag of wat nog een keer, wie weet is het HCG-hormoon dan beter aanwezig. Succes en laat t ons even weten natuurlijk!

Jullie hebben je lang in kunnen houden met weer proberen zo te lezen, hier op dit forum zijn we allemaal erg ongeduldig geworden meteen na de miskraam. ;-)  Maar zegt niks hoor, je bent er nu helemaal klaar voor!

groetjes Jannie

was mij heel duidelijk gezegt dat ik de eerste maand niet zwanger mocht worden.
en de 2de maand had ik er gewoon het hoofd niet naar staan.
ook wel omdat mijn vriendin hoog zwanger was en ik elke keer ermee
geconfronteerd werd.
maar ze is vorige wk bevallen en vanavond gaan we even kijken hoe
het ermee gaat.
zie er wel een beetje tegen op maar zal wel los lopen.

groetjes mirjam

Hey ladies,

Rustig hier! Komt goed uit, hoef ik niet zoveel bij te lezen!

Het huis staat hier op z'n kop! Koffer is half ingepakt, verder ligt er her en der  wat door het huis heen hihi.
Vandaag druk gehad, nagels laten doen, bij schoonmoeder op bezoek geweest, bij zwager en schoonzus + neefje. Laatste boodschappen gedaan, jullie kennen het wel...
Zometeen nog even een taxi bellen voor morgenochtend en de rest van de koffer inpakken. Manlief is nog even naar voetbaltraining.
Morgenochtend om 7.44 uur gaan we met de trein naar Schiphol. Om 13.20 uur vertrekt ons vliegtuig (MP0645).
Ik heb geen idee wanneer ik het forum weer kan checken. Er zal vast het nodige gebeuren in de tussentijd, ik ben nu al benieuwd!!

Volgens het schema is mijn ei vandaag. Heb wat af gefietst vandaag, maar geen last gehad van de drempels hihi, dus denk dat ie nog niet is geweest. Wel wat last van mijn borsten trouwens, vaag!!
Ach ik ben er momenteel niet zo erg mee bezig. Om de dag klussen we wel, dus dat zit wel goed.

We hebben nog geen route gepland. 1e dag in hotel vlakbij het vliegveld van Miami, daarna 3 nachten naar een hotel vlakbij Sanibel (eilandje voor de westkust van Florida). Eerst een paar dagen lekker relaxen en tot rust komen. Onze 1e trouwdag is zondag, dus dat is ook een klein feestje waard!
Daarna gaan we richting noorden. Manlief wil dolgraag naar Memphis en Nashville, maar weet niet of we dat gaan halen, is nogal een eind rijden! We zien het wel, niet echt iets gepland dus.

Vriendin van ons die zwanger is en uitgerekend is rond 'mijn' datum blijkt nu een cyste in de baarmoeder te hebben (ontdekt bij 1e echo). Die is nogal wat groter geworden de afgelopen periode en nu moet ze om de 10 dagen een echo. Brrr, enig idee of dat invloed kan hebben op de groei en ontwikkeling van de baby??
Het is hun 2e kindje en beide keren in 1e ronde raak. Ik was nogal jaloers, maar manlief wees me er vanmiddag op dat dit ook veel zorgen met zich meebrengt. En de bevalling van de 1e was ook geen pretje aangezien ze zwangerschapsvergiftiging had. Dus wat dat betreft hebben zij ook de nodige tegenslag en moest ik manlief wel gelijk geven dat ik niet jaloers hoef te zijn.

Jannie, heel spannend morgen!! Geniet ervan!! Tot nu toe heeft je gevoel je niet bedrogen en dus zit het helemaal goed! Kunnen ze je morgen ook vertellen hoe ver je ongeveer bent of moet je daarvoor nog geduld hebben?

Miep, nu nog geen zorgen maken over de sauna eind oktober hoor!! Je hebt gelijk, ik zou daarmee ook geen risico nemen. Wij komen ook niet zo vaak in de sauna, dus ben het ook niet gewend.
Ja het is idd verschrikkelijk, iedereen maar zwanger. Onze tijd komt nog wel, maar het kan me niet snel genoeg gaan! Ben wel blij dat ik er ook wat minder druk mee ben. Dat geeft toch wat meer rust dan iedere keer gestress over elk pijntje en kwaaltje.
De orkaan is gelukkig al weg,  lijkt me geen pretje als deze recht over je heen komt. Afwachten of er nog wat komt, het is natuurlijk wel  'hurricane season'.....
Mijn manlief vraagt ook al telkens naar m'n ei. Heb hem laatst verteld dat 1x per 2 dagen beter is ivm kwaliteit van het ei. Hij balen, wil het liefst elke dag hahaha!! Nee hoor, hij vind het prima zo.

Haha Yosha, ja die 2 wekelijkse perioden herken ik wel. Vooral die 2 weken wachten duren lang. Dan ook wel klussen natuurlijk, maar je weet dat het voor je ei geen zin meer heeft, dus dat is dan toch anders klussen.

Welkom Mirjam, tuurlijk mag je je bij ons aansluiten. Geen idee wat er met je is. Klinkt wel als zwanger. Hoe lang ben je al over tijd? Misschien nog te weinig hormoon Hcg in de urine waardoor de test negatief is?? Je kan niet anders dan afwachten en dan over een paar dagen weer testen. Je bent wel weer ongi geweest na de curettage? Als dat niet zo is zou ik er wel naar laten kijken, want dan zou het kunnen dat er verklevingen in de baarmoeder zijn opgetreden waardoor je niet ongi wordt.

Nou ik zal hier nog even orde op zaken stellen!!

Allemaal veel succes met klussen en de zwangeren onder ons, veel plezier bij jullie echo's (ik ben ervan overtuigd dat alles goed is!!).

Tot gauw,
Grtzzz Laura

Terug
Bovenaan