We gaan ervoor, part IV

Hi hi,

linda, heb t besteld op www.prettymum.nl. Daar heb ik ook lilly pads, een slaapbustier en een carriwell meegroei-voedingsbh (is nr 4 al, zitten heerlijk!) gekocht. Idd ook heerlijk voor na de bevalling! Je kunt op die site ook een boop borstvoedingsjurkje kopen. Die heb ik al tijdje in huis en zit heerlijk! Denk fijn voor in de kraamtijd...

marijke, wij hebben onze schoonmaakster 4 uur, eens per 2 weken. Is super. Ze doet dan alles en soms wat extra. Elk huis is anders maar voor je idee, ons huis is 4 lagen en totaal zo'n 140m2. We betalen 12,50 per uur, niet goedkoop maar ze is t erg waard! Succes, tis echt n aanrader!

marieke-marijke, die geboortethee is van simon levelt, is met venkel en anijs. Is niet om eea op te wekken trouwens.

ga nu naar mn bedje, alleen helaas...

Ja, Roos, da's precies wat ik voel, zoals jij het omschrijft. Komt dat vanuit de bekken? Wat vreemd. Ik heb er wel vaker last van, ook voordat ik zwanger werd.
Ik heb inderdaad al vanalles geprobeerd met kussens enzo, Janneke, maar het helpt allemaal niet. Vannacht was het gelukkig iets minder dan gisteren.
Hebben jullie dat ook, dat je eigenlijk niet meer goed weet waar de pijn zat op het moment dat het weg is? Gisterenavond heeft manlief de pijnlijke plek ingesmeerd met midalgan, voor ik ging slapen. Voordat het pijn ging doen dus. Midden in de nacht kwam ik erachter dat het helemaal niet rechts zit (wat ik gisterenavond dacht), maar links.... Wat een doos, he? Vanavond laat ik me zowel rechts als links insmeren.

Ik denk dat het nog wel even duurt hoor, voordat ons kamertje af is. Op zich hoeft er niet meer heel veel te gebeuren, maar alles gebeurt in de avonduren. Stiekem gaan er dan toch heel wat avonden (en vervolgens) weken voorbij voordat het af is. Vooral omdat manlief alles zelf doet en hij naast het opknappen van de meubels ook nog eens echt veruit het allergrootste deel van het huishouden voor zijn rekening neemt nu. Niet alleen koken en stofzuigen, maar ook opruimen, wassen en zelfs de hele koelkast en oven heeft hij inmiddels al driftig gepoetst. Als hij dan daarna nog even op de bank heeft gezeten met een koffietje, dan blijft er uiteraard niet meer zo heel veel tijd over om aan de meubeltjes te werken. (Heb ik al ooit gezegd hoe ontzettend lief ik 'm vind en dat ik zoooooo blij ben met hem???).
Maar het komt zeker ruim op tijd af. Als het zover is, zal ik zeker wat foto's maken en ze mailen of op hyves zetten.

Nou Marijke, hoe iemand niet kan zien dat jij zwanger bent, ontgaat mij. Zo'n buikje krijg je niet van teveel snoepen, dat ziet er echt anders uit. Leuke meiden trouwens ook.

He Marieke, welkom terug. Fijn dat je zo hebt genoten. Hopelijk heb je nu wel weer beter geslapen.

Nou Janneke, dag 2 alweer van je verlof. Geniet er maar van. Maar dat doe je zo te horen ook wel. Nog 9 weken en 2 dagen en dan mag ik ook. Er vanuit gaande dat ik tot 4 weken voor de uitgerekende datum kan blijven werken, want daar zijn we in deze groep inmiddels wel achter dat dat geen garantie is.

Roos, nog een paar dingetjes afronden op school dus en dan kun jij lekker gaan rusten. Ook echt doen he! Laat de boel maar de boel.

Leuk he, San, dat je het tegen iedereen kan en mag vertellen? Heerlijk vond ik dat. Hopelijk komt dat moment voor de rest van ons groepje nu ook steeds dichterbij. Ik gun het jullie allemaal zo.

Nou, eens kijken of ik hier op het werk nog wat nuttigs kan doen. Maar eerst weer even een klein rondje wandelen, want ik zit inmiddels al weer bijna 3 kwartier op mijn stoel. Regelmatig lopen, da's toch wel beter voor mijn rug.

Miep
26w6d

Hoi Marijke,
Wij hebben onze werkster via vrienden. Die man is onderwijzer op een basisschool en zij loopt stage bij hem in de klas. Ze wilde graag wat bijverdienen.
Ze komt 1x per 2 weken 2,5 uur en wij betalen 10 euro per uur. 25 euro dus per keer. Ons huis is 3 lagen en ongeveer 140 m2.
Die van ons is echt een harde werkster, doet keuken, badkamer, toilet, vloer en stoft af. Af en toe ook nog de ramen erbij en als er was ligt vouwt ze dat ook op (al hoeft dat van mij niet).
Wij zijn erg blij met haar. Het is toch een beetje afwachten en wie haal je in huis. Wij zijn niet thuis als ze aan het poetsen is en dat gaat prima. Ze heeft gewoon een sleutel en vertrouw haar 100%. Maar kan me voorstellen dat je niet jan en alleman zomaar een sleutel geeft van je huis en dat je zeker in het begin liever thuis bent.
Misschien heb je vrienden/familie/kennissen/collega's die een werkster hebben. Via via werkt wat mij betreft het beste. Ik hang liever geen briefje in de supermarkt of bel zelf iemand die zich aanbiedt omdat ik wil weten wie ik in huis haal.
Succes!
Groetjes Laura

Hi dames,

marijke, ik zou ook zeker via via zoeken, dan weet je (bijna) zeker dat je iemand betrouwbaars hebt. Maar tis wel heel fijn, helemaal als je een goede hebt.

miep, ik ken dat wel ja als je even geen last hebt. Waar zat de pijn ook alweer? Wat ook goed helpt is insmeren met arnica olie. En als je zwanger bent is t ook geen overbodige luxe om extra magnesium te slikken. Ik heb bolletjes. Dat is goed voor je botten
en vlg mij ook voor je spieren.

vandaag lekker dagje gehad, gezwommen, ff theetje gedaan bij vriendin en petekindje. Daarna geluncht met manlief, was vroeg terug. Daarna op de bank gelezen, uurtje naar bed en boodschappen gedaan. Nu lekker pilaf eten en even de salon in, mn zwager komt elke maand maar nu even voor t laatst!

fijne avond dames!
Groetjes Janneke

Hey ladies,

De bacillen zijn hier een beetje vertrokken. Ik ben vandaag echt weer in de running: schoonmaken, boxen uitmesten etc. Mijn vriendin kwam mijn paard weer rijden. A.s. zaterdag heeft ze weer een wedstrijd.
Morgen ga ik aan het werk. Heb ik ook wel weer zin aan.
Niek is ook weer helemaal zichzelf en dat merk je direct aan het slapen (19u op bed en 7u weer wakker!! en 's middags 2,5-3 uur slapen zonder problemo. heerlijk!).

@ Laura: gaaf dat alles gewoon doorgaat met jullie nieuwe huis!!! En errug prettig dat jullie het er met de buren uit zijn gekomen. Spannend al die offertes. je zou verwachten dat aannemers er wel om zitten te springen nu met de recessie enzo.............................. Vlotte offertes lijkt me dan een pre.

@ Marijke: wij hebben geen hulp in de HH, maar ik weet van anderen dat 10 euro per uur heel normaal is en via via het meest btrouwbaar. Ik heb (toen wij nog meer werkten + deeltijdstudies deden) wel een hulp gehad. Ik deed dan ook 1x per 14 dagen. Succes ermee!!!
Als we het erg druk hebben gehad of door omstandigheden de boel verslonsd is dan schakelen wij mijn schoonouders een keer in. Mijn schoonmoeder is een echte Hinke Himmel. Zodra ik straks met verlof ga vraag ik haar een keer alles weer even heel grondig te doen, mn. ramen-kozijnen wassen blijft mij echt liggen. Bovendien begint het tuinseizoen straks ook weer................................... en we hebben veel....................

@ miep: vervelend hoor die pijn in je rug. Pijn t.h.v. je schouderbladen/ribaanhechtingen komt vaak voort uit bekkenscheefstanden etc. Het is een soort secundaire pijn/ compensatie. Al wordt het losmaken ervan nu wel lastig met die dikke buik. Jij ook al 15 kg. Ikke ook zoiets.

@ san: wat fijn dat iedereen zo reageert en met je meeleeft!! Lekker he dat je het niet meer hoeft stil te houden. En je bent behoorlijk verwend las ik. Leuk!!

Ik heb zo een vergadering. Ik zit in het bestuur van de buurtvereniging. Jaaaaaaaaaaah dat is bij ons heel normaal. Kennen jullie het fenomeen ook???

Fijne avond!
Grtz linda

Miep, ik zou er mee naar de fysio/haptonoom gaan, hoor....Ik had dus mazzel, uiteindelijk dan, dat ik erachter ben gekomen dat het dus echt mijn bekken is. Hij heeft twee keer een beetje aan mijn heup gedraaid (sorry Linda, bedoel het natuurlijk niet zo!, er zit natuurlijk een hele theorie etc achter....!!!) voor mijn gevoel dan, knap hoorde ik, dat was het.... Toen was het weer soepel... Die pijn is echt heel vervelend, heb veel pijnstillers geslikt.....Hij liet me op mijn zij liggen en duwde me min of meer naar voren....

Janneke, jij kan er echt van genieten, hè, je verlof doet je vast goed.... Het klinkt zo relaxt allemaal... heerlijk...

Linda, gelukkig ben je weer beter. Niek ook, wat slaapt hij veel, lekker joh.
Vandaag sliep julia ook eens lang, 2 uur achter elkaar, maar dat komt nooit voor. Dan zit ik ook echt op de klok te kijken en durf ik niet heerlijk onderuit te zakken...Een paar weken geleden wilde ze niet meer slapen 's middags, gelukkig is ze daar van terug gekomen. Maar dan slaapt ze 's avonds in tussen 20 en 20.30 uur en is weer wakker rond 6.30 uur. In de middag dan ong 1 uur en 20 minuten. Als je mazzel hebt tenminste.... Vooral nu met de zwangerschap is het heerlijk om even op adem te komen....
Nee ik ken het fenomeen buurtvereninging niet, maar toen ik zag in welke plaats je woont (nog noooooit van gehoord) kan ik me er wel iets bij voorstellen, je woont vast in een kleine plaats waar iedereen elkaar kent?

Heb gister en vandaag rapportgesprekken gehad, wat ben ik blij dat ik er bijna een punt achter kan zetten..... Toestanden weer..... Sneu voor mijn invaller... sneu voor de kinderen.... Kreeg een heel lief mailtje van een ouder, moest er gewoon om huilen, zo to the point....
Ik ga even bijkomen, zag trouwnes dat er dus 3 soorten oreo's zijn, ze mogen blij zijn met onze manier van reclame maken hi hi

gr Roos

Goedemorgen!

roos, jaja 3 soorten, heerlijk! Bedacht me gister dat ik maandag in de stad de witte ben vergeten te kopen, stom... Ach ja er zijn ergere dingen! Fijn dat julia (mooie naam blijf ik t vinden trouwens!) toch weer s middags slaapt, vooral nu! En de rapportgesprekken voorbij, zal n enorme opluchting voor je zijn. Vanaf nu ècht alles van je af laten glijden dame, tijd voor jezelf en je kindje(s)!

linda, dat fenomeen kennen we hier niet, in amsterdam al helemaal niet. Manlief is wel voorzitter van de vve en daardoor al veel contact met buren. Met de huurders hebben we ook contact, heel anders dan wij (wonen in een echte volksbuurt waar iedereen bijv in de zomer voor t huis zit op n bankje) en dat was ff wennen maar nu vinden we t leuk. Heeft iig meer dan t anonieme amsterdam.

mn grijze setje (de bump box) is dinsdag al binnengekomen en t zit heerlijk! Ziet er ook nog eens leuk uit. Ideaal voor mn verlof en op vakantie.

vandaag lekker niks te doen, prima! Nu worden er foto's gemaakt hier voor t kaartje, spannend! We borduren beetje voort op onze trouwkaart en mijn geboortekaart van vroeger. Erg fijn die handige vader!

mn rondje in de stad van maandag was voorlopig laatste keer, wow wat was ik kapot en meteen last van bekken. Kan er niet aan wennen maar nu heb ik rust!

nog 4 dagen en dan op vakantie. Heel veel zin in!
groetjes dames!

Hoi hoi,

@Laura; Ik heb ook stoelmassage via het werk en zei zegt, als het goed voelt is het geen probleem. Ze doet het dan wel rustig aan en drukt niet te hard. Volgens de verloskundige is alles met alternatieve geneeswijze en masseren je eigen keus. Er is geen bewijs dat het slecht is. Ik ben nu 15 wk zwanger en al 2x gemasseerd nu. Ook al tijdens het zwanger worden. En het bevalt mij heel erg goed. Kindje groeit goed, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan. Je moet het natuurlijk zelf weten, want het moet goed voor jou voelen. Leuk dat je goede afspraken hebt kunnen maken met de buren. Succes met je nieuw huis.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat bijna iedereen gek is op de oreo koekjes. Ik lus geen chocolade dus niet voor mij. haha.
Wij hebben ook een werkster, maar dat is mijn man. Ik huur hem voor 4 uur per week in. Hij verdient dan een gedeelte van het huishoudgeld. Lekker makkelijk. Mijn man is een puntje precies en je hebt geen vreemde in huis.
Aankomend weekend naar de beurs, op zaterdag of zondag. Wie gaat er ook????
Ben benieuwd wat ze daar hebben en dan in de vakantie (volgende week) een baby kamertje kopen denk ik. Heb er echt zin in.

Morgen naar de vk voor de 2de afspraak en hartje luisteren als het lukt. Ben echt benieuwd. Heb deze week wel veel last van hoofdpijn gehad, dag en nacht. Maar ben er vandaag een beetje vanaf. Veel water gedronken en op tijd naar bed. Was gisteren iets te laat naar bed. Vanmorgen gedouched en dat helpt ook wel.   Morgen toch even aan de vk vragen.  Fijn om te horen Roos en Janneke dat ik niet de enige ben. Geeft wat meer rust. Manlief wil dat ik naar de dokter ga. Eerst morgen maar afwachten. Hij is wel bezorgd. Lief he.  Pak we 2 paracetamol als ik het niet meer uithoud.
Vanvond de eerst keer gym. Ben echt benieuwd en vind het ook wel spannend. Zal wel de minst verre zwangere zijn. Meeste beginnen na de 20wk. Maar vind ik niet erg.

Voor alle zieken: beterschap.
En voor de vakantiegangers: veel plezier en geniet ervan.

Ga nu weer werken. Heb onder werktijd ff alles bijgelezen. Ja, zwangere krijgen ook meer pauze, dus die neem ik dan ook maar. Moet opletten dat ik mijn buik niet span, doe ik toch heel vaak merk ik.

Gr. Yvonne

Terug
Bovenaan