We gaan ervoor, part IV

Hoi,

jannie: welcome back!!

Nou ik reageer nu maar heel kort, moet zo weg.....om 14 uur bij gyn zijn!! ben best zenuwachtig, maar ga er maar vanuit dat ie die eendebek vandaag niet gebruikt en ga hem wel vertellen dat ik dat ding verschrikkelijk vind!! Maar we zijn erg benieuwd naar wat ie allemaal gaat vragen en wat de vervolgstappen zijn.....dus best even slikken, maar goed, we gaan ervoor!! Dat is niet voor niets de naam van ons forum, toch!!

Nou meiden, als ik terug ben zal ik vanavond wel even wat laten horen.....

gr Yosha

Hey dames,

Het weekend op Schiermonnikoog was geweldig! Ben echt helemaal bijgekomen en heerlijk uitgewaaid. We hebben veel gewandeld en gefietst (hoewel het fietsen wel wat pijnlijk was aan mijn stuitje). Maar echt super genoten!

O ja, ik heb voor het eerst Oreo koekjes geprobeerd, werd zo nieuwsgierig na jullie verhalen erover...maar eerlijk gezegd vond ik ze wat tegenvallen en de verpakking ziet er idd niet echt aantrekkelijk uit. Maar ja, smaken verschillen...ik houd het toch maar bij de buine  m&m's.

Ik heb trouwens vrijdag de 13e een afspraak samen met mijn zusje op het kinderwensspreekuur bij een verloskundige bij ons in de buurt. Ben erg benieuwd, we moesten een vragenlijst van zwangerwijzer.nl invullen die ze als voorbereiding gebruikt. Mijn zusje is ondertussen al een jaar bezig met het zwangerworden vandaar dat we samen gaan, en deze stap is ook wat makkelijker dan naar de ha. Weet niet wat ik ervan moet verwachten, zie wel hoe het loopt, ben erg benieuwd. Mijn moeder had eens gelezen dat dit nieuw was en dat sommigen dit deden, dus even op internet gezocht en een afspraak gemaakt.

@Laura: super zeg dat je op sollicitatie mag! Hoop dat je er in de vakantie niet teveel mee bezig hoeft te zijn met eventuele voorbereidingen maar lekker kunt gaan genieten. Mooi huis trouwens hoor! Ziet er netjes uit en er zijn mooi wat foto's genomen, vind ik altijd wel een groot voordeel. Ik hoop dat je voor jou een manier kunt vinden om er wat minder met het zwanger worden bezig te zijn, misschien dat het idd helpt om het schema niet meer in te vullen... Wel fijn dat je hier gewoon mee blijft kletsen! Gezellig!!! Een beetje laat maar: alsnog een fijne vakantie, geniet van de zon en alvast succes met je solliciatie!

@Marijke: mooi dat je nu verschil voelt nu je dubbele steunkousen draagt. Doe je het in ieder geval niet voor niets. Als ik zwanger raak moet ik ook steunkousen dragen, heb allemaal kleine spatadertjes, ben er al door mijn ha op gewezen.

@Nathalie: mijn gevoel zegt ook dat de 3e keer gewoon goed gaat, grappig dat jij hetzelfde denkt voor jouwn 3e keer. Al blijft het eng natuurlijk. Ben je nog een beetje goed doorgekomen zo rond je ei? Vervelend dat dan niet gewoon lekker je gang kan gaan. Het is trouwens heel herkenbaar dat je zo rond je ei meer zin hebt om te vrijen, daaraan voel ik altijd dat ik zo rond mijn ei zit. Heb dan ook veel meer zin dan 'normaal'.

@Roos: lekker uitgewaaid dus! Maar wat balen zeg van die harde buiken... kan me voorstellen dat je je niet helemaal happy voelt.  Heeft de vk je vandaag wat gerust kunnen stellen?

@Janneke: jouwn vakantie zit er ook alweer op... Jee, wat kan een buik dan snel veranderen zeg...grappig.

@Patricia: gelukkig dat je suiker in orde was, toch wel een geruststelling denk ik. Lekker genieten van je vakantie!

@Yosha: Hoe was het bij de gyn? Ik hoop dat het meeviel wat betreft die gevreesde eendenbek...

Ik heb vandaag nog lekker een dagje vrij, heerlijk. Lekker uitgeslapen en straks even paardrijden. Verder vandaag lekker lui, boek lezen en niets doen! Heerlijk! Vandaag een afspraak gemaakt bij de garage...auto moet een nieuwe distributieriem, gaat weer heel wat kosten... :( Maar ja, moet gebeuren anders loopt hij straks in de soep en dat willen we ook niet. Vrijdag kan ie er al heen, wel fijn want nu ik weet dat ik er niet te lang mee door moet rijden heb ik ook het liefst dat het zo snel mogelijk gebeurd.

Tot later! Groetjes, Hiltje

Hiltje!!!!
Fijn dat Schiermonnikoog leuk was trouwens, maar wat lees ik nu????? Vielen de Oreo koekjes tegen???? Dat kan toch niet! Welke had je dan? Toch wel die met witte chocola er omheen, of niet? Gewone oreo-koekjes vind ik wel aardig, maar die met chocola er omheen (en dat met name wit), die zijn echt geweldig!
Kijk, het kan natuurlijk dat er mensen zijn die dat niet lekker vinden. Ik vind het alleen zo moeilijk om me dat voor te stellen.
Maar alle gekheid op een stokje, fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad. En dat je vandaag nog even hebt om bij te komen.
Ik heb nu ook last van mijn stuitje, maar dat komt doordat ik vandaag naar het werk gefietst ben en dat is alweer een tijdje geleden dat ik heb gefietst. Verklaarbaar dus. Bij jou duurt het wel erg lang. Balen, lijkt me.

Miep
28w5d

Hoi hoi,

Vandaag weer gewerkt. Vannacht heel erg slecth geslapen. Leek net of er een baby buiten aan het huilen was. Is een kat die al weken bezig is. Echt heel vaak wakker geweest. Manlief en ik waren er shagie van. Op het werk ging het wel goed. Goed vol gehouden tot 17.00 uur. Morgen weer een nieuwe dag. Nu lekker op de bank en wachten tot manlief thuis komt. Vanavond lekker niks. Morgen voor de 1ste keer zwp yoga en woensdag de 2de les gym. Papa heeft vandaag het kamertje getext. Zie er meteen weer fris uit. Al bijna klaar dus. Laat het kamertje maar komen.

@Roos; een zwangerschap is er voor om rustig aan te doen. Het is nog maar voor even, voor je het weet is het alweer voorbij. Manlief weet ook dat het voor een goed doel is. Toch lastig als je van andere afhankelijk bent. Dat Julia zo lang stil is geweest en toch veel pijn moet hebben met een oor ontsteking. Dappere meid hebben jullie.

@Linda; lekker met het paardje onderweg geweest. Lijkt mij heerlijk om er een te hebben. Ben zelf niet zo'n held op een paard.

@Miep; je bent aardig aan het stoeien geweest met het boxkleed zo te lezen. Wel een goede oplossing op het belangrijkste af te dekken. Waar moeders al niet goed voor zijn (en nodig ook). Ik heb ook een babybelt gekocht van Anita. Heb hem nog niet omgedaan. Binnenkort toch maar eens proberen. Vooral bij wandelen is het makkelijk lijkt mij, ja. Wordt toch snel moe en krijg eerder last van mijn rug.

@Janneke; welkom thuis. Lijkt mij heerlijk om weer in je eigen bedje te slapen. Wel veel trappen bij jullie hoor. Dat is minder. Samen met je mannetje de hele dag dingen doen is toch wel leuk he. Mis je snel weer. Wij gaan altijd naar de sauna in Son en Breugel. Lekker dichtbij en veel faciliteiten en service.

@Yosha; ben benieuwd hoe het bij de gyn ging.

@HIltje; weer helemaal bijgetankt. Lijkt mij heerlijk zo ff weg. Wij zijn ook naar het kinderwensspreekuur geweest voordat ik zwanger was. Nemen ze door welk beroep je hebt, ziektes in de familie evt. Wat je kan verwachten, waar evt. risico's liggen. Of je al foliumzuur slikt enzo. Je kan er ook terecht met je vragen. Ben benieuwd of het bij jullie hetzelfde aan toe gaan.

Manlief komt net binnen gewandeld en heeft ijzerrijk eten gepland. Oftewel spinazie stamp met vissticks. Vind ik niet zo, maar vooruit.

Ga nu lekker banken.

