We gaan ervoor!! - Part I

Dag allemaal,

Hier ben ik weer. Even een paar dagen niet kunnen internetten omdat de server er uit lag op het app.complex waar we zaten.
Inmiddels zitten we tot dinsdag in Orlando en nu kunnen we weer internetten op de hotelkamer!
Manlief ligt momenteel te slapen. We zijn donderdag nog wezen snorkelen en ondanks factor 45 is zijn rug toch verbrand... Zielig!! Vanmorgen een middeltje tegen de zonnebrand gekocht (aftersun helpt niet). Hoop dat dit wel helpt. Er is hier zoveel te beleven dat in bed liggen zonde van de tijd is!!
Er zijn hier zoveel parken dat ik het erg moeilijk vind om een keus te maken. Waterparken (met geweldige glijbanen etc), achtbaanparken, Disney World (4 verschillende), Sea World, Universal Studios, WOW!!! Ik wil het liefst naar ze allemaal, maar het is aso duur. Disney World kost ongeveer 75 dollar entree pp.... De rest zal niet veel anders zijn.... Maar het lijkt me geweldig om er naar toe te gaan, en ach, de hotelkamer hier is erg goedkoop hihi.

We vermaken ons hier dus prima. Het weer is ook heerlijk. Lekker warm. Af en toe een buitje, maar het blijft warm en die regen is niet eens erg (in Nl haat ik regen!!).

Inmiddels is mijn NOD alweer binnen een week. En wat voel ik? Weer mijn borsten en wat zeurende buikpijn af en toe. Blijkbaar hoort dit bij mij als ik ongi moet worden. Maar het kunnen net zo goed zw-kwaaltjes zijn. Irritant dus, want dit is al vanaf donderdag, een week voor NOD dus ongeveer. Moet ik echt nog een paar dagen in spanning zitten.....
En op deze manier ben ik er dus te veel mee bezig, mijn lichaam wil blijkbaar niet dat ik het vergeet. Zucht.....!!
Oh ja, woensdag liepen we op Key West te wandelen, voel ik opeens van die steken in mijn buik (die ik normaal bij ei heb). Het was maar een uurtje of zo, maar wel heel raar!! Bij mijn ei heb ik niks gemerkt en afgelopen week dus opeens wel iets.
Ik geloof niet dat mijn ei later is geweest, omdat ik alweer kwaaltjes heb.
Nou ja, kan niks anders doen dan afwachten.
Gelukkig vliegt de tijd hier voorbij!!

@Jannie, hou de moed er in! Je bent alweer bijna 10 weken! Het gaat best snel toch!!
Nog een paar weekjes en dan schijn je weer meer energie te krijgen.

@Janneke, wat balen dat je ongi bent geworden en nog wel op je 1e vakantiedag! En shit dat het niks is geworden met je sollicitatie. Maar wie weet spreekt die andere groep je toch wel aan als je een dag mee loopt? En ze waren positief over je, dus wie weet wat er nog uit gaat rollen!!
Succes op je werk de komende tijd. Je krijgt nu toch de babygroep?
Hoop dat je ondanks het slechte begin van de vakantie toch een fijne en ontspannende vakantie hebt gehad.
En succes met de ovu-testen....!!

Hee Yf, ook alweer terug van vakantie. Time flies!!
Jemig, jij hebt ook een heftige tijd achter de rug met die gierende steken in je buik. 4 eitjes, jemig!! Wist niet dat je meer kans hebt op een meerling als je hormonen nog zo van slag zijn??
Ik hoop dat je inmiddels ongi bent geworden. Maandag de echo. Als je nog niet ongi bent geworden, moet je die dan nog afwachten of is het dan gelijk curettage?

Hai Yosha, irritant dat je lichaam zo van slag is. Bij mij was het bloeden ook best raar. Ik schreef al dat mijn ongi omgekeerd was, van minder naar meer.
Ik heb nu voor het eerst het gevoel dat het weer normaal is. Geen bloedingen tussen door meer, terwijl ik de afgelopen tijd ook wel af en toe een dagje bruin bloed had.
Het kunnen dus nog best de naweeën van je miskraam/curettage zijn.
Hoop dat je snel iets hoort van je huisarts/gyn.
Een bbz? Dat hoop ik toch niet voor je!!
Gelukkig dat er blijkbaar niet iets acuuts aan de hand is. Maar ja, die klachten zijn er ook niet voor niks. Ik hoop dat het opknapt dit weekend, en zo niet, dat er maandag duidelijk wordt wat het is. Sterkte!!

Marieke, jij ook al zo moe. Goed teken!! Je lichaam is hard aan het werk moet je maar denken.
Wat een leuke echo heb jij gehad zeg!!! Dat is echt genieten. Is zoiets duur? Lijkt me ook erg leuk te doen als het kindje al wat groter is!! Heerlijk dat je man eindelijk een keer mee kon, voor hem wordt het dan eindelijk wat echter. Jij voelt van alles in je lichaam, maar voor hem is het bijna nog niet te bevatten. Vanaf nu is dit vast anders!!

MaikeSanne, ja die dipjes komen helaas af en toe weer terug. Ik heb ze nu al een tijdje niet gehad gelukkig. Laat ze komen en geef er aan toe, dat is de beste verwerking. Het moet nu eenmaal z'n tijd hebben.
Grappig dat je zo blij kunt zijn met een negatieve zw-test!! De volgende moet gewoon weer positief zijn!!

Roos, jouw cyclus dus ook al in de war.
Heb het al geschreven, maar dat was (is?) die van mij dus ook. Denk dat het best normaal is na een miskraam, hoe irritant ook.
Als je echt heel heftig bloedt, kan het ook zijn dat je baarmoeder nog niet helemaal leeg is. Alhoewel, je bent toch gecuretteerd, dus dat kan dan bijna niet.
Ik hoop dat het snel over is!!

Linda, nog even geduld, jij mag over anderhalve week voor je echo. En die kwaaltjes hoeven natuurlijk niet 24 uur per dag er te zijn. Het zegt niks. Je bent wel moe, en dat is een goed teken, je lichaam is hard aan het werk!!
Balen dat je je niet fit voelt. Hopelijk gaat het snel beter met je.

Kim, wat kun jij goed omgaan met de zwangerschap van je beste vriendin! Nu kan ik weer beter omgaan met zwangeren, maar in het begin was het telkens slikken hoor. Zelfs bij Jannie en Marieke moest ik huilen en was ik zoooo jaloers. Bij Linda kon ik oprecht blij voor haar zijn. Een teken dat het beter gaat!!
Ah de kinderopvang, leuk! Ja de regering wil weer heel wat veranderen en het wordt vast een stuk duurder. Dat zal voor een aantal mensen reden zijn om te stoppen met werken of minder te gaan werken waardoor er minder kinderen naar de opvang zullen gaan. Werk je zelf ook op een groep of juist niet?
Ik heb een tijd geleden ook zw-testen via Sensitest besteld, en dat was op een zondag, dinsdags had ik ze in huis. Dus ja, dat ging erg snel. Wanneer heb jij ze besteld? Misschien er maar eens achteraan bellen??
Hoe is het met je zoon? Waterpokken.... niet fijn met al die jeuk....
Volgens mij is via een bloedtest ook te zien of je wel/niet zwanger bent. Dus niet alleen via urine.
Bij mij was zw-test binnen 2 weken na miskraam ook alweer negatief. Dus zal bij jou nu ook wel negatief zijn.

Els, maandag dus al een operatie! Hoop dat alles goed verloopt. Sterkte!!
Wat moet jij een geduld hebben voor een 2e kindje. Ik hoop dat je in 2009 een 2e in je armen kunt sluiten!!

Miep, fijn dat je timing goed was deze ronde. Dat is toch het enige wat we er aan kunnen doen. Nu maar weer afwachten. Nu je werk voor 2 moet doen vliegen de dagen vast voorbij. En ik ga alvast weer duimen voor je!!

