We gaan ervoor, part IV

Hee meiden,
Daar ben ik ook weer eens. Er is weer genoeg geschreven zie ik. Jullie zwangere dames hebben veeel te veeeel vrije tijd

Irma en Nathalie, welkom hier! Sterkte met het verwerken van jullie verlies. Ik ben Laura, 33 jaar en heb in juni een miskraam gehad. Kreeg last van bloedverlies rond de 9 weken, mocht vervroegd een echo maar het bleek al vroeg mis te zijn gegaan. Een week daarna ben ik het vruchtzakje spontaan verloren. Zowel fysiek als emotioneel een zware tijd meegemaakt. Fysiek omdat de miskraam niet compleet bleek en ik zo'n 2 weken erna plotseling weer een enorme bloeding kreeg. Controle bij de gyn leverde op dat er nog iets zat, dit heeft ze toen verwijderd  (en dit terwijl ik een week eerder een echo had gehad om te kijken of alles schoon zou zijn). Verder bloedarmoede gehad en een tijd aan de staalpillen geweest. Nog behoorlijk lang moe geweest na de miskraam. Fysiek ben ik er wel weer bovenop, maar dipjes heb ik af en toe nog wel. Gelukkig gaat het het grootste deel van de tijd gewoon goed hoor!! Maar die dipjes hebben er volgens mij veel mee te maken dat ik nog steeds niet weer zwanger ben. Ondertussen ronde 10 en het duurt me veeeeeel te lang. Maar helaas, behalve op het juiste tijdstip klussen hebben we er verder weinig invloed op.

Yvonne: fijn dat je het hartje weer gehoord hebt. Even weer een bevestiging moet je goed doen!!

Ik heb helaas geen tijd meer om uitgebreid te reageren, maar dat komt binnenkort wel weer!

Ps deze maand weer goed ons best gedaan met klussen

Fijne avond allemaal,
Liefs Laura

Hoi allemaal,

Hier ook weer een berichtje van mij. Ik was gister een dagje naar Almere naar mijn zus en haar gezin. Ze heeft een dochtertje van 10 en die kan heel leuk spelen met mijn meiden. Dus het was gezellig. Toen we thuiskwamen belde de buurvrouw aan, het kraampakket van FBTO was bij haar bezorgd. Wel vroeg hoor, ik ben nog niet eens 7 maanden. Zaten wel veel handige dingen in. Ook kraampakketten (en kraamzorg) kreeg ik in Engeland nooit dus dat was weer iets nieuws voor mij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit aan heb gedacht een matrasbeschermer te gebruiken, dat ga ik deze keer wel uit voorzorg doen. Bij mij werden de vliezen altijd tijdens de bevalling doorgeprikt door de VK. Er zat ook een leuk beertje bij voor de baby en een boek over (kinder)veiligheid in en om het huis.

Irma: jeetje wat een heftig verhaal zeg, wat een droevige tijd voor jullie. Dit is een ontzettend fijn forum en ik heb veel steun gehad van de meiden. Er is ook een verdriet en verliesforum maar daar wordt veel minder geschreven.

Nathalie: welkom hier, ik heb ook twee keer achterelkaar een miskraam gekregen. In juni dit jaar kreeg ik een miskraam met 14 weken. Waarschijnlijk kwam het door voedselvergiftiging omdat ik daar alle symptomen van had. Het kindje is onderzocht en leek helemaal in orde te zijn. Het was een jongen. Daarvoor, in december 2007 kreeg ik een miskraam met 8 weken. Ik heb al twee gezonde meiden van 3 en 5 jaar en ben nu 26 weken zwanger. Ik heb mezelf na de miskramen nooit een pauze gegund, ging altijd gelijk weer voor een volgende zwangerschap. Je moet doen wat goed voor je voelt.

Yvonne, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord, geniet van je roze wolk! Handig dat je een man hebt die kan schoonmaken! Ik kwam er laatst achter (na bijna 10 jaar huwelijk!!) dat mijn man niet weet hoe hij het beddengoed moet verschonen!! Hij is echt hopeloos... Ik ga volgende week als school weer begint een paar moeders op het plein vragen of ze een goede schoonmaakster weten die eens in de 2 weken kan komen poetsen.

Jannie: leuk dat je een muziekmobiel hebt gevonden, kan je weer van je lijstje schrappen! Ik hing de onze ook wel eens boven de commode, want op een gegeven moment willen ze niet meer stil liggen als ze verschoond worden maar als zo'n mobiel boven hun hoofd draait zijn ze even zoet. Een spiegel waar ze in kunnen kijken helpt dan ook, of bellenblaas. Je wordt heel inventief!

Miep: hoe was het op de negenmaandenbeurs? Veel gescoord? Ik had het ook wel leuk gevonden maar het viel in de schoolvakantie en ik ga echt niet met die twee donderstenen naar een beurs... Eentje gaat nog wel maar die twee samen is geen goede combinatie, dan rennen ze weg. Ben je ook nog naar de huishoudbeurs geweest?

Marieke: kunnen ze met 34 weken nog draaien? Ik hoop ook voor je dat het kindje in die positie blijft. Fijn dat de controle goed ging. Het gaat wel snel nu he? Ik droomde vannacht dat ik jou ergens tegenkwam en je me vertelde dat je een meisje verwachtte... Ik ben heel benieuwd. Tot nu toe zijn de meisjes in de meerderheid in ons lijstje.

Ik moet gaan, was helemaal vergeten dat ik mijn moeder zou bellen om half negen, en het is nu bijna kwart voor negen!
fijne avond nog dames!
Marijke
26w4d

Hi Ladies,

Ben ik weer. Kregen gisteren bezoek net toen ik mijn berichtje aan het typen was. Vond het zonde om weg te klikken dus vandaar toch maar gepost.
Nu een nieuwe poging.

Nathalie. Welkom hier. Wat een rot periode heb jhe achter de rug. Rustig aan en klets maar lekker mee.

Ik ben San en woon in Brabant. Helaas was spontaan zwanger voor ons niet zomaar weggelegd maar gelukkig sloeg de behandeling snel aan. Helaas eindigde dit in een MK bij ca 7 weken. Tot ons grote geluk was het vrij snel daarna weer raak en ben ik nu inmiddels 15 weken en 2 dagen zwanger. (even ver als yvonne)

Marijke ik wilde je nog zeggen dat wij een poets via marktplaats hebben. Helaas konden we via via niemand vinden. Het is een kwestie van vertrouwen en je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Wij betalen €12,- p/u en ze komt 1x per twee weken 3 uur. De andere week doen we het zelf. Heeeerlijk.

Yvonne jij hebt idd een bijzondere regeling met je man getroffen.  
Ik ben blij voor je dat je echo goed was. Ik ma maandag, hoop dat ze ook gaat luisteren.

Gaan er nog mensen carnavallen? Ik ga wel zaterdag en zondag dan zal ik wel genoeg gehad hebben denk ik.

Nog een weekje werken en dan vakantie. Heb al een stapel boeken klaar liggen want hoe dichterbij het komt hoe meer ik denk dat ik niet meer op die latten ga staan.
Zeg janneke voor jou komt het wel echt dichtbij. Blij overigens dat het niet perse rampzalig hoeft te zijn om veel aan te komen in het begin. Ik heb echt het idee dat ik in een week enorm gegroeit ben. Ik ga morgen proberen een nette broek voor het werk te scoren.

Die oreo koekjes blijven maar terug komen hier. Zal ze binnenkort eens proberen, ik vind alleen die reclame zo irri.

Oh enne Roos, mijn lief heeft Kluun gelezen en nu krijgen mijn hormonen overal de schuld van. Is ook niet leuk & gezellig.
Zegt ie; ik geloof dat ik nu even mee moet veren gggggrrrrrrrr!!!

Nou een heel verhaal nu ga ik pitten
doei San

Goede morgen dames,

Roos, fijn dat onze reacties je ervan hebben overtuigd dat je je niet hoeft te verstoppen van de buitenwereld. En fijn dat je man er ook wel om kon lachen.
Ik weet niet wat de anderen hier van jou man vinden, kan dus alleen maar voor mezelf spreken. Ik heb echt niet het idee dat hij een boeman of een waardeloos vent of zo is, hoor. Hij is geloof ik (van wat ik hier lees) voornamelijk een typische man. En de gemiddelde  man denkt nu eenmaal anders dan de gemiddelde vrouw. Vaak is dat goed, op die manier vul je elkaar mooi aan. Maar soms is het ook wel een beetje lastig. Zolang je er maar voor zorgt dat je open blijft naar elkaar toe en met elkaar blijft praten, dan komt het vast wel goed.
Je gaat dus bij de gym zitten. Een vriendin van mij zit ook in het onderwijs en van haar ken ik dat probleem met de gymlessen ook. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Zolang je maar goed naar je eigen lichaam luistert, meis, da's het allerbelangrijkste.

Irma, ik heb pas je verhaal nog gelezen. Heftig zeg.  Dat is toch iets wat je nooit meer vergeet. Hoeft ook niet natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie het een mooi plaatsje geven en komt er snel een broertje of zusje voor jullie kleintje.

Nathalie, ook welkom hier. Jee, 2x een mk achter elkaar. Ik kan me voorstellen dat jullie even rust willen. Na mijn mk zijn we er meteen weer voor gegaan. Op dat moment voelde dat goed. Ik weet niet hoe ik zou hebben gereageerd als er een 2e mk op had gevolgd, maar ik denk dat ik dat ook niet had getrokken, dat ik toch even een pauze in had gelast. Ik weet het niet.
Goed in ieder geval dat jullie naar je gevoel luisteren. Eerst even dit een plaatsje geven. Dat moment dat je weer wilt gaan proberen, komt wel weer. Leuk in ieder geval dat je hier ook mee komt kletsen.

Joehoe Yvonne, een goede echo. Wat leuk, he? Ik weet nog dat ik toen ook zo lag te grijnzen bij de echo. Trouwens, dat is nog steeds zo. Bij de 3D echo vorige week lag ik ook steeds te lachen. Zo bijzonder om je kindje te zien en zo fijn om te zien dat het goed gaat.

Nou, met mijn rug gaat het steeds beter. Ik had onze begeleidster op de gym (is ook fysio) nog even om advies gevraagd. Ze heeft wat tips gegeven met name voor wat betreft mijn houding. Na de gym had ik trouwens helemaal geen last meer van mijn rug. Heb me dus voorgenomen om thuis af en toe een aantal van die oefeningen die we daar krijgen ook te doen. Maar ik blijf het natuurlijk wel goed in de gaten houden.

De negenmaandenbeurs was heel leuk gisteren. We hebben een babyfoon en een luiertas gekocht. Verder voornamelijk goed om ons heen gekeken en ideeën opgedaan. Was heel leuk.
Omdat  we nog veel tijd over hadden (de beurs was gisteren tot heel laat open) zijn we inderdaad ook nog even over de huishoudbeurs heen gelopen. Daar zijn we weer heel snel gevlucht. Niet te geloven hoe druk het daar was. Op de 9maanden was het ook druk, maar dat was echt niets vergeleken met de huishoud. Echt niet leuk meer.

Nou, nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend. Vanavond op bezoek bij een vriendin die inmiddels al weer jaren in Frankrijk woont en deze week even in Nederland is. Als ze hier is, nodigt ze meestal een heel aantal vriendinnen uit op dezelfde avond, da's altijd wel gezellig. Daarna lekker rust dit weekend.

Miep
27w2d

Good morning!

Vandaag lekker tot 9uur geslapen. Ga er meestal met manlief uit om samen te ontbijten maar aangezien hij al om 6.30uur weg moest heb ik me nog even omgedraaid. Heerlijk... Sorry dames dat ik jullie misschien lekker maak maar geniet ervan. Na de vakantie zal ik vast wel gewend zijn aan deze luxe. ;-)

Miep: wat voor babyfoon en luiertas hebben jullie gekocht? Ben benieuwd. Ja de huishoudbeurs is altijd voetje voor voetje, ik heb er vaak gewerkt in mn studententijd en als ik dan van onze stand naar de toiletten moest was ik een uur onderweg. Vooral die rolkoffertjes, maar goed ben geen beurzenfan maar dat vond ik wel echt de limit.
Fijn dat je niet zoveel last meer hebt! Ik doe ook al sinds december oefeningen van de fysio / yoga en dat helpt altijd goed.
Kun je trouwens op jullie 3D echo ook redelijk goed zijn dat het een jongetje is?

Laura: je hebt gelijk hoor, we hebben teveel vrije tijd! ;-)
Goed dat klussen goed is gegaan, heb je je ei / drempelpijn weer gevoeld deze maand?

Marieke: dat jullie kindje nog niet is ingedaald is volgens mij logisch. Begint vaak (zover ik t begreep) rond de 34 weken. Heb veel echo's gehad dus het verschil was wel te zien. Ons mannetje is nog niet ingedaald maar is wel bezig, nou dat voel ik wel. Jij ook misschien? Beurs gevoel van onderen (maar soms lijkt dat wel veeel op de bekkenpijn vind ik hoor dus dat is mss bij jou ook wel?), en soms scherpe steken van onderen.

Matrasbeschermer: dat zeiltje schijnt nogal zweterig te zijn maar wel noodzakelijk voor als de vriezen breken als je in bed ligt / slaapt. Ik las laatst in een van de vele boeken / tijdschriften de gouden tip: elke keer in bed een maandverbandje indoen, want je wordt toch wel wakker als je vliezen breken. En dan hoef je dus niet een aantal weken / maand op zo'n zweterig ding te liggen. Ga het zeker doen!

Marijke: wat leuk zeg een dagje naar je zus in Almere! Leuk ook voor de meiden, die hebben nu natuurlijk vakantie. Enneh jouw man is misschien hopeloos (zoals jij dat zegt ;)) in t huishouden maar vind het nogal petje af dat hij de nachtvoedingen deed/ doet en elke ochtend de meiden odner handen neemt. Das ook veel waard denk ik! :-D Toch?

San: ik ga dus niet carnavallen, we gaan al 24 jaar skien met die vakantie. Ga soms wel op vrijdagavond maar moet zeggen: niet mijn feest maar ben er te weinig mee groot gebracht denk ik. Mn moeder is wel een die hard trouwens! Waar ga je heen op skivakantie? Kan me voorstellen dat je twijfelt. Tja ik zou nooit skien als ik zwanger ben denk ik, ik val zelf nooit maar je weet niet wat anderen kunnen doen. Maar kijk tzt hoe je je voelt, niks moet toch? Let je er wel op dat je in principe niet boven de 2100 meter mag komen? Daar is de lucht te ijl.
Ja dat aankomen had ik in t begin ook, dacht echt: oh nee als dat zo doorgaat dan word ik een tientonnertje! Maar na de 24 weken bleef het bij mij steken. gelukkig maar want had het anders nu allemaal mee moeten sjouwen. ;-)

Oreo-cookies: reclame is irritant idd maar de lekekrste zijn met chocolade eromheen. Vooral de witte.... Mmmmmm.... Gister was ik even bij de AH (daar zijn alle soorten in de bonus dames!!!!) en daar hadden ze de witte. Ik helemaal blij haha!

Ladies ik ga weer wat kaartjes inplakken. Mn moeder komt zo even langs en die gaat onze strijk doen (vindt ze heerlijk om te doen, erg luxe) dus dat is wel gezellig.

Greets Janneke
34 weken en 4 dagen

Hoi Meiden,

Dank jullie wel voor jullie welkom hier op het topic.
Ook fijn om te lezen dat jullie, jullie achtergrond wat betrefd de miskramen willen delen.
Pfff tis toch ook ongelooflijk he.
Voor ik zelf ooit een miskraam had gehad was ik me absoluut niet bewust dat dit nog zovaak voorkwam en wat voor inpact het zou kunnen hebben op je leven. Nu weet ik inmiddels dat het helaas veelste vaak voorkomt en dat het slopend kan zijn.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me zo goed voel bij jullie reactie,s.
Ik bedoel daarmee dat jullie tenminste bevestigen dat het erg is, en dat jullie me sterkte wensen en nouja meer van dat soort lieve woorden.
De meeste mensen in me omgeving daar krijg ik van te horen: ach meid, kop op hoor het vruchtje is niet goed geweest dus wees blij dat je het kwijt bent. Of oooow gelukkig je hebt het hartje nog niet horen kloppen wat dat zou helemaal erg geweest zijn. Of zelfs: Ow joh meid dit was je tweede miskraam nog maar, je hebt gewoon pech gehad dus op naar de derde keer en hopen dat dit wel goed gaat.
Pfff wat vermoeiend zeg. Hier hoef je tenminste niet uit te leggen dat ook al was het nog maar zo klein dat je er toch een hele mooie grote verwachting van had en er zelfs toch al van hield.

Linda, Janneke, Marijke, en Miep, jullie zijn al een heel eind opweg met jullie zwangerschap he. Spannend hoor. Volgens mij gaan de eerste maanden vd zwangerschap erg langzaam maar als je die eenmaal voorbij bent vliegt het denk ik voorbij. Klopt dat of vinden jullie het maar langzaam gaan?
Janneke jij hebt zelfs al heerlijk verlof he. En zo te lezen geniet je daar optimaal van. Ging jij nu nog met wintersport binnenkort of is dat iemand anders?
Wintersport. Heerlijk iniedergeval, zeker als het zonnetje er is.

yvonne en San, leuk dat jullie allebei even  ver zijn in jullie zwangerschap.
Geniet er maar lekker van. Leuk dat jullie ook al zwangerschapskleding dragen. Of heb jij je broek nog niet aangehad, San?

Laura, ik hoop voor jullie dat je snel weer zwanger mag zijn.
Iedere maand weer afwachten of je zwanger bent of toch je nod krijgt is niet leuk. Helemaal niet als je alweer in ronde tien zit.
Helaas zoals je zelf al zegd hebben we er zelf weinig invloed op en kunnen we alleen maar proberen om op het juiste tijdstip te klussen.
Nou ik lees dat, dat in elk geval deze maand bij jullie wel is gelukt he :)
Nu maar weer afwachten en hopen dat het vele klussen heeft geholpen.

Mochten mijn vriend en ik er ook weer voor gaan dan laat ik dat hier zeker weten.
Voor nu voelt het echt goed om even pauze te nemen.

Zo voor nu laat ik het ff hierbij. Fijne dag allemaal.

Groetjes, Nathalie

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan