We gaan ervoor, part IV

Heey meiden,

Linda, jeetje zeg wat moet dit dan inderdaad een hele zware dag voor je zijn. 3 jaar geleden, maar het zal vast voelen ofdat het gisteren is gebeurd. Heel veel sterkte.

Yosha,   zo je verhaal van gister over je bezoek bij de gyn klonk positief ;-)
fijn dat het is meegevallen hoor. Het zou nu natuurlijk echt geweldig zijn als je die diclofenac idd niet hoeft te gebruiken omdat zou blijken dat je zwanger bent.
Laat die eitjes maar lekker rijpen ;-)

Hiltje, Hmm niet echt veel opgeschoten dus bij de dokter. jammer dat hij er verder weinig over kon zeggen. En misschien zelfs wel gebroken? Auw auw auw zeg. Ik hoop echt voor je dat de pijn heel snel minder is!!! Of zelfs weg.
Jullie hebben afgelopen weekend dus heerlijk genoten. Goed gedaan. Kan geen kwaad he, af en toe ff lekker weg met zn tweeen en de boel de boel laten.
Ik ben me ei denk ik wel goed doorgekomen hoor. Ik dacht dat ik hem vorige week donderdag op vrijdag voelde maar nu dacht ik gisteren ook weer ff van, heey zou dit me ei zijn  ? Beetje in de war dus wat betrefd me eisprong. Voor me miskramen had ik een prachtige cyclus van 28 dagen met 2 weken na me nod me eisprong, die ik dan ook altijd goed voelde maar nu weet ik dus niet zeker meer of ik hem wel goed heb gevoeld en of ik hem vorige week al heb gehad dus nog steeds maar ff oppassen deze maand en hopen dat het heel snel 2 april is zodat ik naar de internist toe kan.
Pff trouwens deze afgelopen dagen  wel weer wat moeilijker gehad als ik aan de miskramen dacht. De ene week gaat het prima en heb ik er rust bij en de andere week zitten er dagen tussen dat ik baal als een stekker en me 2 uitgerekende datums maar niet uit me hoofd kan zetten.
Gister zat ik even de verhalen te lezen van wat jullie de afgelopen dagen  hadden geschreven en zomaar ineens tranen in me ogen en een gevoel van heftig willen huilen. Vandaag gelukkig weer wat beter.

Janneke, gefeliciteerd met je moeder. Gaat het vandaag een beetje met je?
Nog maar 4 weekjes he voor jou. Denk dat ze voorbij vliegen hoor ;-)
En wow 170 adreslabels........ jullie gaan het dus super druk krijgen met kraamvisite ;-)))) Wel heel gezellie denk ik en super bijzonder om straks aan iedereen jullie wereldwondertje te kunnen laten zien.
Oe je hebt dus een massage tegoed vanaaf. Ik hoop dat je ervan kunt genieten en dat het ook zal helpen voor je rechterbil.

Miep, en heb je vrij kunnen nemen? Zoja dan ben je nu vast druk bezig samen met je moeder aan het boxkleed. Zal vast een bijzonder boxkleed zijn.
Hebben ze trouwens   de kinderwagen al gebracht? Zouden ze vandaag weer komen brengen toch? Moet geweldig zijn om je spulletjes binnen te krijgen.
Fijn trouwens dat je de gym zo relaxt vind en dat je door kunt gaan tot week 38. Mocht je twee weken later bevallen dan ben je vast nog lekker fit van al dat gegym ;-)

Patricia, jullie zijn lekker op vakantie nu.
Fijn dat je suiker in orde was, en heel leuk dat jullie het kamertje binnen hebben gekregen. kan je er lekker weer verder mee aan de slag en er in rommelen als je weer thuis bent.

Yvonne, o joh wat bijzonder dat je de kleine al hebt gevoeld. dat moet je vast intens gelukkig maken als je dat voelt?
En ook al lekker bezig met het kamertje dus. Wanneer wordt jullie kamertje bezorgd?
Vanaaf ga je naar yoga he. Hoop dat je ervan zult genieten.

Roos, aaa gos zeg wat zielig voor je dochtertje dat ze nu zelfs een dubbele oorontsteking heeft. Bah dat lijkt me zo een pijn doen. Hoe gaat het vandaag met haar? Knap he dat kinderen ondanks dat ze ziekjes zijn en pijn hebben toch ook nog gezellig kunnen doen dan.
Hopelijk heb jij afgelopen nacht ook beter geslapen en slaag je morgen als je de stad in gaat om te winkelen. Wat betrefd de gelukshormonen die bij een vrouw zouden kunnen vrij komen door het winkelen....... Ha daar kan ik me ook wel in vinden ja. Heerlijk om ongegeneerd te shoppen. Zeker als je ff niet zo lekker in je vel zit. Geniet ervan!

Marieke, zo kijk aan jij bent dus al helemaal klaar om te bevallen ;-)
Zie je het allemaal zitten?
fijn om te weten dat de baby goed gedaald is en ook niet meer kan draaien. Voor jullie komen er dus ook spannende weken aan.
gelukkig maar dat de proefdruk van het kaartje goed was.
Hoezo had je dat eigenlijk niet verwacht? Twijfelde je over iets wat betrefd het kaartje?

Nou meiden, fijne dag nog vandaag.
Groetjes, Nathalie

Hoi hoi,

Vandaag weer een lekker rustig dagje op het werk gehad. Behoorlijk wat werk verzet. Vanavond naar yoga. Heb er echt zin in. Begin hoofdpijn te hebben en blijf honger houden, dus dadelijk maar wat eten.

@Yosha; Wel toevallig 3 poppetjes en 3 eitjes. Wel mooi dat het tot nu toe goed uitziet, is weer een meevaller. Ik hoop dat het gaat lukken deze keer. Fijn dat dit onderzoek nog meegevallen is. Hopelijk is het volgende idd niet nodig.

@Janneke; spannend zo die laatste weekjes. Doe het rustig aan, maar dat weet je ondertussen wel.

@Marieke; een bezig bijtje zo te lezen. Kamertje, spulletjes, kaartje noem maar op. Het komt allemaal dik in orde bij jullie. Vervelend dat je niet zo goed kan slapen. Ik heb dat nu ook. Dan is het toch lekker als je 's middags een tukje kan doen. Ga ik zo nog ff doen.

@Roos; wat sneu voor Julia. Zo'n kleintje met zo veel pijn. Gelukkig ging het overdag al beter. Hopelijk is ze er snel van af. Ik denk ook dat je bij het shoppen heel erg blij wordt. Kijk er zelf ook steeds naar uit. Vannacht weer een beetje bijgeslapen. Slaap toch niet meer helemaal door. Steeds naar wc enzo.

@Hiltje; wat een teleurstelling zeg. Nu weet je nog niks over je stuitje. Ik zou ook wachten tot ik zekerheid had over een zwp. Duurt wel lang hoor als je zo door moet. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Ik hoop dat het briefje en poppetje ook veel geluk voor jullie brengt.

@Linda; veel sterkte vandaag. Niks moet en alles mag.

Yvonne (17wk)

Hi!!

Roos hoest nu met Julia?? Zielig hoor als ze zo'n oorpijn hebben, ik heb t ooit 1 keer hegad en is echt niet leuk en dubbele ooronsteking helmaal niet!!
En morgen dus lekker shoppen, heerlijk!! Heb ik ook mwel weer eens zin in haha!!
Roos mijn bekkentheraapeut had me juist die band gegeven omdat die niet te "zwaar"was voor mn harde buiken, dus misschien ook wat voor jou, t zit echt heerlijk!! En dan niet te strak doen, dat kan je afstellen met klitterband..

Hiltje kan me voorstellen dat je teleurgesteld bij de ha vandaan komt, je hebt er al veel aan gedaan 4mnd niet paard gereden enzo, en dan dit.,..
En als je niet zwanger bent zou ik in ieder geval die foto gaan laten maken...

