We gaan ervoor, part IV

ha meiden,

Even geleden dat ik hier was, ben dan ook niet helemaal bijgelezen...

Marieke heerlijk dat je vakantie break lekker was. Klinkt goed hoor. Nu kun je echt gaan aftellen.

Janneke lekker officieel relaxen nu. Kan mij heel goed voorstellen dat dat erg wennen is. Lijkt me echt we een hele periode. Ik kan me niet heugen dat ik langer dan 2 weken vrij EN thuis geweest ben.

Linda wat balen dat je waarschijnlijk niet op je broertje zijn feest kan zijn. Misschien kun je nog iets met een webcam regelen ofzo? Kun je er toch nog een beetje bij zijn. Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt! Ik hoor zoveel mensen die ziek zijn.
Collega van mij is al voor de derde week ziek!

Kim gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn voor jullie!

Laura, ben blij dat je er uit lijkt te komen met de buren. Op zich is het wel handig om ook een beetje te investeren in ruimte zeker met jullie toekomstwensen maarrrr goed is goed. En leuk he al dat shoppen voor jullie nieuwe huis al komt er ook wel heel veeeel bij kijken.

Roos, ben je helemaal "klaar" op school? Groot gelijk hoor die poets. Wij hebben 1 dame voor 1x per twee weken en is echt heerlijk. Die andere week jaag ik even vlot met de stofzuiger door het huis.

Yvonne, vervelend van je hoofdpijn. Heb je best vaak he.
Ik heb gelukkig niet meer last gekregen van mijn emoties maarja kan ook nog komen.

Met mij gaat het allemaal goed. Behalve dat ik 's avonds redelijk afgenokt ben heb ik weinig klachten. Soms wat oprispingen, soms wat misselijk. Maar het mag eignlijk geen naam hebben. Als het zo mag blijven, teken ik ervoor.
Aan de mk denk ik gelukkig steeds minder. Als er aan denk is het meer omdat ik dan bijvoorbeeld steken in mijn onderbuik heb. Dan denk ik gelijk zijn dit banden of is het iets anders. Maar bovenal probeer ik er veel vertrouwen in te houden dat het nu goed is en waarom zou het niet goed kunnen gaan.
Ik vind het erg leuk dat nu iedereen op de hoogte is en we worden schandalig verwend. Wel heel bijzonder.
Tot zover voor nu...heb nog recht op mijn toetje!
Fijne avond San
Ps eerste zwangerschaps spijkerbroek gekocht. hihi

Lieve meiden,

Dank jullie voor de lieve woorden en ondersteuning dat
doet me hier nog erg goed,
even een kort berichtje van mij
Inge logeren bij oma en opa is erg rustig in huis, nog geen
contact met zieken huis gehad, morgen niet vergeten maar
moet maand overslaan.
uitgangs echo is om te kijken of alles goed is binnen om
met de hormonen te mogen starten.

Linda: Inge heeft die ook gehad leuk dat je het plaatje kon kopieren
is helemaal geweldig voor ontwikkeling van je kleintje inge heeft
zich daar ook prima mee vermaakt vooral omdat er 2 speel kanten zijn.

groetjes els

ps sorry weinig te vertellen en loop beetje erg achter met het
huis houden.

Hee meiden,

Voor wat betreft de start van de bouw van onze woning: dat duurt nog wel een tijdje!
We zijn nu namelijk bezig om bij aannemers tekeningen te laten maken + offerte.
We hebben wat pech gehad met aannemers. Eentje hebben we gesprek gehad, zou tekening maken en offerte. Dat is nu 4 weken geleden en niks meer van gehoord (zei dat het max 2 weken zou duren). We hebben er nu al een slecht gevoel bij dat ze afspraken niet nakomen, dus laat maar, gaan we zelf niet meer achteraan.
Verder bij aannemer Groothuis in Harbrinkhoek geweest. Maar die hebben standaardwoningen waar ze weinig aan kunnen veranderen. Kan wel, maar kost in verhouding teveel geld. En de gemeente stelt nogal eisen, waardoor er teveel veranderd moet worden aan de standaardwoning. Dus die aannemer valt ook af.
Bij nog een aannemer geweest en die heeft uiteindelijk afgebeld, omdat hij het teveel risico vond om een offerte uit te brengen (pardon??!!). Nou ja, laat dan ook maar!
Van eentje hebben we nu wel een offerte, maar die zal nog wat aangepast moeten worden (hoe meer je praat met aannemers en anderen, hoe meer ideeën je opdoet hoe je het wil hebben).
En eentje is in de maak. Dus het gaat allemaal niet zo snel. We willen in ieder geval een aantal offertes laten maken, om  te kunnen vergelijken.

Als we dan eenmaal zover zijn dat we een aannemer hebben gekozen, dan moet het helemaal uitgetekend worden (nu nog vrij globale tekeningen). Dan moet je naar de gemeente om bouwvergunning aan te vragen (duurt ongeveer 13 weken) en welstandscommissie moet akkoord gaan.
Als dat allemaal rond is, kan er gestart worden met de bouw (als de aannemer tijd heeft kan ie gelijk starten maar het kan ook zijn dat je dan nog even moet wachten als hij het druk heeft). De bouw op zich duurt zo'n 4-5 maanden. Met een beetje geluk dus eind van het jaar, begin volgend jaar dat we kunnen verhuizen!

Ons eigen huis komt over 2 weken in de verkoop en dan hopen dat we het snel verkopen. Het zit er dan in dat we tijdelijk naar een andere woning moeten. Niet prettig, maar liever de zekerheid van verkoop en er uit moeten dan te lang wachten en straks extra lang met dubbele lasten zitten.
De vrouwelijke helft van onze nieuwe buren werkt bij een woningbouwvereniging en die heeft al gezegd dat ze dan wel iets kan regelen met bv. een sloopwoning waar we tijdelijk in kunnen. Prima, dat kost vast ook niet zoveel!

Leuk ding trouwens Linda, kan me voorstellen dat babies dat leuk vinden! Ik vind het ook altijd leuk om speelgoed met geluid te geven bij een kraambezoek.

Janneke, lekker van je vrije dag genoten? Lijkt me heerlijk om te weten dat je tot juli vrij bent!! Tuurlijk, er komt een zware tijd aan, maar het idee dat je niet naar je werk hoeft, heerlijk!!

San, doe jij ook rustig aan!! Heb jij geen zomervakantie waarbij je zo'n 3 weken vrij kan?? Ik ben de afgelopen 2 jaar in de zomer zelfs een hele maand vrij geweest, en dat is echt een luxe hoor! Vorige week eens even gekeken, heb voor dit jaar 250 vakantieuren staan, en dat is omgerekend wel 7 weken. Daarnaast spaar ik uren als ik meer werk dan 36 uur per week, en dat is bijna iedere week wel het geval. Dus wat dat betreft heb ik echt niet te klagen, heerlijk hoor!
Fijn dat je niet meer zoveel nadenkt over je miskraam. Ik denk ook echt dat het scheelt als je weer zwanger bent en weet dat het goed zit, dat maakt vast veel goed.
En super dat iedereen het nu weet, en zo niet, dat je het mag vertellen! Moet echt fantastisch zijn om te doen, geniet er maar van!

Marieke, hoop dat je vannacht weer beter slaapt, wat een gedoe!

Els, bah wat balen dat je deze maand niet mag. Weer een maand geduld en die tijd duurt altijd veel te lang! Schrijf hier maar lekker van je af hoor!!

Marijke, leuke buikfoto, heb net even gekeken. Enne..... duidelijk zwanger hoor!! Hihi, je ene dochter kijkt wel een beetje 'boos' ;-))))

Fijne avond nog, ik zal even bij de mannen kijken (manlief en zijn broer zijn weer wat klusjes aan het doen)!

Groetjes Laura

Hi dames,

Haha de een na de ander verspreekt zich. Herfstvakantie, klassieke massage.

Laura: klinkt goed allemaal van dat huis joh. En aannemers, praaaaat me er niet van! 1 Advies, volg je gevoel. Het lijkt soms wel alsof ze niet willen verdienen maar ja, ze hebben volgens mij vaak teveel werk en keuze. Jullie vakantie op de Dominicaanse komt in de buut, heerlijk!!!

Linda: leuk dat ding voor in de box! En de Nijntje mobiel ook, is de eerste die ik leuk vind! Voel je je al wat beter?

Els: jammer dat je een maand moet overslaan nu of vind je dat stiekem wel prettig? Heb nl geen idee wat die hormonen met je kunnen doen of heb jij er niet zoveel last van?

San: fijn om te horen dat het goed met je gaat. Hopelijk krijg je binnenkort meer en meer energie, hope so for you! En je 1e positiebroek, leuk!!!

Miep: vervelend die rugpijn... Extra kussens ter ondersteuning of 's avonds even in een warm bad (als je dat thuis hebt) met jeneverbesolie (of badschuim)? Is heerlijk voor je spieren... Of een warme douche?
Leuk dat jullie kamertje al bijna klaar is joh, ben benieuwd!

Ik geniet zeker te weten van mijn verlof, vind het een heerlijk idee dat ik tot 1 juli niet naar mijn werk hoef. Ga er echt van genieten! En weet heus wel dat als de kleine er is dat het aanpoten wordt, maar daar kan ik me niet goed op voorbereiden.
Deze week nog even wat dingen bestellen, regelen en doen en voor mn gevoel begint het echte relaxen maandag op vakantie.

Heb ook een leuk setje gekocht voor de komende weken. Had 3 joggingbroeken maar 2 daarvan zitten te strak om mijn buik en aangezien mn verlof nu is begonnen... Dit is ook lekker voor op vakantie, kan ik wel mee voor de dag komen in t restaurant  zeg maar. (tis niet zo dat mn make up en alles tot 1 juli in de kast blijven hoor maar zo'n chill-pakje zit toch het allerlekkerst! ;-))

Ladies, tot snel maar weer!

Greets Janneke

Ik lees dat een aantal van jullie om de week je huis laten schoonmaken door een werkster. Mijn man zei laatst dat ik dat ook wel mag regelen nu het huishouden steeds zwaarder voor me wordt want hij gaat echt niet schoonmaken. Hoeveel uur boeken jullie daarvoor als ze om de week komt? En hoeveel kost het per uur? Zo rond de 10 euro? En hoe vind je zo iemand?
Marijke

Terug
Bovenaan