We gaan ervoor, part IV

Goedemorgen,

Mn badje staat aan en om 10uur haalt mn moeder me op, gaan we eventjes naar de Ikea en de Kids Factory. Daar even lunchen en dan mn bedje weer even in. Vanavond komen mn schoonouders eten, gezellig. Mn man heeft de boeken ´Mam vertel eens` en ´Pap vertel eens ´ gekocht, ben benieuwd. Mijn ouders hebben dat ingevuld en weet zeker, als er brand komt is dat  - naast ons kindje straks en ons trouwalbum - het eerste dat ik meeneem naar buiten. Mooi als het nog kan in ieder geval.

San: joh nog tennissen... Ik heb nog gesport tot de 19e week maar wel op n laag pitje. Daarna begonnen de rug- en bekkenklachten. Maar wel goed hoor, geef je groot gelijk! Fijn dat je je fitter voelt by the way. Willen jullie weten wat t wordt?

Kilo's: ik was met 23 weken al 16 kilo aangekomen en hield mijn hart vast voor de resterende 17 weken. Ik heb me vorige week nog gewogen en ben in totaal 18,5 kilo aangekomen dus valt enorm mee! Dat betekent 2,5 kilo in de laatste 11 weken. Fijnnnn.... Maar de gyn vertelde ook dat je er vaak geen vat op hebt; is bij iedere vrouw en zwangerschap weer anders.

Tja die site: vind het ook erg duur allemaal maar dat chillpakje: daar ga ik voor 300 euro plezier van hebben believe me! Die lilly pads: is idd charmanter dan de gewone pads, mn vriendin raadde ze me aan.
Die meegroei-borstvoedingsbh's zijn volgens mij relatief niet duur (26 euro) en die kan ik wel aanraden, zitten als gegoten! ;)

Linda: oooh jij hebt nesteldrang..... haha! Leuk hoor om dat zo te lezen.... En die korting, leuk! Leuke site, vooral voor meidenkleren vind ik. IK houd me wat betreft babykleren enorm in. Komt vanzelf - samen met kraambezoek - denk ik. :-D

Manlief heeft mn rug gister heerlijk gemasseerd met arnica-olie, heb heerlijk geslapen! Wil hij graag vaker doen zei hij, nou priiiimaaa!!

Roos: discussie beetje los kunnen laten of opgelost? Twijfel aub niet aan jezelf meid, echt niet....

Nog 3 dagen en dan gaan we naar Oostenrijk! We rijden van zondag tot zondag dus nauwelijks file; ideaal! Weersvoorspellingen zijn voor 2e helft van de week ideaal dus nu duimen dat t zonnetje de eerste dagen ook af en toe doorkomt...

Marieke: je moet zeker moed houden meid en lekker genieten van de rust. Misschien heeft een vriendin / kennis nog een stapel oude tijdschriften? Filmpjes opnemen en overdag kijken? Slaapjes doen? Ik ben nu ook bezig onze felicitatiekaarten aan het inplakken die we met de evrloving en bruiloft hebben gekregen. Heerlijke klus!

Ladies mn badje is vol denk ik, tot snel!

Greets Janneke

Hee meiden,

Miep, ik heb toch zo moeten lachen om jouw stukje over 't wel of niet boodschappen gaan doen..... Net las ik het wéér en moest er nog om grinniken. Mijn man moest ook lachen om die knuppel! Zo to the point, bedankt! Ik ben om, ik laat me niet wegjagen door die ouders, ga ook niet in een diepe coma, omdat ik zwanger ben!   Leve het forum, hier heb ik echt wat aan!
Loop je nu al met zware tassen rond op de beurs? Sommige mensen nemen er speciaal zo'n karretje mee die je achter je aan kunt trekken. Of een man, die kan ook goed slepen haha
Ik had het denk ik ook wel leuk gevonden, maar stél nou dat er toevallig ouders zijn.... Nee, ik trek dat niet meer....

