We gaan ervoor, part IV

Ook goedemorgen!

Janneke, is je man weer thuis? Niks aan zo alleen hè.
Ik heb net voor school een uurtje achter de pc gezeten, nu lekker op de bank beetje internetten. Ja ik ben ook nog blij met de naam Julia, maar zijn nog láng niet uit over de tweede...... zucht..... Het moet niet te kak zijn, naast Julia is dat bij sommige namen wel snel, maar ook niet te gewoon. En het liefst met twee of meer lettergrepen...
Zijn jullie er al uit?

Heb een dilemma: Ik woon en werk in dezelfde plaats. Nu heb ik dus een discussie met mijn man gehad. Hij vindt dat ik terguhoudend moet zijn tav boodschappen etc doen, omdat ik dus ouders regelmatig tegenkom.... Ik had de mening, tja, ik ben niet ziek, moet toch ook écht boodschappen in huis hebben en ik kan ook niet binnen blijven zitten, zéker niet met een dochter die graag op pad gaat.... Ik ga wél als ik me daartoe lichamelijk toe in staat voel.
Moet ik dan in een andere plaats naar de winkels gaan? En als het lekker weer wordt, mag ik dan niet naar de speeltuin? Als ze me in die andere plaats zien, vind ik het nóg stommer....Kletsen doen ouders tóch wel, of je het één doet, of het ander. Ik heb er slecht van geslapen...
Wat vinden jullie?

gr Roos

Hallo Allemaal,
Ik heb mijn verhaal al apart in een onderwerp geschreven. Ik begon hier met lezen en krijg hier weer zo veel positieve energie en hoop van.
Al is het pas bijna een week geleden dat onze zoon na 16 weken zwangerschap geboren is. Ik heb toch het enorme verlangen om snel weer zwanger te worden, ik had zelf niet verwacht dat dat al zo   snel weer zou komen.
Voor iedereen die zwanger is, onwijs gefeliciteerd en voor iedereen die het probeert, heel veel succes, ik hoop voor iedereen dat onze dromen snel werkelijkheid mogen worden!
Liefs Irma

Hoi Irma,
Ik zal zo je verhaal even lezen, maar ik wilde je alvast even welkom heten hier en je veel sterkte wensen met het verlies. Jeetje, na 16 weken. Da's al behoorlijk lang. Bij de meesten van ons was het nog erg pril toen het mis ging. Het blijft natuurlijk klote en moeilijk, maar na 16 weken zou voor mij nog moeilijker te verkroppen zijn geweest.
Goed om te horen dat het verlangen naar weer zwanger zijn er nog (weer?) zit. Je bent van harte welkom om hier mee te kletsen. Zoals je hebt gelezen, hebben we het werkelijk overal over. Over het verlies, maar ook over alledaagse dingen en over de nieuwe zwangerschappen. Hopelijk haal je daar net als ons ook steun uit. En hopelijk mag jij je ook snel weer bij de zwangeren voegen. Sterkte in ieder geval!

Jeetje, Roos. Je man bedoelt het ongetwijfeld goed, maar ik vind het eerlijk gezegd echt helemaal nergens op slaan.
Je bent niet thuis omdat je dat graag wilt nu. Je maakt geen misbruik van de situatie. Sterker nog, ze hebben jouw zo'n beetje met een knuppel van je werk vandaan moeten jagen, omdat het echt niet meer gaat. Boodschappen moeten toch gedaan worden. Als je man vindt dat het niet kan dat jij boodschappen gaat doen terwijl je nu al met verlof bent, waarom zorgt hij dan niet voor de booschappen. En als hij alleen maar bang is voor wat mensen ervan zeggen....
Weet je, de meeste mensen snappen het echt wel. En die mensen die het niet snappen en erover gaan praten, nou, die vinden toch wel iets om over te praten. Daar moet je je niets van aan trekken.
Ik zou het mezelf iig niet nog moeilijker gaan maken door in een andere plaats boodschappen te gaan doen. Dat is voor jou zeker niet beter. En zoals je zelf al zegt, daar kun je ook mensen tegenkomen. Je kunt toch ook niet eerst 50 km rijden voordat je ergens boodschappen kunt doen.
En een keer naar de speeltuin moet ook kunnen, lijkt me. Tenzij je van plan bent zelf van die hele enge glijbaan te gaan of hoog in allerlei rekken te klimmen.
Kortom, het lijkt me allemaal erg overdreven. Je bent thuis omdat je dat moet voor je gezondheid en voor jullie baby. Dat wil niet zeggen dat je voor de rest van je zwangerschap in een diepe coma moet gaan.
Jee, mannen!!!!!!

Ik heb gisterenavond mijn hele rug laten insmeren door manlief. En heerlijk geslapen. Ik voelde mijn rug vanmorgen wel enigszins, maar echt lang niet zo erg als de voorgaande nachten. Vanavond weer zwangerschapsgym. Het vrouwtje dat de gym geeft is ook fysio. Ik zal bij haar eens om advies gaan vragen. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om nu naar de fysio te moeten, maar anderzijds snap ik ook wel dat ik dit natuurlijk niet moet laten verergeren. Geen zin om ook thuis te komen zitten met pijn enzo.
Verder geniet ik volop van al het trappelen in mijn buik. Vergeleken met andere zwangeren om me heen en verhalen van mensen die zwanger zijn geweest, voel ik ons mannetje echt heel erg goed. Ik voel 'm bijna de hele dag door. Ik dacht eerst dat dat betekende dat hij heel veel wakker is, maar dat blijkt niet zo te zijn. Tijdens de 3D echo vorige week die ongeveer een uur heeft geduurd, zagen we hem de hele tijd slapen. Maar hij beweegt zijn beentjes ook in zijn slaap natuurlijk, en zelfs die rustige bewegingen voel ik allemaal. Tot nu toe trapt hij gelukkig nooit heel hard en is het dus geheel niet pijnlijk of zo. Het is eigenlijk alleen maar leuk en genieten. Hetzelfde geldt voor manlief. Vaak vallen we 's avonds beide in slaap, allebei met 1 hand op mijn buik. Ook dat is echt genieten.

Morgen naar de negenmaandenbeurs. Ik heb er enorm zin in. Hopelijk zijn er wel veel plekken om even te gaan zitten, want lang slenteren houd ik nu echt niet vol. Maar ik neem aan dat ze daar wel rekening mee hebben gehouden, want ik zal toch echt niet de enige zwangere vrouw zijn daar.

Miep
27w

Hi ladies,

Roos: manlief was gistermiddag alweer thuis, dus dat was fijn! Kan goed alleen zijn maar alleen slapen liever niet. Komt komende tijd ook niet meer voor, stel dat... Haha! Hij laat me ook liever niet alleen, vooral niet als ik 36 weken + ben, dus na de vakantie.
Ben het met Miep eens, je bent zowat van je werk naar huis gestuurd en idd, de mensen die willen kletsen die vinden altijd wel wat. En al zit je de hele middag bij de speeltuin of in de sauna of in de supermarkt, is toch anders dan werken. Niet teveel van aantrekken zou ik zeggen.

Yvonne: maak je nou n grapje over dat je man betaald krijgt voor t huishouden? Wel fijn dat hij het geen probleem vindt om te doen trouwens! Wij zijn allebei nogal precies dus ben al lang blij dat we deze schoonmaakster allebei goed vinden want de vorige 2 vonden we niks, deden het dan liever zelf. Maar goed, ieder zn keus maar t scheelt gelukkig enorm veel tijd!
Fijn dat je hoofdpijn minder is meid... Ik weet hoe vreselijk het kan zijn... Mijn gyn zei dus dat het door de hormonen kan komen; de een krijgt hoofdpijn en de ander is 16 weken misselijk. Beiden is geen succes natuurlijk! Bij mij werd het na de 13e week stukken minder, nu is het alweer tijden geleden maar blijft wel zwakke plek ook nu ik zwanger ben.
Houd je niet van chocolade? Oh dat lijkt me soms wel fijn! Maar je hebt vast weer andere favorieten?

Miep: ohhh wat fijn en lief dat je vriend je rug heeft gemasseerd!!!!! Happy & lucky you! Misschien kun je ook een keer een warme kruik tegen de zere plek aanleggen. Enneh... niet al te lang wachten met raad vragen bij de huisarts / fysio hoor, het kan na een paar behandelingen opgelost zijn en als je er te lang mee door blijft lopen...

9 Maandenbeurs: ik heb nogal een afkeer tegen beurzen (ik druk me nu zachtjes uit haha)  en nu zie ik het al helemaal niet zitten. Maar voor degenen die gaan: have fun! Ik heb er vroeger wel eens gewerkt, wel apart om al die dikke buiken bij elkaar te zien.

Irma: heb je verhaal (nog) niet gelezen maar uiteraard welkom hier! Sommigen schrijven al sinds juni met ons mee maar er zijn er in de tussentijd een hoop aangehaakt! 16 weken is idd erg laat, veel sterkte meid.... Zal me even kort voorstellen: ben Janneke, 29, kom uit Tilburg, in april 2008 getrouwd en nu 34 weken zwanger van ons 1e kindje. Heb in juni een missed abortion gehad in de 11e week en was gelukkig meteen weer zwanger en dat gaat gelukkig goed! Heb nu zwangerschapsverlof, heerlijk....

Groetjes, Janneke

Hallo,
Janneke en Miep bedankt voor jullie welkom.
Ik zal me ook even netjes voorstellen.
Ik ben dus irma, ik ben 27 jaar en ik woon met mijn vriend en hond in Breda.
Oorspronkelijk kom ik uit Haarlem dus helaas woon ik wel een eindje bij mijn familie vandaan, vooral onder de huidige omstandigheden heel moeilijk.
We waren binnen 4 maanden al zwanger van ons  eerste kindje en helaas is dat dus helemaal mis gegaan na 16 weken.
Ik ben op dit moment vooral verdrietig en lichamelijk aan het herstellen van de bevalling van vorige week.
Ik heb veel steun aan jullie verhalen en heb me dan ook voorgenomen om regelmatig even op het forum te komen.
Tot snel dus,
Liefs Irma

Hallo!!!

Irma meid welkom hier!! Leuk dat je mee komt kletsen!!
Ik heb je verhaal gelezen. Pff meid heftig hoor!!! Lijkt me ook echt heel moeilijk om in dat stadium je kindje te verliezen en dan een heftige bevalling... Neem de tijd voor je herstel en verdriet en kom het hier lekker van je afkletsen!! Moeilijk dan als je thuis ver weg is....
Sterkte meid.Ik ben Marieke, 31 jaar en nu 34 week zwanger.....in juni met 8 wk miskraam gehad, was meteen weer zwanger... gaat nu goed. Wordt ons eerste kindje..

Janneke, leuk dat chillpakje wat je hebt besteld!! Leuke site... heb er ook ff geneusd, was alleen iets minder gecharmeerd van de prijzen!! Maar ze hebben leuk spul!!!
Die lilly pads heb ik ook, wilde het hier nog vertellen maar je hebt ze dus al...
Lijkt me ook makkelijker omdat je ze volgens mij niet zo ziet onder jje kleren en dat is met die aventpads wel...
Heb je ze al geprobeerd??
Dus lekker aan t genieten van je verlof?? Het klinkt zo heerlijk relaxed jouw dagen, dat geeft mij ook echt moed er wat van te maken op een relaxte manier!!
Zijn de foto's gelukt voor je kaartje... ik heb ze gemaakt maar ben niet erg happy ermee dus weet nog niet wat we doen.... moet ik wel onderhand gaan bedenken....

Miep veel plezier op de 9 mnd beurs, ik zou morgen ook gaan!!! hadden wij vast kunnen daten haha, maar helaas voor mij niet mogelijk!!!
Fijn dat manlief je rug zo verwend!! en jou dus ook...
Maar als het blijft zoui ik er niet telang mee blijven lopen!!
Hoe is je gym??

Roos, ik denk er beetje over als de meiden.... je weet hoe en wat..... en je volgt een advoies op maar zolang je niet in huis moet blijven beetje in beweging b;lijven hoor blijf je wel fitter van, en dan ff boodaschappen doen of naar de speeltuin is juist goed en werken is veeeel zwaarder, maar kan niet voor jou beslissen....
worden je harde buiken al iets minder???

Yvonne, veel plezier bij de vk... altijd spannend weer thartje horen, vind het elke keer weer heerlijk!!

Linda fijn dat je je weeer redelijk de oude voelt en niek ook!!!

San leuk je broek gekocht!! Al aan gehad??

Marijke ik zou ook via via zoeken....
meest betrouwbare, heb ik nu ook gedaan voor tijdelijke hulp totdat ik t zelf weer kan...

Laura lijkt dus goed te gaan met huis!!! Fijn!!! Leuke dingen om bezig mee te zijn.....

Hier gezellig dagje gehad met moeder, die heeft wat dingen schoongemaakt en ramen gelapt.. dus heerlijk en even gezellig naar de stad geweest met de rolstoel dus weer even frisse neus gehaald...heerlijk was dat!
Controle bij vk was goed... kindje nog niet ingedaald.....
lag wel met zn kopje naar beneden , dus hopen dat dat zo blijft...

Ik ga zo slapen, manlief moet morgen vroeg eruit....
vannacht weer slecht geslapen maar vandaag buiten geweest dus hoop dat ik daar nu lekker van slaap!! We gaan ervoor.... haha!!
tot morgen!!

Groetjes, Marieke
34 week.

Hi Ladies,
Ben ik weer. Het lijkt erop dat ik weer iets fitter wordt...
Vanavond even wezen tenissen we zijn niet zo actief dus dat ging wel maar conditie is echt nul. Op mijn werk moet ik flink wat trappen lopen (althans dat doe ik) en na al die tijd sta ik nog altijd te hijgen wanneer ik boven ben. Tja niet echt gezond dus maarja ik pak tenminste de trap.
Kwam vandaag tot de conclusie dat ik al twee kilo aangekomen ben. Ik weet eigenlijk niet wat normaal is bij 15 weken.

Irma, welkom hier. Ik heb net je verhaal gelezen in het andere topic. En ik wil jou en je lief veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote verdriet.

Hey ladies!!!

Ik zit al vanaf 20 u achter de laptop....................pfffffffffff. Zo zwaar..hahaha... BIj kleertjes.com begint vanaf 9 maart extra kortingen (als je de code hebt en die heb ik!!!). Dus verlanglijstje gemaakt. Nu vooral voor Niek. Er dan 20% extra af............wow.
Vandaag weer gewerkt en het ging prima. Snot is nu groen gekleurd..komt lekker los dus. Morgen weer met Niek thuis.

Irma: welkom meid hier. KOm gezellig meekletsen. We hebben het hier ondanks de verdrietige aanleiding reuze gezellig met elkaar!! Heftig hoor met 16 weken je kindje nog verliezen......pffffffffff. En dan ook heus bevallen...........brrrrrr. Ik zal je verhaal zo ff lezen.
Ook ik zal me voorstellen, ik ben Linda, 30 jaar, getrouwd in 06 en heb een zonnig manneke van 2,5 jaar (Niek). Vorig 23 maart heb ik een incomplete missed abortion gehad 12 wkn en 3 dgn en ben na complicaties uiteindelijk gecureteerd. Gelukkig heel goed herstel. Fysiek ging sneller dan emotioneel. Bovendien was de wens natuurlijk, net als bij andere dams hier, nog heel sterk. In ronde 5 was ik weer zwanger en gelukkig nu nog steeds (31 weken nu)!! Het gaat heel goed. NOg 3 weekjes werken en dan heb ik verlof.

Ik val van de ene verbazing in andere terwijl ik de verhalen  van vandaag lees:

@ Roos: je man zal het heus goed bedoelen, maar ik vind het echt heel raar dat hij zo denkt en bang is voor wat anderen denken. Echt ik begrijp het niet hoor!!! Je bent niet ziek!!!!!! Je bent zwanger en je zwangerschap brengt voor jou vervelende beperkingen met zich mee: pijnlijke harde buiken en rugklachten. Daardoor moest jij gedwongen worden te stoppen met werken. Dat betekend niet dat jij op de bank in huis moet gaan zitten of je niet buiten mag vertonen. Kijk: je moet maar niet gaan paardijden door de dorpsstraat of klimmen en klauteren met Julia in de speeltuin, maar dat was je volgens mij ook helemaal niet van plan.
Mannen...........grrrrrrrrrr!!! Erg jammer dat jouwe zo reageert.
Balen, dat je de laatste weken wel vaker behoorlijke meningsverschillen hebt. Jullie komen er vast wel uit en natuurlijk moet je helemaal zelf weten hoe en wat..................
Wel heerlijk dat je school nu kunt loslate, dat is voor jou vast heel moeilijk. Je mannetje moet dat zo in zien en voor jou gaan staan als een grote leeuw naar de grote boze buitenwereld. Good Luck meis!

@ Yvonne: meen je echt serieus dat jij je man betaald voor het schoonmaken...............kweet ff niet hoe ik het moet lezen. Wel handig dat je in elk geval een schone, nette man hebt die HH kwarweitjes ook heel normaal vind!!! De mijne ook trouwens hoor.............hij vouwt de was bijv. veel netter op dan ik...........hahahaha
Je hebt je 1e positiebroek dus al aan.......leuk he. Vond ik wel tenminste. En je hebt zulke leuke!

Janneke: lekker in je huispakkie verlof-genieten.................nog 2 dagen en dan..WSP. Ik ben benieuwd hoe Yosha het heeft. Ik heb de site ook bewonderd en vind de BV topjes errug handig. Nu eerst even afwachten of de BV deze keer wel lukt. DE kleren zijn wel prijzig.................... Niek droogde uit na 5 dagen, mijn toeschietreflex functioneerde niet naar behoren! Vervolgens gestresst door uitdrogen en huilende beeb. Knoop doorgehakt en overgestapt op nutrilon hypoallergeen. Dit ging direct prima. Een week na de bevalling begon de stuwing eindelijk te komen, maar toen ging de flesvoeding met Niek zo goed dat we de rust wilden bewaren.  Ik heb er stevig van gebaald, maar het is eigenlijk  alleen belangrijk dat je beeb voeding krijgt. We gaan het nu uiteraard weer proberen en ik heb nu de neusspray met Oxytocine al bij voorbaat in huis (stimuleert je toeschietreflex). Tip ladies!!!!!

Marieke: lekker dat je moeder je huis heeft schoongemaakt. En nu je toch achter de geraniums moet zitten (hahahaha) moeten de glazen wel schoon zijn............hihihihi

Miep: ik heb eigenlijk ook wat last van een beurzenallergie...........kan ook niet goed winkelen. Snel verveeld, slenteren vindt ik vreselijk, sneupen ook, traag, veel mensen.........brrrrrrrr. LIjkt me wel weer grappig al die dikke buiken............hahahaha
Wat fijn dat je mannetje je lekker masseert.....vraag ik ook weleens. Doet ie dan braaf hoor, maarre na 5 min. is het dan van: pffffffffffff krijg er zere handen/duimen van.................Tja het zit hem in de techniek......hahahaha
Zou je niet toch oo ff naar de fysio gaan???????

Ikke ga nog even de mail controleren  en dan naar bed. Ik heb vanacht erg slecht geslapen. Half 1 op bed pas.............. tja ik moest en ik zou alle adressen in de computer zetten voor adresstickers i.v.m. geboortekaartjes !!!!
Manlief vroeg zich al af of ik haast ging bevallen ofzo...............ben zo aan het nestelen/opruimen.
Om half 2 ging de telefoon (diensttelefoon van manlief).............grrrrrrr, half 3 ook nog op de klok en daarna ben ik in slaap gesukkeld. Tot de wekker om 6:30. Brrrrrrr...

Fijne avond!
Grtz linda

Terug
Bovenaan