We gaan ervoor!! - Part I

jeetje lang geleden dat ik zelf wat getikt heb, maar jullie kunnen dat zo goed!!! jullie doen allemaal voor elkaar wat, ik lees dus wel al vanaf mijn mk mee, maar reageer niet zo veel!!! in begin wel hoor! maarre hier nog steeds geen positief nieuws qua zwangerschap dan.... ik heb 9 juli mijn mk gehad, en de 30e was ik weer voor de 1e keer ongesteld, en nu ben ik het weer eergister geworden, dus hopelijk heeft mijn lichaam nu weer een ritme....... enne dan zien we wel weer......ik zie elke keer jullie schema...maar weet niet hoe ik hem moet invullen, en overnemen......maar ik vind het erg leuk om te zien hoe en wat!!!...dus misschien iemand die het wilt doen voor mij???

nog 5 dagen werken, en dan gaan we lekker op vakantie.....ja enne hopelijk heel veel klussen?!?! haha haha......

dikke kus loreane

Hoi allemaal,

Jeetje er is weer heel wat gaande onder ons lees ik!

@Yosha: hoe gaat het nu met je? Ik hoop zo voor je dat het geen BBZ is. Voel je je al wat beter?

@Els: heel veel sterkte morgen met je operatie!   Ik hoop dat het allemaal meevalt.

@Marieke: wat vervelend die rugklachten! Ik hoop voor je dat je er niet je hele zwangerschap last van zal hebben. Die vakantie komt nu dus wel goed uit, lekker uitrusten dat zal je goed doen.

@Roos: mijn cyclus is ook in de war hoor, en die stolsels waar je het over hebt (klonten noem ik het) had ik bij de vorige ongi ook. Het kan geen restje zwangerschap zijn want ik heb in juni een currettage gehad, ik neem aan dat de baarmoeder dan echt grondig schoon wordt gemaakt. De gyn. had al gezegd dat je cyclus na een miskraam zich weer moet aanpassen. Die hevige bloedingen lijken me wel eng, ga je daarvoor nog naar de huisarts?

Ik had vandaag denk ik een positieve ovulatietest. De teststreep in zijn geheel wel iets lichter dan de controle streep maar had een heel donker randje. Nou had ik gelezen dat dat positief betekent? De komende dagen dus flink klussen. Vorige maand waren we een beetje laks en zaten er steeds 2 dagen tussen. Dus deze maand doen we iets beter ons best. Ramadan begint trouwens morgen, slik! Ik zie er tegenop. Half 5 opstaan om te ontbijten en dan pas weer om half 9 s avonds eten... Nou ja ik doe mijn best en hoop dat ik het volhoud.

Hoi Loreane,

Ik heb je ertussen gezet, uitgaande van een cyclus van 29 dagen en ei op dag 14?

Verder weet ik niet meer of je al kinderen had, hoe oud je ben etc?

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Roos
1/8
10/9
24/9
2e
2
19/9
33
Gld
al gehad

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e

Janneke
7/7

2e
2
-
28
Gld
15/8-24/8

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

ha meiden,
daar ben ik weer eens. Het is wel behoorlijk rustig hier, ik hoefde maar 1,5 pagina bij te lezen en dat voor bijna een week!!! Wat is er aan de hand?? Haha wel fijn hoor als je zo lang niet geweest bent..
Volgens mij kunnen we groepskorting gaan vragen bij Sensitest. Die doen echt goede zaken met ons. Ik had vorige week vrijdag mijn testen besteld en ze waren dinsdag binnen. Woensdag had ik een licht streepje en donderdag 2 duidelijke strepen, vrijdag weer een licht streepje. Vrijdag of zaterdag mijn ei dus gehad. Wel laat want dat zijn dag 19 en 20. Op dag 16 geklust. Helaas had vriendlief niet de puf op dag 18 en hebben we pas weer op dag 19 geklust. Hopenlijk met resultaat, maar ben niet zo enthousiast....(Probeer mezelf vast in te dekken voor de teleurstelling merken jullie het??)
Iemand schreef hier ooit dat er zoveel dagen tussen je ei en nod moeten zitten, omdat je ei zich anders niet goed in kan nestelen. Om hoeveel dagen ging dat? Mijn cyclus is nl vaak 30 dagen en dan zitten er dus maar 10/11 dagen tussen ei en nod, beetje weinig misschien??

Yoshua, balen zeg je ogni!! En dan die buikpijn. Wel fijn dat de huisarts je zo serieus nam en je goed onderzocht heeft, maar jammer dat er niks duidelijk geworden is. Hoe gaat het nu?

Miep, jij hebt ook je ei gehad en goed benut naar je eigen idee. Afwachten maar weer dus. Nog 1,5 week, net als mij.

Laura, sjonge wat een gave verhalen zeg. DAt je gewoon moet kiezen uit attractieparken, omdat ze allemaal zo gaaf lijken.... Je kan er goed over schrijven ook, je enthousiame komt wel over hoor!!
Wel balen dat je lichaam je zo bezig houdt. Het zou zo fijn geweest zijn om het even te vergeten, voor zover mogelijk. Maar dat lukt dus niet. Hmm, nou ja het is al bijna de 3e, spannend spannend!!

JannekeChris, balen zeg van je ogni. Kan me voorstellen dat je even niet wilde komen! Heb je wel van je vakantie kunnen genieten??
Die baan ook al zo balen. Wel heel herkenbaar. Bij mijn werk gebeurde hetzelfde, de ene dag gesprek met een kandidaat (die al langere tijd bij ons inviel) Meteen met leidinggevende overlegt, we gaan voor haar, zegt hij ik kan haar niet aannemen en nog niet zeggen waarom. Ging er een groep dicht en moesten er mensen herplaatst worden.... Gelukkig voor onze sollicitant ging er snel daarna iemand weg en kon ze alsnog aangenomen worden. Dus wie weet, heb je zo'n indruk achter gelaten dat je er straks toch aan de bak kan. Ze zijn echt wel positief over je, anders willen ze niet dat je meeloopt op die andere groep.

Yf, sjonge he 4 eitjes!1 Das echt veel. Logisch dat je even een maandje afwacht. Pff, ze zullen zich nog delen ook heb je er 8.......
Moest van de week wel aan je denken. Had donderdag die positieve ovu-test en 's avonds toch een pijn in mijn buik. Ik dacht nog, zal toch niet meer eitjes hebben. maar was een beetje snel na de ovutest... En ik had ook niet het gevoel dat ik naar de dokter moest....

Marieke, mooie foto joh!! Morgen lekker op vakantie. Geniet ervan, hopenlijk valt je rug mee. Wel weer een zwangerschapskwaal, maar of het zo'n leuke is...

Roos, helaas ook bij jou weer je ogni, die lijst met zwangeren wordt maar niet langer, jammer hoor!!

Kim, knap dat je blij kan zijn voor je vriendin!

Jannie, lekker die bediening op die bruiloft. Denk je het goed te regelen, krijg je dat. Maar goed, je vond het geloof ik niet heel erg dat het uitkwam??

Loreane, ik ken je nog niet, maar welkom hier. Zag dat Marijke je al had toegevoegd. Al 2x ogni na curretage, das wel snel. Fijn dat je cyclus weer goed werkt, jammer dat het nog geen zwangerschap heeft mogen worden!

Marijke, morgen begint het. Heel veel sterkte!! Hopenlijk voor jou valt het mooie weer dan mee!! En sterkte met klussen (of had je dat nou net gedaan??)

liefs
Patricia

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
20/8
3/9
1e
1

1-9
31
Z-H

19/8-27/8

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Roos
1/8
10/9
24/9
2e
2e
19/9
33
Gld
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e

Janneke
7/7

2e
2
-
28
Gld
15/8-24/8

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
30
Frl
al gehad

Dag allemaal,

Heb ik net een hele mail getikt, gaat er iets mis met de verbinding en is mijn tekst weg. Nu dus even een kortere;

Mijn bestelling van sensitest was goed binnen gekomen, maar niet binnen twee dagen... Zwangerschapstest donderdag was negatief, dus nu hoef ik me niet druk te maken bij een, hopelijk aanstaande week al, volgende test.

Yf en laura, houden julie het wel uit met testen> Vooral nu ik die testen van sensitest al op de plank heb liggen die niet duur zijn, kan ik me moeilijk beheren.
Hoe is dat bij jullie allemaal iedere keer? Wachten jullie allemaal lang met testen? Bij hoeveel dagen over tijd spendeer je er een testje aan? Ik ben zo beniuwd. Het zou zo leuk zijn als het snel raak is, want dan loop ik nog niet zo ver met mijn beste vriendin. Maar dat hebben we niet voor het zeggen. Ik heb wel besloten dat als het nu niet raak mocht zijn ik ook ovutesten ga gebruiken, aangezien ik voor mijn miskraam niet echt regelmatig ongesteld was.

Ik hoor wel af en toe vage beschrijvingen over de ovutesten van jullie, over dun streepje, en of dat dan wel of niet ovu betekend. Vinden jullie ze fijn werken? Mijn gevoel zegt dat ik ze nodig ga hebben en dat ik nu dus nog niet zwanger ben. Ik hoop natuurlijk van wel, maar gevoel zegt van niet. En meestal is mijn gevoel goed (helaas voor nu dan). Maar wie weet en laat mijn gevoel me lekker in de steek....

Josha, wat vreselijk die onzekerheid over wat er aan de hand kan zijn met je, niets weten is ook niet prettig.

Met zoonlief en zijn waterpokken gaat het al een stuk beter. Hij kan morgen weer naar de opvang toe. Ik had hem vorige week een donderdag en vrijdag thuisgehouden want hij was niet fit en dan ben ik het liefste bij hem. Heb zo dus voror mijn gevoel een heerlijk lang weekend gehad. Maar morgen weer flink aan de bak, want dan moet ik aankomende week wel wat werk gaan inhalen...

Groetjes, allemaal!
Kim

Hoi Pat,

Ik heb ook een vrij kort luteale fase, gemiddeld 12 dagen (kortste 9 en langste 14). Dit vond ik op fertilityfriend:

How do I know if my luteal phase is long enough? The normal luteal phase length is from 10 to 16 days. If you notice over a
few cycles (with clear ovulation patterns on your charts and accurate data collection
methods) that your luteal phase is less than 10 days, then this is something
to mention to your doctor who will be able to help you. If you have several
cycles with well-timed intercourse during your fertile period, and a luteal
phase on the short side of normal (10 or 11 days) then you may also consider
bringing this up with your doctor who will be able to help you determine whether
or not this could be an issue for you.
11 dagen kan dus nog wel net. Ik heb nooit moeite gehad om zwanger te worden, binnen 3 maanden is het altijd wel raak, dus voor mij is die korte luteale fase geen probleem.
@Kim: een zwangerschapstest is gemiddeld 13.6 dagen na ovulatie positief, bij sommige vrouwen eerder (bij mij al een keer met 11 dagen) en andere weer later. Als ik zo'n hele voorraad zwangerschapstesten heb doe ik wel eens een vroeg testje inderdaad, maar de kans op teleurstelling is dan wel groter en de onzekerheid blijft want 2 dagen later kan hij opeens wel positief zijn.  
Ik ga slapen, moet morgen heeeel vroeg op..
Marijke

Hi ladies,
heb even mijn schema aangepast! Krijg mezelf alleen niet naar beneden zonder gelijk van alles te wissen! ;-)
Ben vrijdag knallend ongesteld geworden. Ben nog nooit zo blij geweest dat het zover was! Moet morgenochtend naar het ZH voor de echo maar heb goede hoop dat mijn baarmoeder leeg is en we groen licht krijgen! Joepie!! Duimen dus nog even!

Yosha, ik heb ook een bbz gehad maar had wel positieve zwtesten.  Wel pas na 32 dagen. De tweede keer al na 26 dagen. Kreeg na 42 dagen gierende buikpijn, ben na 46 dagen opgenomen en op de 47e dag geopereerd. Zal voor je duimen!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1

1-9
31
Z-H

27/11-15/12

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2e

19/9

33

Gld

al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e

Janneke
7/7

2e
2
-
28
Gld
15/8-24/8

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
30
Frl
al gehad

he meiden,

marijke bedankt voor het invullen!!! ik ben trouwens 26 en heb een zoontje van bijna 3.
en kom uit stellendam.     verder hoef je niet in te vullen toch??? anders hoor ik het wel!

en pat78, ja voor mij is het al weer ff geleden dat ik ook berichtjes achter liet!!, maar wel ben ik blijven lezen!!!!

dikke kus loreane

Terug
Bovenaan