We gaan ervoor!! - Part I

Hee Jannie, nou....ik ben niet altijd zo positief hoor!! Lees mijn berichtje van gister 17:08 nog maar eens....!
Maar over het algemeen ben ik wel aardig positief ingesteld. Negativiteit brengt je over het algemeen nergens, dus tja ;-))
En bij zwanger worden kan je maar beter positief ingesteld zijn. Stress is daar volgens mij ook niet goed voor.
Neefje was erg blij met  de spaceshuttle. Het t-shirt met Mickey Mouse vond hij ook wel leuk, maar ja, daar kan je niet mee spelen hihi!!

Marijke, oh zo, ik was even vergeten dat je zelf ook last had van die voedselvergiftiging. Kan me nog wel herinneren dat je jezelf in het begin de schuld gaf van de miskraam, en nu kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar daar kan je weinig aan doen lijkt mij!!
Dus je gaat stoppen met vasten. Zou nu ook geen risico's willen nemen met niet-eten idd. Valt het niet op bij andere mensen dat je er opeens mee stopt??

Hi ladies,

Laura: ja maar kan me voorstellen dat als er 3 eiden roepen "ik ben zwanger", je beetje depri kan worden. Maar je reageert super! Wilde ik ff zeggen! ;-)

Els: veel plezier met t feestje!

Yf: hoe is ie met jou? Niets meer gehoord lately of zijn jullie gewoon enormmmmm druk met klussen? ;-)

Hier alles bueno. Ben gebroken! Woensdag en donderdagavond iets leuks gedaan met vrienden en merk nu dat ik weer beetje op ben.... Maar ik luister naar mn lijf en ga t t weekend heerlijk rustig aan doen. Vanavond komt mn zusje dus dan gaat manlief pannenkoeken voor ons bakken en darna tv / filmpje kijken. Morgen mss even naar Amsterdam (winkelen) en 's avonds niks. Zondag niks gepland, heerlijk! Weekend vliegt altijd voorbij dus het is voor mn gevoel al bijna maandag!

Pregnant ladies: Hoe gaat ie?
Marijke: je stopt nu meteen met Ramadan? Valt dat niet op?

Mn borsten hebben weer n groeispurt, buik zet ook steeds meer op! Bijzonder maar nog 6 daagjes en dan kan ik stoppen met verhullen! ;-)
Echo komt ein-de-lijk dichtbij, jippie!

Groetjes Jannie

@ Laura: Succes vandaag bij de huisarts. Ben benieuwd wat er uit komt.
Je gevoel zou natuurlijk inderdaad kunnen kloppen, dat het vorige ronde wel raak was, maar dat het heel snel is misgegaan. Ik heb geen idee of ze dat nog kunnen zien of niet. Wel heel fijn dat ons nieuws geen reden was voor tranen. Dat zegt zeker iets over hoe jij je voelt en over hoe je alles verwerkt hebt.
Nu vandaag nog goed nieuws van de huisarts en dan hopelijk ook snel zwanger. Ik heb even het schema niet bij de hand, maar met jouw korte cyclus moet je denk ik al wel weer aan de klus, of niet? Ik hoop zo dat het snel raak is. Speciaal voor jou nog een paar glitters;
Haha, ik betwijfel of die vriendin van mij deze berichtjes ooit leest. Ze is sowieso niet zo van het forummen. Ik heb het eens voorgesteld toen ze het zo moeilijk had met niet zwanger kunnen worden, maar ze zag er niets in. Bovendien heeft ze natuurlijk geen reden om te kijken onder "zwanger worden na een mk". Hopelijk blijft dat ook zo.

@ Marijke: Ik kan me voorstellen dat je nu gaat stoppen met de ramadan. Ik zou ook geen risico willen nemen. Ben benieuwd wat er uit de sectie komt.
Vannacht heb ik diarree gehad. Ik moest meteen aan jou denken. Het zal toch niet....
Maar dat heb ik meteen weggestopt. Ik heb daar toch geen invloed op en me zorgen maken, helpt niet. Gewoon afwachten tot de eerste echo dus.

Over de eerste echo gesproken. Ik had gisteren nog gekeken wanneer ik ook alweer kon bellen voor een afspraak. Dat blijkt op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag te zijn. Ik was dus net te laat. Nu wordt het wachten tot maandag. Op zich maakt dat natuurlijk helemaal niet uit, maar ik had toch gewoon graag al een afspraak gehad. Komt goed.

@ Jannie: Nu nog minder dan een week tot de volgende echo. Wat fijn dat je je langzaam beter begint te voelen. Vanaf wanneer had jij zo'n last van moeheid? Ik heb het al de hele week. Gisteren na de Mexicaan ook weer meteen in slaap gevallen op de bank. Ben echt bekaf als ik thuis kom, terwijl ik overdag niet eens echt gek veel hoef te doen.

Nou, ik moet er weer een einde aan maken. Ik krijg zojuist een mailtje met het verzoek of ik een Duitse collega wil bellen. Niet echt zin in, maar ik krijg er per slot van rekening voor betaald. Haha. Tot later!

Jeetje meiden, ben maar 1 dagej weg met een bedrijfsuitje en moet je zien wat een goed nieuws allemaal!!!!!

Patricia, Miep en Marijke gefeliciteerd met de +!!!!!

Gaat wel hard zo met de zwangeren t.o.v. de niet zwangeren.....moet eerlijk bekennen dat ik het super vind en aan de andere kant gewoon stikjaloers ben, dus heb manlief net gebeld om te zeggen dat er 3 dames van het forum een + test hebben gehad...vond ie wel erg leuk maar begreep ook heel goed dat wij zelf zo'n test in handen willen houden...

Maar goed, volgend weekend heb ik mijn NOD, maar heb echt geen enkele klacht, dus ga er maar niet vanuit dat er iets gebeurd is.....

Heb overigens ook maar 6 senitesten aangeschaft, kan ik bij grote twijfel eens een testje verspillen (hopelijk niet natuurlijk....)

Gister hadden we een bedrijfsuitje, was helemaal leuk, 4x4 off road rijden, quadcircuit, buggyrit op de weg en als afsluiter hele middag slipcursus. T was echt supergaaf om te doen allemaal....een nadeeltje, circuit lag naast een of andere megastinkende fabriek, heb de hele dag met mijn fleecejack voor mijn neus gelopenm geloof wel dat collega's vonden dat ik me aanstelde, maar zat elke keer te kokken.....bleeegghhhh.

Nou moet vandaag dus voor 2 dagen werken, dus ga maar gauw aan de slag!!

Meiden echt het geeft ons niet zwangeren weer een beetje moed die +jes!! Geniet ervan!

Liefs Yosha

Goedemorgen allemaal!

Vanochtend voor het eerst weer op een normaal tijdstip ontbeten, de kinderen vonden dat raar maar ik heb gezegd dat voor mij Ramadan al is afgelopen. Ik hou het baby-nieuws nog zo lang mogelijk voor me want ze zijn al twee keer teleurgesteld dat er toch geen baby kwam. Door de week eet ik gewoon thuis dus dat valt niet op, over het weekend heb ik nog niet nagedacht als we mensen zien! Mijn moeder en zusjes ga ik het zaterdag wel gelijk vertellen en voor de rest verberg ik het nog even. Dan maar stiekem eten en drinken. Gister vroeg een moslim moeder op school nog hoe het vasten ging. Heb maar gewoon geantwoord dat het goed gaat!

Yosha: wist je dat het een zwangerschapssymptoom is als je niet tegen geurtjes kan? Viel me gelijk op toen ik je verhaal over je bedrijfsuitje las. Dus wie weet... Had je bij je vorige zwangerschap wel al voor je NOD symptomen? Niet iedereen heeft dat, dus het wil niets zeggen als je nergens last van hebt.

Laura: success bij de huisarts, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Miep: voel je je al wat beter? De zwangerschapshormonen kunnen je stoelgang een beetje in de war brengen dus niet bang zijn voor voedselvergiftiging hoor! Verder voel je je toch goed? Er zijn in NL maar 90 gevallen van listeria besmetting per jaar, dus de kans is klein dat het je overkomt. Ik probeer nu wel beter op te letten wat ik eet, dus geen salades uit de koeling meer, sowieso geen mcdonalds meer en eten niet lang bewaren in de koelkast. En groente heel goed wassen! En voor de keuken heb ik anti-bacteriele doekjes gekocht.

Ik ga weer verder, nog genoeg te doen in huis!
groetjes
Marijke

goedemorgen,

Marijke is het niet zo dat je niet hoeft te vasten als je ongesteld bent? Dan geef je dat toch op als reden, of mag dat niet?? Kan me voorstellen dat je nog niks aan je kinderen wil vertellen. Daar is het nog veel te vroeg voor.

Yoshua, toen ik jouw berichtje las, dacht ik ook meteen, maar reuk verandert ook bij een zwangerschap. Dus wie weet........

Laura, ben benieuwd hoe het bij de dokter is vandaag!
Fijn dat al die blije berichten je toch niet zoveel doen als je eigenlijk gedacht had!

Hier nog geen nieuwe symptomen. Verwacht ik ook nog niet. Gek dat ik pas 1,5 dag weet dat ik weer zwanger ben. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken, maar toch lijkt het alweer een eeuwigheid zo te zijn.
Ben ook maar in een dagboek begonnen, om alle kwalen en bijzondere dingen op te schrijven als buikomvang en gewicht, maar ook wat ik wanneer doe. De bedoeling is dat ik deze nu helemaal vol kan schrijven. Had bij Bas* en de laatste mk zo'n zwangerschapsdagboek gekocht en dus niet vol kunnen maken. Nu dus op een andere manier, en hoop dat ik hem vol kan schrijven!!
Heb bij babybrabbel de chinese voorspelling bekeken en dan moet het een meisje worden. Wel een beetje dom dat ik al gekeken heb, want nu weet ik nooit meer of het gevoel dat ik ga krijgen bij een geslacht klopt, of dat ik dat overgenomen heb van die voorspelling... Nou ja boeiend!!

liefs
Patricia mama van Bas*

ik heb de zwangerschapskolom aangepast. Er stond 2x in hoeveelste kind het is. Daar heb ik van gemaakt, het wordt een....

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit