Hee meiden,
Voor wat betreft de start van de bouw van onze woning: dat duurt nog wel een tijdje!
We zijn nu namelijk bezig om bij aannemers tekeningen te laten maken + offerte.
We hebben wat pech gehad met aannemers. Eentje hebben we gesprek gehad, zou tekening maken en offerte. Dat is nu 4 weken geleden en niks meer van gehoord (zei dat het max 2 weken zou duren). We hebben er nu al een slecht gevoel bij dat ze afspraken niet nakomen, dus laat maar, gaan we zelf niet meer achteraan.
Verder bij aannemer Groothuis in Harbrinkhoek geweest. Maar die hebben standaardwoningen waar ze weinig aan kunnen veranderen. Kan wel, maar kost in verhouding teveel geld. En de gemeente stelt nogal eisen, waardoor er teveel veranderd moet worden aan de standaardwoning. Dus die aannemer valt ook af.
Bij nog een aannemer geweest en die heeft uiteindelijk afgebeld, omdat hij het teveel risico vond om een offerte uit te brengen (pardon??!!). Nou ja, laat dan ook maar!
Van eentje hebben we nu wel een offerte, maar die zal nog wat aangepast moeten worden (hoe meer je praat met aannemers en anderen, hoe meer ideeën je opdoet hoe je het wil hebben).
En eentje is in de maak. Dus het gaat allemaal niet zo snel. We willen in ieder geval een aantal offertes laten maken, om te kunnen vergelijken.
Als we dan eenmaal zover zijn dat we een aannemer hebben gekozen, dan moet het helemaal uitgetekend worden (nu nog vrij globale tekeningen). Dan moet je naar de gemeente om bouwvergunning aan te vragen (duurt ongeveer 13 weken) en welstandscommissie moet akkoord gaan.
Als dat allemaal rond is, kan er gestart worden met de bouw (als de aannemer tijd heeft kan ie gelijk starten maar het kan ook zijn dat je dan nog even moet wachten als hij het druk heeft). De bouw op zich duurt zo'n 4-5 maanden. Met een beetje geluk dus eind van het jaar, begin volgend jaar dat we kunnen verhuizen!
Ons eigen huis komt over 2 weken in de verkoop en dan hopen dat we het snel verkopen. Het zit er dan in dat we tijdelijk naar een andere woning moeten. Niet prettig, maar liever de zekerheid van verkoop en er uit moeten dan te lang wachten en straks extra lang met dubbele lasten zitten.
De vrouwelijke helft van onze nieuwe buren werkt bij een woningbouwvereniging en die heeft al gezegd dat ze dan wel iets kan regelen met bv. een sloopwoning waar we tijdelijk in kunnen. Prima, dat kost vast ook niet zoveel!
Leuk ding trouwens Linda, kan me voorstellen dat babies dat leuk vinden! Ik vind het ook altijd leuk om speelgoed met geluid te geven bij een kraambezoek.
Janneke, lekker van je vrije dag genoten? Lijkt me heerlijk om te weten dat je tot juli vrij bent!! Tuurlijk, er komt een zware tijd aan, maar het idee dat je niet naar je werk hoeft, heerlijk!!
San, doe jij ook rustig aan!! Heb jij geen zomervakantie waarbij je zo'n 3 weken vrij kan?? Ik ben de afgelopen 2 jaar in de zomer zelfs een hele maand vrij geweest, en dat is echt een luxe hoor! Vorige week eens even gekeken, heb voor dit jaar 250 vakantieuren staan, en dat is omgerekend wel 7 weken. Daarnaast spaar ik uren als ik meer werk dan 36 uur per week, en dat is bijna iedere week wel het geval. Dus wat dat betreft heb ik echt niet te klagen, heerlijk hoor!
Fijn dat je niet meer zoveel nadenkt over je miskraam. Ik denk ook echt dat het scheelt als je weer zwanger bent en weet dat het goed zit, dat maakt vast veel goed.
En super dat iedereen het nu weet, en zo niet, dat je het mag vertellen! Moet echt fantastisch zijn om te doen, geniet er maar van!
Marieke, hoop dat je vannacht weer beter slaapt, wat een gedoe!
Els, bah wat balen dat je deze maand niet mag. Weer een maand geduld en die tijd duurt altijd veel te lang! Schrijf hier maar lekker van je af hoor!!
Marijke, leuke buikfoto, heb net even gekeken. Enne..... duidelijk zwanger hoor!! Hihi, je ene dochter kijkt wel een beetje 'boos' ;-))))
Fijne avond nog, ik zal even bij de mannen kijken (manlief en zijn broer zijn weer wat klusjes aan het doen)!
Groetjes Laura