We gaan ervoor!! - Part I

Hey janneke,

Wat fijn en handig he zulke testen!! Ik heb ze 1 periode gebruikt en kwam er toen achter dat mijn later is dan ik dacht dus ff langer doorklussen dan de 14e dag.hihihi.............En nu dus + zwangerschapstest.
Veel plezier met klussen en suc6 met je sollicitatiebrieven!!!

Grtz linda

Goedemorgen!

Hier een beroerde Jannie, blehk! Moet vandaag iets afmaken anders was ik niet gekomen. Ben gister uit mnw erk meteen nar bed gegaan met hoofdpijn. manlief had gekookt en ben na het eten op de bank in slaap gevallen en om 22uur verhuisd naar bed. Veel geslapen dus maar vanmorgen helaas opgestaan met: jawel, hoofdpijn! En ik ben echt gebroken.
Vandaag lange dag want heb vanavond 2 klantjes in mn salon, hmmm.... Maar goeddaarna meteen weer naar bedje toe.

Linda: jaja onzeker allemaal he, ik herken het wel hoor. Ik houd me eraan vast dat die moeheid ergens vandaan moet komen... Opgezette darmen had ik in het begin wel maar dat is nu voorbij moet ik zeggen, erg vervelend gevoel. Misselijk niet echt maar wel als ik iets moet eten, dan weet ik niet of het een hongergevoel of misselijkheid is. Mooi he, Les Miserables?? Ik ben er 2 augustus geweest, erg indrukwekkend!
Over een week je echo; spannend! Hoeveel weken ben je dan?

Miep: wat hebben jullie aso-buren zeg!!! jeetje.... maar ja, dat risico heb je in Helliemund! ;-) Grapje hoor, maar mn broer woont er dus we maken er wel eens grapjes over. Nee hoor zonder dollen: zou het idd lekker bewaren en aan een goed doel geven of gewoon terug over de schutting gooien. Of keertje aanbellen en vragen of dat kan stoppen? Stel je voor dat je lekker ligt te zonnen en er landt ene frisbee op je hoofd, das ff schrikken! :-S

Yosha: hopelijk nemen je klachten nu echt af en is er niks ernstigs aan de hand!

Janneke: Fijn die superpositieve ovulatietest!!! Klussen dus jullie! Is je ei nou later of eerder dan je verwacht had?

Dames; ik ga wat werk verzetten. Als het niet gaat dan ga ik naar huis, mn bedje in.... Maar de ochtenden gaan meestal wel ok.

Groetjes, Jannie

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Laura

10/6

20/8

3/9

3e

1

-

33

Gron.
stad

21/8-10/9

Kim
6/8
19/8
3/9
1e
2
-
30
N-Br

Miep
19/6
27/8
10/9
2e
1
1
32
N-Br
al gehad

Patricia

10/7

28/8

10/9

2e

2

4-9

30

Z-H

al gehad

Marijke              
17/6
2/9
13/9
3e
3
2-9
33
Utrecht
--

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
21/8

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
1/9
31
Z-H
27/11-15/12

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

?
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
9-9 14:15u
30
Frl
al gehad

Goed om te horen dat jullie tot nu toe ook allemaal vinden dat mijn buren behoorlijk aso zijn. Begon al te denken dat het aan mij lag.
We hebben al verschillende keren aangebeld. Maar de buurman vind het allemaal erg overdreven. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij het heel normaal vindt als er 3 ballen PER WEEK over de schutting komen. Eerlijk gezegd vind ik 3 ballen per jaar al veel te veel.
De spullen achterhouden hebben we al geprobeerd. Dat haalt niets uit. Toen in het weekend de eerste frisbee over de schutting goed, hoorden we hun jongste zeggen dat het niet uitmaakt, omdat ze toch nog genoeg hebben. Het interesseert ze geen lor.
Bovendien is het helaas zo dat je strafbaar bent als je spullen niet direct terug geeft als ze er om komen vragen. En deze buren bellen graag even naar de politie als ze het ergens niet mee eens zijn. Dan kan ik natuurlijk wel klagen dat ik last heb van hun ballen en frisbees, maar dat is niet strafbaar. De politie kan dan hooguit vragen aan de buren om er wat beter mee uit te kijken, maar zij hebben daar toch lak aan. Het gaat er onze buren alleen maar om dat zij het fijn hebben en dat ze hun kinderen in de tuin kunnen dumpen, zodat zij er niet naar om hoeven te kijken. Lekker makkelijk.
We zijn er inmiddels achter dat wij al het 5de stel in de straat zijn waar ze ruzie mee hebben. Echt ongelofelijk. Vooral als je ze ziet en als je met ze praat. Het lijken zo'n normale mensen. Ik vind het zo'n gebrek aan respect en aan waarden en normen.
Goed, erg lang verhaal geworden. Het zit me dan ook behoorlijk dwars. Gisteren had ik zelfs geen zin om vanuit het werk naar huis te gaan!!! En toen ik thuis was, kon ik wel janken, zo gespannen was ik. Da's toch eigenlijk niets voor mij.
Het komt er eigenlijk op neer dat wij kunnen doen en laten wat we willen, de buren gaan toch niet veranderen. We kunnen ons er dus misschien maar beter bij neerleggen. Op deze manier verpest ik het voor mezelf. We hebben zo'n fijn huisje, een geweldige tuin en elkaar. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dat allemaal te laten verpesten omdat ik zo pissig ben op de buren. Zucht.
Dat zegt mijn hoofd. Nu moet mijn buik het ook nog voelen.

Nou, verder met zwangerschapsnieuws. Die vriendin van mij kwam net vertellen dat ze gisteren ineens heel duizelig werd. Natuurlijk snel opgezocht en kennelijk zijn er 4 oorzaken waarom je tijdens een zwangerschap duizelig kunt worden. Ik weet even niet wat die 4 oorzaken dan zijn, maar ze had natuurlijk stiekem wel een beetje hoop dat het nu raak is.
Wel heel lastig, want ze krijgt elke maand 3 spuiten met hcg (DE reden om met moeders voor moeders mee te doen). Die veroorzaken natuurlijk ook allerlei zwangerschapskwaaltjes, terwijl je misschien helemaal niet zwanger bent. Het is me alleen niet duidelijk of die duizeligheid ook van de hcg kan komen of dat het ergens anders aan ligt.
Op het moment dat zij een dag overtijd is, kan ze dus ook geen test doen. Dat heeft geen zin, want die zal toch zeggen dat ze zwanger is, of ze het nu echt is of niet. Die test reageert per slot van rekening op de hcg, die ze zelf heeft ingespoten. Wel lastig. Aan de andere kant mag zij dan meteen naar het ziekenhuis voor een echo. Da's toch ook wel leuk. Ik neem aan dat als het zover is dat ze dan regelmatig echo's zal krijgen.
Ze heeft nog geen mk gehad en zal daardoor misschien wat minder onzeker zijn dan de meiden hier die weer zwanger worden, maar een echo af en toe om eens te zien of alles nog goed is, is natuurlijk altijd fijn.
Ik hoop voor haar dat het nu raak is. EN dat we tegelijk zwanger zijn. Zou leuk zijn.

Zo, wel weer genoeg getypt. En dan te bedenken dat ik maar een heel kort berichtje wilde schrijven.

Groetjes,

Hallo dames,

Ik had vandaag de afspraak met de gyn, maar helaas waren de resultaten van het verdere onderzoek op het kindje nog niet binnen. Ze had de afspraak wel door laten gaan omdat ze me nog een keer wilde zien. Bij de vorige afspraak was ik namelijk in huilen uitgebarsten toen ze me vertelde dat het een jongetje was en ze wilde weten hoe het nu met me ging. Gelukkig heb ik al heel lang geen huilbui meer gehad over de miskraam. Zelf denkt ze in de richting van voedselvergiftiging gezien mijn symptomen rond de miskraam. Over 2 maanden moet ik haar weer bellen, dan zal de uitslag wel binnen zijn. En hopelijk zie ik haar sowieso al snel als ik zwanger ben. Met 7 weken mag ik dan de 1e echo bij haar. Ze was zo positief dat het de volgende keer wel goed gaat, dat gaf me weer hoop.

@Jannie: wat vervelend dat je zo ontzettend moe bent, en dan ook nog die hoofdpijn! Meestal voel je je vanaf de 12e week weer beter omdat de placenta dan het meeste werk van je overneemt. Dus hopelijk kan je dan wel van je vakantie in Spanje genieten.

@Miep: wat erg zeg die buren. Als kind had ik ook ontzettende aso buren en mijn moeder raakte daar ook overspannen van. Verhuizen is dan de beste optie,of hopen dat zij een keer verhuizen! Mijn moeder heeft die verhuizing jaren uitgesteld, maar is nu zo opgelucht dat ze niet meer naast die mensen woont. Over dat speelgoed over de schutting verbaas ik me echt. 3 keer per week? Dat is echt niet normaal. Ik zou me doodschamen als mijn kinderen dat deden.

De meiden lagen mooi op tijd in bed vanavond dus heb ik nog even de tijd om een paar programmas te kijken die ik had opgenomen, dan gaat de tijd ook sneller tot we weer mogen eten en drinken.

Prettige avond nog allemaal!
Marijke

Vandaag NOD, en kon het niet laten. Toch maar een testje eraan gewaagd. Eerst test gaf geen controle streepje, dus dan nog maar eentje opgebruikt. Maar helaas geen positieve test. Het wachten is dus of op de rode duivels of nog een paar dagen geduld. We zullen zien. Kim

Hallo dames,

Spannend......

Vanmorgen werd ik wakker, naar het toilet en bij het afvegen: een beetje lichtroze. Kon wel janken (en heb ik ook maar gedaan).... Zo enorm balen en zo teleurgesteld!! Sinds zaterdag heb ik last van mijn borsten én mijn tepels, dus ik had echt goede hoop dat het raak zou zijn.
1 voordeel: we gingen vandaag naar Island of Adventures, een pretpark met allemaal achtbanen. Gisteravond zat ik echt te twijfelen, of ik wel in die  achtbanen zou gaan. Vind dat altijd geweldig, maar er wordt altijd gewaarschuwd dat het niet geschikt is voor zwangere vrouwen. Wil natuurlijk geen eventuele miskraam opwekken met die heftige achtbanen. Maar goed, daar hoefde ik me dus niet meer druk om te maken.
Je zou zeggen dat de ongi wel op gang zou komen door al dat geschud. Nou ik kan jullie vertellen, de oogst van deze dag is een klein beetje bruin en sinds vanmiddag niks meer.
Heb vanavond onder de douche maar eens wat rek- en strekoefeningen gedaan, nu met het doel de kleur te analyseren. Geen roze, bruin of rood in ieder geval.
Dus ik wacht maar weer eens af.
Ik denk dat dit van vandaag wel een voorbode van de ongi is, maar toch is die hoop er weer. Zo frustrerend!! En wil nog niet testen, eerst morgen afwachten.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!!

Gister zijn we naar Kennedy's Space Center geweest, de spaceshuttle basis. Indrukwekkend om daar rond te mogen kijken!
Ons verblijf in Orlando hebben we nog tot zaterdag verlengd, er is hier zoveel te doen!!
Met manlief zijn rug gaat het gelukkig een stuk beter. De 'ocean potion' heeft wel de hitte uit zijn rug gehaald. Gelukkig maar!!

Marieke, ook al ben je met vakantie, hoop dat het beter gaat met je lichaam. En luister maar goed naar fysio Linda!!

Jannie, wat balen dat de catering op de bruiloft er niet goed aan dacht. Kan me voorstellen dat je niet wilde dat het op die manier uit zou komen. Helaas is er niks meer aan te veranderen.
10 weken! Dat gaat echt de goede kant op.
Hoe is het met je eczeem? Ja de zon doet vaak wel goed, dus Spanje kan niet snel genoeg komen! En als ik het zo hoor met je moeheid komt die vakantie geen moment te vroeg. Nog even afzien, maar dan is het zover hoor!!
Hoe voel je je nu? Hoop dat je hoofdpijn niet de hele zwangerschap door gaat, want dat is echt geen pretje!!

Hai Loreane, welkom terug! Ik hoop ook voor je dat je cyclus nu weer in je ritme is gekomen. Alvast een fijne vakantie!! Goed jullie best doen met klussen ;-D

Marijke, hoe gaat het met het meedoen aan de Ramadan? Best zwaar neem ik aan, lange dagen zijn het zo.
Dus weer naar de gyn. Voedselvergiftiging? Was je dan ziek rondom de tijd van de miskraam? Ah bah, weet niet of ik dit had willen weten, ik vind het iets waarbij je zelf het gevoel houdt van, had ik nou maar niet......