Hoi

nou vanmiddag dus bij gyn geweest, hij begeleidde een co-assistent die alles moest onderzoeken enzo. Begonnen eerst met vragen en daarna inwendige echo (zonder eendebek!! joepie) en baarmoeder zag er keurig uit aan de buitenkant, toen eierstokjes, zagen er ook goed uit, links rijpen momenteel 3 (!!) eitjes! Dus we moesten deze maand maar goed ons best doen zei de gyn...

Ik had vantevoren aangegeven dat ik die eendebek zo eng en pijnlijk vind, toen moest ie lachen, hij zegt een babyhoofdje past toch ook, dus ik zeg echt niet, dat past nooit!! haha, maar hij begreep het wel.....maar vandaag ging ie hem niet gebruiken..

Omdat het vandaag wel goed eruit zag, maar gezien de veranderde ongi, wil ie ook in de baarmoeder laten kijken door een collega....1 april krijg ik een hysteroscopie, dit gaat wel mbv eendebek (NEEEEEEEE) en dan gaat er een 5mm grote camera naarbinnen die de boel gaat verkennen....moet avond ervoor en uur voor behandeling 2 tabletten naproxen innemen...dus dat wordt weer maagpijn...maar ja das beter dan inwendig pijn hebben...

Voor aankomende ongi heb ik diclofenac gekregen ipv die naproxen.....maaaaaar zei hij tegen de assistente, ze heeft zulke mooie eitjes klaarstaan, misschien is ze wel zwanger volgende maand en hoeven we niet meer verder te kijken...haha, nou aan onze inzet zal t niet liggen!!

Manlief vond t wel apart om te zien, hij zegt die eitjes van je lijken wel knikkers, dus ik zeg ja raar he, terwijl je bij een eerste zwangerschapsecho naar een speldeknop kijkt, je eieren zien er tien keer zo groot uit, raar hoor.

Had ook nog gevraagd waarom ik alles altijd maar rechts voel...hij weet het  niet, maar rechts had deze maand niets, alleen links, dus ik moest goed links opletten deze maand en ik moet doorgaan met tempen, hij was blij dat ik daar al mee was begonnen en dat zag er hoopvol uit!!

Nou dus al met al is het me erg meegevallen vandaag, alleen volgende maand zal heel pijnlijk worden maar t moet gewoon gebeuren!!! Dus hou maar in gedachten waar we mee bezig zijn en waar we t voor doen!!

Yvonne: wat lief van je, dank je voor de post!! Zooo lief meiden, had post vandaag van Yvonne, een zakje met 3 gelukspoppetjes (das toevallig het aantal eitjes van deze maand, zou het toeval zijn??)  en een heel lief briefje erbij...Nou meis, we gaan het gewoon gebruiken deze maand, wat vind je daar van!! haha

Roos: lastig he als het minder gaat tijdens je zwangerschap.....en ik maar denken was ik maar zwanger, maar ja zou als het minder gaat daar ook niet meer zo makkelijk aan denken hoor, heb het van dichtbij bij mijn zus gezien en dat is niet leuk....doe rustig aan hoor!

Miep: haha naam afgedekt voor je moeder op het kleed..tja je moet wat he..:)

Laura: wat een leuk huis hebben jullie aan t water!! Wij hebben dezelfde tegels in de keuken liggen als jullie volgens mij, die zwarte...mooi hoor :), nu maar hopen dat ie snel is verkocht!!

Nou ik weet even niet meer op wie ik wilde reageren, maar dat komt later nog wel, ga nu even tv kijken!!

fijne avond,

liefs yosha

Hi meiden,

Yosha, fijn dat het meeviel zeg... En 3 mooie eitjes, wie weet meid! Dus nu gaan jullie hard aan de klus, begrijpelijk! En dat onderzoek van 1 april, lijkt me ook niet prettig maar duurt nog even en wie weet meid... Je klinkt iig positief en dat is al super! Zei de gyn nog iets over wat t kon zijn of deed hij er nog geen uitspraken over? Succes samen! ;)

yvonne, wat onwijs lief zeg van de 3 gelukspoppetjes!
en de auto naar de garage, altijd dure grap vind ik maar wel nodig soms!

hiltje, idd jij moet de verkeerde koekjes gekocht hebben hihi! Ik ben ook dol op m & m dus probeer degene met choco maar eens... Wit is idd t lekkerst!
Balen van je stuitje, wel oppassen!

vanmiddag bij de ass gyn geweest, hele leuke jongen trouwens! Alles zag er goed uit en ze vonden mn buik er prachtig uitzien. Nu wekelijks terugkomen, vrijdag de 13e weer.
zal dat de laatste x zijn of ben ik dan al bevallen? Spannend...

Daarna nog ff boodschappen gedaan, dat had ik niet moeten doen maar goed. Daarna lang plat moeten liggen. Weer een lesje voor me, 1 activiteit is meer dan genoeg voor me...

ben vast iets en iemand vergeten maar zit op mn tel te internetten dus morgen weer 2 schermen!

fijne avond & slaap lekker allemaal!

Hallo!!

He he ben ik eindelijk weer!!!!
Lukte niet van t weekend ff rustig achter de pc te zitten, dius nu eindelijk wel!!!

Yosha meid heb aan je gedacht vandaag!!!
Dus flink aan t klussen deze maand!!
drie mooie eitjes!! Goed nieuws!!!
Maar konden ze nu al dingen uitsluiten of kan dat pas na de hysteroscopie??
en 3 gelukspoppetjes en 3 eitjes!! spannend, you go girl!! Ga ervoor!!

Iedereen op vakantie Heerlijk!! Lekker genieten!!!!

Linda lekker dat je je goed voelt en bijna verlof meid!! Heerlijk!!

Vlinder: spannend wat de internist gaat zeggen....
Ik hoop dat ie een snelle oplossing gaat hebben voor je!!

Roos: Lekker gehad dus in zandcvoort, wel balen die harde buiken meid....

Laura, mooi huis!! heel anders dan wij, maar mooi!! En t huis zelf ook!! Lijkt me heerlijk ruim!!!!

Patricia: Fijn dat je suiker goed was!!
Heerlijk he kan de koektrommel weer open!!
En het kamertje, leuk!!!

Yvonne, gefeliciteerd met manlief!!!
En lekker bezog gweest dus met kinderkamer en kleertjes!! Leuk!!

Miep kan me voorstellen dat het erg frusterend wordt als het met het boxkleed niet wilt, fijn dat je moeder nu komt...
Ik hoop dat ie nu mooi wordt!!
Ik heb die babybelt ook, errug fijn met lopen!!
En morgen de kinderwagen!! Spannend!!!!

Hiltje, fijn dat je weekendje leuk was!! Heerlijk even uitwaaien.
en morgen naar de ha toch??
Ben heel benieuwd hoe het kinderwensspreekuur is, nooit van zoiets gehoord, mooi dat je het samen kan doen!
Lekker dagje gehad vandag??

Janneke, welkom weer thuis zwanger en wel haha heerlijk joh!!
Leuke foto hoor dikke buik in de sneeuw!!
Fijn dat de terugreis goed is verlopen...
Hoe was je controle??

Hier alles goed verder!!
Wel moe, pap was jarig dus daar gister geweest... wel vaak gelegen maar toch bermoeiend.
Slecht geslapen van t weekend.... dus hopelijk nu vannacht weer beter!
zaterdag laatste spullen gehaald dus alles is klaar baby kan komen!!
Vanmiddag bij de vk geweest, ukje was alweer goed ingedaald, kan niet meet draaien, dus fijn!!
Ook proefdruk van t kaartje gehad vandag errug leuk geworden!! Vinden wij!!
Had t niet verwacht dus heel blij mee!!

Ga zo slapen!! Tot morgen!!
Groetjes, marieke

Hee meiden,

Had net een stuk getypt, toen oeps, weg, ik drukte op een verkeerde knop...
Wat had ik ook alweer?

Yosha, je verhaal klinkt hoopvol. Het zou fantastisch zijn als die drie eitjes goed bevrucht gaan worden....
En ja, ik begrijp je angst wel voor die eendebek, maar het zou ook mee kunnen vallen hoor. Ik vond het ook altijd vreselijk, maar niet iedere keer was even naar en pijnlijk. 'Gelukkig' is 1 april nog ver weg.....

Ik plaats dit bericht en ga zo weer verder, ik heb nog maar 1 scherm open en nu weet ik niet meer wat ik wilde typen.....

gr Roos

Terug
Bovenaan