We gaan ervoor, part IV

Hoi hoi,

Vannacht weer slecht geslapen door het orkest van de kat (die buiten zit en niet van ons is). We zijn nu echt kapot aan het raken. Voor een baby hebben we dus al geoefend. Krijg ook hoofdpijn van te weinig slaap. Dus zwaar k*t. Gisteren bij de yoga lekker ontspannen. Daarna wel paracetamol gepakt want mijn hoofdpijn was niet meer te harden. Zit nu nog op mijn werk, maar ga zo naar huis. Ff een tukje doen anders haal ik de gym vanavond niet. Ben benieuwd hoe het met het kamertje staat. Papa is gisteren niet geweest en komt vandaag. Nog 2 daagjes en dan weekend. Jippie.

@Mariek; ik lus de oreo koekjes helemaal niet. Dus vind het wel grappig dat niet iedereen ze te gek vindt. Gefeliciteerd met je mannetje. Kan die met een grote wagen rondrijden. Alle laatste dingetjes gedaan lees ik. Lekker rond hangen in huis is ook fijn.

@Janneke; klinkt gezellig zo met vriendinnen lekker babbelen. Gewoon lekker op de bank, heerlijk.

@Miep; ben benieuwd of het lukt om jouw collega in te leren. Is het een jonge jongen, zie zijn nogal bedreven met computers toch?

Ga zo weer ff wat doen. Wordt wel heel erg duf hier. Toch maar paracetamol pakken denk ik. Pijn lijden heeft ook geen zin.

Gr. Yvonne
(17wk en 1dg)

Hoi Dames,

Sorry dat ik even niet heb gereageerd,
ben erg druk de laatste tijd vooral om inge
naar de andere school te krijgen.
Dit gaat nog niet zo makkelijk.
Ben eindelijk geen leerling meer in zit nu
in een team, wel een top team wat veel verkoopt
maar de eerste week heb ik   het goed gedaan.
(werk bij kpn klantenservice)
Deze maand afwachten totdat ik weer ongi wordt en
dan kan ik een afspraak maken bij de gyn. voor een echo
als die goed is mag ik weer beginnen met de iui.

verder   niet zoveel nieuws.

groetjes els,

Hee meiden,

Linda, ben je de dag een beejte doorgekomen, gister? Fijn dat je dan zoveel afleiding hebt aan Niek.... Vervelend dat je familie weg was, op zo'n dag...

Janneke, ik wist al wel zo'n beetje waarom je bij de gyn liep, was het alleen even vergeten.... Er wordt hier ook zoveel geschreven..... Je zoontje heeft wél twee nieren hè. Dat heb ik dan wél egens opgeslagen...
Weet je niet wat een ondersteek is???? Wat denk je???? Grappig, fijn dat je daar nog nooit kennis mee hebt gemaakt!!!!
Ik ben wel een beetje jaloers op hoe jij je dagen doorkomt... Heerlijk.... Je hebt nu nog de vrijheid te gaan en straan waar je wil.... Nou ja, afgezien van je buik dan.... Ik kan me goed voorstellen dat jouw buik zwaar van voren is..... Ze zeggen ook, dat wanneer je het écht goed zat bent, de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. Moet je meteen bij de eerste wee komen, of moet je eerst een aantal cm's ontsluiting hebben?

Yosha, hoe is het met je buik? Je bent écht gevoelig daar...Wat   moeten sommigen er toch veel voor over hebben en anderen hoeven er maar naar te wijzen en ze zijn al zwanger.... Oneerlijk...  
Voor mergpijpjes kun je me ook best wakker maken... Momenteel wel voor veel dingen...
En hoe gaat het met je man??? Jullie kunnen dus om de beurt naar het ziekenhuis... Vervelend hoor...

Nathalie, heb je wel eens aan ovulatietesten gedacht? Ik heb ze de laatste maand gebruikt en wist dus precies wanneer hét moment was, wij hebben er baat bij gehad.... Je kunt ze zo via internet bestellen. Meer meiden hebben deze gebruikt....

Yvonne, hoe was de yoga? Ik ben er al een keer geweest, werd er heerlijk ontspannen van. Vervelend van de hoofdpijn, hoop dat het snel weer over is....Er komt eçht een keer een einde aan hoor, ik heb er ook erg veel last van gehad, een paar maanden, nu nog maar heel af en toe, hoef geen pillen meer te slikken.
Dus die kat is nóg aan het treiteren 's nachts? Heb je al eens oordoppen gebruikt? Sinds ik moeder ben, gebruik ik deze regelmatig..... Heerlijk.....

Nou Els, wat een gedoe met je dochter, ik heb toen geloof ik een stuk gemist. Waarom wilde je haar naar een andere school hebben?

Dames, ik heb me toch een boel kleren gekocht bij de H&M voor Julia.... Ik was er 45 minuten... Ik heb steeds het gevoel dat het nu of nooit is, ben bang dat ik straks nóg minder kan en dat ze niks om aan te trekken heeft. Morgen en vrijdag gaan we alles passen. Echt leuke dingen...
En ik heb nu ook een Anita in huis. Eerst had ik haar gepast, twijfelde, voelde strak aan.... Ben later terug gegaan en heb deze toch maar gekocht.... Vanmiddag heb ik de band omgedaan tijdens het strijken, voelde wel lekker....
Verder heb ik mezelf getrakteerd op de cd van U2. Gaaf, deze zomer komen ze weer naar nl en mijn broer bestelt via de website kaarten. Helaas kan ik waarschijnlijk niet eens gaan. 1 concert is in juni, twee in juli. 't Moet wel heel goed met me gaan, wil ik in staat zijn erbij te zijn. Als ik bv geef, kan ik het in ieder geval wel shaken.... Ik heb al tijden geen concert gemist, ga ook altijd heeeel vroeg in de rij liggen om maar goed vooraan te komen staan. Ik ben zelfs een keer naar Dublin gegaan voor een concert....
Maar, ben wél opgeknapt (in mijn hoofd) van het shoppen. Lichamelijk was het wat minder. Na 1 1/2 uur kon ik écht niet meer.... Best lang...
Gelukkig voelt Julia zich weer veel beter, ze is zelfs vanmorgen weer naar de psz geweest. Ze was vandaag vrolijk en gezellig... Vannacht hoefden we er maar 1x naar toe. Jammergenoeg is ze 's ochtend al vóór 7uur wakker. 6.30 uur vind ik echt te vroeg.... Maar ja, niks aan te doen, ze komt dan wel heel gezellig bij ons liggen, al is het maar 1 minuutje, dan wil ze melk, tv aan, schone luier etc....
Misschien mag ze tot de zomervakantie nóg een ochtend extra naar de psz. Dan gaat ze drie ochtenden. Om mij wat te ontlasten. Aan de ene kant baal ik dat ze dan minder bij me is, ik heb niet voor niets voor een kind gekozen...aan de andere kant geniet ze zo van de omgang met kinderen.... Ze gaan het daar proberen te regelen.
Mijn man is de laatste tijd vaker moe en prikkelbaarder. Hij vindt het best zwaar, de extra dingen die hij nu moet doen.gister een goed gesprek gevoerd over het feit dat ik zoveel minder kan. Toen we alles opnoemden wat ik wél nog allemaal deed, bleek dit nog best veel te zijn. Hij zal proberen nog meer rekening met me te houden...
En we zijn nog op zoek naar mooie namen.... Lastig hoor. Ik heb nu al wél de eerste kleertjes   gekocht. Schattig....

Hiltje, lekker blijven paardrijden hoor, kun je niet iets op het zadel doen, een extra bontje of zo? Hoop dat die rontgenfoto's tzt wat verheldering geven...

marieke, gefeliciteerd met je man's rijbewijs!!! Jammer voor je, nou eigenlijk fijn voor je, dat je dé koekjes niet zo lekker vindt!
Ben je de dag vandaag weer een beetje goed doorgekomen?

Marijke, je hebt nog veel keus wat betreft de namen... Ik vind nadia in dat rijtje het mooist. Is dat ook een Arabische naam?

Ik ga nu lekker douchen, nog een fijne avond, meiden...

gr Roos

Hee meiden,

Hier een berichtje uit de Dominicaanse Republiek! Manlief had de laptop toch meegenomen en we hebben ook nog wifi hier op de kamer!
Het is hier vandaag echt kl*te weer! Regen, regen en nog eens regen! Zouden vandaag op een snorkeltrip. Stonden om 6.30 uur te wachten op de bus, de regen kwam met bakken uit de hemel. Hadden al besloten niet te gaan (open boot en geen zin in  koukleumen) maar wilden het de chauffeur even laten weten, waren toch wakker en klaar. Kwartier gewacht maar geen bus. Ruim een uur later werd er op onze kamer gebeld: trip was afgelast vanwege het slechte weer. Nou ja, het zij zo. Maar wel balen hoor. Het weer valt me sowieso wat tegen. De zon is er weinig bij. Het is wel lekker weer en kan wel in bikini zitten, maar het had wel wat warmer gemogen. Steun, kreun, klaag, klaag..... Sorry dames, in Nl zal het nog wel een tikkeltje erger zijn.....
In ieder geval ben ik al wel wat verkleurd dus niet voor niks deze verre reis....

Ik heb nog niet echt bijgelezen, zie dat er echt veel is bijgeschreven in deze paar dagen.

Janneke en Marieke nog niet bevallen?

En Patricia, jouw suiker was dus goed! Gelukkig maar! Jij hebt het echt wel verdiend om de laatste weken te mogen genieten!!

Yf, hoe is het met jou???

Yosha, ik zal zo even kijken of ik kan vinden hoe het bij de gyn was, want dat zul je vast geschreven hebben. Ik hoop dat het meeviel!!

Nou mijn ongi is flink doorgezet. In het vliegtuig en de dag erna waren het ergste. Dit in tegenstelling tot de vorige keren, dag 4-5 waren de afgelopen maanden vaak de ergste.

Ik ga ff lezen en misschien zo nog even reageren. Manlief is siësta aan het houden (het is hier 16:15 uur).

Liefs Laura

Goede morgen,
Heel kort, want dadelijk staat mijn vervanger weer op de stoep. Mijn eerste indruk van hem is trouwens goed. Hij heeft dan voor het werk nog wel niet veel met computers gedaan, maar hij pikt het wel snel op. Wie vroeg nou of het nog een jonge jongen was? Ik denk dat hij zo'n beetje van mijn leeftijd is (begin 30 dus).

Hey Laura, We hebben hier ook niet veel zon over, maar alles wat ik zie, zal ik richting DR sturen. Jij hebt het nu dubbel en dwars verdiend, lijkt me. Mocht er op het einde van je vakantie nog wat zon over zijn, neem je dat dan wel mee terug?

Gisteren weer gym gehad. Voor het eerst gehuft en gepuft. Dat leverde natuurlijk wel wat hilariteit op, maar het is wel nuttig denk ik.
Manlief gaat vanmiddag de kast voor op de babykamer ophalen, dan kan hij volgende week beginnen met schilderen van die kast. Komend weekend gaan we het hele weekend naar zijn zus. Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee (ik had aangegeven dat elk weekend goed uitkomt, behalve komend weekend....), maar goed. Haar kinderen zijn maar om het weekend thuis (gescheiden ouders), dus de mogelijkheden zijn beperkt. Och ja, dan hebben we het ook weer achter de rug.

Nou, nog vlug even ergens anders op internet kijken (ander forum, geheel niets te doen met zwangerschap) en dan ben ik er weer klaar voor.

Miep
29w1d

Hoi dames,

ik zit met een probleem en ik ben er nu helemaal chaggi van!!!! Het klussen wil niet meer bij mij!! De boel zit potdicht!! HELP zo wordt ik natuurlijk NOOIT zwanger....

dit had ik voor de wintersport ook al een keer, dus toen hebben we de boel maar even de boel gelaten, we dachten dat we misschien te veel geklust hadden, maar dat viel eigenlijk best wel mee, maar nu na dat bezoek aan die gyn krijg ik die 1 april maar niet uit mijn hoofd...maar ik weet ook dat we moeten klussen wil ik een kansje maken om niet te hoeven gaan...pffff

Hebben jullie misschien tips? Heb gister zelfs een borrel genomen voordat we naar bed gingen...haha ik dacht misschien helpt t me ontspannen, maar nee hooor, geen schijn van kans!!! Op dit moment roep ik zelfs dat ik 1 april niet ga, ik bedoel als manlief het al niet voor mekaar krijgt dan een vreemde dokter al helemaal niet en ik ga me niet uit elkaar laten scheuren daar beneden vanwege een of ander onderzoek, dan geven ze me maar een roesje...ohhh wat erg is dit, mensen zitten me echt aan te kijken zo van, stel je niet aan mens, maar ik weet beter als geen ander hoe het bij mij daar beneden werkt (en dus ook wanneer NIET!!)..

Jullie horen het al, mijn positieve instelling is spontaan verdwenen gister....komt ook nog eens bij dat een verschrikkelijke vrouw heeft geroepen ik zal nooit een kind krijgen en zelfs die is nu zwanger.....pffff misgun het mensen niet hoor, maar bij haar twijfel ik, vind het zielig voor het kindje namelijk....

Zo dit was even mijn zeurmailtje van vandaag...dan hoop ik t even kwijt te zijn.

Laura: balen zeg dat t tegenvalt!!! Hoop dat de laatste paar dagen beter weer zullen geven!!

Manlief heeft een hele stijve heup van gister, hij kreeg 4 of 5 spuiten in zijn been, er is een rugfoto gemaakt en daarna 30 min. MRI.....volgende week horen we de uitslag....ben benieuwd...

Nou meiden, ik ben vandaag bijna de hele dag buiten kantoor dus zal morgen wel weer reageren....

Sorry voor de zeurmail, maar wordt er ondertussen niet goed van dat bij mij echt niets meer normaal kan....zelfs niet meer klussen...dus dat moest ik even kwijt....

liefs Yosha

Hee Yosha, komt goed hoor.... Ik heb dat ook gehad, heb er zelfs therapie voor gehad.... En zie bij mij: 3 keer zwanger, spiraal in en uit gehad..... soms gaat het nu ook wel wat moeizaam, geduld helpt wel...
Het is wel balen voor je.... Zou het je helpen als je eerst de boel met handwerk goed laat ontspannen?

Laura, nee hè, je was zó klaar voor de zon.... Hopelijk komen alle zonnestralen in de laatste dagen nog langs.... Hier is het nog slechter weer hoor.... Regen en nog eens regen.... Nog veel plezier...

Ik heb schandalig lang in bed gelegen....(tot 9.15 u)  Heb er hoofdpijn van.... Vandaag echt een vrije dag, zonder werk en kind dus. Heerlijk! Vanmiddag moet ik met mijn moeder naar een pijnpoli, vanmorgen staat huishoudelijk werk op mijn schema. Bah, maar  'Anita' en ik gaan onze schouders eronder zetten en hup, over 5 min aan de slag....Met U2 op de achtergrond moet dat vast wel lukken... Ik wil als beloning het ledikant van Julia uit elkaar halen....   Die staat nog op de babykamer.... Daar moet weer een wieg van gemaakt worden....
Trouwens, gaan de aankomende baby's bij jullie op de kamer slapen? Ik ben er nog niet uit....
En een tip: slaap zacht van zwitsal, die met lavendel, is zoo heerlijk, voor jezelf, maar ook voor de baby, echt een aanrader....
En, wie is volgend jullie de Mol? Ik moet vanavond naar yoga, moet het dus opnemen... Spannend.... Ik denk Anniek....

Linda, nog even en dan heb jij je verlof verdiend!!!! Hoeveel uren in totaal nog?

gr Roos

Goedemorgen dames,

Yosha: Oh wat vervelend dat het klussen niet wil lukken. Maar, dat het 1 keertje (of 2?) niet goed lukt, niet meteen in paniek raken! En een avondje flink doorzakken kan misschien best n keertje helpen maar weet niet hoe streng je dieet is? (toevallig vertelde een goede vriendin dat ze na 8 maanden nog niet zwanger was en is nu na een avondje flink stappen met manlief waarschijnlijk zwanger geraakt, dr druk was er even af)
Of lekker in de douche samen / in  bad, naar de sauna samen, filmpje pakken, ergens hapje eten. Belangrijkste is dat jullie beiden relaxed zijn denk ik. Probeer in ieder geval die 1 april even een beetje te "vergeten" en even leuke dingen doen samen. I know, heb makkelijk praten maar je bent nu met zoveel dingen bezig, je hoofdje zit even te vol denk ik.... En misschien denk je  te hard aan die 3 eitjes?  Onthaasten dus en even met andere dingen bezig zijn, meid!  

Miep: hoe gaat het inwerken? Snapt ie het een beetje? Weet eigenlijk even niet meer wat voor werk je doet? Lees nu dat het best goed gaat, fijn!
Postzegels: je kunt via de site van TNT eigen postzegels maken, met een foto bijvoorbeeld. Is heel easy.  Jep, zijn wel iets van 80-90 cent per stuk dus moet even weten of 1 voldoende is per envelop anders wordt het een duur grapje. We hebben mazzel dat de geboortekaartjes via mn vader gaan dus dat kost bijna niks, maar toch.
 Binnenkort ook een partneravond bij de gym? Altijd leuk en hilarisch!
O ja heb jij ook de Wij Jonge OUders in de bus gehad? (krijg je na aanvragen van Blije doos eens per kwartaal geloof ik). Daar staat een heel stuk in / advertentie over het feit dat je nog geen kolf moet aanschaffen als je zwanger bent.

Yvonne: hoe gaat ie met je hoofdpijn? Heel vervelend, I know. Hopelijk hebben de paracetamols geholpen?!
Vannacht beter geslapen?

Els: fijn dat je leerling-af bent nu! Nu veel verkopen! ;-) Hopelijk lukt het jullie om Inge op de andere school te krijgen, zou wel fijn zijn. En ook weer starten met IUI, hopelijk de volgende ronde meer geluk!

Roos: niet erg hoor dat je t niet meer wist, is ook logisch want er wordt hier zooooveel geschreven! Mn zoontje heeft wel 2 nieren en die functioneren ook allebei, dus dat is mooi.
Ehm... een ondersteek, heb echt geen idee maar ga zo even googlen. --> Ik weet wat een ondersteek is! Moet ik die in huis hebben? :-S
Ik mag naar het zkh komen als ik een uur lang om de 5 minuten weeen heb, dus eigenlijk wanneer je normaal een vk zou bellen / laten komen. Maar, als ik dan liever nog even thuis wil blijven is dat ok, maar ben dan al wel welkom.
Lekker geshopt dus jij, fijn! Vandaag en morgen alels passen samen met je kleine meid? Leuk!!!!
En dus een enorme U2 fan; leuk joh!
Vandaag huishoudelijk werk dus, succes maar met lekkere muziek gaat dat vast beter. Oh moet er even niet aan denken. Doe je wel rustig aan dame?!
Ons mannetje komt in de wieg op onze kamer, zo lang mogelijk. Vooral in t begin met BV en omdat wij een verdieping hoger slapen. Maar als het niet bevalt dan naar eigen kamertje.

Laura: Nee nog niemand bevallen! Toch de laptop mee.... ;-)
Maar wat lees ik nu?????? Regen regen regen? Oh meid ik hoop dat het vanaf vandaag beter is... Is het gezellig met zn 3tjes? Goed dat de ongi is doorgezet, heb je dat straks weer gehad.

Marieke: hoest met jou? Vandaag 36 weken toch? :-D Heb jij al enige voortekenen? Slijmprop? Weeen?

Ik moet ff klagen ladies... Tja heb het echt n beetje gehad. Hij schopt soms zo hard dat het pijn doet of dat ik er enorm van schrik, en de buik hangt dus al best laag. Ik hang of lig overal zo'n beetje. Vanmorgen gaan zwemmen maar kreeg continu harde buiken. Maar goed, toch weer half uurtje beetje beweging gehad in t warme water. Vannacht op mijn rechterzij geslapen en had wel een kussentje onder mn buik gelegd maar had enorme pijn aan mn banden / spieren toen ik wakker werd. Gelukkig kon manlief me (enigzins pijnloos) omhoog "takelen". Hij vindt me nog steeds de mooiste vrouw op aarde maar ik voel me onderhand een kamerolifantje met allerlei gebreken. Heb idd gelezen dat je er wel een beetje klaar mee moet zijn en dat het dan pas zou kunnen gaan beginnen. Maar van mij mag het! Maar, kan ook nog week of 5-6 duren... Manlief roept steeds 14 maart, ben benieuwd!

Wilde na het zwemmen eigenlijk labels gaan kopen maar aangezien we vanmiddag toch een afspraak hebben in het ziekenhuis en manlief gezellig meegaat, gaan we daarvoor en / of daarna samen de laatste dingen kopen en boodschappen doen. Fijn....

Vraagje: Bestelt iemand van jullie wel eens spullen op bijv een Amerikaanse website? Heb superleuke kleertjes voor niet al teveel gezien op

www.gap.com

en ze "shippen" wel maar bestel eigenlijk altijd alleen op Nl sites. Iemand ervaring mee of weten jullie waar ik op moet letten?

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan