We gaan ervoor!! - Part I

Goedemorgen dames,

Ik ben  al bij de huisarts geweest. Ze had al doorgekregen dat er na mijn miskraam nogal wat gedoe was geweest. Even een terugblik: ik heb na mijn spontane miskraam (10-6) nog een keer een enorme bloeding met stolsels gehad (27-6) en toen bleek bij de gyn (30-6, echo) dat de baarmoeder toch nog niet helemaal leeg was. Ze heeft toen ter plekke het laatste restje placenta verwijderd. De echo gelijk daarna wees uit dat ik toen wel helemaal schoon was.
De uitslag van het placenta-onderzoek was ook binnen. Het was helemaal goed, er bleek niks aan de hand te zijn. Gewoon stomme pech van die miskraam dus.
Ach dat is toch best fijn om te weten, vooral omdat de huisarts vertelde dat er toch nog wel eens blijkt dat er iets niet goed is.

Verder moest ik toch nog bloedprikken voor het ijzergehalte, dat heb ik gelijk maar even gedaan. Zal in de loop van volgende week even bellen voor de uitslag.

Als laatste heb ik over mijn ongi's verteld. Ik heb maar niet gezegd dat ik dacht dat ik zwanger was, voel me toch al zo'n muts dat ik telkens van alles voel
Heb ook maar niet verteld dat ik vanmorgen toch een zw-test heb gedaan, deze was overigens negatief.
Het is volgens de huisarts een goed teken dat ik wel weer qua tijd aardig regelmatig ben. Want dat zou er op wijzen dat er in ieder geval een eisprong is. Dat  was fijn om te horen natuurlijk!! En het is qua tijd  ook wel weer aardig regelmatig. Normaal (voor miskraam) 24-25 dagen. 1e ongi na miskraam was 37 dagen, maar dat is niet zo raar. Daarna 23 en 24 dagen. Dus ja, dat zit wel weer goed.
Maar dat ik nu zo lang doorbloed vond zij ook wel gek, al blijkt het vaker voor te komen dat ongi's na een miskraam erg raar zijn. Schijnt met je hormonen te maken te hebben. Ik vroeg of er iets aan te doen was. Ja, bv 3 maanden de pil weer slikken. Het kon in ieder geval alleen met hormonen. Daar heb ik uiteraard van af gezien, het idee alleen al dat ik in ieder geval 3 maanden geduld moet hebben....nee!! En de huisarts vond het ook niet echt nodig, alleen als ik het zelf zou willen. Laat maar dan.
Om me gerust te stellen, mocht ik nog wel een echo laten maken. Ze gaf nog als tip om dat vlak voor de eisprong te doen, omdat ze dat kunnen zien op de echo. Maar je moet een afspraak maken en het kon niet eerder dan dinsdag 16/9. Dit terwijl ik verwacht zondag of maandag of uiterlijk dinsdag mijn ei te hebben....
Nou ja, dat zie ik dan wel weer. Wat wel gek is, het wordt een externe echo. Ik vraag me af of er dan wel iets te zien is. Moet in ieder geval met een volle blaas komen (ja dat weet ik ondertussen).
Maar nog even geduld, dinsdag dus. Vind het ook wel een beetje spannend!!

Anyway, dat was dus de reden dat ik het schema opnieuw er even heb ingezet.

Zal nu even lezen en dan verder reageren!!

Groetjes Laura

Jannie en Miep, dank jullie! Het viel me zelf ook mee hoe ik me er onder voelde toen er idd 3 meiden riepen: ik ben zwanger. Maar vind wel dat ik zelf nu ook aan de beurt ben!! We hebben gister alvast weer onze best gedaan hihi want het is alweer bijna pasen. Zondag staat in het lijstje, maar voor de zekerheid gaan we nu maar wat langer door. Misschien dat de echo van dinsdag duidelijkheid verschaft of ie wel of niet geweest is.

Jannie, goed dat je naar je lichaam luistert! Het zal woensdag en donderdag wel een latertje zijn geweest en dan moet je nu weer even een pas op de plaats maken ;-)))
Heerlijk dat je het weekend niet zo veel gepland hebt! Het vliegt idd altijd voorbij. Helaas, want moet maandag ook weer aan de slag....
We hebben hier nog paar klusjes. Tijdje geleden planken in het opberghok gemaakt en daar hebben we de deur uitgehaald omdat die naar binnen open ging en dat scheelt nogal ruimte. We hebben nu een gordijn daarvoor gekocht en die moet opgehangen worden. Staat vast een stuk netter, zie je niet meer iedere keer de troep liggen.
En ik had een verjaardagskalender van trouwfoto's gemaakt. Deze is binnengekomen en moet ook opgehangen worden. Manlief straks maar even lief aankijken, ik ben niet zo'n held met de boor haha!!
Verder dit weekend nog even naar de moeder van manlief. Mijn ouders zijn met vakantie, dus daar kunnen we niet naar toe. Heerlijk rustig zo!!

