We gaan ervoor!! - Part I

@Marijke, dat is natuurlijk wel de pest van zo vroeg testen, je weet het al zo vroeg dat je nog langer moet wachten op een echo en wat meer zekerheid.
Ik zou in jouw situatie ook bij 7+1 doen. Bij 6+1 is de kans groot dat er nog geen kloppend hartje te zien is en bij 8+1 moet je nog langer wachten.
Je bent er in ieder geval op tijd bij om er op die datum nog bij te kunnen neem ik aan!!

Zit trouwens net Bridget - Hoe word ik mama in A'dam ZO te kijken.... Wat een neuzel programma zeg. Las net dat ze vandaag al mama word (ze is 29-9 pas uitgerekend). Nou ben benieuwd of de bevalling ook zo geweldig is hahaha!!

Jee Linda, ben jij alweer 8 weken! Ik was natuurlijk met vakantie, maar de weken zijn om gevlogen in mijn ogen!!

@Jannie, nieuwe laarzen dus. Toch nog gelukt! Heerlijk! Ik ben ook dol op laarzen. Wat voor heb je gekocht? Ik ben vanmiddag even de stad in geweest maar zag nog niet echt wat voor mij. Heb nogal smalle kuiten en veel laarzen zijn helaas te breed voor mij. Maar ach, nog tijd zat (en nog genoeg laarzen in de kast hihi!!).
Doe maar rustig aan, het is nu weekend en nog maar 1 weekje, dan heb je vakantie!!

Hier verder weinig nieuws te vermelden. Helaas gister weer rood bloed en vandaag weer bruin. Ben zoooo blij dat ik dinsdag een echo heb! Toch ff een check of alles wel oké is.....

@Janneke, ik herken je verhaal! Ook ik heb iedere keer allemaal kwaaltjes voor mijn NOD. Helaas kunnen ze idd wijzen op zowel een zwangerschap als een menstruatie. Dus kun je weinig anders dan wachten.
Nog een paar daagjes geduld!!
En idd heerlijk om hier je verhaal even kwijt te kunnen!!

he meiden,
nou bij mij wisselt het sterk of ik een beetje vertrouwen heb of niet. Vrijdag werd mijn neefje 1. Ik kreeg van mijn zus een groot stuk taart. Daar werd ik toch misselijk van, al na hap 2. Pff en dan maar dooreten, want tsja ik wil nog niks vertellen. Nou het was een hele opgaaf!!
Die avond/nacht heb ik gedacht/gedroomd dat het een tweeling wordt. Geen idee wat dat betekent!
Gisterochtend heb ik de 1e foto van mijn buik gemaakt. Had iets van laten we maar beginnen met de verzameling. Gaat het mis, zijn ze zo gewist..... Bij Bas* begonnen we pas met 20-weken en dat was dus meteen de laatste. Wil nu mijn buikontwikkeling goed zien.
Gistermiddag heb ik 2,5 uur op een solex gereden. Dat was wel grappig. Voor de pauze reed ik wel stukken alleen en dan dacht ik, haha ik ben lekker zwanger en jullie weten het niet!. In de pauze zei iemand dat zo'n solex net een trilplaat is. Dat had ik nog niet erg opgemerkt, maar ging dat na de pauze wel doen en het trilde inderdaad wel. Dan ga ik meteen denken, mmmmm zou dit wel goed zijn???
Vandaag is de twijfel erg aanwezig, heb er ineens even helemaal geen vertrouwen meer in, bleh!! Weet dat Jannie dit ook wel heel wisselend had, dus waarschijnlijk hoort het erbij, maar is niet echt leuk.

Jannie, die moeheid is dus echt nog niet weg! Gewoon niet teveel plannen, dan lukt het wel. Ik heb nu ook wel last van vermoeidheid, maar ik slaap nog niet geweldig op het nieuwe bed. Dus wijd het eerder aan gebrekkige nachten, dan moeheid omtrent zwangerschap.
Leuk he, voor het eerst je positiekleren aan. Dat voelt echt bijzonder. Ook al zien anderen inderdaad niet dat er iets bijzonders aan is.

Marijke, ik had van Bas* een echo met 6w4d en zag toen een licht kloppend hartje. Het was net begonnen, want 2 dagen later had ik weer een echo, omdat ik bloedverlies had en toen klopte het een stuk duidelijker.

Janneke, jij houdt het dus lekker spannend. Het is voor een test wel lastig om 3 dagen voor je NOD al hcg in je urine te meten, dat is dan nog maar zo weinig! helaas moet je dus geduld blijven houden, maar dat is wel heel moeilijk inderdaad!! Succes ermee.

