We gaan ervoor, part IV

Zo, nu kan ik af en toe spieken.

Miep, ik snap er ook niks van dat iemand die koekjes niet lekker vindt.  Hiltje heeft vast de 'verkeerde'gehad, ik heb er net wer twee op. Mega machtig, maar superlekker....
Hiltje, welke had je dan????
Zou zo'n band ook iets voor mij zijn, met die harde buiken van me? Ik kan in principe weinig verdragen aan mijn buik, broeken knellen ook erg snel...

Yvonne, balen van die slechte nacht van jullie, maar.... wen er maar vast aan. Er komen genoeg van die nachten.....

Janneke, op je tel internetten? Kan dat? Goh....
Fijn dat alles weer goed was bij de gyn. Maar moet je dan daarheen ivm je vorm van de baarmoeder? Dus je moet in het ziekenhuis bevallen?

Marieke, laat 't kindje maar komen.... Lekker gevoel voor je dat alles nu klaar is voor de bevalling.....

Ben vanmorgen, na een rotnacht, Julia schreeuwde het uit met haar handjes op haar oren, zooo zielig, naar de vk geweest. Ze heeft inwendig (ja bah, maar wilde erg graag gerustgesteld worden) gevoeld aan mijn baarmoedermond. Hup. die hand erin.... Gek hoor, meteen na de bevalling was alle gene weg, daarna kwam die wel weer terug...
Alles zat potdicht en mijn baarmoederhals was ook gewoon lang. Ik moet er maar mee leven dus.... Nog iets meer dan 13 weken.... Verder was alles oké.

Julia kon niet naar de psz, heeft nu een dubbele oorontsteking, dus was er ook nog druk mee. Gelukkig ging de druk snel van haar oren af, nu heeft ze nog looporen, na paracetamollen was ze erg gezellig vandaag. OOrdruppels via de kno-arts gekregen...
Ik heb erg veel zin om te shoppen en ga dit dan maar gewoon doen woensdag, ik zie wel hoe ver ik kom... Ik denk écht dat er bij vrouwen gelukshormonen vrij komen tijdens het shoppen.... Herkennen jullie dit óók? Ha, ik heb wel wat nodig, ga me goed uitleven....

Ik ga nu slapen we hopen op een heerlijke lange nacht... O dat zou super zijn....
Ik lig al in bed, heerlijk....

gr Roos

Hey Roos,
Je vroeg of die BabyBelt misschien ook bij jouw harde buiken zou kunnen helpen. Ik heb me dat gisteren ook afgevraagd. Gisteren ben ik met de fiets naar het werk geweest. 's Morgens had ik de band om en had ik nergens last van. 's Middags was ik vergeten om deze om te doen en had ik op de fiets al vrij snel last van een harde, pijnlijke buik. Toen moest ik ook aan jou denken.
Ik vind het moeilijk te zeggen of zo'n band bij jou zou helpen, ik heb 'm nog maar net. Maar het zou natuurlijk wel kunnen. Misschien dat je VK hier iets over kan zeggen? Of misschien Janneke of een van de andere meiden die de band al langer hebben? Het lijkt me de moeite van het uitzoeken waard. Zelfs een beetje verlichting in dit stadium bij jou is natuurlijk al mooi meegenomen. Vooral omdat het nog een hele tijd duurt.
Fijn trouwens dat de VK op jouw verzoek een inwendig onderzoek heeft gedaan en dat alles goed is. Hopelijk stelt dat je een beetje gerust.

Yosha, fijn dat je afspraak gisteren meeviel en dat je met behoorlijk goed nieuws naar huis kon. Wie weet, misschien is die afspraak van 1 april wel helemaal niet nodig. Ik help het je hopen.

Ik houd het kort, ik zit namelijk te overwegen om vanmiddag vrij te nemen. En dan is het natuurlijk wel fijn als ik dan 's morgens wat werk heb verzet. Hopelijk heeft mijn moeder dan vanmiddag ook tijd en kunnen we het boxkleed afmaken...

Miep
28w6d

Hey hey,

Kom net bij de ha arts vandaan.... kom een beetje van de koude kermis thuis...

Baal zo! Hij heeft het nogmaals onderzocht en volgens hem ligt het echt aan het stuitje en hij denkt dat het toch iets van een kneuzing of zo is. Het zou ook gebroken kunnen zijn of er zou een scheurtje in kunnen zitten maar ja, ingipsen kan niet. Hij deed er nogal luchtig over. En dat het dan weer erger wordt en dan weer minder; dat zou idd door de hormonen kunnen komen. Eigenlijk niets wijzer geworden. Hij zei wel dat een kneuzing ook door het paardrijden zou kunnen komen. Ik ben zo bang dat ik straks niet meer kan of mag rijden... maar ja, op deze manier wordt het ook niet minder maar  toen ik die 4 maanden niet had gereden dat heeft ook niets geholpen. Ik weet het gewoon niet meer hoor. Hij heeft me een verwijsbrief voor een foto meegegeven, maar ja, nu ik nog niet zeker weet of ik wel of niet zwanger ben heb ik nog geen afspraak gemaakt. Ik wil absoluut geen risico nemen en het werd ook afgeraden toen ik de afdeling röntgen belde. Ik zie wel, als ik ongi wordt dan maak ik de afspraak en wordt ik het niet dan bel ik hem wel weer op hoe het nu verder moet. Maar ja, eigenlijk niets opgeschoten dus.

Ik had de melkchocola Oreo koekjes...meestal vind ik melk het aller lekkerst en ik ben niet gek op witte chocola. Ze waren niet vies of zo hoor, maar gewoon niet super. Ach ja, gisteren maar weer genoten van de m&m's.

@Yvonne: leuk zeg dat je zwp yoga gaat beginnen en alweer de 2e les van gym. Leuk, leuk, leuk. Lijkt me erg gezellig met allemaal zwangere dames.

@Yosha: wat fijn dat alles is meegevallen. En 3 eitjes die klaar staan...nou dat wordt weer spannend deze ronde! Niet fijn dat je voor zo'n hysteroscopie  onderzoek moet maar wel fijn natuurlijk dat ze direct verder onderzoek gaan doen. Ik zal voor je duimen hoor deze ronde!

@Roos: mooi dat alles oké was bij de vk en dat ze je ook nog wat heeft kunnen geruststellen door het doen van een inwendigonderzoek. Hoop dat jij je nu idd wat geruster voelt. En nog zo'n 13 weken dus...is te overzien toch? Morgen dus lekker shoppen... heerlijk! Daar wordt ik ook altijd erg blij van!

Ik zal nog even wat gaan doen in de huishouding...moet ook gebeuren.  Vanmiddag nog 3 uurtjes werken en voor de rest niets gepland vandaag.

Groetjes, Hiltje

Goedemorgen dames,

Roos: heb een telefoon met een soort internetabonnement, web 'n walk heet het. Erg handig voor als je ergens moet wachten, even buienradar wil checken of even je mail en t forum wil checken als je in bed ligt! ;-)
Ik loop al vanaf het begin bij de gyn, omdat ik maar een nier heb en omdat er eventueel een schotje in mijn baarmoeder zit waardoor ik kans heb op een vroeggeboorte. Dat gevaar is nu dus helemaal geweken, nu is het niet echt prematuur meer. Maar ik moet wel in het ziekenhuis bevallen, maar dat wilde ik gelukkig zelf ook errug graag!
Wb die buikband, ik weet niet of jij die dan ook fijn zal vinden. Ik heb ook wel snel last van strakke dingen op mn buiik. Maar anders probeer je m een keertje in de lingeriezaak? Maar hij is echt vooral voor het lopen, niet voor liggen / zitten / fietsen.
Shoppen: heerlijk! Kun je mij normaal ook voor wakker maken, kan er erg happy van worden. Is wel iets vrouwelijks, denk ik ook. Ben nu in deze zwangerschap wel heeeeeel erg blij met internetshoppen, scheelt me een hoop gesjouw. Maar t echte shoppen blijft t allerleukst!
Fijn dat je baarmoeder potdicht zit, is in dit stadium wel errrrrrug belangrijk!

Hiltje: wat balen, een kneuzing.... Snap dat je geen risico wil nemen... Misschien een idee om die afspraak alvast wel te maken voor na je ongi? Kun   je m altijd nog cancellen mocht je zwanger zijn. Of is er niete en enorme wachttijd?
Lijkt me wel nuttig zo'n kinderwensspreekuur, goed dat ze dat doen! Fijn dat je met je zusje gaat.
Hmmm je had dus wel de "goede" Oreo's.... :-S

Miep: fietsen is redelijk belastend voor een zwangere vrouw met bekkenklachten, net als traplopen en op 1 been staan. Oppassen! ;-)

Yosha: kon de gyn ook zien of de eitjes al bijna op springen stonden of is dat een beetje gokken? Met andere woorden weten jullie wanneer je vooral moet klussen?

Marieke: controle was dus goed, buik vonden ze mooi en liep goed op schema allemaal. Ook bloeddruk, urine  en gewicht was prima.
Bij jou is ie dus ook al aan het indalen, of al helemaal ingedaald? Heb jij ook af en toe van die steken onderin?
En jullie dus ook helemaal klaar, lekker is dat he... Ik wil nog wel adressenlabels maken (zijn er 170 dus zie het schrijven niet zo zitten) en straks als het kan ook al op de enveloppen plakken. Scheelt weer!

Miep: vanmiddag lekker vrij genomen? Leuk om dat boxkleed af te maken, is wel een gaaf project zo.

Vandaag ga ik het rustig aan doen, heb teveel pijn gehad gisteravond en vandaag. Ga er wel ff uit (bloemist) en vanavond even naar mn moeder, die is jarig vandaag. Ga zo warm bad aanzetten en even lekker weken. Mn rechterbil doet namelijk ook errug veel pijn. Manlief gaat vanavond masseren met arnica-olie als we terugkomen van de verjaardag van mn moeder, dus dat is een goed vooruitzicht! :-D

Fijne dag dames!

Greets Janneke

Hey dames,

Vandaag een dag vol (dierbare en verdrietige) herinneringen.................mijn papa is (alweer) 3 jar geleden overleden en het blijft pijn doen.
En mijn familie is ook nog weg op wintersport.......heb medelijden met mezelf. Dus maar hard aan de schoonmaak.
Niek is gelukkig een hele zonnige afleiding.
We draaien muziek van opa zegt ie.............................  Hij kent opa alleen van de foto.

@Yosha: klinkt wel positief hoor die prachtige eieren van jou!!! Hopelijk vinden de zaadjes de dames. Dat zou echt prachtig zijn. Hoplijk valt het onderzoek mee en de uitslag al helemaal!!!!!! Keep my fingers crossed.

@ Hiltje: balen van je stuitje. Idd wel een laconieke dokter. En als paardrijden het voor jou gevoel niet verergerd dan moet je dat toch lekker doen. Kneuzingen kunnen wel heel lang duren.
Maar een paar uurtjes werken dus vandaag. Heerlijk!!

@ Roos: hoe gaat ie?? Lekker shoppen morgen?? Vindt Julia de frutapvra's (knijpfruit) ook zo lekker?? Niek wel. Hartverscheurend als je kindje zo'n pijn heeft. Hopelijk knapt ze snel op!!!!
Niek speelt tegenwoordig veel met fantastie. Zoooooooo grappig.

Ik heb ook zo'n buikband van Anita. Bij Niek gebruikte ik hem al. het ondersteunt mijn buik en mn. mijn banden echt. Vooral bij het staan en lopen. Op mijn werk hem ik hem dus veel om. Ook nu weer. Ik krijg er juist minder harde buiken door. Lopen levert bij mij harde buiken op. Dus Roos proberen hoor!!! Je moet nog wel eventjes. Fijn dat je baarmoeder nog goed dicht zit.

@ Janneke: ook ik heb adreslabels gemaakt op de computer. Niet zoveel als jij (ong 90 stuks). Leuk karweitje nu. Ik zal die vriend van me ff aansporen ivm geboortekaartje.
Nog 5 hele dagen werken. Fijn vooruitzicht. Ik ben al wel lekker zaken aan het afronden. Volgende week de laatste opdrachten afronden.
Lekker relax dagje vandaag voor je las ik. Gefeliciteerd met je moeder. Balen zeg van je bil. Hopelijk heeft je man gouden handjes.

@ Marieke: gaat nu snel voor je!! Nog even volhouden meis. Gelukkig ben je positief ingesteld.

@ Miep: vanmiddag lekker vrij??? Grappig dat je moeder je helpt met het boxkleed. En ja de naam moet natuurlijk een verassing blijven. Ik wil het soms wel van de daken schreeuwen, maar houd me in.

Zaterdag hebben kennissen een dochter gekregen. Ze heet Amerins. Mooie naam. Mssn inspiratie 1 van jullie??
Nou, ik ga weer even aan het werk (HH).

Grtz Linda

Hé Yvonne,

Ontzettend bedankt voor je lieve briefje en de gelukspoppetjes. Het eerste wat ik deed was in tranen uitbarsen, mijn man wist even niet wat er gebeurde. Vind het zo lief!!! Dankjewel!!!

Liefs, Hiltje

Hoi,

Linda: sterkte vandaag meid, ik kan me niet eens indenken hoeveel pijn het moet doen om een van je ouders te verliezen.....

de eitjes die we zagen liggen te rijpen voor de eerstvolgende eisprong en de gyn vond dat ze qua grootte keurig waren voor dag 4 van mijn cyclus (wij vonden t nu al knikkers, laat staan als ze gaan springen!!), en ik had ook een temp staat bij me en zoals het er nu naar uitziet, verloopt dat dus keurig volgens planning allemaal....dus manlief en ik zitten al te grappen over een meerling...haha, nou laat maar komen hoor!

Vond het wel heeeeeel toevallig dat Yvonne ons gister ook 3 gelukspoppetjes per post stuurde....dus wie weet brengen ze ons echt geluk deze maand! Moet er alleen niet teveel met manlief over praten, want dan schiet die weer in de stress...haha, dus vertel hem lekker niet wanneer mijn eitjes springen!!

Zie wel erg op tegen 1 april want dat is wel een pijnlijk onderzoek, maar ja het moet nu eenmaal gebeuren......echo van gister zag er in ieder geval goed uit, geen afwijkingen te zien aan de buitenkant, dus dat geeft ons weer een beetje moed...

Maar heb nu al wel de hele dag buikpijn van die inwendige echo....ze hebben dat ding lekker zitten draaien de hele tijd en daar heb ik nu nog wel last van....maar ja, we weten wat we willen en waar we het voor doen....

Oh ja wat ik de hele tijd vergeet, ik heb laatst ook die oreo koekjes op, maar zal er niet verslaafd aan raken hoor.....zien er niet echt uit die zwarte koekjes (en ik heb ze al eens eerder gehad in meerdere smaken) maar nee, mijn koekjes zijn het niet, geef dan maar een heerlijke mergpijp...hhhmmmmm (errrrug lekker en slecht, haha!!)

Nou ga weer gauw aan t werk, want loop inmiddels aardig achter!!

gr Yosha

Terug
Bovenaan