Miep, gelukkig maar dat die vriendin van jou niet het forum leest! Toch even balen dat je nog het weekend moet afwachten voordat je een afspraak kunt maken voor de echo. Het is fijn als je alvast een datum hebt waar je naar toe kunt leven! Nou ja, het weekend vliegt vast voorbij dus nog even geduld. Maandag mag je bellen! Pas maar op dat je niet tegelijk met je vriendin in de wachtkamer zit hahaha!!

Ha Yosha, ja ik had je al even gemist, en dan gelijk allemaal nieuws!!
Ik heb dezelfde gevoelens hoor, vind het ook geweldig voor de dames hier, maar ook wel een beetje jaloers. Wil zelf ook zoooooo graag!!
Maar na het positieve gesprek bij de huisarts vanmorgen ben ik toch weer gerustgesteld dat het een kwestie van tijd is. We gaan er dus weer voor!!
Wat een ontzettend leuk bedrijfsuitje hadden jullie trouwens!! Wow, lijkt mij ook geweldig om te doen!!
En idd, van die geur waar je niet tegen kon, was ook het eerste wat in mij opkwam: zwangerschapskwaaltje!! Je NOD is pas over een dikke week, dus niet gek dat je nog geen kwaaltjes hebt (behalve van die geur dan). Kan nog komen. Succes met wachten!!

Marijke, gelijk heb je dat de kids het nog niet hoeven te weten. Wanneer vertellen jullie het nu, na een goede echo??
Valt dus mee met het eten en de Ramadan, je kan het wel wat verborgen houden.
Hoe bedoel je, salades uit de koeling. Van die voorverpakte salades? Dacht dat dat wel kon, maar dat je het niet te lang moet bewaren, eigenlijk dezelfde dag nog opeten?? Hoe zit het dan met die gesneden groentepakketten? Moet je die ook nog wassen?
Kan me voorstellen dat je nu overal op gaat letten na je 2 miskramen.

Patricia, kan me voorstellen dat jij en je vriend toch enigszins afwachtend blij zijn. Ik hoop voor jullie zo dat het nu eindelijk een keer goed gaat komen!! Jullie hebben dat echt verdiend na zoveel ellende!!
Leuk dat je het schema even hebt aangepast van de zwangeren.
Jullie willen zeker weten wat het gaat worden!! En hoe zit dat met de rest van de zwangere dames??

Laura, fijn dat je met een positief gevoel terug komt van de huisarts. Je bent al een keer zwanger geweest dus je weet dat je lichaam het kan, het duurt nu vast niet lang meer. tsja, wanneer we het de kinderen vertellen? Na de 1e echo denk ik, die heb ik met 7 a 8 weken. Als ik 3 weken overtijd ben mag ik een afspraak maken voor de maandagochtend. Dat word dan 6 of 13 oktober. Als het een goede echo is en het kindje goed op schema groeit dan gaat er meestal niets meer mis en kunnen we het wel vertellen. Jammer dat ik pech heb gehad maar dat gebeurt hopelijk niet nog een keer! Op de website van het voedingscentrum kan je alles over listeria lezen. Is wel belangrijk als je zwanger ben/ wil worden.

http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/

Het staat onder 'ziekte en eten' en dan naar 'bacterieen en virussen'

De hele link accepteert het forum niet, is te lang!

Voor de zwangeren onder ons: hoe hebben jullie het verteld/gaan jullie het vertellen? Hebben jullie nog een leuk idee? Ik ga het dit weekend aan mijn moeder en zussen vertellen.

Ik heb vandaag trouwens nog een test gedaan, weer positief gelukkig! Ik ga ook steeds naar het toilet om te checken voor bloed! Dat zal de komende weken nog wel zo blijven...

Ik moet mijn oudste van school halen! Prettige dag nog allemaal!

Dag dames,
Vrijdagmiddag alweer. Gelukkig. Ben wel toe aan weekend.

@ Laura: Fijn dat het bij de huisarts positief was. Ook wel heel fijn dat je een echo mag laten maken. Wel vreemd inderdaad dat het  uitwendig is. Je zou toch zeggen dat ze bij een inwendige meer kunnen zien.
Hihi, tegelijkertijd met mijn vriendin in de wachtkamer. Dat zou wel humor zijn. Gelukkig loop ik dat risico niet, gezien het feit dat zij nu de eerste keer nog naar haar fertiliteitsarts moet en ze bovendien in een dorp verderop woont en dus een andere vk zal hebben.
Wat wel een risico is, is het feit dat de praktijk van mijn vk vlak in de buurt is van waar mijn ouders wonen. En waar mijn zus woont. En waar een tante woont. Recht aan de doorgaande weg. Maar goed, het is niet anders.

@ Patricia: Goed dat je het schema hebt aangepast. Het viel mij ook op toen ik ons naar beneden verplaatste dat 'kind nr.' er twee keer in stond. Dit is leuk zo.
Wij weten nog niet of we het willen weten. Waarschijnlijk niet.

@ Marijke: Ja, dat controleren of er geen bloed is, dat herken ik. Blijft toch spannend, he?
En van die voedselvergiftiging, ik voel me verder inderdaad prima dus ik ga er dan ook vanuit dat er niets aan de hand is. Mijn darmen doen gewoon vreemd. En zoals jij al zei, dat komt wel vaker voor bij een zwangerschap.
Hoe we het goede nieuws gaan vertellen? Ja, dat is een goede. Ik kijk zo uit naar het moment dat we het inderdaad kunnen vertellen. Weet nog niet hoe. Dat zal er denk ik ook aan liggen wie er dan allemaal zijn. Mogelijk vertellen we het namelijk als ik mijn verjaardag vier en als het goed is, zijn beide families er dan tegelijk.
Heb jij al een idee hoe je het gaat vertellen?

Zo, nu eerst even een boterham eten. Ik had eigenlijk even naar buiten gewild, maar inmiddels is het hier aan het stortregenen. Toch maar binnen blijven dus....

hoi hoi,
nou hier is het weer ook K.. Moet nog even wat verf halen, maar merk dat ik het uit zit te stellen, bleh, wil niet naar buiten!!

Laura, 'fijn' dat je mk domme pech geweest blijkt te zijn. Dat is toch het beste wat je kan hebben bij zoiets verdrietigs. Dan is de kans op herhaling het kleinst.
Tsja en die echo, ik weet niet of ze van buiten wat kunnen zien. Ik heb in mei een echo gehad om te kijken of alles wel goed zat. Ook ik was nl onzeker over mijn cyclus. De afspraak was toevallig na mijn eisprong. Ik kreeg een inwendige echo en toen zei de gyn dat ze kon zien dat de eisprong geweest was. Maar of dit uitwendig ook zo is, dat zou fijn zijn! Misschien zien ze het wel eerder als hij geweest is dan als je ei nog op klappen staat. Als hij geweest is dwaalt je gele lichaam tenslotte door je eileider.
He en wat bedoel je met die zichtbare troep in de kast??? Die had je toch keurig opgeruimd?? Dat is nu toch niet alweer een zooitje he?? haha.
Ik weet trouwens niet of ik wil weten wat het wordt. Ooit wilde ik het nooit weten. Na Bas* had ik iets van, bij de volgende wil ik het weten. Tot mij duidelijk werd dat de afwijking van Bas* net zo goed bij een meisje voor kan komen. Dan heeft het in die zin weer geen meerwaarde om het te weten, dus ik denk er nog even over na. Voorlopig is er nog niks te zien, dus tijd zat!

Marijke en Miep, ik heb dat ook hoor dat ik blijf checken of ik bloed zie. Vooral als je van dat slijm naar beneden voelt glijden, dan moet ik echt gaan kijken. Dat heb ik nu trouwens nog niet, maar de vorige keren wel. Bij alle 3 mijn zwangerschappen heb ik tussentijds wat bloed verloren, dus ik ben bang dat me dat nu ook gaat gebeuren. Zie er nu al tegenop, want dat wordt gegarandeerd stressen!!
Wij vertellen het voorlopig nog niet. Ik hoop dat mijn buik langzaam gaat groeien, zodat ik het nog lekker lang kan verbergen.Maar ik wil zeker een goede echo gehad hebben, dus dat duurt nog wel wat weken.
Misschien kunnen we in het schema wel onze gok zetten over het geslacht. Dan laten we het vraagteken er gewoon bij staan. Als het goed is moeten we toch een voorgevoel gaan krijgen. Jannie en Marieke hadden dat geloof ik al wel. Kan je kijken of je voorgevoel klopt.

Nou nu ga ik de computer maar eens uitzetten en die verf kopen, bleh!! Ik kijk van het weekend nog even op de site van het voedingscentrum, wel een nuttige tip!!
Morgen heb ik een neven-en nichtendag. Dat doen we om elkaar niet uit het oog te verliezen. We gaan op een solex rijden door het Westland (daar woon ik). Hopenlijk is het droog en val ik niet.
Zondag heb ik nog geen plannen.
Jullie nog leuke plannen?

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi,

tja, inderdaad reuk is erg gevoelig als je zwanger bent...maar nee denk niet dat dat het is hoor....nou ja, we gaan het wel merken volgende week hihi

@Marijke: wij hebben voirge keer toen we het de ouders gingen vertellen twee logeerkoffertjes gekocht (een blauw-wit geruite en een donkerrode met witte stippen), je weet wel van die ouderwetse klikkoffertjes....daar had ik even bij zeeman een rompertje, sokjes, slabbetje, flesje en een knuffeltje geshopt en deze in de koffertjes gedaan met erop een kaart met een opa en oma erop.
Met de tekst: Lieve opa en oma, als ik straks wat groter ben, mag ik dan komen logeren? Liefs baby ....(en dan onze achternaam).

Voor mijn moeder  zou het het 4e kleinkind worden, mams was helemaal in tranen, echt geweldig lief! Mijn schoonmoeder zei niets meer, die was gewoon overrompeld....

Maar goed....bij de volgende maar weer hard iets leuks bedenken.

Mijn zus had bij haar eerste 2 mokken gekocht met de tekst, voor de allerliefste opa en oma....en voordat mijn ouders het hadden uitgepakt had ik dat een opwelling geroepen, terwijl ik van niets wist, heel apart. Bij haar 2e riep ik in hun vakantie, als mijn zus straks terugkomt verteld ze dat ze zwanger is en ja hoor, ze was nog geen half uur thuis of mijn nichtje mocht mij vertellen dat mama weer een baby in haar buik had...

Tja en de 3e....ik zag overal baby's...dus ik zei al tegen mijn man, het zal toch niet.....maar toen bleek het dus weer mijn zus te zijn, maar die wist zelf van niets.

Dus ik heb een leuke telepathische lijn met haar buik, maar helaas heeft zij die niet met mij....haha

Mijn tante had trouwens wel vorige keer gedroomd dat ik zwanger was, toen wist ik het zelf nog niet eens!! Dus had al gevraagd, joh als je dat nu weer droomt bel me dan even, dan doe ik een testje...haha

Mocht ik nu weer zwanger raken, dan probeer ik het vol te houden om niet te zeggen tot de 1e echo en ik denk dat ik dan iets met die echo zou doen ofzo....misschien laten drukken op een rompertje ofzo.....

Nou, heb je nu een paar leuke ideetjes?? hihi

Succes!!

liefs Yosha

Hello,

Poeweej ben gammel vandaag! Ben ook beetje sjaggie.... Niet handig want vanavond komt mn zusje logeren en daar kijkt ze altijd zooo naar uit! Wordt wel een rustig avondje, want heb weinig fut. Morgen toch maar even naar Amsterdam, ben benieuwd naar de laarzen en das wel zo gezellig. Vanavond gaat manlief pannenkoeken bakken, jammie!!!

Miep: in t begin was ik ook moe maar op n gegeven moment (volgens mij vanaf de 7e week) sloeg dat om naar aardsmoe, doodmoe, gebroken... Tis geen rpetje maar altijd beter denk ik dan enorm misselijk zijn. Deze week ging t beter maar nu ben ik dus weer gebroken na 2 avondjes 23uur naar bed...
Kan je aanraden: geef er aan te, pas je agenda tikkie aan en doe lejkker rustig aan. Je bent zwanger!
Trouwens wel super dat je straks tegelijk bent met je vriendin, lijkt me zooo gaaf!

Yosha: die reuk: kan idd iets betekenen maar dat idee had je volgens mij zelf ook an n beetje? spannend....

Marijke: ja is een erg lange ongi geen betere smoes? Collega van mij was ook ongesteld vorig jaar met de Ramadan maar wilde toch doorgaan dus mss is die smoes niet zo handig voor je? Je komt er vast wel uit!

In t begin van deze zwangerschap had ik ook weer last van mn stoelgang. Nou is deze nooit optimaal dus ok, maar na de 9e week werd het iets beter. Eerste weken voelde ik me zoooo opgeblazen daardoor! Succes meiden, veel water drinken en rauwkost en fruit eten! ;-)

Patricia: herkenbaar die voorspelling! Vorige keer had ik intuitief t idee: een meisje! En deze keer had ik al gezien (voor conceptie dus...) en toen zag ik dat het de komende maanden een jongen zou worden. Tja en vanaf de + test was mn gevoel een jongen. Geen idee dus! Ach 31 okt weten we het al!  

Laura: fijn om te horen van je miskraam, maar hebben ze het helemaal onderzocht? Bij mij hebben ze alleen gekeken of het weefsel idd tekenen van een mk vertoonde, verder geen onderzoek gedaan. ach hopelijk ook niet nodig ooit!
Gelukkig ligt het aan de hormonen van je ongi, hopelijk snel weer beetje regelmaat meid!

Zwangeren: zou t knap vinden als jullie t lang geheim houden, na een week had ik al t idee dat ik t al maanden wist..... Bij mn 1e zwangerschap hadden we leuke kadootjes gekocht voor eenieder maar nu hebbenw e het gewoon vwerteld. Was ook zo snel maar mss volgende keer weer kadootje. Vind het ook fijn dat familie en aantal vrienden t nu weten hoor, je moet soms je ei kwijt en als de echo straks goed is.... dan mag iedereen!

groetjes!

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
7/9
21/9
1e
1
-

24
Frl

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
16/9
11.40
33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Jannie
18/6
30/3/09
?
1e
1
18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Marieke
12/6
2/4/09
?

1e
1

19/9 (?)
31
Om-
men
1-15/9

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?

2e
2
18/9 15u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

32

N-Br

al gehad

Marijke
17/6
24/5/09
?

3e
3

33
Utrecht
---

@ Jannie: Je bent nu weer zo moe dus. Lekker op tijd naar bed en rust houden dit weekend.
Bij mij gaat het overdag op zich nog wel redelijk. Zit wel de hele tijd te gapen, maar ik houd het allemaal wel vol. Maar zodra ik thuis kom, is de pijp leeg. Dan plof ik op de bank neer en verder niets meer.
Ik weet ook niet hoe lang we het echt vol gaan houden om niets te vertellen, maar tot de eerste echo wil ik toch zeker wel wachten.
Vorige keer waren we van plan om echt tot 12 weken te wachten. Met 9,5 week kregen we onze eerste echo en bleek dat het fout zat, maar tot die tijd hadden we het nog wel volgehouden om niets te zeggen. Vlak daarna gingen we op vakantie, dus 12 weken zou ook wel zijn gelukt. Ik moet zeggen dat vooral mijn man graag wilde wachten tot 12 weken.
Deze keer ziet hij dat geloof ik ook niet zo zitten. Hij vroeg meteen wanneer we het nu konden vertellen. Ik stelde voor dat we het misschien ook kunnen vertellen als we een goede echo met een kloppend hartje hadden gehad. Dat leek hem ook wel wat. Hopelijk komt die echo snel.
Heb even zitten rekenen, ik hoop dat ik mag komen als ik 7 a 7,5 week ben volgens mijn eigen telling, volgens 1ste dag laatste menstruatie zou ik dan 9 a 9,5 week zijn, maar dat klopt natuurlijk niet. Dat zou dan helemaal begin oktober zijn. Zaterdag 4 oktober vier ik mijn verjaardag. Dan is de hele familie bij elkaar. Inclusief dus de familie van mijn man die nogal ver bij ons vandaan wonen en die we dus maar weinig zien. Zou leuk zijn als we het dan zouden kunnen vertellen.
Maar goed, eerst maar eens afwachten wanneer we mogen komen voor een echo en eerst maar eens afwachten of we dan een kloppend hartje zien.

Inderdaad leuk om tegelijk zwanger te zijn met die vriendin van mij. Het is geen supergoede vriendin, hoor. Ik bedoel, we kunnen heel goed met elkaar overweg en we hebben ooit in hetzelfde team gespeeld, maar nu zien we elkaar eigenlijk bijna alleen maar op het werk. We spreken elkaar wel vrijwel elke pauze. Wie weet, misschien zien we elkaar nu wel vaker, wanneer we samen zwangerschapsverlof hebben. Is wel heel gezellig natuurlijk.
Hihi, omdat het vanmiddag regende rond het middaguur, zijn we samen in de kantine gaan zitten. Daar zaten we om de beurt samen te gapen.
Ik ben er inmiddels redelijk van overtuigd dat zij wel iets vermoedt van mijn zwangerschap. Ach, als het goed is, kan ik het over 3 a 4 weken gewoon vertellen.

Nou, nog even wat opruimen en dan afsluiten. Ben vandaag met de auto op het werk. Normaal fiets ik, maar er zou vandaag wel heel veel regen vallen....
Groetjes!

Terug
Bovenaan