We gaan ervoor, part IV

ahhhhhhh had net heeeel stuk getypt druk ik ergens op ofzo weg alles......
Balen!!!!!!
Nou ja ga ik maar opnieuw beginnen!!!!

Nou eerst maar ff thee opnieuw inschenken dan....

Linda, fijn dat je je beter voelt....
en mn ramen glanzen weer heerlijk!! Dus kan weer goed naar buiten kijken!!
Naast raam staat boom met vetbollen, erg leuk om soms te kijken naar het vogeltafereel in die boom!!
En gelukt met je verlanglijst voor kidskleren??
haha vast wel!!
En genoten van je relaxdag gister??

Janneke, lekker geshopt bij kidsfactory dus?? Leuke dingen gekocht??
Heb even op hun site gekeken, ziet er leuk uit, maar hebben ze maar twee winkels zag ik?? Klopt dat??
Die bh's zijn niet duur idd ga er ook een bestellen, zit nog ff te dubben welke maat...
Lekker dat je moeder komt strijken!! Heerlijk!!
en gezellig natuurlijk!!
Spullen voor je vakantie al beetje klaar??
Ik hoop echt dat   je mooi weer hebt zodat je daar lekker van kan genieten!!

Roos bedankt voor de lavendeltip, stomme is dat ligt wel in mn nachtkastje ik denk er gewoon niet aan..
Net als die koekjes, denk ik er niet aan ze te halen, dom!!!! haha
Lijkt erop dat jij en je man er wer beetje uit zijn en op een lijn zitten?? Zou fijn zijn!!

Nathalie, welkom hier meid!! Pff 2 keer mk heftig hoor!!!
Ik was na mijn mk in juni meteen weer zwanger en nu 34 wk.
Maar het heeft idd behoorlijke inpact, en 2 keer lijkt me zeker...
Probeer het op jullie eiegen manier een plaatstje te geven en laat de mensen kletsen zou ik zeggen al weet ik ook dat dat niet makkelijk is en je moet het wel elke keer aanhoren. Ze weten vaak niet wat ze zeggen moeten, en dan komt er iets verkeerd uit!
De aanleiding is verdrietig maar we hebben leuk groepje hier en hoop dat je je snel thuisvoelt hier!!

Yvonne, jippie hartje gehoord en alles goed!! Heerlijk meid!!
geniet ervan!! Kan me dat gevoel ook zo goed voorstellen. Nu voel ik t elke dag maar om even weer te horen heerlijk!!

Laura goed geklust dus haha we duimen met je mee!!!
en je hebt gelijk teveel tijd, maar stiekum wel erg lekker!! haha

Marijke, ondanks je derde voor jou toch spannend bevallen want 1e keer in nederland!!
Leuk dagje gehad bij je zus gezellie!!
Volgens mij kunnn ze tot 36 wkdraaien zei ze op gym... daar lagen er nu een paar in stuit...2 maart weer controle dus dan zal ik t wel zien, hopelijk ligt ie nog goed, voeltt wel zo, maar soms denk ik ook uk draait allle kanten op!!
haha Leuk je droom.... in eerste periode had ik ook echt gevoel wordt meisje, nu weet ik t eigelijk niet meer en iedereen zegt bijna o jij krijgt een jongen....
ik begin er wel nieuwschierig naar te worden nu hoor!!!

San bijna vakantie o heerlijk!! Heb nooit geskied maar lkijkt me wel eng zwanger en op de latten!! Maar heb er geen verstand van!! Waar ga je heen??

Miep leuk gehad op de 9 mnd beurs dus!! Mooi!!
Leuke luiertas gekocht???
Fijn dat het beter gaat met je rug! Hoop dat dat zo blijft!!

Over die matrasbeschermer in mn kraampakket zaten ook kleinezelitjes, en de kraamzorg zei je kan nu zo'n kleine onder je molton leggen is het ergste beschermd voor als ze evt eerder breken... En dat dat andere zweetding later erop....
Dat ga ik eens uitproberen denk ik...
En de kilo's vanmorgen eens gewogen. Ben nu 10 kg aangekomen....
Vanmorgen uitgeslapen, lag zo lekker en dacht waarom niet, maar nu zo sloom als wat dat is dan weer het nadeel, dus hang lekker met pot thee in de bank.
straks even voor de studie wat doen en vanmiddag met mn boek op de bank denk ik! Potje thee ernaast vermaak ik me wel!!
Gisteravond heel klein stukje door de straat gelopen, zei tegen manlief wil het proberen... ik wordt ook zo slap, hou geen spieren over en moet straks ook nog bevallen...
wel harde buik snel al natuurlijk, maar t was wel even lekker en slaap er ook beter van...
Heb gister op mp leuke luiertas gekocht, van oilily nieuwe, kaartje zat er nog aan, groen past mooi bij de kinderwagen... helemaal blij mee.

fijne dag en tot laters!!
Marieke
34 wk.

Volgens mij heb ik een tijdje geleden hier op het forum gelezen dat je beter nog geen kolfapparaat kunt kopen voordat het zover is. Klopt dat?
En als dat klopt, kan iemand mij dan uitleggen waarom dat zo is?

Miep
27w2d

He Nathalie,
Ja, reacties uit de omgeving na een mk. Er zitten de meest vreemde reacties tussen. Zelfs behoorlijk pijnlijke reacties. Ik blijf dat vreemd vinden. Mensen hoeven niet meteen compleet sentimenteel te worden en te doen alsof dit het einde van de wereld is, maar gewoon erkennen dat het klote is en je er sterkte mee wensen, dat lijkt me toch echt niet teveel gevraagd.
Gelukkig heb ik dit helemaal niet meegemaakt. Van echt iedereen die van de mk wist, hebben we fijne reacties gehad. Dit waren o.a. de vk, de gyn, de zusters in het ziekenhuis, de anesthesist, mijn baas en een goede vriend. De familie wist het toen niet (ze wisten helemaal niet dat wij met zwanger worden bezig waren). Toen ze het later hoorden (dat was toen ik voor de tweede keer zwanger was), zelfs toen kwamen ze nog met lieve reacties. Gewoon even gezegd dat dat moeilijk moet zijn geweest voor ons en dat de mk toch ook wel je hele gevoel bij een nieuwe zwangerschap verandert.
Wij hebben dus enorm geboft met onze omgeving v.w.b. de reacties, maar ik heb hier van meer meiden gelezen dat er echt hele onbegrijpende, botte reacties komen.
En inderdaad, dat is ook zo fijn aan dit forum. Een stukje erkenning van je verdriet. En van je onzekerheid en alles wat er nog volgt. Fijn om te horen dat jij dat hier ook vindt.

Miep
27w2d

Hi dames daar zijn we weer.... ;-)

Miep: klopt, het wordt afgeraden om nu al een kolfapparaat aan te schaffen.  Het is altijd maar de vraag of het geven van borstvoeding lukt en zo ja, wordt in de loop van de periode wel duidelijk wat voor kolf het beste bij je past. Zo'n kolfapparaat is namelijk snel gekocht, is te koop bij Prenatal, thuiszorgwinkels etc etc. Ook wordt het trouwens afgeraden om een tweedehands kolfapparaat te gebruiken, aangezien borstvoeding een bloedproduct is.

Nathalie: ja we zijn een gezellig stelletje en iedereen hier weet wat voor impact een miskraam heeft. En die opmerkingen, ja pfff vreselijk vond ik ze destijds. Ook de opmerking: "je weet nu  in ieder geval dat je zwanger kunt raken" vond ik ook een enorme dooddoener. Niet naar luisteren en vaak is het goed bedoeld van deze mensen, ze hebben het meestal niet meegemaakt.
Ik vind de zwangerschap nu heel snel gaan, maar de eerste 13 weken vond ik echt voorbij kruipen, vreselijk.... Ik was moe, had veel hoofdpijn en was erg onzeker. Erg stressvol! En bijna alle zwangeren hebben bloed verloren tijdens het eerste semester, ook ik en das niet fijn!
San en Yvonne zijn idd even ver en Marieke en ik ook, scheelt maar 1 of 2 dagen. We hebben allebei op 26 juli positief getest, was wel bijzonder. Wat een tijd geleden alweer!

Marieke: oef had je op het knopje "tekst wissen" geklikt? Heb ik ook wel eens gedaan. Ik kopieer mn tekst in ieder geval al-tijd voordat ik m plaats, al te vaak mis gegaan. Maar goed we hebben wel lekker de tijd om de tekst opnieuw te typen, dat scheelt! ;-) Fijn van je schone ramen!!!!
Ik heb maat XL gekozen van de bh en ik heb normaal 80 C of D, nu 85 E. Misschien heb je er wat aan? Vaak kan je kosteloos retour sturen trouwens.

Zo mijn plakboek is klaar, nu nog wat tekstjes erbij schrijven en dat project is afgerond. Nu lekker lezen en wasjes doen en morgen inpakken. Na de vakantie komt mn stapel administratie aan de beurt en ik wil nog een paar fotoboeken maken via hema.nl Is wel goede klus voor de wachtweken denk ik!

Adios ladies!

O ja Marieke: Kids Factory heeft inderdaad maar 2 winkels, Breda en Amsterdam. Wel jammer want ziet er erg leuk uit, maar wel erg prijzig dus heb er niet heel veel gekocht. Maar ze hebben iets van 50 kamertjes ingericht dus mensen uit de omgeving gaan altijd wel even om ideetjes op te doen of voor accessoires, die hebben ze ook enorm veel.

Greets!

Hee meiden, ik kom me even afmelden.... We gaan over 5 minuten naar familie, blijven er slapen en zijn zaterdag laat terug. Gisteravond yoga gehad, gelukkig niet te zweverig.
Nu auto inpakken en wegwezen...

gr Roos

Kom ook weer ff gluren!!

Miep zie dat Janneke al antwoord heeft gegeven op je vraag.
Fijn dat je achteraf nog fijne reacties hebt gehad op je miskraam.
Jij gaat ook al hard naar de 30 weken toe!!

Janneke, lekker rommeldagje vandaag dus...
Zulke winkels zijn altijd leuk om ideeen op te doen, accesoires vond ik best lastig te vinden...
Maar t is aardig gelukt en wacht nu eerst de kraamweken maar af!!
Ik heb deze week boekje bij hema gemaakt van vlieland en heb ook nog een andere liggen die ik wil doen, vanaf half 2007 t/m nu... maar alle foto's stonden door elkaar dus ben ze eerst aan t uitzoeken en daar komt nu schot in en kan ze daarna in een boek verwerken...
en van mn zwangerschap mwil ik ook boek maken, met de foto's kaartjes kleurenstaaltjes enz.... dus dat wordt geen digitaal boek.
Morgen wordt mn oma 93. dus gaan we naar mn ouders s middags daar viert ze het en kan ik gewoon ff op bed gaan liggen enzo, dan rijden we even langs pipoos, is een knutselwinkel in zwolle en haal ik wat leuke scrapbookvellen om een leuk zwangerboek te maken...
Ga nu vast beginnen hoef ik m straks alleen nog maar af te maken...

Roos veel plezier t weekend met je familie!!!

Groetjes!!
marieke

Terug
Bovenaan