Nou dames, manlief is weer wakker dus ik ga maar weer eens stoppen.
Tot gauw en ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes Laura

Hey ladies,

Wat ist rustig...............................
Ik lig lekker op de bank voor de tv: Million Dollar wedding. Een ex-collegs van mij doet mee. Wil ik wel ff zien.

Grtz Linda

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Roos
1/8
22/8
5/9
1e
2
19/9
33
Gld
al gehad

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Janneke
7/7

2e
2
-
28
Gld
15/8-24/8

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hee Dames,

Lekker weertje hè vandaag, daar krijg ik hele goed zin van!

Marieke, wat fijn ,dat alles goed was met de echo. Geniet ervan!
Bij mijn eerste zwangerschap was ik totaal onbevangen en ging steeds biji de echo's ervanuit dat alles oké was. Nu zal ik t.z.t. wel anders piepen. Spannende business....

Linda, je hoeft je niet elke minuut van de dag 'zwanger'te voelen, hoor. Die hormonen gieren door je lijf en het ene moment heb je er last van, het andere moment niet.

Kim, ik heb ook besteld bij sensitest. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.......

Yosha, laten we hopen dat je gee b.b. zw hebt, dat verdien je nu even niet! Hoe voel je je nu?

En Miep, hoe zat 't met je ei? Geniet van je weekend, je hebt er hard voor gewerkt...
Lees nu dat je ei al is geweest.

Ach Els, wordt het een kijkoperatie? IK hoop 't voor je. Misschien heb je het al eens verteld, maar wat voor cystes heb je? Ik heb in februari een cyste (dermoid) laten verwijderen, helaas moest ze de hele eierstok en eileider verwijderen, omdat ze bang was voor verklevingen. Gelukkig werd ik wel na 3 maanden alweer zwanger, met een mk als resultaat, helaas....Succes maandag!

LInda, nog een winstpunt gehaald vandaag? wel lekker warm weer voor een proef....pffff.

Ik heb echt enorm gebloed donderdag en moest de hele dag keihard werken met al die schreeuwende kids in clownspak om me heen. Moest echt ieder half uur naar de wc. Niet normaal. Heb zelfs mijn moeder gebeld om extra maandverband te halen, want ik kwam tekort. Toen ik haar belde om erom te vragen moest ik spontaan huilen. Wat een toestand.....  Ik verlies nu nog steeds best veel en ben blij met mijn floradix die ik al een tijdje gebruik. Af en toe komen kleine stolsels mee, dus ik ben bang dat het nog een restje zwangerschap is.
Ik heb voor het eerst ovutesten besteld, want ik merk nu dat ik echt heel graag weer zwanger wil worden....

Laura, ik lees dat julllie het heerlijk hebben, daar... Ben een beetje jaloers, lekker genieten en doen waar jullie zin in hebben. Eenn perfecte tijd om eens zwanger te worden......Ik hoop het zo voor je.

Zo, ben bekaf, ben vandaag naar het stadsfeest in Doetinchem geweest en 's middags naar een rommelmarkt. En dat is best vermoeiend met een meisje(ik ben bijna 2 en zeg nee!!!!!!) dat haar eigen mening heeft.....Maar ook wel genieten hoor. Een kind hebben is echt prachtig, maar geniet ervan als je morgenochtend lekker uitslaapt en je nog vier keer omdraait, wan tmet een kindje kun je dat wel schudden.
Toch, moeders?

