We gaan ervoor, part IV

Hoi Janneke,
Bedankt voor je antwoord v.w.b. de kolven. Ik snap het echter nog niet helemaal. Dat wil zeggen, ik snap wel dat het natuurlijk eerst afwachten is of de borstvoeding inderdaad wel lukt. En tweedehands kolven..... Hmm, ik weet niet. Ik heb behoorlijk wat spulletjes voor de babyuitzet tweedehands gekregen en dat is superfijn. Maar sommige dingen wil je gewoon nieuw hebben. Een kolf valt voor mij absoluut onder de categorie "dat wil ik nieuw hebben".
Ik snap alleen niet zo goed hoe na een tijdje borstvoeding te hebben gegeven duidelijker kan worden wordt voor kolf bij me past. Misschien dat dat ook wel komt omdat ik me nog helemaal niet in kolven heb verdiept, maar dat snap ik niet. Is dat voor jou wel duidelijker?
Over 3,5 week hebben we de eerste informatieavond (van twee avonden) over borstvoeding. Ik neem aan dat het dan ook ter sprake komt en dat het me dan duidelijker wordt, maar ik vraag het me gewoon af.

Nog even het laatste nieuws over mijn boxkleed. De bovenkant is af. Het figuurtje staat er op en nu ook de naam van ons mannetje. Nu kan ik 'm in elkaar gaan zetten. Wie weet, misschien dat ik 'm dit weekend wel af krijg. Ik vind 'm zoooooo leuk geworden. Ik zal er een foto van maken. Zodra ons ventje geboren is (en ik weer puf en zin heb om te internetten), zal ik de foto per mail rondsturen. Of op hyves zetten.

Miep

Ha meiden,
vandaag naar de 9-mnd beurs geweest. Vond het helemaal leuk! We waren er al vroeg, al voor openingstijd en dacht dat het dan wel rustig zou zijn ,maar er waren echt al een heleboel mensen vroeg!
Vond het wel grappig om allemaal te zien. Gelukkig niet TE druk, maar het was toch druk zat, vooral bij de stands waar ik wilde kijken, waren blijkbaar populair..
Logisch ook, heb wat van zwitsal, nijntje en difrax gekocht.
Op de terugweg even door de huishoudbeurs gelopen, omdat de bus naar de auto daar stopte. Mijn god, vreselijk! Daar ga ik echt nooooooit heen!!
Gister naar de gyn geweest. Alles was goed. Wel heb ik aangegeven dat ik last heb van mijn ribben. De hele band onder mijn borsten zegmaar. Soms zit het alleen rechts, maar soms ook helemaal. Zag dat het een probleem van mijn bekken kan zijn. Maar wilde het toch aangeven bij de gyn. Ik moest bloed laten prikken om te kijken of het mijn lever zou zijn, ook meteen maar wat urine na laten kijken. Vandaag bellen voor de uitslag. Toen stond ik natuurlijk op de beurs. Dus ik gebeld, omdat ik niks geks verwachtte. Bleek er teveel suikerwaardes in mijn urine te zijn gemeten...
Best lastig dan om naar het verhaal te luisteren, terwijl er zoveel rumoer om je heen is, maar er was geen rustig plekje om te gaan staan..
Ach bedacht me wel dat ik voordat ik om 11.30 uur naar de gyn ging, een half pak chocoladekoekjes met suiker opgegeten heb... Zal de suikerwaardes vast geen goed doen, haha. Ben dus niet heel erg onder de indruk, maar moet wel een dagcurve gaan prikken. Zal maandag nog wel even bellen als het rustig om me heen is, maar volgens mij kon ik die info en spullen halen bij het behandelcentrum in de buurt. Dinsdag ben ik vrij, dus dan kan ik de dagcurve prikken.
Arthur vindt het minder prettig, mag niet meer zoveel snoepen van hem. Tsja als ik niet geklaagd had over die pijn, was er geen bloed geprikt en was het suikergehalte helemaal niet gemeten...Voel me verder ook gewoon goed. Bedenk me wel nu ik dit zit te tikken, dat ik me bij Bas* ook gewoon helemaal goed voelde en het toen natuurlijk niet goed was, dus misschien moet ik me iets meer zorgen maken.. Ach volgende week weet ik waarschijnlijk meer. Hoe ging dat nou bij jou Janneke?
Dinsdagmiddag komt het kamertje. Helemaal leuk, heb er zin in, ben benieuwd hoe het staat.
En we hebben nog snel een tussendoor vakantie geboekt. Ik hoefde niet zo nodig meer op vakantie, ben tenslotte bijna 6 mnd vrij, maar Arthur had er nog wel behoefte aan, dus gaan we nog een midweekje naar Texel. Wel lekker hoor. Ga ik over 6 weken met verlof, en ertussen nog 1 week met vakantie..

Nathalie en Irma welkom hier. Irma heb mijn verhaal al bij jouw topic gezet. Misschien kan jij het daar ook lezen Nathalie? Ik heb in ieder geval 2x een miskraam gehad, 1x spontaan en 1x een leeg vruchtzakje en heb 1 kindje moeten laten gaan door een nierafwijking. Nu dus voor de 4e keer zwanger. Het lijkt allemaal goed te gaan (op de suikerwaardes na dan...) Dus wie weet heb ik nu over 12 weken wel een gezond kindje in mijn armen. Het is meer dan welkom.
Nemen jullie goed de tijd om het verdriet een plekje te geven. Het is echt niet niks. Ondertussen kan je weer proberen zwanger te worden, maar volg hierin lekker je gevoel!
Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en loop hierin zo ongeveer gelijk met Marijke en Miep. We hebben hier gek genoeg clubjes zwangeren die tegelijk uitgerekend zijn. We hopen dat het laatste clubje meiden in 1x zwanger mogen raken, maar helaas wachten we daar al een tijdje op...

Linda, klussen? klussen? Ik geloof niet meer dat ik weet wat dat betekent...
Oftewel het staat op een lager dan laag pitje, knuffelen doen we wel!

Roos, meis je bent er al uit met je boodschappen las ik. Zou je man het anders leuk vinden als jij hele dagen thuis zit en hij de boodschappen moet doen?
Goed je rust nemen nu he!

Laura, fijn dat jullie eruit lijken te komen met het kavel!
En ik vind ook wel dat er veel zwangeren zijn met heel veel tijd hoor! Kan het zelf echt nog steeds niet bijbenen eigenlijk. Ach hopelijk kan ik over 6 weken ook zo irritant worden met reageren. haha.

Yvonne, fijn zeg dat je een goede echo had! Altijd prettig!

Marieke en Janneke, zo te lezen genieten jullie wel van het verlof. Kijk er ook al wel naar uit, heerlijk!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 27w4d

Hi hallo,

Patricia: lekker een midweek naar Texel! Ga je tijdens je verlof of daarvoor nog? Oh heerlijk vooruitzicht. Ik ben nog nooit op de eilanden geweest, shame on me!
Balen dat je suikerwaardes te hoog zijn maar kan goed aan die koekjes liggen inderdaad. Bij mij ging het als volgt: bij die extra echo vond de echoscopiste dat ik wel errug veel vruchtwater had en een grote buik. (veel vruchtwater kan teken zijn van zwangerschapssuiker)  Waardes van de echo naar mn gyn gemaild en mn gyn belde dag later dat ze me toch wilde zien de dag erna en dat ik dagcurve moest laten prikken. Ik moest nuchter prikken (8.00uur), uur na ontbijt (9.15uur, had ontbijt meegenomen voor meteen na het prikken, scheelde weer n ritje) en een uur na mn lunch (13.30uur ofzo). Kreeg paar dagen later uitslag en was keurig, geen zwangerschapssuiker. Hopelijk bij jou ook niet! Er zijn weinig symptonen behalve veel vruchtwater en veel dorst en veel plassen.
Leuk dat je nog fut had voor de 9 maandenbeurs, en wat cool dat het kamertje dinsdag komt! Bereid je voor op een hoop karton, plastic en piepschuim want dat nemen ze helaas niet mee terug. Elk plankje zit driedubbel verpakt leek wel. ;-)
En jij over 6 weken verlof, dan heb je hopelijk ook tijd over haha!

Miep: stoer van je boxkleed, ben reuze benieuwd! En wat betreft het kolfapparaat. Laat ik de vraag andersom stellen: waarom zou je er nu al een aanschaffen als het straks zo gepiept kan zijn? ;-)
Ik heb zo goed als alles gekocht maar dat dus nog niet. Wie weet gaat het kolven zo goed dat ik die Medela dubbelkolf koop, maar die is 300 euro. Ben je wel in 10-15 minuten klaar. Stel dat je stopt met borstvoeden als je gaat werken dan is duie dubbelkolf erg zonde en misschien werkt een handkolf juist fijner.
Hopelijk heb je hier wat aan? hihi....

Roos: have fun bij de familie! Misschien spreek ik je zaterdagavond nog.

Oh we hebben net de drukproef per mail gekregen van het geboortekaartje, leuheuk!!!! Ben superbenieuwd....

Over 48 uurtjes zijn we wel aangekomen in ons hotel in Obertauern, enorm veel zin in! Yosha: geen idee wanneer je terug komt, ik denk morgenavond. Benieuwd hoe je het hebt gehad en het skien hebt ervaren!

Greets Janneke

Hey meiden,

Ik heb vluchtig alles gelezen en het is heeeeeeeeel veeeeeel. Gezellig hoor.
NU ff kort berichtje.
Ik heb vandaag weer gewoon de hele dag gewerkt en heb een last!!!!!!Pfffffffffffffffff. Onze beeb is sinds 2 dagen aan het indalen: felle/zeurdrige steken rondom schaambeen, het gevoel hebben dat beeb tussen mijn benen ligt, harde pijnlijke buik etc................Brrrrrrrrrrrrrr. Ik kan het me echt niet meer herinneren van de1e zwangerschap.
Ik had vandaag weinig patienten en veel administratie tijd, maar het heeft dus niet geholpen. Hopelijk is dit van korte duur. Tja ik was ook behoorlijk verwend met mijn fysieke gesteldheid.
Straks ook nog naar een verjaardag en eigenlijk moet ik mijn paard nog invlechten/mooi maken voor de wedstrijd morgenvroeg.
Dat doe ik dus nu niet. ga zo liggen en dan morgenochtend maar wat eerder van bed (7 uur).

Miep: kolven...........tja. Zoals al geschreven is het verstandig om even te wachten met het kopen van een kolfapp.
Mssn lukt het niet met de BV en de eerste 4-5 weken kolf je toch niet.
Een tweedehandskolf hoeft geen problemen op te leveren als je maar weet waar hij vandaan komt.
Ik krijg bijv. de van mijn schoonzusje asl de BV nu wel lukt. Je kunt bijna alle onderdelen van de kolf wel uitkoken, behalve het deel dat vlakbij de motor zit. Het is dus niet een geheel gesloten systeem.
Er kunnen dus melkbacterien van een ander in zitten.
Is het nog duidelijk?????????????Hahaha

Je hebt natuurlijk diverse merken elektrische kolfapp en je hebt de handkolf. Mssn lijkt je een handkolf wel prettiger dan een elektrische?? Of andersom.
Het mag duidelijk zijn dat je de handkolf best tweedehands kunt kopen omdat je alles kunt uitkoken (moet toch dagelijks). De meleda duo elektrische kolf maakt veel lawaai, de Avent ook en dan is er nog een ander merk (ben hem ff kwijt) die is vrij rustig.
Je voelt je echt een koe met een duo kolf...............hahaha.
Hopelijk ben je weer iets wijzer Miep.....hihihi

Het is toch nog een heel verhaal geworden.......................morgen kom wel weer terug.
Fijne avond ladies.

Grtz Linda

Goedemorgen,

Yosha: als je vandaag thuis komt: welkom thuis! Ben erg benieuwd hoe jullie het gehad hebben. Vast erg gezellig geweest in de sneeuw. Lekker geskied en beetje mooi weer gehad?

Linda: oe meid dat klinkt niet best die klachten... Doe je het wel rustig aan? Weet je zelf natuurlijk het beste maar toch...

Morgen rijden we om 6uur hier weg. Ga zo even liggen, vanmiddag slapen en vanavond op tijd t mandje in. Hebben net de laatste boodschapjes gedaan en heb bijna alles al klaar gelegd. Kheb er zin in meiden, ga volop genieten!

Fijne dag!

Greets Janneke

Haai meiden,

Zooooo wat schrijven jullie een hoop zeg in 1 dag.
Het lijkt wel een boek waarin ik aan het lezen ben ;-)
Ik moet me alleen wel goed concentreren met lezen om bij te houden wie, wat nu allemaal schrijft.

De negenmaandenbeurs waar sommige van jullie heen zijn geweest. Dat lijkt me zo leuk. Alles wat te maken heeft met zwanger zijn en baby,s. ik wilde er dit jaat met me zus naartoe, zij is nu 5,5 maanden zwanger en ik zou anders bijna of 7 mnd of 12 weken zwanger geweest zijn dus leek me heel erg leuk. Maargoed, wie weet volgend jaar.

Patricia, ik zal je verhaal nog lezen op het andere topic maar als ik nu al lees wat je beschrijft wat je hebt meegemaakt, wat is dat dan heftig joh.
2 miskramen en dan ook nog jullie kindje moeten laten  gaan door een nierafwijking.
Dan zal een volgende zwangerschap hoever ook denk ik nooit meer zonder zorgen zijn. Ik hoop met je mee dat jullie over 12 weken een heel mooi wondertje in jullie armen mogen houden en eindelijk eens mogen gaan genieten!

Janneke jij gaat dus vandaag of morgen op wintersport?
Heel veel plezier. Geniet ervan. Lekker bruin worden van het winterzonnetje ;-)

Marieke, jij schrijft, gisteravond nog even buiten geweest, wilde het toch even proberen want wordt anders zo slap.
Begrijp ik dat het dus lichamelijk niet zo goed gaat?
Jij bent wel ook al 34 weken zwanger he. Als alles goed gaat dus nog maar 6 weekjes. spannend hoor.

Nou ik ben vast nog wel veeeeel dingen vergeten om op te reageren nu maar ga me liefje even helpen met de afwas ;-) Tis nogal een  grote afwas  en hij is al flink aan de zwoeg in de keuken.

Heel fijn weekend allemaal.
Het zonnetje schijnt dus dat is alvast meegenomen he.

Doegdoeg,
Groetjes, Nathalie

Hey ladies,

Vanmorgen dus vroeg uit mijn bed en ik sliep rond 1 uur.......brrrrr.
Gelukkig vanmorgen niet zo'n pijn. Dus paard vlechten en mooi maken en hup naar de wedstrijd. HIj was mega gespannen dus de oefeningen verliepen niet zoals anders en dus net geen winstpunt. Logisch.
Rond 10.30 weer thuis en daar was het RUST. Niek heeft vanacht bij zijn oma geslapen en manlief was hem aan het ophalen. Niek ligt nu te slapen en ikke dus ook rust. Manlief is een proefrit aan het maken in een volvo v70. Kennen jullie die auto?? Manlief is er helemaal weg van. Hi is wel groot. Op zich wel handig met kinderspullen. Nou ja, we zullen zien of ie handel kan doen. Het gekke is dat ik er altijd inmoet rijden omdat manlief een auto van het werk heeft...........hahaha
Ach mannen....................
Verder geen plannen dit weekend. Manlief moet vanavond naar het voetballen van SC Heerenveen.

@ Marieke: leuk een verzorgingstas van Oilily. Heb ik ook.  Collectie 2006.  Ook heb ik een kleine uit de collectie van 2008 uit de serie: "home is where the heart is". Zo'n prachtige spreuk....................!!! 1 van de favoriete liedjes van mijn vader was "home is where the heart is"van Gladys Night en the Pips. Daarom extra bijzonder.
"Nog maar"10 kg aangekomen!! Ikke meer denk ik.Ik heb al 3 jaar niet meer op de weegschaal gestaan.Maar ik schat zo'n 15 kg.
Jij verliest natuurlijk idd wel spierweefsel omdat je bijna niks kan. Lekker dat je ff buiten gewandeld hebt!

@ Vlinder: ja meis hier wordt heeeeeeeeeeeeeeeel wat afgekletst! Hihihihi

@ Yosha: al terug??? En...........................hoe was het????? Ingesneeuwd??

@ Laura: super dat je zo fanatiek hebt kunnen klussen hahahaha. Aan de inzet zal het zeker niet liggen. Wij weten niet meer wat klussen is...................hihihihihi
Ben je alweer helemaal beter???

@ Janneke: nog even en WSP!! Hopelijk niet teveel sneeuw en weinig file's. Het scheelt dat jullie morgen weggaan. Heb je je Yaris al verkocht??
Lekke een relax weekje voor je........hmmmmmmmmmm.

Ik ga ook even languit, met het voedingskussen tussen mijn benen.
Fijne dag!

Grtz linda

Terug
Bovenaan