We gaan ervoor, part IV

Goedemorgen ladies,

Nou gek hoor, zit in mn badjas achter de pc. Manlief is net naar zijn werk (is 2 dagen weg...:-() en ik heb niet zoveel te doen, want... heb verlof! Nu besef ik het me natuurlijk pas, weekenden zijn toch anders. Heb lekker een pot "geboortethee" gezet, lekker. Vriendin kwam zaterdag een "verloftasje" brengen met allemaal lekkere dingen; thee, chocolade, rozenblaadjes voor in bad, tijdschrift en die thee. Mmmmm!

Ga vanmorgen rustig aan doen, lekker in bad, beginnen in "veilig bevallen" zodat ik vanmiddag even de stad in kan. Ga wel met de auto maar  de meters lopen kosten me wel energie. Daarna weer mn bedje in.  Mn ouders komen vanavond quiche eten (heeft manlief gister al gemaakt, handiggg!) en daarna ga ik naar zwangerschapsyoga.

Heb nu echt enorm veel zin in de vakantie. Weer is nu best wel heftig, veel sneeuwbuien en gesloten pistes. Hopelijk heeft Yosha er niet veel last van! Maar het zonnetje schijnt volgende week te komen dus das mooi, kan ik af en toe met boek / laptop op terras. Laptop neem ik ook mee zodat ik lekker kan Internetten.

Heb gekeken voor de mobieltjes maar tis niet echt mijn smaak. Ik zoek een mobiel met de primaire kleuren en niet met beestjes en zachte kleurtjes, maar das nogal lastig! Ach we zien wel, maar Marijke bedankt voor de tips! Ik ben nogal kieskeurig, wil alles veel te strak. Zal straks wel anders worden hoor, maar goed we zien wel.

Marieke: ja het gaat heel hard, vandaag ben ik alweer 34 weken en jij ook bijna.
Alles is of staat klaar, zelfs de vluchtkoffer staat klaar! En die gaat sowieso mee op vakantie, voor t geval dat. Geeft me wel een goed gevoel. 11 maart is het volle maan en  ik geloof in niet zoveel dingen maar heb wel iets speciaals met volle maan.... Wie weet! Maar dan ben ik ruim 37 weken dus ik zou t prima vinden!
Zuurkool, jammie! En fijn dat je moeder 2 dagen komt!!

Linda: balen joh dat je nog steeds ziek bent. Maar ja, als je zwanger bent mag je bijna niks dus dan moet je ook echt uitzieken.... Gelukkig doe je dat ook!
Wat lief dat je een geurtje hebt gekregen!!!

Wat betreft ons sexleven: tja hier idem dito. In t begin was het te spannend bijna en was ik altijd moe, daarna had ik wel weer even energie voor 10 dus was het wel weer even heel fijn maar al snel werd mijn buik best enorm. Vanaf het moment dat manlief on kereltje voelt (sinds de 19e week ofzo) vindt hij het niet heel fijn meer om te vrijen. Is toch wat terughoudender. Ikzelf heb meer zin dan hij maar vind het ook wel best zo, intiem zijn we toch wel wat wij knuffelen altijd heel wat af. En dat is denk ik belangrijker of net zo belangrijk! Kortom heb er wel vrede mee al hoop ik dat er nog iets gebeurt op dat gebied voordat ons mannetje op de wereld is. Raar streven misschien maar zo voelt dat voor mij.

Laura: dus nog niet beter, maar ben  je wel aan het werk vandaag? Oppassen dame!
Vwb die stoelmassage: volgens mij heb je al vaker in dubio gezeten toch? Ik zou geen risico nemen, want het zijn wel echt drukpuntmassages en die kunnen een miskraam veroorzaken. Je geeft zelf al aan dat je twijfelt... De massages die ik geef in de salon zijn ontspanningsmassages, is toch wat anders dan de stoelmassages waar jij het over hebt. (zie nu dat Linda ander advies geeft: ik zou doen wat je zelf t beste lijkt, maar als je massage doet geef het dan iig aan)
Fijn van MP trouwens! On ze auto staat nu sinds 2 weken op MP en er komen wel wat biedingen op, ben benieuwd....
En ook lkker dat gesprek met de nieuwe buren goed is verlopen, scheelt hoop kopzorgen denk ik?

Yvonne: ik heb ook heel veel hoofdpijn gehad de eerste 4 maanden. Advies van de gyn was: 2 paracetamol(niet eentje) en als het kan even gaan liggen. Maar ja dat kan niet altijd. Schijnt ook weer een hormoonkwestie te zijn.

Roos: Lekker dat avondje uit leuk was met zn 2tjes! klinkt niet best meid die harde buiken, heeeeel vervelend! Doe t aub rustig aan.... Jaaa die koekjes zijn lekker he... Ik ga vanmiddag even de stad in bedenk ik me nu dus dan kan ik net zo goed even de america today inwippen voor witte.. Hahaha! :p

Els: wat zijn je nieuwe data?

Monique: wil je nog meekletsen?

O ja nog een tip voor de zwangeren: cd "Mother & baby" van Mozart. Is echt heeerlijk.... Ben normaal niet van de klassieke muziek maar luister er steeds meer naar en deze is speciaal voor als je zwanger bent of voor na de zwangerschap. Heeeel relaxed word ik ervan!

Fijne dag ladies!

Groetjes Janneke

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
24/1
15/2
9e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/2
26/2
8e
1
2-3 gyn
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
-

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
1-9/3

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

2/3 ass gyn
5/3 vk
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
16/2 contr
31
O.ijssel
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
24/2 ha controle
30
Frl
verlof start 12/3

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
19/2 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
23/2 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
30/1 12 wk echo
19/2 vk
28
N-Br
23-02 t/m 01-03
carnavals
vakantie

San

14/9

12/08/09

?

2e

1

23/2

33

N-Br

1e wk mrt

JannekeChris

7/7

31/08/09

?

6e

2

30 jan
intake VK

29

Gld

-

Monique

4/8

02/10/09

?

?

2

6 feb 1e echo

34

?

-

Kim
?
?
?
?
?
?
?
?
?

Hee meiden,

Miep, ik heb tijdens de vorige zwangerschap ook erg pijn boven in mijn rug gehad, op één plek, dat straalde uit naar de rst van mijn rug. Heb je dat? Ter hoogte van de bh-band zeg maar....Dat kwam dan opzetten halverwege de nacht, na beweging in de ochtend trok het weer weg...  Ik heb toen allerlei therapieën gehad, scans, men dacht aan de engste dingen brrrr..... Niks hielp me. Ik heb er nog twee jaar nadien last van gehad. Totdat ik weer zwanger werd, wég was de pijn. Toen ging ik naar de fysio/haptonoom ivm bekkenpijnen (afgelopen maand) en wat zei die man: Die rugpijn komt vanuit je bekken!!!!! Jeeminee, heb ik zoveel pijn gehad, therapieén waar ik gek van werd, hij kon het zoo verklaren. Ik geloof hem, want toen hij m'n bekken losmaakte zei hij dat ik vannacht wel pijn boven in mijn rug zou voelen en dat het de dag erna weer weg zou zijn. Klopte als een bus... Heb je hier iets aan?

Janneke, gek hè, thuis zitten terwijl de rest van de wereld naar zijn/haar werk is.... Maar zo te lezen heb je je planning al gemaakt voor vandaag, klinkt lekker relaxt!

Linda, ik snap je stokke-verhaal! Wij waren óók bang dat Julia steeds uit bed zou gaan, maar ze deed het niet. Wél toen we het tussenschot uit de stokke hadden gehaald, dat ging waardelos, maar toen ze in het peuterbed mocht, bleef ze liggen.... In ieder geval de eerste weken...Nu komt ze er wel eens uit, maar ik kan haar ook weer goed terugleggen. Ze heeft sinds een paar dagen ook een peuterkussen, vindt ze helemaal stoer en fijn! Wat worden ze snel groot hè.

Ik heb net de vk gesproken, degene waar ik het meeste vertrouwenin heb. Ze zei dat het vooral voor mij vervelend is, geen kwaad kan voor de baby, ik wek er geen bevalling mee op of zo. Dus, wél zo rustig mogeljk aan doen, geen karweitjes doen die niet meteen nodig zijn. Pffffff, gelukkig maar.....Ik zal er de hele zwangerschap last van houden... Is niet erg, als ik het kind maar niet schaad.
Dan ga ik nu tóch maar eens naar zolder, de vuile was sorteren, het is een enórme berg....

gr Roos

Goedemorgen allemaal!!

Alweer hoop geschreven.....

Janneke klinkt heerlijk je verlof zo beginnen lekker relaxed!!! Die cd klinkt ook goed, ga er eens even naar kijken!! en hoe is die thee?? Nooit van gehoord!!!
Lastig dus mobiel vinden... Ik was pas bij prenatal en ze hadden ook niet veel, vond het ook lastig leuk speeldoosje te vinden... Had er een van hema was leuk alleen met wijsje altijd is kortjakje ziek, dat vond ik nu wat minder!
O en je hebt internet op vakantie... kan je ons dus op de hoogte houden!!
lekker joh bijna op vakantie!!

Roos, fijn dat die harde buiken geen gevaar zijn voor je uk!! Altijd weer een opluchting nietwaar!!
Fijn dat je leuke avond met manlief hebt gehad en jullie weer wat dichter bij elkaar staan, wel zo fijn, zeker zolas je je nu voelt...

Laura, fijn goed gesprek met de buren, moet een opluchting zijn!! Wat een bedragen he!! Kan me vorstellen dat je die liever in het huis stopt!!
Lijkt me ook heerlijk keuken uitzoeken!!
En jouw vakantie komt ook al in zicht!!! Heerlijk!!!
En nog niet helemaal fit dus, hou te t beetje uit op je werk???

Yvonne vervelend die hoofdpijn, hoop dat je iest vind wat helpt!!

Miep klinkt leuk je kamertje!! Heerlijk he om daarmee bezig te zijn!! De kast nog halen dus, moet een beste kast zijn met al die kleertjes die je hebt gehad haha!!
Leuk!!
Vervelend slecht slapen!!! Ik heb geen tips voor je, misschien kan je eens een fysio vragen ofzo??

Wat sex betreft, Hier niet veel anders!!!
Ik ben ook niet iemand die er meer zin in krijgt!!! Kan wel uitkijken weer na de zwangerschap op die manier van elkaar te genieten, maar nu zie ik t niet zitten... Eerste drie maanden te spannend en ik was moe en misselijk dus als ik mn bed zag sliep ik, en dat was al vroeg in de avond.... Tussen in ook niet echt zin zeg maar.... en al snel die bekkenproblemen en dat gedoe met baarmoedermond, nou toen zag ik t ook niet zitten. Manlief voelde hetzelfde dus dat is fijn!! Dus we hebben er geen problemen mee en we kunnen nog zat intiem zijn, dus genieten nu op andere manier!!

Slecht geslapen vannacht, val altijd wel makkelijk in slaap, maar werd om 12 uur wakker had voor mn gevoel al hele nacht geslapen, maar daarna kjon ik niet meer slapen elk half uur wakker alleen maar dromen, en lag niet lekker dus elke keer draaien, maar ja op buik en rug slapen geen optie, en linkerzij gaat mn maag opspelen dus houd ik maar ff vol en dan alleen rechterzij, maar lig ik daar te lang, gaat bekken en heup zeueren, dus daar weer wakker van .. haha mooi cirkeltje...vanavond proberen met manlief ff naar buiten te gaan misschien helpt dat, op vlieland wel, moet maar weer terug!! haha...

Ga nu even rusten weer hoogste tijd en daarna verder met mn fotoboek van afgelopen week... vanmiddag komt collegatje op de thee en eind van de middag naar de vk... ben heel benieuwd hoe onze uk ligt... heb soms t gevoel dat ie nog alle kanten opdraait voel ik t aan alle kanten schoppen en draaien....

Fijne dag!!
tot laters!!
marieke

Hoi dames,

Wat is er in korte tijd veel geschreven zeg! Ik hoop dat ik het een beetje goed heb onthouden wat iedereen schreef.

Marieke, welkom terug, klinkt heerlijk die vakantie met je man, lekker met zijn tweetjes in de natuur. Vervelend dat je zo'n slapeloze nacht had! Dat heb ik soms en dan ga ik gewoon beneden TV kijken tot ik me slaperig voel want in bed draaien is dan zo frustrerend!

Linda, ben je nu aan de beterende hand? Die hoest klinkt wel vervelend, en Laura heeft het ook al. Bij mij heeft het ook weken geduurd voor de hoest weg was, bah.

Jannie, jij wordt verwend zeg! Die geboortethee is zeker met frambozenblad gemaakt? Die dronk ik in Engeland ook altijd vanaf week 32, dat zorgt ervoor dat je lekker sterke weeen krijg. Ik weet niet of het geholpen heeft maar de bevallingen gingen best wel snel, 8 uur en 4 uur. Dus ik ga het zeker weer drinken zodra het mag!

Laura, leuk zeg keukens kijken! Lijkt me heerlijk om helemaal zelf te beslissen hoe je huis eruit komt te zien. Fijn dat je overeenstemming kon bereiken met je toekomstige buren. Wanneer beginnen ze met de bouw?

Roos, fijn om te horen dat die harde buiken het kindje niet schaden en ook niet tot een vroeggeboorte leiden. Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt.

Miep: gaaf dat je al zo ver ben met het babykamertje! Ga je nog een fotootje plaatsen op Hyves? Of over de mail?

Ik heb net een buikfoto rondgestuurd over de mail, Hyves lukte niet want het uploaden duurde zo lang!

O ja, sex tijdens de zwangerschap. Bij ons ook de eerste 14 weken zelden omdat ik bang was voor een miskraam, en nu is mijn buik zo dik dat ik het niet meer fijn vind... Nou ja, het komt na de bevalling wel weer goed, nog maar een paar maanden!

Ik moet naar de meiden toe, het is herfstvakantie dus dat is best wel pittig met die twee donderstenen :)
Marijke
26w1d

http://www.korpos.nl/FAQmassage.html#zwangerschap

Ik ben  wat aan het googelen geweest over de stoelmassage en zwangerschap. Ik twijfel er over, en dat is sowieso geen goed uitgangspunt.
Maar het is dus een drukpuntmassage en het wordt afgeraden, juist bij een prille zwangerschap.
Dus ik heb nu voor mezelf besloten dat ik het alleen doe als ik zeker weet niet zwanger te zijn. Ik wil er echt geen risico mee lopen!!

Hey Laura,

Ik wil toch nog even reageren op die stoelmassage. Toen ik je een reactie gaf was het mij niet duidelijk dat het om een drukpuntmassage ging. Ontspannende spiermassages kan geen kwaad. Dat wilde ik je even zeggen.

Grtz Linda

Terug
Bovenaan