Gr Roos

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Roos
1/8
10/9
24/9
2e
2
19/9
33
Gld
al gehad

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Janneke
7/7

2e
2
-
28
Gld
15/8-24/8

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Hai Roos,
Dus toch nog een restje zwangerschap, want met stolsels. Jij was toch gecuretteerd? Lijkt me dan niet normaal (??)
Geen pretje, je wilt het zo graag afsluiten en als je door je lichaam er constant aan wordt herinnerd, bah!!
Pas 19-9 controle, misschien moet je maandag toch even bellen met vk of gyn, want dit lijkt me niet normaal hoor.

http://www.universalorlando.com/
Nou we hebben tickets gekocht voor alle 3 parken......
Lijkt me zo gaaf!!!
We gaan ons verblijf hier nog maar wat verlengen, want ticket voor 3 parken was goedkoopst door online te bestellen en dat moet minimaal 2 dagen van te voren.
Ach er is hier genoeg te doen, vervelen is geen optie hihi!!

Roos, ik dacht Floradix, wat is dat, maar het zijn ijzertabletten.
Ik ben ook al tijden aan de staalpillen. Deze week voor het laatst, dan heb ik ze 10 weken geslikt. Na de vakantie laat ik mijn ijzergehalte weer controleren en dan hoor ik wel of ik ze nog langer moet slikken.
Voor de rest heb ik ook nog multivitamine voor zwangere vrouwen of vrouwen die dat willen worden. Zit ook oa ijzer en foliumzuur in.
Moet zeggen dat ik me ook lang niet meer zo moe voel als na de miskraam.

laura wat klinkt jouw vakantie heerlijk!!!!! Blijf genieten!!!!
Enleuk die kaartjes voor dat park!!!
Geen last van orkanen daar??

Roos, klinkt heftig meid!!! t zit je niet mee!!! Ik zal nog vwen genieten van de uitslaapuurtjes die we nu nog hebben haha!!

Els heeft veel sterkte maandag denk aan je!!!!!

Yosha hoe gaat het nu met jou??? Ik hoop beter!!

Maikesanne ja tis wat he dat je bklij bent met een -test, had ik toen ook, vond toen wel dubbel, maar vooral blij!! En nu op naar de + test!!!!

Miep je ei dus geweest!! Fijn!!!!! en aan jullie ligt het niet hihi en nu wachten!!!

Ik heb ook vakantie!!! Eindelijk, helemaal blij!!!!!!
Zo'n zin in en zo aan toe!!!!!
Heb me vrijdag alleen ziek moeten melden, en ben aan t begin van de middag naar huis gegaan, balen dus!!! Zo'n megpijn in mn rug!!! vooral bij iets bukken of weer omhoog komen en bepaalde bewegingen.... zakte op geven moment ook door mn benen heen... ik dacht wat nu weer.... zou t van die val komen????
toch mar huisarts gebeld, ga tenslotte met vakantie... nou komt het van mn zwangershap, die vast zal t ook geen goed hebben gedaan dacht ie. Mn baarmoeder groeit nu en die zit vast aan je rug en druk bij mij verkeerd op mn si gewricht. (net boven je achterwerk) Vandaar die pijn en pijnscheuten. niks ernstigs maar heel vervelend en geeft veel pijn. ben nu echt een oud mens in mn bewegen. Ben beniuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ga gewoon naar vlieland en zie t wel, zal een erg!! rustige vakantie worden!! haha fietsen gaat beter als lopen, dat is fijn gaan we gewoon op de fiets.En bukken enzo is erg pijnlijk en ik kan jullie vertellen dat doe je toch vaak!!!!

Morgen naar mn ouders, koffer inpakken en dan maandag eind van de ochtend vetrekken.... lekker twee weken genieten!!!

kom voor die tijd nog langs!! zal jullie wel missen!! hihi...

Groetjes!! Marieke

Goedemorgen allemaal,

MaikeSanne; Fijn is dat dan he, een negatieve test! ;-) En dan volgende keer misschien wel een + uitslag!

Yosha: vervelend joh, maar kan dus geen bbz zijn begrijp ik? Doe lekker rustog aan inderdaad dit weekend!