Janneke, ik weet eigenlijk niet of het helemaal is ingedaald, hij was al goed ingedaald zei ze.... ja kan je alle kanten mee op he... kreeg al wel mn kaart van de vk mee  voor als ie wel eerdaags geboren wordt, maar hoop dat ie tot 37 week blijft zitten kan ik mooi thuis blijven...
Om stickers uit te printen op de pc moet je dan speciaal programma hebben ofzo??
Hoe werkt dat?? Klinkt wel aantrekkelijk!! haha
Hoe voel je je nu?? Betr na een dagje meer rust?? en een lekkere massage in t vooruitzicht!! Heerlijk!!

Nathalie (vlinder) ik had een foto en wilde daar wel wat mee op t kaartje, maar had geen idee hoe en wat... dus vandaar... maar ze hebben er bij de drukker iets leuks van gemaakt....
Logisch hoor die dips van je mk's t is ook niet niks, gewoon ff aan toegeven, kan t t beter verwerken denkmik dan wanneer je het weg stopt....

Yvonne fijne yoga avvond!!

Linda; Meid hele dikke knuffel op deze dag!! Ik denk aan je!!!
Fijn   dat je je zonnetje niek om je heen hebt!!
En herkenbaar hoor om de naam van de daken te willen schreeuwen!! Heb ik ook wel een slast van en t lijkt nu wel of ik met de dag neiuwschieriger wordt welke naam wij kunnen gaan gebruiken....

Yosha kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, maar we gaan heel hard duimen dat het niet nodig is en die mooie eitjes bevrucht raken!!
Wel vervelend van die buikpijn nu... Hoop dat het gauw over is...

Nou meiden dan de oerokoekjes, ik heb ze ook gekocht, en ben gek op chocolade maar lust geen puur en die koekjes smaken echt naar purechocolade dus die vond ik vies! haha ja jullie lezen het goed.
Toen wit geproefd!! Stuk beter!! maar of ik er verslaafd aan raak, vond ze wel machtig!! Een zak chocolade krakelingen van de hema (kwijl) gaat hier sneller op!!
Heb vannacht goed geslapen heerlijk was dat!! Vandaag was manlief nog dagje thuis...proefdruk van de kaartjes opgehaald na de verandering en we zijn er helemaal blij mee... Ook klossen en ondersteek gehaald dus dat is ook geregeld.
Morgen moet ie weer werken zal wel ff wennen zijn weer alleen hij is 5 dagen vrij geweest. Heeft gelesd voor groot rijbewijs dus hoefde niet te werken en is vandaag geslaagd, dus helemaal blij!! Dus nu mag ie ook op de echte grote vrachtwagen rijden!! Hij ook blij!!
Ben de laatste dagen meer moe, dus hang lekker beetje rond in huis, doe niet veel meer voor school, vind het ook wel goed hoor. Zie ik na de bevalling wel, geniet nu lekker van rust niets doen en boeken lezen! Ook heerlijk!!
We gaan nu eens even wat te eten maken, broccolischotel, ben benieuwd of het smaakt!!

tot gauw!
Groetjes!! marieke

Hoi allemaal,

Ik kan het allemaal niet meer bijhouden, er wordt zoveel geschreven de laatste tijd! Nou, ik ga het proberen:

Ten eerste Janneke, welkom thuis in Nederland. Fijn dat je daar niet bent bevallen! Waarom denk je eigenlijk dat de baby vroeg gaat komen, zat dat in de familie? Je had het een keer uitgelegd geloof ik maar ik weet het niet meer. Leuke fotos in de sneeuw trouwens, wie weet de laatste fotos met een dikke buik! 170 enveloppen addresseren zou ik ook niet met de hand doen! Ik zag in het postkantoor hele leuke 'geboortezegels' met een ooievaar, speciaal voor geboortekaartjes neem ik aan. 50 stuks voor 22 euro. Ik ga die wel doen, ik vind het leuk als de envelop er leuk uitziet.

Yosha, fijn dat het bezoek aan de gyn. achter de rug is en dat er geen eendebek gebruikt werd. Ik krijg daar ook rillingen van hoor, het idee alleen al. Wauw, 3 eitjes aan het rijpen dat klinkt goed. Had hij nog iets gezegd over endometriose of is daar die hysteroscopie voor? Wie weet ben je dan al zwanger en wordt dat je bespaard.

Miep: gaaf de kinderwagen komt eraan! Ik heb nog een lichtblauwe easywalker luiertas, ongebruikt. Mag je gratis van me hebben als je hem wil? Hij staat op Marktplaats, even zoeken op easywalker luiertas en het is die in Nieuwegein. Niemand reageert erop, anders gooi ik hem een keer weg.

Patricia, fijn dat je geen suiker hebt, je hebt al genoeg zorgen rond de zwangerschap, dat kon je er niet bij gebruiken. En het kamertje vordert snel, leuk zeg! Laat je de muren wit of ga je er nog een kleurtje op doen?

Roos: wat zielig voor Julia. Oorontsteking is ook zo naar! Yasmin is echt een 'tough cookie', huilt haast nooit als ze pijn heeft maar toen ze een keer oorontsteking had was dat wel anders... En voor jou is het ook slopend natuurlijk, die gebroken nachten. Ik hoop dat je morgen voor een dosis retail therapy op stap kan, heerlijk he, daar knap ik ook altijd van op!

Hiltje, balen dat de huisarts je heeft teleurgesteld. Dus toch maar een foto laten maken als je niet zwanger ben? Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel raak is deze maand!

Linda, moeilijke dag voor je vandaag, het is ook nog relatief kort geleden voor je. Mijn vader is een paar weken voor mijn 18e verjaardag gestorven aan een hersenbloeding. Dat is nu dus alweer zo'n 16 jaar geleden. Ik sta niet altijd meer stil bij zijn sterfdag, maar wel bij zijn verjaardag op 7 maart. Is ook alweer bijna.

Marieke, leuk dat het geboortekaartje geslaagd is. Ik ben nog aan het experimenteren op Poobies, ik kan maar niet beslissen. En mijn man vind het nog steeds te vroeg om een naam te kiezen! Erg irritant... Op mijn lijstje is nog over: Aleena, Aliya, Asiya, Jamila, Layla, Lina, Nadia, Naima en Noor. Noor wordt waarschijnlijk de 2e naam, en dan een van de andere ervoor (de roepnaam).

Nathalie (vlinder): heb je al eens temperaturen geprobeerd? Dan krijg je echt een heel duidelijk beeld van wanneer je eisprong nou was. Ik gebruik die methode al jaren om zwanger te worden of juist te vermijden. Ik doe dat altijd op www.fertilityfriend.com.

Nu ga ik echt afsluiten, ik hoop dat ik niemand vergeten ben! Wil even op de bank naar de rest van desperate housewives kijken.
liefs
Marijke
28w2d

Goedemorgen,

Net terug van de tandarts en alles was goed. Heb ook eigenlijk nooit iets aan mn tanden (gehad), behalve gaatjes. Ook de 2 proefdrukken opgehaald van de geborotekaartjes, erg leuk geworden! Verder is het moment aangebroken dat ik het een beetje gehad heb met mn buik! Hij is zo zwaar, hangt steeds lager, beeb wordt groter en groter; kortom het beperkt me steeds meer. Heb net mn grijze pakkie aangetrokken en ga vandaag de deur niet meer uit. Zo komt een vriendin thee drinken en vanavond komt een andere vriendin even hapje eten, verder lekker tijd voor mezelf. Heerlijk....

Gister lekker in bad gelegen en mn moeder was dus jarig, ze smste of ik zin had om ergens mee te gaan lunchen. Dat had ik wel! Heerlijk vis gegegeten en daarna lekker mn bedje in maar 's avonds toch weer even naar dr verjaardag. Was leuke dag maar moet ff niet zoveel willen meer. Maar, dat komt goed!

