We gaan ervoor, part IV

Hi Ladies

Janneke..eindelijk is het zover en gaan jullie heerlijk op vakantie. Heeerlijk. Ik hoop dat het weer goed is ik hoor nalelijk dat het op veel plaatsen koud is met veel sneeuw. (ik denk dat jij -net als ik- duimt voor een heerlijk zonnetje)
Die week erna gaan wij weg, heb er ook zoveel zin in. Ik bekijk daar wat ik doe.

Yosha, hoe was het genoten? Iedereen eruit geskied?

Linda tot wanneer moet/mag jij eigenlijk nog werken?

Er wordt hier inderdaad heel wat afgekletst vlinder en soms is het niet bij te houden.

Vanavond en morgen lekker down under in Oeteldonk. Ik heb zo'n zin hoop dat alcoholvrij niet te erg tegenvalt. Mis mijn alcoholische versnaperingen toch wel een beetje hoor. Lust nou eenmaal graag een biertje en wijntje.

Laura hoe is 't met je? Ben je nog aan de massage gegaan uiteindelijk?

Heb gisteren nieuwe klere gekocht. Een hele leuke trui jurk, vestje, broek en hempjes. Ben  helemaal blij met de buit.    

Ga nog even wat rommelen in huis. Tot later...
Gr San

Hey dames,

Heb een ontzettend drukke week achter de rug en geen tijd gehad om te reageren of te lezen, dus had vandaag heel erg veel bij te lezen.

Mijn oma is vorige week overleden dus daar had ik donderdag een crematie van, verder de hele week moeten werken. Ik had het gister echt helemaal gehad, voelde alsof ik op instorten stond. Volgens mij gewoon door alles wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt, 2x mk vlak achter elkaar en nu het overlijden van mijn oma en ook nog wat gedonder in de familie...dit heeft echt heel veel energie van me genomen. Daarom zijn we gisteren uit mijn werk direct doorgereden naar de sauna. Ik had het echt even nodig en het was heerlijk! Hoewel we wel wat twijfelden van te voren want als je zo even op google zoekt dan is de sauna niet echt een aanrader voor de vruchtbaarheid van de man...  en laat ik nu net in mijn vruchtbare periode zitten. Maar goed, stress vast ook niet en dit hadden we echt nodig. We hebben wel wat rekening gehouden met onze kinderwens, dus daarom hebben we de hete sauna's vermeden en zijn maximaal 10 minuten in de sauna gebleven. Maar wel heerlijk gerelaxt!!! Verder zijn we druk aan het klussen geweest, ondanks de drukte. Gisteravond had ik trouwens een menstruatieachtige pijn...zou dat de eisprong kunnen zijn??? Weet iemand hoe dat voelt als je je eisprong hebt? Heb het nog nooit echt gevoeld. En ik verwacht wel mijn eisprong ergens deze dagen, dus zou kunnen dacht ik.

Vandaag ben ik dus heerlijk een dagje vrij, het huishouden gedaan en straks even naar mijn paard toe. Denk dat ik nog even ga paardrijden, hoewel ik wel weer wat meer last krijg van mijn stuitje...erg balen! Manlief is nu aan het werk, heeft een slaapdienst dus ben vanacht alleen thuis, niets aan. Straks nog even wat lekkers halen voor vanavond en dan vanavond lekker languit op de bank! Moet goed om mezelf denken want alles was me afgelopen week wat te veel. Hopelijk kan ik nu even bijtanken.

Heb even snel bijgelezen, was zooooo veel. Probeer op iedereen te reageren, sorry als ik iemand vergeet of zo.

@Roos: kan me voorstellen dat het niet goed voelt om je groep zo achter te laten, dat doe je toch liever anders. Balen van je harde buiken zeg! Gelukkig dat het niet schadelijk is voor je beeb, wel een geruststelling lijkt mij. Je hebt groot gelijk dat je je niet laat beinvloeden door de ouders in het doen van de aller daagse dingen, een dag werken is toch niet te vergelijken dat het doen van een boodschap o.i.d. En praten doen mensen toch, trek het je niet te veel aan als dat gebeurd.

@Yvonne: aan het shoppen voor een babykamertje dus, leuk zeg! Wat gaat het ongeveer worden? Al ideeën opgedaan op de negenmaandenbeurs?

@Kim: gefeliciteerd!!! Wel spannend natuurlijk, maar probeer er van te genieten!

@Patricia: de opleiding die ik wil gaan volgen is een HBO opleiding, heb er erg veel zin in! Balen van je suikers zeg, ik hoop dat het allemaal mee valt. De negenmaandenbeurs was dus leuk, heb je je buik nog laten beschilderen (was jij toch???)?

@Marieke: alweer terug van vakantie, je hebt zo te lezen lekker kunnen genieten. Heerlijk zeg! En een fotorepportage gehad dus, leuk zeg! Wanneer krijg je de foto? En zet je ook ééntje op onze hyves???

@Laura: mooi dat jullie eruit zijn gekomen met jullie toekosmtige buurtjes! Ach, die muur....als het niet erg opvalt dan zou ik me er ook niet te druk om maken. Is niet anders. Ben benieuwd naar jullie huis als dat op funda komt, altijd leuk om bij anderen binnen te kijken! Nog even en dan op vakantie dus, heerlijk zeg. Hoe lang gaan jullie ook alweer? Naar de Dominicaanse Rupubliek toch?

@Linda: in het bestuur van de buurtvereniging, wij hebben dat niet bij ons. Is er wel geweest maar dat is opgeheven. Wel organiseren wij, ik en mijn man, zolang we hier wonen elk jaar een straatBBQ, erg gezellig en het wordt zeer gewaardeerd door onze buurtjes! Maar heb je het daar druk mee of valt het wel wat mee? Jammer dat je paard vandaag wat gespannen was op de wedstrijd...het blijven dieren hè. Mijn paard kon zich ook altijd erg opwinden, en dan gooide hij al zijn energie eruit tijdens het inrijden en was dan bekaf als hij de ring in moest...niet ideaal.

@Miep: klinkt leuk zeg de negenmaandenbeurs! En dus leuke ideeën opgedaan. Was het groot of viel dat wat tegen?

@Irma en Nathalie: welkom hier.  Ik wens jullie heel veel sterkte! Ik zal me ook even voorstellen:  Ik ben Hiltje, 25 jaar, getouwd  en woon in Friesland. Ik heb in oktober na 6,5 week een mk gehad, daarna ben ik vermoedelijk direct weer zwanger geraakt maar dit is in januari na ongeveer 10 weken helaas weer geeïndigd in een mk. Er zijn toen wat bloed onderzoeken gedaan, 2 daarvan zijn goed en de 3e uitslag krijg ik rond pasen dus dat is nog even afwachten. Verder zijn wij er weer gelijk voor gegaan... ik heb er wel vertrouwen in dat het de 3e keer gewoon goed zal gaan (moet van mezelf gewoon hoop houden en er in vertrouwen). Die opmerkingen die je krijgt, heel herkenbaar...trek er niet teveel van aan en doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.

@Janneke: morgen dus op naar Oostenrijk. Alvast een hele fijne vakantie!!!

Liefs, Hiltje

Hiltje,

Gecondoleerd met het overlijden van je oma! Wanneer je een goede warme band hebt met elkaar  kun je iemand op hoge leeftijd natuurlijk heel erg missen. Sterkte meis!

Even lekker paardrijden kan je weer nieuwe energie geven (en een zeer stuitje ). Hopelijk kun je weer even bijtanken.
Ik zal een mooie gadget op onze hyves plaatsen. Kijk maar ff!!

Liefs Linda

Hi dames,

daar ben ik dan nog een keertje. Morgenvroeg gaan we weg! Alles is ingepakt, morgen na het douchen alleen nog even broodjes smeren en gaan met die banaan. Het zal niet druk zijn op de weg maar de weersvoorspellingen zijn niet echt super, maar goed we hebben alle tijd.

