We gaan ervoor!! - Part I

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
10/9
24/9
1e
1
-

24
Frl

al gehad

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
16/9
11.40
33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
?

1e
1

19/9 (?)
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
?

1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?

2e
2
18/9 15u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

32

N-Br

al gehad

Marijke
17/6
24/5/09
?

3e
3

33
Utrecht
---

Goedemorgen dames!

Vandaag 12 WEKEN!!!! Jippie!!!!! Weer n mijlpaal! Ik heb meestal een broertje dood aan de maandag maar dit maakt de maandag toch weer leuker: weer een week erbij en vanaf nu zit ik in de 13e week. Fijn fijn! Nog maar 3 nachtjes slapen / over 72 uur zijn we onderweg naar het ziekenhuis. Spannend! Hoop dat de stress niet al teveel toeslaat. Gelukkig heb ik n heerlijk ontspannen en gezellig weekend gehad en ga ik woensdagavond nog naar voetreflexmassage; heerlijk! Daar kom ik enorm van bij en tis zooo'n lief mens!

MaikeSanne en Yosha: spannend die vlekken! Ik heb al sinds mijn 4e eczeem en ik heb er nu ook vrij veel last van al kan ik helaas niet zonder mijn hormoonzalf. Maar ik denk ook dat het door de stress komt in mij, dat ik extra last heb. Over 5 dagen gaan we naar de zon, zal wel enorm helpen.

Vanmiddag training, geen zin in. Is op zich leuk maar tis  t laatste deel van een serie en deze was eigenlijk half juni gepland maar de cursusleidster was ziek. En tja ik had natuurlijk mn miskraam toen. T gaat om persoonlijk management dus hoop stiekem dat ze niet al te diep op eea ingaan want wil niet verklappen dat ik zwanger ben. Dat komt donderdag pas!

Zie dat er weer wat NOD's aankomen, spannend!

Fijne dag ladies!

Groetjes Jannie

@ Jannie: Gefeliciteerd, weer een mijlpaal behaald. 12 weken. Wat een opluchting, he?
Ik zou willen dat ik zover was. Ik slinger het hele weekend op en neer. Blij, bang, moedeloos, blij. Wat een gedoe.
Heb zojuist een afspraak gemaakt. De assistente was heel lief. Vroeg of ik het nu extra spannend vond en wilde een afspraak maken voor met 8 weken. Da's heel fijn, maar 8 weken na 1ste dag laatste menstruatie is bij mij pas 6 weken zwanger. Da's te vroeg. Ik moest dus nog enorm mijn best doen om de afspraak LATER te zetten dan wat ze voorstelde. Hihi.
Het is nu maandag 29 september geworden, om 12.00 uur. Nog 2 weekjes!
Is op zich natuurlijk heel snel, maar het voelt zooooooo lang.
Nu ben ik ook nog verkouden aan het worden. Ik voel me zo beroerd. Mijn hoofd zit dicht en alles doet pijn. Ik vraag me af of het geen kwaad kan voor mijn beeb. Als het niet beter wordt, ga ik denk ik eerder naar huis. Lekker mijn bedje in.
Lijkt me toch wel heel fijn. Ik heb het namelijk erg koud.
Nou, aan de slag maar weer.

Naam
MK/
Cur
Ei
NOD                
Poging
Kind
nr

contr
Leeftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
2/9
17/9
4e
2
-
29
Ensch
?

Janneke
7/7
3/9
17/9
2e
2
-
28
Gld
al gehad

Yosha

28/7

6/9

20/9

2e

1

-

32

H'sum

al gehad

Maike
10/8
10/9
24/9
1e
1
-

24
Frl

al gehad

Roos

1/8

10/9

24/9

2e

2

19/9

33

Gld

al gehad

Yf
23/7
10/9
24/9
1e
1
-

31
Z-H
27/11-15/12

Laura
10/6
14/9
28/9
4e
1
16/9
11.40
33
Gron
al gehad

Loreane
9/7
11/9
28/9
2e
2

-

26

Stellen
dam

Kim
6/8
23/9
7/10
2e
2
-
30
N-Br
29/9-6/10

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....

Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Leeftijd
Komt
uit
Vakantie

Marieke
12/6
2/4/09
?

1e
1

19/9 (?)
31
Om-
men
1-15/9

Jannie
18/6
30/3/09
?

1e
1

18/9
9.00u
29
N-Br
20-27/9

Linda
23/3

23/4/09
?

5e
2
30/9 11u
30
Frl
al gehad

Patricia
10/7
18/5-09

?

2e
2
18/9 15u

30
Z-H
1/11-8/11

Miep

19/6

19/5/09

?

2e

1

29/9 12u

32

N-Br

al gehad

Marijke
17/6
24/5/09
?

3e
3

33
Utrecht
---

Hoi Jannie,
Ik zit ook met een hormoonzalf-dilemma: wel gebruiken of niet? Ik heb vaak last van aften in mijn mond en daarvoor heeft de dermatoloog me triamcinol voorgeschreven. Hij beweert dat het veilig is tijdens zwangerschap, maar heb wel weer gelezen dat je hormoonzalf beter niet kan gebuiken tijdens zwangerschap. Moeilijk hoor, ik voel me zo schuldig als ik het gebruik. Ik heb er al weer 2 weken last van (interessante timing wel, dus sinds mijn eisprong!) en kan eigenlijk alleen maar vloeibare dingen eten, zo erg is het.

Voor alle zwangeren onder ons: ik heb gister even gespiekt op het april-forum: heftig hoor al die miskraam verhalen. Ik denk dat ik ga wachten tot ik 14 weken ben (als ik dat al haal, zo onzeker ben ik!) en me dan pas aanmeld bij het mei-forum. Het mei-forum is toch nog niet aangemaakt en hopelijk duurt dat nog even, dan kom ik ook niet in de verleiding. Aan de ene kant is het leuk om ervaringen te delen maar aan de andere kant maken die miskraam verhalen me zo bang. Hoe denken jullie hierover?

@ Marijke: Ik zie het mei-forum ook nog helemaal niet zitten. Ik heb ook geen zin om te lezen over al die prille miskramen. Bovendien vind ik het ook heel moeilijk te geloven dat het ooit zover zal komen (dat ik in mei beval). Ik vind het moeilijk om zover vooruit te kijken. Voorlopig dus nog maar niet op het mei forum. Misschien verandert dat als we een kloppend hartje hebben gezien / gehoord.
Heb jij nu al een afsprak gemaakt voor een echo?
Ik zou in jouw geval ook voor 7+1 weken zijn gegaan. Dan moet je al een hartje kunnen horen. Een week eerder waarschijnlijk nog niet. En een week later is zooooo lang wachten, he?

Net nog even terug gebeld naar de verloskundige. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik op 29 september (de dag van de echo) pas 6+6 weken. Ben zo bang dat er dan nog niets is te zien en ik wilde eigenlijk de afspraak verzetten naar later die week.  "Nee hoor" zei ze "we laten de afspraak gewoon staan. Als er nog niets te zien is, maken we gewoon een nieuwe afspraak. We laten je niet zo lang in spanning zitten".
Lief, he? Ik vind dat ik het echt getroffen heb met mijn vk-praktijk. Ook bij de mk waren ze echt superlief en begripvol. Mijn zus heeft indertijd bij dezelfde vk-praktijk gezeten en zij was daar toen ook erg over te spreken.

Hi,

Miep: Fijn van je vk-praktijk! Maken ze er ook inwendige echo's? Dan is het zicht nl nog beter. En met 6 w en 6 d moet er idd al een hartje te zien zijn en anders idd een weekje later. Geloof me: 2 weken duren nu errug lang....
Ik heb 4 weken geleden een echo gehad: lijkt wel 4 maanden geleden...

Marieke: welkom terug van vakantie! Je zult wel lekker uitgerust zijn en een klein buikje hebgben net als ik. ;-)

Marijke: ja die hormoonzalf. Ik lees verschillende verhalen maar als ndeze van de 1e of de 2e categorie is mag je m wel gebruiken. Kiujk anders even op

www.vmce.nl

Bij mij is het denk ik ook stress en lees ook vaak dat een beetje gebruiken soms beter is dan enorm veel jeuk hebben, dus ja...

Tja en het forum... Ik heb me uiteindelijk toch vrij snel aangemeld, na het kloppend hartje volgens mij. Nu lees ik idd veel miskramen, het was te verwachten helaas. Ik vind het wel eng maar de meesten voelen het toch wel aankomen, hoe gek dat ook klinkt. En ik zie het zo: ik kan hen weer advies geven omdat ik het zelf net heb meegemaakt. Vond ik destijds ook fijn, dat weet ik nog wel.
Ik blijf dus vertrouwen op mn intuitie. Als deze me nu in de steek laat, heb ik n groot probleem! Maar nogmaals; ik heb vertrouwen in deze zwangerschap! Maar tis wat ieder zelf wil, maar ik had dusd wel behoefte aan het kletsenh met meiden die even ver waren.

groetjes Jannie

@Miep: ik durf zelf ook niet zo ver vooruit te denken. Vorige keer bij de gyn. zei ze tegen me: en tot 20 weken blijf je gewoon bij mij en daarna mag je naar de VK overstappen. Ik dacht echt bij mezelf 'als ik die 20 weken grens haal tenminste!'. Ik ben al 2 keer teleurgesteld dus durf echt niet teveel te verwachten, uit zelfbescherming denk ik. Het vertrouwen zal wel groeien denk ik. Als ik de 14 weken heb gehaald zal het wel beter gaan, dus de komende 10 weken worden nog afzien (als ik die al haal dus.. )

@Jannie: bedankt voor die link! Het is dus categorie 2, dan kan ik het dus gewoon gebruiken? Tijdens de zwangerschappen van mijn dochters heb ik ook vaak betamethason (mondspoeling) gebruikt en dat was dus categorie 3 en 4 lees ik net. Dat mocht destijds ook van de arts. . De aandoening verdwijnt bij mij altijd wel naarmate de zwangerschap vordert, dat komt volgens de arts door de toenemende bloedtoevoer, dat is goed voor je huid. Hopelijk is dat bij jou ook het geval en ben je dan een paar maanden eczeem vrij!

Ik ga naar mijn dochter toe, ze wil buiten spelen, het zonnetje schijnt!

Terug
Bovenaan