Ik heb nu behoorlijk wat roostervrij gehad en ga morgen weer lekker werken. Waarschijnlijk zal ik pas donderdag na de echo weer wat laten horen, of zelfs vrijdag.   Tenzij er schokking nieuws is.... maar dan is het waarschijnlijk niet positief!!
En wie weet, schrijf ik vanmiddag nog wat,

liefs
Patricia mama van Bas*

Dus even een dipje Patricia. Helaas, maar het kon ook bijna niet uitblijven met jouw voorgeschiedenis. Gelukkig mag je donderdag al voor de echo. Hoe ver ben je dan? Zal er dan al een kloppend hartje te zien  zijn?
En de komende dagen werken is nu wel fijn, dan heb je wat afleiding.

Ik moet ook morgen weer aan het werk. Heb nog helemaal geen zin. Zo'n eerste dag is altijd een stapel post doorwerken en mails....bleh!! En vroeg opstaan....6 uur gaat de wekker weer. Dat is lang geleden!!

Zo en nu is het genoeg!! En nu heb ik het over mijn gewicht en de vetrolletjes. Ik heb gister op de weegschaal gestaan en ik ben sinds ik zwanger was 5 kg aangekomen!! Dit omdat ik tijdens de zwangerschap en na de miskraam niet echt meer aan het sporten ben geweest. Af en toe wel wat, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Daarna de vakantie nog.... Dus nu is het genoeg met de overtollige kilo's! Het kon me een hele tijd weinig schelen, maar nu voel ik me er  niet meer goed bij. M'n kleren zitten strak en mijn conditie is ook niet je van het.
Ben gister weer naar de zwemtraining geweest en ga woensdag weer naar de hardlooptraining. Zometeen ga ik ook  even lopen om er wat in te komen. Dan moet het weer goed komen. Ik ben nl. niet echt een vreetzak hihi.

Groetjes Laura

Goedemiddag!

PS I love you gisteren gezien: superfilm! Boek was wel tikkie anders en mooier, maar heerlijk zitten genieten en af en toe flink gebruld. Ach hoort bij die film!
Vandaag dagje niks, tis koopzondag dus ga eventjes de stad in. Verder lekker niks, heerlijk. Vannacht weer bijna 10uur geslapen dus voel me goed.

Morgen 12 weken zwanger en donderdag aanstaande de echo; spannend! Kan bijna niet mis zijn voor mn gevoel dus ik heb er zin in.

JannekeChris: spannend meid! Wie weet is het bij jou ook raak, ik hoop het!
In ieder geval goed uitgekiend die woensdag testen!

Marijke: goede beslissing om bij 7 weken + 1 een echo te laten maken. Tuurlijk vond ik de echo van 5 weken en 3 dagen leuk, maar de gynaecoloog was best wel sceptisch dus was best teleurgesteld daarna. Fijn als je zometeen naar een echo toe kan leven!

Laura: ik wilde Shabbies, die van Fred de la Bretoniere. Helaas waren deze te smal voor mij (ik heb dus Hollandse hockeykuitjes...) en een vriendin van me had precies hetzelfde probleem dus ze raadde me aan om eens bij Ab Donkers te kijken. Heb ze achter laten zetten en ze waren geweldig! Het zijn cognackleurige laarzen, ronde neus en geen hak, geen rits oid. In ieder geval een laars die je nu heel erg veel ziet, leuk onder jurkje/tuniekje/rokje, en das nu zon beetje waar ik continu in loop.
Errug blij mee! Hopelijk groeien mn kuitjes niet al te veel meer de komende maanden... ;-)
Fijn dat je een echo hebt, kan me voorstellen dat dat wel opheldering kan geven nu.

Jaja die Bridget! Ik heb het even gekeken op de pc, was wel grappig maar zo gaat dat volgens mij echt in A'dam zuid. Is ze nu aan t bevallen dan? Wist niet eens dat ze zwanger was tot een week geleden.

Patricia: Ja goed idee die buikfoto's! Wilde er laatst mee beginnen, is onze camera ineens kapot! Manlief gaat deze week nog een nieuwe halen want anders gaan we zonder op vakantie. Das niet zo best. Maar dan inderdaad foto's maken van mn buik. Lijkt me wel raar trouwens...
Ik herken je twijfel enorm goed, vooral in het begin! Ben ik wel echt zwanger? Moet ik me niet anders voelen? Maar tis echt de tijd die je doormoet vreselijk.... Gelukkig heb je donderdag een echo! Ik leef van echo naar echo, hopelijk is dat na donderdag voorbij maar bij jullie is het daarna wellicht nog een tijd spannend....
Meid: stap 1 is gezet: je bent zwanger! Maar de onzekerheid hoort erbij helaas.

Meiden, ik ga even wat verder neuzen en dan de stad in, het zonnetje schijnt en ik heb mn nieuwe boots aan! :-D

En... over een weekje lig ik in de zon/ schaduw. Ben een echte zon-aanbidster, moet ik dan echt continu in de schaduw of moet ik me gewoon goed insmeren? Hellup!

Groetjes Jannie

Groetjes Jannie

Hoi,

ik heb sinds gister ook weer het gevoel alweer ongi te gaan worden, maar dat zou betekenen dat ik na de curretage ineens ook een kortere cyclus heb, zit nu op dag 22...normaal was ie standaard 28 dagen...

Hoe ik ook mijn best doe, ik blijf wer rare dingen voelen in de week voor mijn ongi, gister ineens grotere tepel (vandaag weer normaal), wisselende buien, van overdreven vrolijk naar ineens chaggi, reuk en last van onderbuik, gisteravond ineens ijskoud en moe, moe moe (vanmorgen toen ik net uit bed kwam al...)...meiden ik weet het niet meer hoor...vorige keer gewoon ongi, dus hou dat deze maand ook maar weer aan...anders is het wel een enorme teleurstelling na al jullie + testen...

Gisteravond verjaardag gehad van mijn neef, allemaal babies!! pppfff, das lastig hoor, vriend van ons wordt ook vader....

We kunnen het allemaal redelijk handelen, behalve die 1,5 week voor NOD....oh ja, heb allemaal vlekjes in mijn gezicht, ja zegt mijn man, die had je vorige keer ook al in het begin..(daar weet ik dus niets meer van..).....dus ook hij zoekt naar symptomen...wel lief, maar ik denk zoooo dom van ons (jezelf gek maken).
We wachten maar netjes af tot zaterdag, maar mijn gevoel zegt dat mijn ongi eraan komt....(heb dat vannacht zelfs gedroomd..)

Zo dat is er weer uit!

Heb de echo van Linda gezien en wij hebben er samen naar gekeken, en zijn er nu van overtuigd dat het bij mij de vorige keer al vroeg is misgegaan, heb echo gehad met 6w2d, met hartje, maar dat was alleen een knopje wat je zag meer niet, volgens ons (met al jullie echo's) had het toen al groter moeten zijn...

Jannie heerlijk he shoppen! Heb ik gister ook gedaan en ineens wild eik van blond naar donker....tis nu alleen nog een beetje erg donker, maar ja, flink wassen dan licht mijn haar wel weer op!! Dus manlief heeft ineens een hele andere vrouw!! haha
(ik wissel regelematig van haarkleur)

Nou meiden, helaas moet ik vandaag thuis nog even afmaken wat me vrijdag op kantoor niet is gelukt, dus ik ga werken nu..bleeeegghhhh

Tot gauw,

liefs Yosha

Hoi Yosha! Ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb sinds vrijdag ook last van rode vlekken in mijn gezicht, dat heb ik normaal echt nooit! Dat begon dus 12 dagen na mijn ei. Met de sensitest cassette-test had ik 11 dagen na mijn ei al twee streepjes. Gister, 13 dagen na mijn ei waren het twee echt hele dikke strepen. Deze tests zijn dus erg gevoelig en niet duur als je toch al van plan was te bestellen moet je deze nemen! Of heb je nog een voorraadje tests? Ik vind die tijd na het ei ook zo moeilijk, je kan alleen maar wachten en de dagen gaan zo langzaam voorbij. Vandaar dat ik het niet kon laten om vroeg te testen!
Success met het wachten en vergeet niet dat er geen reden is waarom het deze maand niet zou lukken, toch? Ik duim voor je!
Marijke

Hoi allemaal !

Ik ben niet veel meer hier, sorry !
Heb het druk en wanneer ik kijk, kijk ik vaak snel even op t andere forum (waar ik al vanaf t begin bij ben)
Lees wel altijd met jullie mee..

Yosha : Die vlekjes herken ik als geen ander ! Ik heb altijd al eczeem gehad en het laatste half jaar had ik dit heel goed onder controle door behandelingen bij een chinees gezondheidscentrum.   Net voor ik zwanger werd, kreeg ik weer eczeem in mijn gezicht.. Ze zeiden daar dat het door de hormonen kwam.. Na mn mk ging het eczeem weer helemaal weg en nu de dag na mn ei (donderdag) is mn eczeem er weer gigantisch !
Hele hoofd is weer rood, gloeid, brand en is giga droog !
Net als de vorige keer !   Manlief zei ook al dat ik dit de vorige x ook had, dus die zegt 99% zeker te weten dat het nu raak is.. Innesteling zou nu plaats hebben gevonden..
Zelf hoop ik het natuurlijk ook, maar vind het toch wel eng..
Meis. ik hoop dat jouw vlekjes ook betekenen dat je zwanger bent !!!

Voor de andere dames :
Spannend al die komende echo's !!   Begrijp dat jullie telkens (onbewust) kijken of er geen bloedverlies is.. Logisch !
Hoop dat alles goed blijft gaan en de echo's super zijn !!!

Ik verander me ff in het lijstje want mn ei was later...k kom weer precies op 45 dagen.. net als mn 2e cylus..

Terug
Bovenaan