We gaan ervoor, part IV

Zo ben ik weer....

Roos las dat je moest stoppen met werken, kan me voorstellen dat het moeilijk is met een baan voor de klas.... mn moeder staat ook voor de klas, dus tis herkenbaar!!
Maar tis wel beter voor jou en je beeb. Fijn dat daar alles goed mee gaat!!
Hoop dat jij en je man ook uit jullie strijdpuntjes kunnen komen, lijkt me ook fijner, vooral nu in je zwangerschap....Leuke avond gehad samen???

Marijke meis vervelend je dip, je voelt je weer iets beter las ik...Tis ook niet niets en jullie hebben ook pas het kindje verloren met een week of twaalF toch?? Gewoon doen waarbij je je goed voelt.   Ik heb ook niets zoveel last er meer van... bij ons waarschijnlijk al heel vroeg mis gegaan, en op de echo was ook niets te zien... misschien dat dat het verschil ook wel is.... En we hadden daarna ook andere zorgen aan ons hoofd... speelt ook mee denk ik.... en was snel weer zwnager, de zwangerschap daar door vooral tot ded 20 weken echo wel minder ontspannen beleeft, dat wel, maar nu ik t elke dag voel is dat weg, als is het net zoals linda zegt je beleeft het wel heel anders!!
Tis en blijft heel bijzonder!!

Janneke, heerlijk meis verlof!! En ook lekker verwend!!! En nu genieten en je wintersport voor de deur!!!
Lekker!!!!!
t gaat nu wel hard vind je niet???
Alles beetje klaar???
Je had al wat mobieltips, bij prenatekl hebben ze ook leuke witte met schaapjes, staat ook op hun site...
En al plannen voor deze week!!!!!

Kim gefeliciteerd meid!!!!! Helemaal blij voor je!!!

Patricia met jou gaat het ook goed lees ik, Fijn!!!

Laura hoest nu met jullie huis en de buren?? Al wat meer duidelijkheid??
Voel je je alweer wat fitter!!

Volgens mij heerst er griep!! Bah!!
Hoop dat jullie allemaal gauw beter zijn!!!

En jij Linda, ook al wat beter??
En niek?? Fijn dat ie paar keer naar je ouders kon!!!!
Hoe lang moet jij nu nog werken??

Yosha jij bent lekker op wintersport!!! Heerlijk!! Geniet ervan meis jullie hebben t verdiend!!!

Yvonne leuk he voor t kamertje shoppen!!! Veel plezier ermee!!!

Els he meis balen weer ongi!! Denk aan je!!

Hiltje leuk hoor nieuwe opleiding!! Weer hele uitdaging!!!

Miep hoe was je gym??
Ook al met kamertje bezig???

San met jou ook alles goed??

Nou hoop dat ik weer bij ben en niemand ben vergeten!!!!

Vanmiddag was mn vriendin hier die moet nog 3 weekjes.... was minder dik als ik, gek hoor.....maar lekker even over zwanger zijn gekletst!!
En wat een vies weer!!! Had wel even naar buiten gewild, dat was zo fijn op vlieland elke dag naar buiten, de rolstoel kwam goed van pas, zelf lopen is er niet meer bij in en om huis wil dat nog wel maar verder niet. Dus passief lopen maar wel heerlijk die frisse lucht, zie ik ook n iet meer zo wit ook fijn!!
Gister fotoreportage gehad was leuk, had ik mooi gezond buitenluchtkleurtje! Ben heel benieuwd naar het resultaat!!
Nu zuurkool aan t koken jummie zin in... en morgne weer t gewone leven, manlief weer aan t werk, mn moeder heeft schoolvakantie dus die komt twee dagen, wel fijn en heel gezellig!!
Morgenmiddag collega op visite dus zo gaat de week weer snel!!

Nou volgens mij weer heel verhaal!!
Groetjes!!
Marieke
33,5 week.

Hey meiden!

Marieke wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad!!!! Heerlijk zeg. Ik zit nog steeds in de lappenmand.........brrrrrrr. Dus heb nu ziekte verlof. Ik moet nog 3 weken en 1 dag werken. Morgen blijf ik nog thuis om uit te zieken.
Jij komt al jaren op vlieland toch??
Ik ben er nog nooit geweest.

Janneke: lekker relaxen lees ik. En morgen je echte eerste verlofdag!!! Heerlijk zeg. Is het al gelukt met je mobiel/?

Yvonne: begrijpelijk hoor die emoties. Ik heb er tijdens het vrijen na de de mk niet echt last van gehad, maar moet heel eerlijk bekennen dat vrijen sinds het begin van deze zwangerschap op een laag pitje staat. Ik weet niet hoe het bij de andere dames is, maar de eerste 14 weken waren spannend, vermoeiend en zwaar en daarna wordt je steeds dikker. Ik behoor in elk geval niet tot de categorie ladies waarvan het libido enorm stijgt gedurende de zwangerschap. Mijn lijf en hormonen zijn heel druk met andere zaken bezig denk ik. manlief heeft daar gelukkig begrip voor.
Hoe is dat met de andere ladies ?? Ik realiseer dat het wel heel intiem is maar we hebben het al zo vaak over klussen etc. gehad dus.........

Ik voel me al wel beter dan de afgelopen dagen en ben de hele dag al op en beneden. Ik heb wel een slaapzak op de bank. Mijn voorhoofd doet nog zeer, ook bij aanraking dus nog rustig aan. Ook hoest ik nog regelmatig (uit mijn tenen) en dat levert wer pijn in mijn hoofd op. Ik ga morgen nog niet aan het werk. manlief is maandags thuis dus kan ik het nog lekker rustig aan doen.
Ik kreeg gisteren een lekker geurtje van hem.......zooooo lief!!

Fijne avond ladies.
Grtz linda

Goeienavond meiden,

Oh bah bah! Het weekend zit er bijna op en ik ben nog steeds niet fit. M'n stem wel weer zo goed als terug, maar het hoesten is nog niet over. Het moet van ver komen (ja idd Linda, ook uit mijn tenen....) Het lijkt er wel op dat wij last hebben van dezelfde kwaal....
Ja hoor, morgen 'gewoon' weer aan het werk, want ik lig niet in mijn bed dus moet werken ook kunnen (ben er ook zo iemand die altijd maar door gaat).
Nou ja, we zien wel, zometeen maar weer op tijd naar bed!
Van manlief moet ik eigenlijk naar de huisarts, want volgens hem is het bronchitis omdat het hoesten van zo ver moet komen. Ik denk gewoon: ach ff uitzieken, gaat wel weer over.... Maar misschien moet ik maar naar hem luisteren, we gaan per slot van rekening wel bijna met vakantie en dan moet het wel over zijn!

Gister goed gesprek gehad met 'nieuwe' buren. Onze twijfels uitgelegd en uiteindelijk was het niet zo'n probleem: ze willen wel een meter smaller! Dus we gaan ervoor!!
Op zich willen we ook wel naar de andere kavel met onze favoriete buren, maar die kavel is wel 18000 euro duurder omdat ie iets groter is. En ik zei al tegen manlief: dat geld stop ik liever in het huis dan in de grond! Dus we blijven toch maar bij deze kavel.
Gister ook even bij keukenwinkels gekeken, oh zooo leuk, ik zag alweer zulke mooie!!
De verpeste muur zijn we aan het schuren geweest en de vlekken zijn wel weg. Maar de muur is wel verpest, er zitten nu putjes op. Van een afstand zie je het niet, wel als je er vlakbij staat. Omdat het vrij onderaan de muur zit en het juist op het smalle doorloopstuk van kamer naar keuken zit, laten we het maar zo. Mooi is anders, maar als je het niet weet, hoeft het niet eens op te vallen.

We zijn vanmiddag aan het opruimen geweest, de makelaar is afgelopen week geweest en gaat waarschijnlijk deze week foto's maken. Over 2 weken, net voor onze vakantie, is het dan de bedoeling dat ons huis in de verkoop komt. Als ie op Funda staat stuur ik de link wel even via de mail hoor dames, kunnen jullie allemaal een kijkje in ons huis nemen ;-)))
Ik had weer wat op Marktplaats gezet, gratis af te halen. Binnen 5 minuten een reactie. Dit had ik al eens eerder op Mp gehad voor 10 euro, toen geen enkele reactie. Nu ben ik het wel kwijt en het scheelt een rit naar de kringloopwinkel, zonde om weg te gooien.

Oh ja, weet iemand hoe het zit met stoelmassage en zwanger worden/zijn?? We hebben een stoelmasseur op het werk en ik mag nu iedere 2 weken er naar toe. Ze waarschuwt in haar info dat het niet geschikt is als je zwanger bent of wilt worden. En ik heb haar gevraagd, maar ze weet het antwoord niet echt. Het is dus op eigen risico. Kijk zodra ik zwanger ben, dan stop ik acuut, wil het risico niet lopen. Maar het gaat me vooral om die wachtweken, zou het dan kwaad kunnen???

@Kim: meid wat ontzettend fijn dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!! Bij jou heeft het ook een tijd geduurd en dat is niet leuk, weet er alles van! Er komt nu een onzekere tijd, helaas moet je daar doorheen. Succes!!

Marieke: welkom terug meid! Mooi gehad dus op Vlieland. En lekker rustig daar zeker??
Jij vorige week weg, Yosha deze week, Janneke volgende week en ik de week erna. We volgen elkaar wel op zo hihi!!

Dames ik heb de Oreo koekjes nog niet gekocht, maar als ik het zo lees moet ik er ook maar snel aan geloven. Ze klinken echt jummie!!

@Roos: doen, een werkster!! Wij hebben er ook 1, komt ook 1x per 2 weken en het is echt een heerlijke luxe die we ons kunnen permitteren. Ze neemt ons zoveel werk uit handen! Hoe was je avondje uit met je man? Hebben jullie de lucht geklaard?

@Yvonne: ach meid wat geeft het dat je emo bent, het hoort er allemaal bij hoor. Geef de hormonen maar gewoon de schuld haha! Leuk bezig met het kamertje dus!
Oh daar zou ik ook enorm zin in hebben!!

Patricia, met jou alles goed zo te horen! Heb je al meer vertrouwen in een goede afloop nu je al bijna 27 weken bent?

Marijke, ook ik denk nog wel aan de miskraam hoor. Af en toe heb ik weer een ongelofelijke dip en kan ik wel janken. Waarschijnlijk heeft het er bij mij ook mee te maken dat ik nog niet weer zwanger ben. Want bij de echo van 9 weken was er alleen maar een leeg vruchtzakje te zien, geen vruchtje. Dus in die zin heb ik geen levend beebje gezien op de echo.
Bij jou was het al een stuk echter, je weet dat het een jongetje was en door die stomme voedselvergiftiging kan ik me ook voorstellen dat je je misschien wat schuldig voelt. Al is dat nergens voor nodig, wel begrijpelijk.
Sterkte meid!

Nou tot zover eerst maar weer, ik ga lekker naar mijn bedje!!

Liefs Laura

Hee meiden,

Yvonne, je bent dus al verder dan 12 weken.... Heerlijk gevoel hè. Ik heb ook erg veel hoofdpijn gehad, niks hielp. Het hoort erbij, gaat ook weer over, heb je nu niks aan, maar het is écht zo.....

Marieke, fijn dat je het goed hebt gehad deze week, heb regelmatig aan je gedacht, had wel met je willen ruilen..... Nu weer bankzitten???
Onze avond uit was wel leuk, maar kon zo weinig op, wel gezellig en weer wat meer tot elkaar gekomen, was hard nodig...
Die witte oreo vind ik 't lekkerst, maar ik zou ze allebei proeven....

Janneke, Indalen kan echt een naar gevoel geven, ik kan me de nare steken van onderen nog goed voor de geest halen.... Alsof er een mes ingaat.... Brrrr... Maar ja, hoort er dus ook gewoon bij... Je bent echt aan de laatste loodjes begonnen, spannend... Net weer twee koekjes op, machtig....

Linda, ik bedacht me laatst, hebben jullie dus een nieuwe set van Stokke gekocht? Omdat Niek nog in het ledikant ligt, past dat nog?
Vervelend dat je nóg ziek bent... Niek weer helemaal beter?
Ja sex, ik moet er nu niet aan denken eerlijk gezegd, vinden we beiden niet zo erg....