Met de spierpijn in mijn bil gaat het ook goed; manlief heeft gister kwartier gemasseerd en de pijn is.. foetsie! :-D

Linda: gister de dag een beetje ok doorgekomen? Hopelijk wel... Fijn dat Niek dan een grote steun is! Nog maar een paar dagen werken dus en dan verlof; heerlijk! Amerins, mmmm niet mijn smaak maar ik ben echt van de Hollandse korte namen. Bedacht me vanmorgen dat zoontje van onze tandarts ook Niek heet en ze hebben pas een dochtertje, Melle. Hebben jullie al een naam by the way?

Hiltje: jij dus ook verwend met 3 gelukspoppetjes van Yvonne. Yvonne wat on-wijs lief zeg!!!!

Yosha: je klinkt echt een stuk positiever meid, hopelijk lees ik goed tussen de regeltjes door? Slim om manlief geen dagen / data te noemen, komt teveel druk op dan. Begrijpelijk dat je dat dus niet doet!
Is je buikpijn al wel weer over?

Nathalie: jep we hebben veel kaartjes te versturen, maar we hebben 2 "versies". Een kaartje  voor vooral familie (ooms / tantes), collega's  en kennissen en eentje  voor naaste vrienden en familie die we ook uitnodigen voor een babyborrel eind mei. Intimi komen toch wel eerder dan eind mei op kraamvisite, is ook alleen maar leuk maar we hebben al vaker babyborrels gehad en lijkt ons een superuitkomst! Ook omdat er best wat mensen van veraf komen. We houden die borrel op een zondagmiddag (13.30-16.00uur) en het is op onze trouwlokatie. Tis niet goedkoop maar ik zie aantal maanden kraamvisite niet zitten.
Vervelend dat je nog zo zit met je miskramen, maar logisch! En die data, ja die blijven vreselijk vind ik. Ik heb tot en met de 1e uitgerekende datum best veel verdriet gehad om onze miskraam, ook al was ik meteen na de curettage weer zwanger.

Marieke: labels kun je kopen bij de boekhandel en de adressenlabels maak je door middel van Word en Excel. Tis even puzzelen maar als je een adressenlijst in Excel hebt is het kwestie van paar keer klikken. Ga morgen de labels maar eens kopen en de enveloppen bestellen en dan kan ik gaan beginnen.
Ehmm... wat is een ondersteek?
En jij dus ook geen Oreo-fan? Hmmm... ;-]
Van harte met groot rijbewijs van je man! Fijn voor hem en voor jou natuurlijk!

Klossen moet idd ook nu zo'n beetje. Manlief werkt bij een bierbrouwerij dus hier geen klossen maar lege kratjes Dommelsch! Ach ik vind t allemaal wel prima! ;-)

Marijke: ik heb door de vorm van mijn baarmoeder een verhoogde kans op een vroeggeboorte, maar na de 33 weken checken ze dat niet meer omdat het dan niet meer een vroeggeboorte is. Verder ben ik zelf ook een maand te vroeg geboren en geloof ik wel in t fabeltje / bakerpraatje dat vrouwen die zelf nogal van de klok zijn (ik dus ook), ook vaak eerder bevallen. En mn buik was al zo snel zo groot en voor mijn gevoel liep ik al vrij snel voor met al mijn kwaaltjes. Maar goed tis meer een gevoel, ik denk dat hij niet een dezer dagen komt, misschien rond de 38 weken maarrr, das meer een wens vrees ik! ;-)
Postzegels: die geboortezegels zijn idd erg leuk! Met ons trouwen hebben we persoonlijke postzegels (ook via TNT) laten maken van ons logo (staat op onze website) en nu komt de naam van ons zoontje erin dus wil weer die postzegels gaan bestellen.
Moeilijk hoor de namen. Noor vind ik ook een erg mooie naam, is wel onze smaak! je hebt nog even om te beslissen!

Ik ga even verder, tot snel!