Linda: heb nu een positiejurkje, een pos.rokje en een pos. legging gekocht maar nog niet aangehad... Ben beetje schijterd vrees ik! Heb sowieso wel wat jurkjes met legging, dat zit nu vele malen fijner dan mn eigen kleren. Ben namelijk al wel wat kilootjes aangekomen, 4 sinds de miskraam! Dus ja dat is bijna een maat. Maar ik hoop dat ik de positiekleding lekker kan laten hangen tot na onze vakantie, dus tot 29 september en verder.
Heb volgens mij wel een klein buikje onderin, 's avonds vooral. Kan m echt NIET inhouden. Ben dr wel trots op, al kan ik er nog niet mee te koop lopen.
Jij 9 sept de echo... Ja is zeker spannend, ik herken je gevoel hoor. Als je eventjes niks voelt.... Meteen stress! Hoort erbij helaas en zal niet meer overgaan vrees ik.

Laura: wat een gave vakantie hebben jullie! 4 Disney-parken? Jeetje tis voor die Amerikanen niet snel (groot) genoeg wel? ;-) Balen joh die kwaaltjes, kan me voorstellen dat je er zo erg mee bezig bent, doe je niks aan en ik zou zeggen: accepteer dat het nu zo ongeveer het belangrijkste in je leven is. Tja wat kun je anders? Laten we hopen dat die NOD gewoon NIET komt!

Roos: jeetje dat bloeden, vervelend... Kan idd best nog iets van de miskraam zijn, klinkt wel erg heftig die ongi ja!
Ik besef me heel vaak dat we gewoon kunnen slapen tot wanneer we willen, in t weekend dan. Erg luxe, vooral nu nog even van genieten!

Vliegirl: wat een mooie echo!!!! En je hebt vakantie meid, geniet er enorm van op Vlieland! Zal je wel missen hoor! ;-) Balen van je rug trouwens zeg.... Geniet van elkaar de komende weekjes!

Hier alles ok. Gisteren dus een bruiloft gehad die voor ons al om 9.30uur begon. Was gelukkig lekker uitgeslapen en vooraf was met de bruidegom (bruidspaar wist ervan) en de catering dat ik zwanger was maar dat dat geheim moest blijven. Overdag ging het goed, maar bij het diner heb ik dus 2 keer een verkeerd bord voor mn neus gehad! Erg genant en aan het einde vd avond was iedereen zo ongeveer op de hoogte van mn zwangerschap. Geen drama maar ZOOOO slordig van de bediening! Maar goed blijkbaar is dat heel erg moeilijk.... Was wel n leuke dag en was midner gebroken dan ik dacht maar goed, was 3uur thuis en vanmorgen heeft een buurman t idee gehad denk ik om cement te gaan maken, heeeele fijn dat geluid! Manlief ligt nog beetje brak op bed en ik ben er maar uit gegaan. Vandaag geen plannen dus lekker rustig aan en mss straks nog even slapen. Maar t weer is ook zo mooi... ;-)

Heb nog steeds best wat jeuk, vooral aan mn tepels. En mn eczeem speelt weer op. Ben dus gestopt met mn hormoonzalf die ik al van kind af aan gebruik. En die antroposofische zalf helpt / verzacht niet echt. Balen!! Heb veel jeuk... Kijk het nog een paar weken aan, ga ook meer (antroposofische) allergiedruppeltjes slikken per dag, wie weet helpt dat. Hopelijk wordt mn eczeem minder als ik in Zuid-Spanje zit! ZOOOON zin in! Nog een kleine 3 weken... Wat zal IK gelukkig zijn als 18 september alles goed is: iedereen ein-de-lijk inlichten en 2 dagen later lekker naar de zon! :-D

Heb gister trouwens 4 meiden / kennisjes gezien die ook (meerdere) miskramen hebben gehad. Vreselijk maar we kwamen tot de conclusie dat het echt heeeeel vaak voorkomt. En ook weer n paar zijn er zwanger. Tja en ik dus ook! haha! Morgen 10 weken... Duurt allemaal ZOO lang. Ik houd het vol tot 18 september hoor, maar t duurt wel lang.

Dames: ik hoop wel dat die NOD's niet komen, of in ieder geval niet allemaal..... Spannend!

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan