We gaan ervoor!! - Part I

Hihi Jannie, je bent niet de enige die hyper is. Ik zit praktisch te stuiteren op mijn stoel.
En ja, die vriendin van mij is ook zwanger. Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker omdat die eisprongen niet geheel duidelijk zijn, maar het lijkt erop dat zij haar eisprong 2 dagen eerder heeft gehad dan ik. En dat ze dus ook 2 dagen eerder is uitgeteld.
Nee, we gaan geloof ik niet naar dat restaurant wat jij noemde. Ik ben even vergeten waar we dan wel naartoe gaan, maar het klonk niet bekend.
Nog 1 week tot jouw echo! Echt super. En daarna de hele wereld inlichten.  Fijn hoor. Ik kan niet wachten tot het bij mij ook zover is. Maar de eerste stap is in ieder geval weer gezet.
Nu moet ik natuurlijk gaan bellen voor een afspraak bij de vk. Normaal gesproken bij die vk waar ik naar toe ga, krijg je de eerste afspraak in week 9 of 10. Gerekend vanaf de 1e dag van je menstruatie. Ik ga dus ook niet vragen om een eerdere afspraak. Gezien het feit dat mijn eisprong pas 4 weken na de 1e dag van de menstruatie kwam, ben ik pas 7 of 8 weken als ik eigenlijk 9 of 10 weken had moeten zijn. Is dit nog te volgen?
Hoe dan ook, veel eerder hoef ik toch nog geen hartslag te verwachten, dus is het wel goed zo. Vanavond even het telefoonnummer nog een keer opzoeken. Ik denk dat ik dan morgenvroeg bel voor een afspraak. Ik meen me te herinnneren dat zij bepaalde tijden heeft waarop je kunt bellen voor een eerste afspraak. Ik moet het weer eens opzoeken.
Oja, en moeders voor moeders. Vanaf wanneer kun je (moet je) die bellen? En hoe gaat dat?

Goedemorgen

Jaaaa.... 3 zwangeren !!!! Miep, Pat   Marijke alle 3 gefeliciteerd !
Super zeg !!!  
(en miep super dat je tegelijk zwanger bent als je vriendin !)

Jannie.. Nog een weekje en dan echo ! Super gaat snel hoor.. nu al dikke 11 weken !   (zag in t lijstje dat je 4 dagen voor de dag dat ik uitgerekend zou zijn uitgeteld bent.. leuk !!)

Laura..Succes bij de HA ! Zou idd wel speciaal zijn om uitgeteld te zijn op de dag van de mk. maar ook wel dubbel gevoel dan lijkt mij..

Els.. Ben blij om te horen dat t weer beter met je gaat.. En alvast gefeliciteer met je verjaardag !!

Yosha,, Die dip wat betreft Froukje... Ik begrijp je helemaal !
Dit weekend vieren we manlief zn verjaardag en wanneer ik nog zwanger zou zijn, zouden we het dan aan de vrienden gaan vertellen !
Nu helaas dus niet meer.. toch beetje domper...

Linda.. gefeliciteerd met een goede echo ! Super meis !

Hier gaat t redelijk..   Heb weer ontzettend last van eczeem en niet zo weinig ook !     hele gezicht is rood van het eczeem en opgezet , het brand ook gigantisch !
Heb meteen afspraak gemaakt bij chinese gezondheidscentrum, maar kan daar helaas niet eerder dan as dinsdag terecht ! *****
Voel me echt kl****
Heb nu chinense thee op staan in de hoop dat dit gaat helpen..
Nou dames ik zal naar buiten, maybe helpt dit.. maar ff 8erhuis in de tuin...

Hi ladies,

Ik heb Marieke even ingelicht via de sms-tam-tam en ze vond het helemaal super! Van harte namens haar!

Miep: je kunt het beste naar de site gaan van MvM:

www.moedersvoormoeders.nl

. Volgens mij kan je meedoen vanaf t moment dat je 6 weken bent maar je kunt je anamelden via de site en je wordt dan vanzelf gebeld door een consulente. Ze komt dan langs, doet n testje en je krijgt uitleg en 8 flessen. Elke woensdag worden ze opgehaald en krijg je lege flessen. Je kunt meedoen tot de 18e week geloof ik. Ik doe mee tot en met  22 oktober. Klinkt nog ver weg maar na mijn vakantie is het al bijna oktober!

MaikeSanne: Hoe gaat ie met je? Leuk dat je nog ff komt! Eczeem, ik ken het! Ik mag nu mijn hormoonzalf Cutivate niet meer smeren ivm zwangerschap maar kan helaas niet zonder dus heb een vervanger gekregen. helaas niet zo toppie maar ja.

Jaa nog 1 weekje! Jippiedepippie!

Hoe ver zijn de 3 nieuwe zwangeren nu dan? Ben t ff kwijt. Banners olé!

Groetjes Jannie

hoi hoi,
nou nou zo gaat het weer hard in ons topicje, bijna alweer 1 volgeschreven.
Ik heb vanmorgen een 2e test gedaan en de 2e streep was een stuk beter zichtbaar. Het blijkt dus waar te zijn. Was gister ook wel redelijk overtuigd tot vriendlief zei, had je al een test die helemaal negatief was hiervoor. Toen dacht ik SH.. nee, die ene keer dat ik na de curretage getest heb, had ik ook zo'n vage streep, het zal toch niet.... Maar nee dus, want vandaag is de streep veel duidelijker!!
Vandaag had ik een BEL-afspraak met de gyn om te horen of mijn bloeduitslagen er zijn. Ik werd al vroeg door de assistente gebeld dat ze er nog niet zijn en dat ze een nieuwe afspraak wilde maken. Dus ik, ja dat is goed, maar ik wil nog steeds de gyn spreken. Zij, 'waarom dan'. Nou omdat ik weer zwanger lijk te zijn!!!
Ze is gaan overleggen met de gyn en hij wil me zien, dus heb ik volgende week donderdag een afspraak. Niet dat een echo dan al veel laat zien, maar ik ben er wel voor om toch nog die bloedverdunners te gaan spuiten, om de kansen op een mk te verminderen. Ben nl wel heel bang dat het weer mis zal gaan.......

MIEP +VRIENDIN + MARIJKE GEFELICITEERD!!!!!! Wat een week he!!! Marijke heel herkenbaar tegen anderen roepen een lichte streep is een streep, maar het zelf niet willen geloven....

Laura, welkom thuis. Goed dat je naar de dokter gaat. Ik was ook onzeker over mijn cyclus na Bas* en ben toen ook navraag gaan doen. Beetje zonde he als er nog iets mis is en je hebt iedere maand zo'n teleurstelling.
En van bekende nederlanders met een miskraam weet ik er wel 1. Leontien van Moorsel.

JannekeChris, Ik heb vorige week vrijdag of zaterdag mijn ei gehad en was de zaterdag erna al wat misselijk. Ook had ik daarvoor al nachten met vaak naar de wc gaan gehad. Dus je klachten kunnen duiden op een zwangerschap. Zou fijn zijn!!

Jannie, ja je buik komt door je darmen die naar buiten geduwd worden. Je hormonen maken plaats voor je baarmoeder. Je beebje zit nog rond de hoogte van je schaambeen. Oh en ik zou nu 4 weken en 3 dagen zijn. Ga uit van een 28 dagen cyclus. Is waarschijnlijk niet zo, maar de gyn telt toch 40 weken vanaf laatste NOD-dag en dan ben ik dus zo ver en 18 mei uitgerekend. In dezelfde maand van Bas* alleen 2 weken later, das wel eng en gek. Dus als het goed blijft gaan, rond de geboortedag van Bas* nu de 20-weken echo, brrrrrrrrrrrrrrr.

Linda, gefeliciteerd met je goede echo!! Dat lucht toch weer op!!

Kim, balen dat jij er deze ronde niet bij mag zitten, dat had het feestje nog leuker gemaakt! Kan me ook wel voorstellen dat je iets blij bent dat je nu duidelijkheid hebt. Als was een positieve test fijner geweest als duidelijkheid!

Els, logisch toch dat je even wat minder reageert na zo'n operatie. Vooral goed aan jezelf denken hoor!! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
En mijn computer doet ook zo gek hoor als ik emoticons of de kleur verander. DAt doe ik dus altijd op het laatst, als mijn berichtje al klaar is.
Op mijn werk heb ik hier geen last van.

nou dit was het weer even, krijg zo visite,
liefs
Patricia mama van Bas*

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yoshua

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
-
33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
kindje
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
1e
1e
1

19/9 (?)
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
1e
1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
2e
5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

2e
2e
2
18/9 15u

30
Z-H
1/11-8/11
Miep
19/6
19/5/09
1e
2e
1

32
N-Br
al gehad

Marijke
17/6
24/5/09
3e
3e
3

33
Utrecht
---

Ha dames,

Ja tegen verwachting in reageer ik beter op het zwanger-nieuws dan ik gister had gedacht. Zat vanmorgen met een smile op mijn gezicht de berichtjes te lezen en typen. En geen traan gelaten, zelfs niet toen ik manlief op de hoogte stelde.

Baal wel ontzettend van die rare ongi, en vooral van deze. Het suddert zooo lang door!! Nu nog steeds wat bruin.
Het klinkt misschien erg debiel, maar ergens ver weg is een stemmetje dat zegt dat ik de afgelopen keer misschien wel weer zwanger was (gezien mijn kwaaltjes voor mijn ongi, mijn borsten én tepels waren echt erg pijnlijk). Maar dat het al heel vroeg is mis gegaan. En vandaar die rare ongi. Ik kan het niet verklaren, maar dat is wat mijn gevoel zegt.

Patricia, wat fijn die dikkere streep! Toch een extra bevestiging! Je curettage is al zo lang geleden, dat je daar volgens mij echt geen positieve test  meer van kunt hebben! En spannend dat je volgende week al naar de gyn mag. Dan waarschijnlijk toch bloedverdunners slikken, zelfs als je al zwanger bent? Nou ja, de gyn zal het niet voorschrijven als het kwaad kan voor je baby!

Marijke, wat ik nog wilde vragen over die voedselvergiftiging. Begrijp ik nu goed dat het mis is gegaan omdat het kindje een voedselvergiftiging heeft gehad en niet jij?? Betekent dat dan dat je misschien iets hebt gegeten wat niet goed was of iets met die listeria- of toxoplasmosebacterie??

Haha Miep, je hebt je vriendin dus al even voorbereid dat ze het niet gelijk krijgt te horen ;-)))
Ze is nu eindelijk zwanger en gaat nu op deze site forummen en dan kijkt ze wat verder en ziet ze jouw berichtjes.....herkenning.....
Hihi grapje hoor, geen zorgen maken daarover!!
En ik snap je verhaal over je afspraak bij de vk en het niet eerder doen omdat ze daar rekenen vanaf 1e dag ongi laatste keer en dat je dan toch verder blijkt te zijn. En ach, als het toch zo blijkt te zijn is het alleen maar in je voordeel.
Heb je vandaag nog wat kunnen werken of zat je alleen maar te stuiteren op je stoel ;-)))

Ik ga zo met het eten bezig. Even vroeg eten. Gaan we daarna even naar zwager en schoonzus en neefje. Hebben natuurlijk voor hem wel iets leuks meegebracht uit de USA (een t-shirt van Disney World en een spaceshuttle met geluid). Daarnaast hebben we nog een vishengel van Spiderman op de kop getikt. Echt heel schattig. Neefje heeft ook een jas van Spiderman en die vindt hij erg mooi. Manlief en zijn broer houden erg van vissen en gaan dat regelmatig doen. Neefje snapt er nog niet zo veel van, maar met die vishengel gaat het vast goed komen. Alleen bewaren we die voor Sinterklaas. Hij is toch nog wat jong om mee te kunnen en we willen hem ook niet overvoeren met kadootjes.....

Nou dames, geniet van jullie zwangerschappen en ik hoop me gauw bij jullie aan te kunnen sluiten.
En de rest van de dames natuurlijk ook veel succes en dat jullie je ook maar snel aan kunnen sluiten!!

Groetjes Laura

Hey hallo,

Patricia: wat fijn dat je volgende week al mag komen voor een echo! Ik had ook een echo met 5 weken en 3 dagen (wist toen nog niet hoe ver ik was) maar er was wel een klein boontje (vruchtzakje) te zien!! En je krijgt waarschijnlijk snel een vervolgecho om weer eens bij je te kijken. Leuk leuk! Hopelijk kun je een beetje genieten van deze zwangerschap, al begrijp ik dat dat lastig is... Ik vind het na 1 miskraam al enorm lastig, laat staan hoe spannend het voor jullie moet zijn!

Laura: wat ben je positief meid, super! Maar we duimen allemaal dubbel en dwars dat het snel bij jou (en de andere dames natuurlijk!) raak mag zijn!!!
Leuk die kadootjes die jullie meegenomen hebben!

Ik heb nog steeeeeeeeeeeds megaveel energie! Kan het dus echt zo zijn dat je na 11 weken meer energie hebt? Hoop dat het zo blijft want heb wel veel minder kwaaltjes  (ben niet meer megafutloos, moe en prikkelbaar) maar ik  voel me nog steeds enorm zwanger. Heb het idee dat het genieten kan beginnen! Gek he dat je zo vertrouwt op je gevoel.... Nog 7 daagjes en ik lig op de echotafel, jippie! Heb wel beetje angst dat ik vanaf maandag - na vast een gezellig weekend - enorm in de stress ga schieten, maar goed dat is dan nog n kwestie van doorbijten tot donderdag!

Ga zo de stad in, even winkelen en hapje eten met vriendin. Tis hier nog steeds stralend weer, de hele dag al!

Topic is idd bijna vol, leuk dat we allemaal nog zo fanatiek zijn!!!

Groetjes Jannie

Patricia, Miep en Marijke:
SUPER GEFELICITEERD

Van mijn kant niet zo veel nieuws, ben bezig met voorbereidingen voor
inge's verjaardags feestje, en als het goed is komt zondag mijn zus
voor mijn verjaardag (ze komt uit eindhoven)

@Laura: over die voedselvergiftiging: Ik had de dag van en voor de miskraam alle symptomen van voedselvergiftiging. Dus diarree, overgeven, geen voedsel of drinken binnen kunnen houden. Ik dacht dat het een buikgriep was en maakte me geen zorgen om mijn kindje. Toen het steeds erger werd belde ik de huisarts en terwijl ik met haar praatte braken de vliezen, gevolgd door bloed en een paar minuten later het kindje. Ik heb dit dezelfde dag in het ziekenhuis allemaal verteld maar daar zeiden ze dat het niets met de miskraam te maken had, het was gewoon toevallig. Mijn gyn. denkt nu dat het niet toevallig was. De listeria bacterie is heel gevaarlijk voor zwangere vrouwen en veroorzaakt een miskraam of vroeggeboorte. Het klinkt nu ook wel logisch dat dat het was. Wel jammer dat ze me toen in het ziekenhuis niet serieus namen en het niet hebben onderzocht. Wie weten komen ze er met de sectie nog achter, dat zou ik wel fijn vinden, dan weet ik tenminste de reden.

Ik moet weer verder, snel eten koken. Ik heb vandaag wel gevast maar denk dat ik er nu maar mee stop, nu ik een geldige reden heb. Dus morgen niet meer om half vijf opstaan, dat scheelt weer.

Terug
Bovenaan