Groetjes Janneke

Hoi,

ja het klopt inderdaad dat ik wel weer iets positiever klink, alhoewel we eigenlijk nog geen definitieve uitslag hebben, die komt misschien 1 april...maar het feit dat er nu niets vreemds te zien is, geeft de mens weer wat hoop en helemaal met 3 eitjes!! Dus we moeten flink aan de klus volgende week

Buik voel ik nog wel en ook wat last van onderrug, maar ja door die gyn denk ik er toch weer elke dag aan, terwijl het daarvoor niet voelbaar was omdat ik er ook niet meer elke dag aan dacht...pff lastig hoor. Gyn gaf toch wel aan dat je geestelijke gesteldheid een grote  blokkade kan opwerpen...raar he, maar toch wel waar. Nou ja, we gaan flink klussen en dan moeten we afwachten en tuuuuurlijk hoop ik dat ik nu wel een keer zwanger raak want dan hoef ik dat enge onderzoek niet te hebben....maar ja, zoveel geluk zullen we wel niet hebben ben ik bang (ondanks de poppetjes van Yvonne)....

Werk vandaag maar tot 12 uur, moet vanmiddag met manlief mee naar t ziekenhuis....ziet ie ook wel tegenop, krijgt spuit met contrastvloeistof in heupgewricht en dat schijnt ook best pijn te doen....dus ik ga ook voor de support met hem mee....hij mag 24 uur niet sporten na die spuit...we wilden vanaaf gaan, maar dat wordt niets en zijn kapster komt....dus lastig lastig allemaal.
Morgenavond komt vriendinnetje op de koffie, dus helemaal gezellie, heb ik zin in. Ben morgen namelijk de hele dag op stap, zowel ziekenhuis in amsterdam bezoeken met mijn baas en een zorginstelling in den haag....dus veel in de auto....zal vrijdag wel weer reageren...

Nou ga wat afhandelen en dan lekker naar huis,
fijne dag verder dames,

liefs Yosha

Hey Marijke, Lief aanbod van de luiertas, maar we hebben er al een. Toch heel erg bedankt. Ik heb uit nieuwschierigheid wel even gekeken op internet. Ik zag dat deze nog nooit gebruikt is? Hoe komt dat dan?

Janneke, da's wel heel erg leuk, zelf postzegels ontwerpen. Ik had al eens eerder gelezen dat je dat hebt gedaan. Daar zijn vast kosten aan verbonden, neem ik aan?

Vanmiddag komt er een jongen bij ons uit de fabriek bij mij op de afdeling zitten. Mogelijk dat hij me tijdens mijn verlof gaat vervangen. Hij heeft alleen vrij weinig ervaring met computers, dus dat is even afwachten hoe dat gaat lopen. Als het echt niet gaat, moet ik het aangeven. Ben benieuwd.
Maar goed, het feit dat ik hem in moet leren (en hij dan ook achter mijn computer zit) houdt wel in dat ik dus waarschijnlijk de komende tijd een stuk minder vaak op het forum zit. We zien wel.

Miep
29w

Miep, die luiertas heb een keer gratis gekregen op de Jonge gezinnen beurs. Het is ook meer een mannentas vind ik en ik heb al een hele collectie aan luiertassen, ha ha. Al die tijd bewaard maar nu ben ik toch maar begonnen wat overbodige babyspullen te verkopen. Het gaat wel erg langzaam hoor. Linda, jij hebt toch een handeltje op Marktplaats? Is het beter om babykleding in bundels aan te bieden?  

Yosha, sterkte vanmiddag met je man, ik hoop voor hem dat het meevalt en dat hij niet teveel pijn heeft.

Janneke, gaaf dat je zelf de postzegels hebt ontworpen, wat een leuk idee. Ik ben benieuwd!

Ik moet mijn oudste even helpen op de computer, ze heeft gister de cbeebies website ontdekt met allemaal leuke spelletjes!

liefs
Marijke
28w3d

Terug
Bovenaan