We gaan ervoor!! - Part I

Hello ladies!

We zijn weer thuis na een lange reis! Ik heb gelukkig in het vliegtuig nog aardig kunnen slapen. Het was behoorlijk leeg dus we hadden alle ruimte. Manlief kon niet slapen, die ligt nu toch maar even in bed. Ik probeer het tot vanavond uit te zingen om zo weer in het Nederlandse tijdritme te komen.
Het was een geweldige vakantie. Was graag nog wat langer gebleven, maar ach, het is ook weer lekker om thuis te zijn en nog wat dagen rond te lummelen.

Aangezien ik nu alle staalpillen op heb (10 weken 3x per dag), heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts, vrijdagochtend kan ik langs komen. Eens  informeren of mijn ijzer weer gemeten moet worden of dat ik nog langer staalpillen moet slikken.
De assistente vroeg of het niet volgende week kon, aangezien het nogal druk was. Tja, heb deze week nog vakantie, liever niet dus. Vervolgens of ik dan bij de huisarts in opleiding wilde langs komen, nee ook liever niet. Wil namelijk ook aan mijn huisarts (vrouw en net zo oud als ik ongeveer) voorleggen of  mijn ongi wel normaal is.
Zoals jullie weten heb ik vorige week dinsdag het eerste bruin gespot. Vanaf vrijdag kwam het eindelijk een beetje op gang, maandag en dinsdag heftig en nu nog steeds wat bloed. Ben dus ondertussen alweer 8 dagen bezig met mijn ongi. Niet bepaald fijn. En dat is nu al de 3e keer dat mijn ongi zo verloopt na de miskraam. Dat de 1e ongi na een miskraam anders is, oke. De 2e keer kan ook nog, maar nu de 3e keer weer???
Heb eerlijk gezegd het gevoel dat er iets niet goed is, want zo was mijn ongi nooit voordat ik zwanger werd. En laat ik er dan nu gelijk maar naar informeren, voordat ik tijden bezig ben met zwanger worden en het dus niet lukt omdat er iets niet goed is.
Bij de gyn eind juni is er nog een restje zwangerschap verwijderd, ze zouden de uitslag naar de huisarts sturen dus kan ik daar ook naar informeren.
Mag al mijn vragen wel opschrijven om te onthouden ;-)))

@Jannie, ik begrijp dat je je wat minder moe voelt en dat je buikje aardig groeit! Heerlijk toch!! Nog 8 daagjes toch voor de volgende echo, en dan mag je het van de daken schreeuwen!! En daarna heerlijk genieten van je vakantie.
Helaas moet ik maandag weer aan de bak.

Miep & Patricia, en en en.....??? Al ongi gesignaleerd? Anders morgen testen dus.....
Weet niet of ik er deze keer zo goed tegen kan als er iemand zwanger is. Misschien komt het doordat ik denk dat er bij mij iets niet goed is (zie verhaaltje hier boven). Ik heb momenteel een beetje het gevoel dat ik door kan gaan tot ik een ons weeg, maar dat het niet zal helpen om zwanger te worden. Beetje depri dus.... Zal ook wel te maken hebben met mijn ongi die maar niet over wil gaan. Het gaat vast beter als die weer weg is, dan heb ik weer het gevoel dat we er weer voor kunnen gaan!!
En misschien is het ook wel een beetje jaloezie weer. Zo van, bij Els  en mij is de miskraam nu het langst geleden, dus mogen wij nu ook weer het eerste zwanger worden....
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun het jullie van harte (maar mezelf net dat beetje meer....)
En het is natuurlijk onzin, want Patricia is al zoveel langer bezig, dus dat is ook een reden om als eerste weer zwanger te mogen worden.
Blehhhh, let maar even niet op mijn geklets ;-D

@Miep, als jij morgen positief test en je vriendin ook. Zij vertelt het jou natuurlijk. Maar vertel jij het haar ook????

@Linda, wat fijn dat je een goede echo had!! Nu kun je er weer even tegenaan. En over 3 weken mag je dus weer. Dan ben je bijna 11 weken. Mag je daarna nog een keer??

Kim, wat balen, toch nog je ongi dus. En vooral balen omdat je daarna altijd weer zo lang moet wachten. Hoe was de staking??

Marieke dus ook alweer snel terug van vakantie en het gaat dus wat beter. Wie weet is de 11 weken dan een grens...

Els, fijn om te horen dat het weer wat beter gaat. Volgende week alweer aan het werk dus. Rustig aan beginnen hoor!! Dus je wordt 30 dit weekend. Ga je niet dood van hoor ;-))) Voor mij alweer 3 jaar geleden. Had er niet zoveel moeite mee. Geniet van je verjaardag!! Jemig, wat was die kinderopvang duur. Hoop niet dat het weer zo duur wordt!!

@Yosha, oh ja, ik herken dat ook wel hoor, met Froukje en Bridget. En dan lopen er nog heel wat van die bekende Nl rond die zwanger zijn of net bevallen (Renate Verbaan, Marit van Bohemen, Chantal Janzen, Ellemieke Vermolen, noem er even een paar). Idd, alsof het zo normaal is en ze nergens last van hebben. Bah bah bah!!! Hebben jullie ooit gehoord over bekende Nl en een miskraam?? Ik zou het zo niet weten....
Het duurt mij ook allemaal veel te lang. Weet best dat ik niet mag zeuren omdat er mensen zijn die er jaaaaaren over doen (en kijk maar naar Patricia). Maar het is net alsof het na de miskraam écht niet snel genoeg kan gaan. Dan weet je dat je zwanger kunt worden en dan moet het dus ook gelijk NU NU NU. Helaas, dat hebben we niet in de hand....
Sterkte de komende 10 wachtdagen!!!

Marijke, ook voor jou al snel je NOD. Zou wel wat zijn, net in de Ramadan periode. Wat ga je dan doen, volhouden of er mee stoppen? En valt dat dan op bij familie/vrienden/collega's??

Jee, Patricia, ik lees net dat je een lichte 2e streep hebt. Zal ik je dan maar 'voorzichtig' feliciteren!!! En ik zou ook nog een 2e test doen voor de zekerheid hoor ;-))))
Pfff voel me er gelukkig best goed bij, dit ondanks mijn eerdere verhaal. Maar misschien omdat jij al zoooo lang bezig bent dat jij nu ook echt aan de beurt bent!!

Doeiiii ladies, groetjes Laura

@ Patricia: Ooh, wat spannend. Alvast voorzichtig gefeliciteerd hoor. Ik kan me voorstellen dat je een beetje onzeker bent als het streepje zoooo licht is, maar het is wel een streepje hoor. Niet vergeten dat de eisprong nog geen 2 weken geleden is, dus het hcg zal nog wel niet zo hoog zijn. Daarbij komt ook nog dat hcg in de ochtendurine meestal geconcentreerder is en je het nu met middagurine hebt gedaan. Je bent gewoon zwanger, meid!
En geeft niets hoor, dat je niet samen met mij getest hebt. Zo te horen test je morgen toch nog wel een keer. Het is je enorm gegund!!!
En houd die glitters nog maar even bij je. Die komen wel na een goede echo. Misschien kan ik morgen wel glitters strooien....

@ Laura: Welkom terug meis. Goed te horen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Dat hadden we inmiddels natuurlijk al wel door, maar toch.
Goed dat je even naar de huisarts gaat. Misschien is er wel niets aan de hand, maar dan weet je dat tenminste zeker. Die onzekerheid en ongerustheid is heel vervelend.
En ik snap je verhaal wel hoor, over misschien jaloers zijn deze keer. Hoewel je dat even later niet echt bleek te zijn. Het is veel eenvoudiger om blij te zijn voor iemand anders als je weet dat bij jezelf alles goed zit en dat het gewoon een kwestie van tijd is. En natuurlijk gun je het jezelf meer dan dat je het ons gunt. Dat snappen we wel hoor. Dat geldt ongetwijfeld voor iedereen hier.
En oja, Nee, mocht ik inderdaad zwanger zijn, dan ga ik dat nog niet vertellen tegen die vriendin van mij. Ergens wel jammer, want het zou ook wel fijn zijn om vanaf het begin alles te kunnen delen. Maar ik wil het echt eerst tegen onze ouders vertellen. En dat willen we pas na 12 weken. Dat duurt dus nog even.

@ Jannie: Nee, dit is niet de eerste keer dat die vriendin van mij overtijd is. Maar wel de eerste keer dat ze overtijd is terwijl ze zeker weet wanneer de eisprong was. En de eerste keer sinds ze die spuiten moet zetten.
En JA, joehoe, ze is zwanger. Zo'n 1,5 uur geleden heeft ze gebeld. Ze moest de hele tijd giebelen. Ik ben zo blij voor haar.
Nu ik nog. Mocht ik ook zwanger zijn, dan ben ik waarschijnlijk slechts 2 dagen later uitgeteld dan haar. Ben benieuwd.

Zo, nu eerst even opruimen hier. Vanavond gaat manlief sporten en heb ik het rijk voor mij alleen. Eerst even honkbal kijken op tv en daarna lekker vroeg naar bed. Vaste prik op woensdag. Heerlijk.

Hoi Patricia,

Ik ken je nog van het wonderwomanforum, en las net jou berichtje.
Want uiteraard leven en lezen we nog steeds met jou mee...
Alvast een heel klein hoeratje van mijn kant, echt heel spannend nu!

Ga je ons op de hoogte houden bij de hoppertjes?
Zou wel leuk zijn, en ik hoop van harte dat nu eens alles goed mag gaan voor jullie.

VEEL SUCCES!
Groetjes Wanda

Ps ook alle andere dames op dit forum veel succes!

Heeeey,

Patricia: WOW!!!! Is dat even goed nieuws!! Sorry maar ik ga je gewoon feliciteren, die streep komt er alleen als er HCG in je urine zit. En HCG zit echt niet in een sneetje brood, hihi! Helemaal niet slecht, een lichte 2e streep  voor een test die niet 's ochtends is gedaan en 1 dag voor  je NOD  toch. Jeeeej wat geweldig voor je! Laat het even bezinken, morgenvroeg mss nog een testje? Dan is de uitslag wellicht een stuk duidelijker.
Oh lady ik hoop het ZO voor jullie! Morgen naar de gyn toch? Gewoon vragen om een echo, mss is er al iets te zien. Al is het maar verdikt baarmoederslijm, toch?

Laura: welkom terug van vakantie!! Fijn dat je alle vragen kunt stellen aan je huisarts! Jaja eea begint hier flink te groeien. De rest van mn lijf ook maar das niet zo erg... Je wil idd niet weten hoe blij ik zal zijn 18 september!

Miep: jij gaat dus morgenvroeg testen? Spannunndd... En heeft je vriendin al getest?

Had de 18e eigenlijk 's avonds voetreflexmassage, maar aangezien ik die avond jan en alleman wil gaan bellen dat ik zwanger ben heb ik het verzet naar de woensdagavond; weer de avond voor de eco. Brengt vast geluk! ;-)

Op dit moment staat er een overheerlijk bakje brownies in de oven (jammmie) en straks komen de buren (vrienden) op de thee, even bijkletsen.

Groetjes Jannie
ps: Patricia: mocht morgen weer + zijn, dan laat maar weten wanneer je denkt uitgerekend te zijn, dan passen we meteen het schema aan natuurlijk! Mss kan Miep er ook wel bij en Marijke over 3 dagen ook?

Miep, wat heerlijk voor je vriendin!! Eindelijk dan toch!!
Ik begrijp dat je het nog even voor je gaat houden mocht je ook zwanger zijn. Zal ze zich niet 'verraden' voelen als ze het over een tijdje van je hoort??
Over je uitgerekende datum mocht je zwanger zijn. Aangezien jij een lange cyclus hebt, denk ik niet dat je moet rekenen vanaf de 1e dag van je laatste ongi. Volgens mij gaan ze bij die telling uit van een cyclus van 4 weken.
Maar er is er hier vast wel iemand die daar meer over weet!!
Dat je je niet alvast langer zwanger rekent.....
Jouw NOD is vandaag toch. Zijn er al rode duivels in zicht of is alles nog rustig??
Wat voor kwaaltjes heb je eigenlijk dat je denkt dat je zwanger bent??

Gefeliciteerd Patricia! Fantastisch nieuws en een streep is ECHT een streep! Morgenochtend zal hij wel donkerder zijn.

En goed nieuws voor jouw vriendin, Miep! Het gaat de goede kant op hier! Nu de rest ook nog... Miep, wat je uitrekendatum betreft, omdat ik ook meestal laat ovuleer pastte ik het zo aan: 2 weken aftrekken van je ovulatiedatum en dan die datum aanhouden als eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dan moet het kloppen als je zo'n online calculator gebruikt.

Bij mij kriebelt het nu ook enorm om morgenochtend een test te doen, ik heb er nog 6 liggen.. van die casettes van sensitest die moeten heel gevoelig zijn.

@Laura: balen van die rare ongis! Ik moet wel zeggen dat mijn ongis ook sinds de miskraam in juni langer zijn dan normaal, zo'n 7 dagen ipv 5. Mijn zus heeft de laatste tijd vaak last van tussentijdse bloedingen en ze heeft nu tabletten voorgeschreven gekregen om haar baarmoeder helemaal schoon te maken. Misschien krijg jij ook zoiets? Die moet ze op dag 15 van haar cyclus beginnen te slikken en dat zou haar ook meer regelmatig moeten maken.

Ik ga even het avondeten afmaken, het is weer bijna tijd!

@ Laura en Marijke: Jullie hebben helemaal gelijk voor wat betreft de uitgerekende datum. Gelukkig had ik dat zelf ook al door. Zou anders inderdaad behoorlijk teleurstellend zijn. Ik heb dus ook geteld vanaf 2 weken voor mijn eisprong i.p.v. eerste dag ongi. Datzelfde geldt voor mijn vriendin. Zij had haar eisprong geloof ik dag 17 van deze cyclus. Het komt erop neer dat mijn eisprong 2 dagen na de eisprong van mijn vriendin was. Dan zou ik dus ook 2 dagen na haar moeten zijn uitgeteld.
Maar uh, ik moet eerst nog een test doen, hoor. Wie weet, misschien gaat het hele feest wel niet door. Maar vooralsnog nog altijd geen teken van ongi. Dus dat is in ieder geval nog hoopgevend.
Nog 1 nachtje slapen.....

Terug
Bovenaan