Irma, welkom hier, wat een naar verhaal zeg, erg om mee te moeten maken.... Zoiets is vast het ergste wat iemand kan overkomen... Je bent hier aan het goede adres om je verhaal te vertellen. Ik hoop dat we je hier wat kunnen steunen tijdens de verwerking van het verlies om je zoontje. Helaas zijn we hier niet bij toeval samen, iedereen heeft er haar eigen nare geschiedenis en dat schept wel eenband, zeg maar...
Ik ben Roos, 34 jaar, getrouwd, een dochter van 2, heb 1 aug een curretage gehad na 10 wkn zwangerschap. Was daarna na de 2e ronde weer zwanger. Nu 25 wkn zwanger.

marieke, lekker kunnen slapen? heb nog een tip voor je: lavendelolie op een zakdoekje naast je kussen, niet teveel....
Wat fijn dat je moeder nog wat voor je doet in huis, vooral als je thuis zit, zie je de vlekken, stofwolken etc veel sneller/beter en erger je je er ook meer aan, heb jij dat niet?
Ja, we moeten er echt wat van maken deze tijd, hè, we worden niet vanzelf vermaakt. Ik vind ook dat Janneke zichtbaar geniet... Nu wij nog....

Linda, ook om jouw verhaal moet ik lachen, ik schilder hem nu regelmatig af als een vervelend mannetje, ik weet wel, dat ik dat tijdens de zwangerschap van Julia ook had, niks deugde en dat is voor hem niet makkeljk, maar hij is vaak zó rechtlijnig, dat botst bij een zwangere vrouw. Meeveren moeten de mannen doen, ik zal het boek van Kluun er nog eens bijpakken. Hij moet het nog eens gaan lezen. Ik begrijp hem ergens wel, ouders zijn onze consumenten.... Maar ik wil me niet nóg rotter gaan voelen dan ik me nog voel. Ik wil me geen gevangene voelen in mijn eigen huis.
Dat rechtlijnige in zijn karakter is soms erg handig, maar momenteel dus niet.
Hoe kom je aan die code van kleertjes.com?Kan ik daar ook zo aan komen? Ik had van de week ook even gekeken naar de babykleertjes, maar er was nog niet zoveel.
Gister een spijkerjasje gekocht bij de C&A, voor Julia, ik kom daar nóóit, ze hadden heel veel best leuke jassen voor kinderen.... Kom jij daar ook wel eens?
Trouwens, fijn dat je je weer beter voelt!

Ik ga nu een plasje wegbrengen, heeeel misschien komen die harde buiken door een blaasontsteking, vast niet, maar dan weten we het zeker.
Dan naar de gymzaal, durf het bijna niet te typen, ga bij de gymles zitten, ben zo ongeveer de eninge die op school nog bevoegd is om gym te geven. Morgen is mijn gorpe vrij, omdat er gen invaller te vinden is.....

gr Roos

Hoi hoi,

Net op werk. Vanmorgen naar de vk geweest. Hartje geluisterd. Alles was verder goed. Helmaal door het dolle natuurlijk, ik moest veel lachen en manlief was ook heel erg blij. Heb je toch weer een beetje bevestiging. Onze uk kan wel al hard shoppen, dat hoorde je goed bij de doptone. Wel grappig eigenlijk. Verder bloeddruk gemeten en dat was het. Had eigenlijk gedacht dat ze ook de afstand van de baarmoeder + gewicht zouden meten. Maar dat doen ze niet, misschien bij een volgend bezoek. Hoe zit dat bij jullie?
Vanmorgen een vragen lijst bij de vk afgevuurd. Ontbijtkoek is geen probleem om te eten. Voetmassage moet je mee oppassen (als het professioneel gebeurt), sauna is geen probleem (na 14 wk). Vannacht wel heel erg slecht geslapen. Over vanalles gedroomd, mijn man werd gebeten door een hond, ik gaf borstvoeding op het werk. Dus zal vanavond wel moe zijn.
Gisteren naar de gym geweest. Was heel erg gezellig met al die zwangere vrouwen. Ben benieuwd hoe de komende weken gaan.

@Janneke ik maak geen grapje, dat mijn man betaald krijg voor het huishouden. Ik leg dan het geld in, hij verdient dit met het huishouden. Ben ik er vanaf en ontstaat er geen ruzie of onenigheid. Moeten toch genoeg geld op de bank hebben. Ik houd idd niet van chocolade. Wel heel erg veel van komkommer en tomaten enzo. Ook fetta ed is mijn favoriet. Voornamelijk gezonde dingen dus. Lekker makkelijk.

@Irma; je bent van harte welkom. Veel sterkte in deze moeilijke tijd en ik hoop dat je snel weer zwanger bent. Ik ben zelf 15 wk zwanger en schrok erg van jouw verhaal. Ik ben 28 jaar en kom uit de buurt van Eindhoven. Woon samen met mijn man en heb nog geen kinderen verder. In oktober een mk gehad met 10wk en meteen weer zwanger.

@Linda; je had het verhaald van het hh goed begrepen. San heeft haar 1ste broek aan. Ik heb al een tijdje zsp kleding aan. Och ja, al die namen. Houd ik ook niet altijd bij.

Gr. Yvonne
(15 wk + 2 dg)

Schema ook ff aangepast.

Naam

MK/
Cur
Ei
NOD  
Poging
Kind
nr

contr
Lftijd
Komt
uit

Vakantie

Els
11/4
24/1
15/2
9e
2
-
30
Ensch
-

Yosha
28/7
12/2
26/2
8e
1
2-3 gyn
32
H'sum
13-22/2

Laura
10/6
19/2
1/3
10e
1
-
32
Z-H
-

Yf
23/7
17/2
3/3
7e
1
-
33
Gron
1-9/3

Hiltje  
23/10 en 5/1
24/2
10/3
2e
1
-
25
Frl
-

Zwanger!

Naam
MK/
cur
Uitger.
Het wordt
 een....
Poging
Kind
nr

gyn/
vk
Lftijd
Komt
uit
Vakantie

Janneke
18/6
30/3/09
Kereltje!

1e
1

2/3 ass gyn
5/3 vk
29
N-Br
22/2-1/3 wintersport;

Marieke
12/6
1/4/09
?
1e
1
16/2 contr
31
O.ijssel
9-13/2 vlieland
verlof al verplicht gestart

Linda
23/3

23/4/09
meisje

5e
2
24/2 ha controle
30
Frl
verlof start 12/3

Patricia
10/7
18/5/09
meisje?
2e
2
19/2 gyn

30
Z-H
7/4 start verlof

Miep

19/6

20/5/09

Jongen!
2e

1

?
33

N-Br

-

Marijke
17/6        
24/5/09
meisje

3e
3
23/2 gyn.

34
Utrecht
-

Roos
1/8
3/6/09
meisje

2e
2
?
34
Gld
-

Yvonne
1/10
12/8/09
? meisje denk ik
1e
1
19/3 vk
25/03 20wk echo
28
N-Br
23-02 t/m 01-03
carnavals
vakantie

San

14/9

12/08/09

?

2e

1

23/2

33

N-Br

1e wk mrt

JannekeChris

7/7

31/08/09

?

6e

2

30 jan
intake VK

29

Gld

-

Monique

4/8

02/10/09

?

?

2

6 feb 1e echo

34

?

-

Kim
?
?
?
?
?
?
?
?
?

@ iedereen hier, bedankt voor jullie welkom,
vandaag gaat het weer ietsje beter. Ik heb echt veel last gehad van de nasleep van de ruggenprik en narcose maar als er maar vooruitgang in zit is het goed.

@ Yvonne, vervelend dat je zo geschrokken bent van mijn verhaal. Maar onthoud wel dat onze echo meteen al afwijkend was. Ons kindje had een megablaas en de overlevingskansen zijn dan klein.
Voor nu ziet alles er goed uit bij jou! Het hartje klinkt waarschijnlijk als muziek in je oren. Geweldig toch, al is het moeilijk ik hoop dat je kunt genieten van je zwangerschap. Ik hoop dat ook snel weer te kunnen doen.
Liefs Irma

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje jullie verhalen op dit topic, en steeds denk ik: O ik ga ook reageren.
Tot nu toe heb ik dat steeds niet gedaan maar nu dacht ik, ik ga het doen.

Leuk en bijzonder om te lezen hoe jullie je dagelijks leven zo delen met elkaar.
Doordat ik al een tijdje meelees heb ik er af en toe iets van mee gekregen.
De oreo koekies bijvoorbeeld...... Ohooooo ik dacht nu moet ik ze ook proberen en wat zijn ze lekker!!!!!!

Maargoed ik zal mezelf eerst ff netjes voorstellen.
Mijn naam is Nathalie en ik ben 29 jaar.
Ik woon sinds een half jaartje in het Noorden van het land maar ik ben geboren en getogen in het Zuiden van het land. Ik woon samen met me vriend.
Vorig jaar september heb ik met 6 weken zwangerschap een miskraam gehad.
Begin januari bleek dat ik weer zwanger was. We waren ontzettend blij maar ook heel onzeker. Als het dit keer maar wel goed mocht gaan.
Helaas mocht het dit keer weer niet zo zijn want half januari kreeg ik weer een miskraam.
Mijn vriend en ik hebben er nu voor gekozen om even rust in te bouwen wat betrefd het zwanger worden.
We merken dat het zwanger zijn en de twee miskramen toch wel heel veel spanning met zich mee hebben gebracht en dat het vor ons nu dus goed is om eerst ff bij te komen hiervan en als dat gebeurd is om er dan weer vol goede moed voor te gaan.

Het lijkt me erg fijn om mee te kletsen met jullie.
Jullie verhalen, en bij veel dames, jullie dikke buiken, geven mij toch weer goeie moed.

Liefs, Nathalie

Nathalie: welkom bij ons!! Je bent van harte welkom hier en klets lekker mee. Mssn helpt het en bovendien is het reuze gezellig ook al is de aanleiding heel verdrietig.
Jeetje meid, 2 MK's kort achter elkaar. Heftig en moeilijk. Heb je weer hoop en ben je mega gelukkig wanneer je weer zwanger bent en dan toch weer een MK. Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte!!

Ik zal me ook even netjes voorstellen: ik ben Linda, 30 jaar, getrouwd, heb 1 prachtige zoon van 2,5 jaar, heb op 23 maart 2008 een incomplete missed abortion gehad 12 wkn 3 dgn en ivm met complicaties gecuretteerd. Het fysieke herstel ging vlot, maar emotioneel heeft het lang geduurd. Gelukkig was ik in ronde 5 weer zwanger en dat gaat goed! Ik ben 23 april uitgerekend en nu dus 31 weken zwanger.

Vanaf juni kletsen we hier met elkaar. Er komen af en toe neiuwe mensen mij en haken weer een paar af. " het groepje"heeft het reuze fijn hier. Ik hoop dat jij er ook veel aan zult hebben!!

Yvonne: oooooh meid wat heerlijk dat jullie het hartje hebben gehoord. Prachtige muziek!! Vandaag een hele roze wolk!

Niek en ik hebben vandaag een heerlijke relax dag. Kleine klusjes en verder nix......hmmmmmmmmmm

Grtz linda

Hi dames,

Yvonne: wat geweldig joh dat jullie t hartje hebben gehoord!!!!! Is zooo leuk, geniet ervan meid! Is zeker een bevestiging! Ik ben al vanaf t begin onder behandeling van het ziekenhhuis dus geen idee hoe die eerste paar intakes gaan bij de vk. Maar als je vragen hebt zou ik ze zeker gewoon stellen.

Nathalie: jij ook welkom hier meid, wat vreselijk 2 miskramen achter elkaar... Poeweej heftig! Goed dat jullie nu even pauze nemen, schijnt te helpen. maar nu toch weer stilletjes aan proberen? Ik ben Janneke, 29 jaar, woon in Tilburg, in april 2008 getrouwd en was meteen zwanger maar had in 11e week een missed abortion, hartje klopte niet meer. 2 weken later gecuretteerd en was meteen weer zwanger, gelukkig ging dat goed. Ben nu 34 weken en 3 dagen en we krijgen een zoontje. Ben nu met evrlof, heerlijk....

Marieke: dus je moeder is er nu? Fijn  joh, even wat hulp maar zeker ook aanspraak lijkt me!

Roos: en heb je al uitslag? Hopelijk geen blaasontsteking... Tja bij de gym zitten, schijnt nogal een hele studie te zijn. Vriendin van me doet dat nu en is bijna klaar. Maar schijnt idd wel een hele pre te zijn als je ook gym mag geven!
Gelukkig heb je wat aan onze adviezen gehad, jij moet nu gaan genieten en je al helemaaaaaal niet druk maken om wat andere mensen denken.
Kluun, leuke schrijver. Schrijft geweldig...

Hier alles bueno. Vanmorgen in bad, daarna kwam mn vader op de koffie, daarna mn moeder (die twee gaan heel goed samen overigens) en om 10uur naar Breda gegaan. Eerst verduisterende rolgordijntjes gehaald bij de Ikea. Wat een verschil met op zaterdag gaan, wow! I love verlof en pt werken! :-D Daarna naar Kids Factory, nog paar leuke accessoires gekocht voor de babykamer. Daar ook lekker geluncht met mn moeder en nog ff naar de Prenatal (zit allemaal bij elkaar in de buurt, ideaal). Heb van mn moeder de Nijntje muziekmobiel gekocht, ben er dus uit! Linda jij dus ook bedankt voor de tip! Half twee waren we thuis en heb geslapen tot net, was bekaf.
Nu ga ik naar de supermarkt en dan wuiche maken, mn schoonouders komen eten.

Tot snel dames!

Greets Janneke

Terug
Bovenaan