Ik word gek van de harde buiken, ik kan nog niet opstaan of ik voel de spanning er al weer op staan, ik word er wel wat angstig van. Ik kan dus feitelijk niks.... Handig met een kleintje om me heen, weet niet goed hoe ik de dagen door moet komen.... Maandag en dinsdagavond heb ik nog rapportgesprekken, en nu?? Geen idee, ik ga morgen maar even naar de vk bellen... Ik wil graag weten of ik dan maar alleen op de bank moet gaan zitten en verder niks of dat ik wel wát kan/mag doen ondanks die harde buiken.. Het is erger dan de vorige zwangerschap. Was het kindje maar vast levensvatbaar....

gr Roos

Roos: we hebben idd 2 bedjes. Allebei op MP gekocht. Nieuw vonden we ze veel te prijzig. Niek heeft een naturel stokke sleepi + junior uitbreidingsset. De beeb heeft een white wash stokke sleepi  met uitbreidingsset naar een wieg.
Niek ligt nu nog in het gewone bedje omdat we het nog niet zien zitten het bed mbv de uitbreidingsset groter te maken.
Hij kan er dan nl zelf in- en uitkomen.
Omdat de set van de baby nu omgebouwd is tot wieg kunnen we daar delen van gebruiken en het bedje van niek groter maken en er van het white wash setje stukken tussen te plaatsen zodat het bedje rondom dicht is.
Snap je het nog.......hahahaha. Als het gelukt is stuur ik je een foto.

Fijn dat je een leuk uitje met je man hebt gehad!!!!! Is de opvangdag nog ter sprake gekomen???
Balen zeg dat je nog steeds vaak harde buiken hebt. Morgen naar je VK toch??

Laura: ik heb 3 dagen echt op bed gelegen. Voelde me vreselijk. Vandaag voor het eerst de hele dag op. Pas je goed op jezelf??
Stoelmassage: als fysiotherapuet kan ik me niet voorstellen dat je nek-schouders en rug niet gemasseerd mogen worden ter ontspanning in een stoel. Manipuleren is wat anders maar deze persoon is masseur.
Laat ze in elk geval niet aan je bekken of lende wervels rommelen, maar dat verwacht ik niet dat ze dat zal doen. Massage is geen contra-indicatie bij een zwangerschap of zwanger willen worden.
Wij zien ook zwangere vrouwen in de praktijk met klachten aan rug/nek of bekken. Ik zou me lekker laten verwennen als ik jou was!

We gaan naar bed, nog even Jambers kijken.

Doei! Grtz linda

Goede morgen dames,

Ik kom er in het weekend maar zelden aan toe om op het forum te kijken. Wat moet je dan veel bijlezen op maandag! Ben vergeten om aantekeningen te maken, dus ben alweer een hoop vergeten. Dan maar een paar dingetjes uit mijn hoofd.

Allereerst natuurlijk de oreo-koekjes. Die met de bruine chocola heb ik nog nooit gehad, maar wit wel. Als ik ze zie liggen, moet ik altijd errug veel moeite doen om er voorbij te lopen. Echt crimineel lekker.
Maar ik ben inmiddels al bijna 15 kilo aangekomen. Geen oreo's voor mij dus. Zucht....

En sex tijdens de zwangerschap. De eerste 14 weken of zo zag ik het ook niet zitten. Veel te gespannen en bezorgd. Daarna ging het een tijdje goed, maar nu ook niet meer. De zin is er wel, maar bij een orgasme wordt mijn buik echt helemaal gespannen en trekt mijn baarmoeder samen in een harde bal. Niet fijn dus. Bij die gedachte alleen al vergaat mijn zin compleet.

Hey Kim, supergefeliciteerd! Hopelijk is dit een voorbode voor meer zwangerschappen die nu al een tijdje op zich laten wachten.
Geniet er maar van, meis.

Iemand vroeg of we al met het kamertje bezig zijn. Het kamertje zelf is klaar. Manlief  is nu met de meubeltjes bezig. Het bedje en de commode hebben we gekregen. De kast moeten we nog bij Ikea halen. We willen alles wit met twee andere kleuren (soort okergeel en terra cotta-achtig oranje / bruin) schilderen. De commode is af. Heel leuk geworden, vind ik. Hij is nu met het bedje bezig. Veruit het meeste werk zit in het afschuren van de laklaag die op de meubeltjes zit. Zeker bij het bedje met al die spijltjes is dat veel werk. Maar het komt goed.

Verder weet ik het even niet meer.
Behalve dan dat ik 's nachts steeds slechter slaap door pijn in mijn rug. Niet eens in mijn bekken of zo, maar meer op de hoogte van mijn longen. Ik denk zelf dat het komt doordat ik niet meer zo kan liggen zoals ik normaal lig. Weet het ook niet. Ik heb allerlei posities met een voedingskussen geprobeerd en vannacht ook nog met allerlei andere kussens liggen stoeien. Vooralsnog helpt niets. Als iemand tips heeft......

Miep
26w5d

Terug
Bovenaan