Vanmiddag wel weer 2uur plat gereden, ik loop nog steeds als een bejaarde. Baal er wel van, maar goed het zijn nu echt de laatste loodjes. Heb al vanaf de 20e week last van mn bekkeninstabiliteit, hoop wel dat het na de bevalling niet al te lang duurt. Maar goed tijdens mn slaapje vanmiddag had ik enorme pijn in mn onderrrug, leek wel alsof ik ongesteld was. Komt volgens mij van het indalen, ik voel het zo nu en dan erg goed. Maar, tis voor een heel goed doel! ;-)

Linda: een Volvo V70, das zo'n beetje wat manlief heeeeeeeel graag wil maar we gaan voor een Volvo V50 als mijn auto is verkocht. Supermooie auto hebben jullie!!! Ik zal daar dan ook in gaan rijden, wel even wennen want ben mn Yaris gewend! Hebben al wel wat biedingen gekregen maar allemaal veel te laag, ach we zien wel. We willen in juni een nieuwe auto kopen, dus hebben geen haast.

Marieke: die luiertassen zijn idd wel heel leuk!! Ben zo benieuwd of jullie een meisje of een jongen krijgen....

San: groot gelijk; als het goed voelt kun je lekker gaan skien en anders niet. De voorspellingen zijn redelijk, we hebben ma-di-wo bewolkt en kans op sneeuw, daarna zonnig. Dus dat is wel fijn! Dan heb ik t hotel vast wel gezien haha en ben ik toe aan een terrasje! ;)
Jij dus naar Oeteldonk vanavond, knap hoor! Lekker van genieten meid!

Hiltje: gecondoleerd meid, wat naar voor jullie....
Lekker naar de sauna geweest dus, heerlijk! Ik kom daar ook altijd enorm van bij! Eisprong: ik heb deze slechts eenmaal gevoeld in mn leven en dat was deze keer dat het dus raak was. Laura kan je een hele goede beschrijving vinden maar ik had een paar uur steken aan een kant, deed best wel zeer als ik opstond.

Ladies, ik ga nog even mn mail en Hyves checken, dan lekker op de bank hangen en op tijd het mandje in!

Greetzzzz Janneke

Hey Janneke!!

Een heerlijk vooruitzicht je vakantie. Nog eventjes.
De V50 is ook erg mooi. TJa en volvo is natuurlijke echte zweedse veiligheid.
Wij hebben hiervoor een V40 gehad. Ook een sportieve station. En het allerliefste   zouden we een Volvo XC90 willen .........hahahaha
Die zijn veeeeeeeeeeeeel te duur dus dat gaat niet gebeuren. Hij zou wel stoer staan voor de paardetrailer.............hahaha. Dan moeten we eerst de loterij winnen.

Ik wil je alvast een heeeeeeeeeeleeeeeeeeeee relaxte, gezellige WSP wensen!!

Grtz Linda
Ps. heb je de nieuwe gadget op hyves gezien???

Hey Linda, mooie gadget zeg! Heb er tranen van in mijn ogen. Ik heb niet meer paardgereden vanmiddag, eind van de middag kwamen mijn ouders langs om een antieke kast uit de 17e eeuw te brengen (van mijn oma geweest). Maar ja, morgen weer een dag. Groetjes, Hiltje

Hey meiden,

Zo heb het rijk hier even alleen, manlief is naar het voetbal (FC Groningen - PSV).
Er wordt hier weer heel wat afgeschreven, ik kan het af en toe gewoon niet bijhouden! Wel ontzettend gezellig trouwens!

Janneke, voor ik het vergeet: een hele fijne vakantie!! Lekker er van genieten, en vergeet je bevallingskoffer niet hoor!! Kan maar niet uit mijn hoofd zetten dat je daar in Oostenrijk gaat bevallen.....
Als jullie volgende week zondag terug komen dan ben ik weg, zo'n zin in!!!
Misschien dat ik in de DR wel eens tijd heb om even hier te neuzen, er schijnt wel internet in het hotel te zijn. De laptop gaat in ieder geval niet mee. Bij jou wel toch, dan kan je mooi op de hoogte blijven en ons op de hoogte houden!
Heel veel plezier, jullie laatste vakantie met jullie tweetjes!! Wat een apart idee moet dat zijn!

Hiltje, gecondoleerd met het verlies van je oma. Jij krijgt het ook wel voor je kiezen hè! Sterkte meid.
Je vroeg nog naar de eisprong. Nou laat ik die vandaag weer flink gevoeld hebben (dag 18, dacht dat ie al geweest was!!). Ik heb dan flinke steken in mijn onderbuik en lopen en fietsen voelt dan bepaald niet lekker. Bij het opstaan uit de stoel voel ik het al, dus meestal is blijven zitten waar je zit het beste (bij mij dan). Ik noem het vaak drempelpijn, als ik dan over een drempel fiets kan ik wel door de grond gaan.....

Dames beetje suffe vraag, maar voelde dus eind van de ochtend en halve middag m'n eisprong. Eind van de middag nog maar ff geklust voor de zekerheid. Is het dan nog op tijd of waren we dan te laat??? Donderdagochtend voor het laatst geklust, dus hoop maar dat die zaadjes dan nu aan het zwemmen zijn richting mijn ei.....
En dan is nu de wachtweek weer aangebroken. Heb NOD de dag van vertrek en als ik pech heb dan precies in de vakantieweek ongi. Laat ik dan nu eens een keer geluk hebben!!!!!! Duimen jullie allemaal voor me!!

Patricia, erg leuk gehad dus bij de 9 maanden beurs!!
Jee meid, dat is wel even schrikken van je suikerwaardes. Hoop dat het allemaal meevalt. Zwanger zijn zit jou ook niet bepaald mee!
Leuk dat dinsdag jullie kamertje komt. Plaats je dan wat foto's op hyves of de mail?
Jouw verlof schiet trouwens ook al op!

Miep ik ben benieuwd naar jouw boxkleed. Kan me voorstellen dat je het nog even geheim wilt houden omdat de naam van je zoon er op staat. Na de bevalling wel foto's hoor!!
Enne.....kan je geen advies geven over een kolfapparaat ;-))

Roos, hoe was het familiebezoek?

Yosha: welkom terug meid! Hoe was jullie wintersport? Je man heeft het leuk gevonden, hij had toch nog nooit geskied??
Nog eventjes geduld en dan mag je naar de gyn!!

Linda, ja ik ben zo goed als beter, en hoe is het met jou? Wow, wat een auto!!
Mijn man heeft ook een auto van het werk. Ik wil dolgraag een 2e auto. Het is een verschrikkelijke luxe en nu ook nog niet zo nodig, dus probeer mezelf te bedwingen.... Maar we gaan verhuizen en dan wil ik wel persé een 2e auto omdat het veel verder van de stad af is en het openbaar vervoer naar het werk niet aantrekkelijk is (met overstappen iets van 50 minuten enkele reis onderweg, met de auto dan 20 minuten).
Heb m'n zinnen gezet op een Citroën C1. Erg zuinig in verbruik en extra goedkoop in de wegenbelasting vanwege het milieuvriendelijke aspect. Ben al regelmatig aan het struinen op het internet maar tweedehands zijn ze nog niet echt goedkoop. Vaak hebben ze nog niet zoveel kilometers en allerlei extra's. En dat vind ik voor een 2e auto niet belangrijk. Wil dan alleen 5 deuren en stuurbekrachtiging, dus ongeveer de goedkoopste uitvoering. Heb ook een site ontdekt waar ze nieuwe verkopen en dat scheelt zo'n 700 euro in vergelijking bij een garage. En het gekke is dat wel alles via de dealer wordt afgehandeld.... Ik zit er sterk over te denken om nieuw te kopen, omdat ik waarschijnlijk goedkoper of net zo duur uit ben als tweedehands. Dit omdat ik niet allerlei opties op de auto hoef.
Manlief staat nog niet zo te springen. Nee die heeft iedere dag een auto tot zijn beschikking, ik moet iedere dag fietsen en met de trein. Niet heel erg, maar wel als het regent!!
Die buurtvereniging kennen wij trouwens ook, maar hier is het een wijkvereniging. Wij zijn daar niet actief in, hebben niet zo veel met de wijk.

Hihi Nathalie, blij dat wij een vaatwasser hebben, heb toch zo'n hekel aan de afwas ;-)) Mag ik trouwens vragen waar je (ongeveer) woont in het noorden van het land??
Ik woon in Groningen, maar ben geboren en getogen Friezin, opgegroeid vlakbij Sneek.

Oh ja, ik heb ook gesolliciteerd voor een bijbaan. Lid van een commissie rechtsbescherming bij een gemeente. Doe dat ook al bij een andere gemeente en vind dat erg leuk om te doen. De sluitingsdatum is 24 februari en de gesprekken zijn op 9 maart maar dan kom ik net terug van vakantie. Hierover gebeld, van mocht ik uitgenodigd worden, of het dan op een andere dag kan ivm vakantie. Dit was geen probleem. Ik ben dus heel benieuwd of ik mag komen!  Hoop volgende week nog iets te horen, maar het kan natuurlijk ook pas na mijn vakantie zijn.

San, leuk dat je blij bent met je buit!! Vast erg leuk om positiekleding te shoppen en fijn te dragen!
Tot aan het einde van het jaar is de stoelmasseur bij ons op het werk ingehuurd en om de 2 weken mag ik. Ik heb nu besloten dat ik alleen ga als ik zeker weet niet zwanger te zijn en de rest van de tijd mag iemand anders (er is toch een wachtlijst). Dus dan kan ik toch maandelijks er naar toe.
Hee wij zijn dus tegelijk met vakantie! Toevallig!

Ik ga nog even voor de buis hangen!
Welterusten allemaal straks en nog een fijne zondag. Voor ons een rommeldagje en 's middags eten bij vrienden. Gezellig! Zij zijn ook al een hele tijd bezig om zwanger te worden. Je komt nog eens ergens achter als je vertelt over een miskraam....

Liefs Laura

Hey Laura, volgens mij heb ik dan mijn eisprong ook gevoeld, idd ook steken in mijn onderbuik wat niet echt prettig voelde. Ik kreeg het tijdens ons sauna bezoek, hadden daarvoor nog geklust en daarna nog een keertje...nu hopen  dat het saunabezoek geen invloed op de zwemmertjes van mijn man heeft gehad. Jij dus ook weer afwachten, ik hoop het zo voor je. Ik heb geen idee dat het daarna  nog zin heeft om  te klussen,  wij klussen mooi nog door want ik weet niet 100%zeker dat het mijn  ei was, heb alleen een vermoeden.  Ik zal voor je duimen! Ik hoop het heel erg voor je dat je zwanger op vakantie  kan gaan.  En gesolliciteerd dus, leuk zeg! Ook afwachten dus. Er komen idd heel wat verhalen naar boven als je verteld over de je mk, dat merk ik ook. Als mensen het van ons weten dan horen wij ook verhalen over dat ze het ook hebben meegemaakt of iemand dicht bij hun en dat hadden we anders nooit geweten.

Ik heb vandaag heerlijk uitgeslapen, mijn man is net weer thuis en zet mijn paard even buiten...kan ik nog even lekker in de pyjama omhangen...heerlijk! We zullen vandaag onze nieuwe antieke  kast inruimen en voor de andere kast een ander plekje gaan zoeken. En verder zal ik vandaag toch echt weer gaan paardrijden, had er afgelopen week geen tijd en puf meer voor door al die drukte. Verder lekker niks gepland.

Iedereen een fijne zondag! Groetjes, Hiltje

Terug
Bovenaan