Patricia, wat is dat balen dat je vriend dan geen puf heeft terwijl jij weet dat het hét moment is. Maar het kan dus nog net op tijd zijn geweest, dus wie weet.
Voor jou is het nu ook weer afwachten, succes en ik duim voor je!!

Kim, balen dat je geen +test had. Nou is het ook nog een beetje te vroeg, dus het kan nog alle kanten op. Het is wel de reden dat ik dus niet meer voor mijn NOD test, omdat ik een negatieve test erg vervelend vind.
Fijn dat het met je zoon weer beter gaat.

Yf hoe is het gegaan met de echo??

Els hoe is het met jouw operatie gegaan??
Ja ik ben ook een waterrat en zou ook graag allerlei waterparken doen, maar manlief vind 1 wel genoeg, dus dan moet je schipperen hihi. Nu vind ik achtbanen en dat soort dingen ook geweldig, dus vermaken doe ik me toch wel, geen probleem!

Miep, wat een aso buren heb jij!! Ja ik ben het ook volledig met je eens dat het niet normaal is. En ik ben ook van mening dat een opvoeding wel op z'n plek is.
Lastig hoe hiermee om te gaan. Ik zou in ieder geval niet de spullen gelijk terug gooien, ze komen er in ieder geval maar om vragen. Toch een beetje een drempel (hoop ik). En als ze te vaak komen, doen alsof je niet thuis bent zodat ze langer moeten wachten voordat ze de troep terug krijgen.
Maar ik lees nu dat jullie al van alles hebben geprobeerd en dat niks helpt. Dan kan je maar beter negeren en geen ruzie maken, want dan kunnen ze jullie het leven flink zuur maken. Misschien die frisbee toch maar gelijk over de schutting en hopen dat ie een van hun raakt..... Of ben ik nu te wraakzuchtig ;-))
Trouwens wel spannend met je vriendin of ze misschien zwanger is. Wel irritant dat een zw-test bij haar dus niks zegt. Dan is het echt afwachten! En kunnen ze al wel iets zien op de echo als je bv net 4 weken bent??

Yosha, fijn dat het weer beter met je gaat. Eind deze week dus je ei, zet 'em op dus!!

Linda, dus even een dip vorige week. Hoop dat het nu beter met je gaat!
Woensdag (volg week) komen we weer terug in Nl. Nog een week genieten dus!!
Dus de musical was schitterend, leuk om te horen!! Manlief vindt dat niks. Ben nog nooit naar een musical geweest. Toch eens kijken of ik iemand anders kan vinden die dat ook leuk vindt/lijkt!! Ik wil dat ook wel eens meemaken.
En was het wat, dat Stokke bedje voor je zoon??

Janneke, is het gelukt met klussen ;-))) Ik duim voor je dat er iets uit komt qua nieuwe baan met je sollicitaties!!

Manlief wil ook nog even op het internet, dus ik ga stoppen. Maar weer eens naar het toilet om mijn toestand te checken ;-))))

Grtzzz Laura

@ Laura: Zo te horen hebben jullie het geweldig daar. Super zeg.
En wat ontzettend balen van dat beetje bloed gisterenochtend. Ik hoop zo voor je dat het nog wat van een innesteling of zoiets anders was en dat je niet ongi wordt.
Ik had dat vorige ronde ook, dat ik was bloed had en daarna bijna een dag helemaal niets. Zo vervelend, omdat je dan toch weer hoop krijgt. Als die hoop terecht is, maakt het natuurlijk niets uit, maar als je dan toch alsnog ongi wordt, dan moet je dus twee keer door die teleurstelling heen. Laat het dan maar meteen komen.
Maar ik blijf nog even hopen dat dat bij jullie niet zo is en dat je wel degelijk zwanger bent. Erg spannend.
En of je met 4 weken al iets ziet op de echo. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat dat inderdaad zo is. Waarom zouden ze anders zeggen dat ze voor een echo moet komen als ze een dag overtijd is? Het is wel een inwendige echo, dat scheelt natuurlijk wel heel veel.

@ Kim: Bij jou ook nog spannend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je toch alvast een keer hebt getest. Maar in ieder geval ben je nog niet ongi, en dat is toch alvast een goed begin. Hopelijk ben je het nog steeds niet en lezen we hier snel dat je een + test hebt en dat je helemaal naar beneden kunt in ons schema. Samen met Laura.

Zit weer op het werk. Gisteren was het hier enorm druk. En omdat mijn collega op vakantie is, kan ik het me niet veroorloven om iets te laten liggen tot de volgende dag, omdat het risico dan groot is dat ik het dan allemaal niet meer bijgewerkt krijg. Dus heb ik me gisteren helemaal suf gewerkt. Nu kom ik hier en wat denk je? Helemaal niets nieuws. Helemaal niets. Ik heb nu dus niets te doen. Dat wil zeggen, ik ga zometeen maar even wat archiveren tot er weer iets binnen komt, maar ik had het gisteren dus wel rustig aan kunnen doen. Helaas weet je dat van tevoren nooit.
In ieder geval wel fijn dat deze dag niet meteen weer met stress begint.

Groetjes,

Goedemorgen!

Net naar tandarts geweest, alles was ok. Kan ik mooi op mn werk zeggen dat ik 18 sept terug moet komen voor het vervangen van een vulling, dan hoef ik dan ook geen smoes te bedenken. ;-)

Miep: jeetje wat vervelend die buren. Lijkt me echt een stressveroorzaker! Spannend van je vriendin! Zou leuk zijn; samen zwanger! Wat zal ze dan staan te kijken zeg... ;-)
Over een week je NOD; ik hoop dat ie niet komt!

Marijke: dus de miskraam zou evt komen door voedselvergiftiging? Jeetje heftig hoor...Wat voor symptonen had je dan? Ben je al beetje gewend aan heel vroeg en heel laat eten?  

Kim: is geen schande hoor, testen! Logisch en natuurlijk denk ik.  Spannend maar wie weet, zolang er geen RD's zijn is  je kans nog niet verkeken!  

Laura: oh nee he.... Ik hoop niet dat je ongi eraan komt. Meid wat zou dat balen zijn! Hopelijk kun je  vandaag wel genieten van dat fantastische pretpark!! Ik blijf voor je duimen!!!  

Ik heb met 5 weken en 3 dagen een echo gehad en toen was alleen dat kleine vruchtzakje te zien. Ik heb wel vaak gelezen dat ze al erg vroeg aan je baarmoederslijm kunnen zien of het dikker is, met andere woorden of er een beginnende zwangerschap is.

Mijn hoofdpijn is weg!! Zooo fijn! Heb besloten dat ik het de komende weekenden rustig aan ga doen; niet meer om 3uur naar bed na een feestje ofzo.  Heb namelijk al 3 weken op n rij op zo-ma-di hoofdpijn en ben ik extreem moe. Kan toeval zijn maar as weekend even pas op de plaats. Mn broer en  zn vrowu geven vrijdag een feest maar wij gaan op tijd naar huis. Even aan mezelf denken....  heb al veel gelezen over zwangerschapsmigraine, het lijkt er wel verdomd veel op maar hoop dat het over is / gaat.
Qua eczeem gaat het slechter: ik kram (vooral 's nachts) nog steeds enorm veel aan mn tepels. Komt zelfs vocht uit en ze zijn 's avonds niet om aan te zien.  Ook mn gezicht (rond mn mond dus ziet er  uit alsof ik 15 ben en 4 uur lang heb liggen zoenen met iemand die zich niet had geschoren...) zit onder de eczeem en die antroposofische zalf helpt niet. Ik snak echt naar mn hormonenzalf! Ga toch de huisarts maar even bellen want dit zet geen zoden aan de dijk...  
Alweer 10 weken en 2 dagen. Tijd tikt langzaam voorbij maar ben morgen op de helft. Dan is de laatste echo 2 weken geleden en dan duurt de volgende nog 2 weken. Kijk er ZOO naar uit!
Heb trouwens al wel t idee dat mn buikje begint te groeien, vooral 's avonds! Laat maar komen, betekent goed nieuws denk ik.

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan