We gaan ervoor, part IV

Hey meiden!

Nog ff reageren en dan gaat de pc echt uit: vanavond MP handel (in- en verkoop) en nog echt gewerkt. Nu jullie nog even. het is zo'n gewoonte geworden om even te kletsen hier.................
Vandaag weer prima dag gehad.

@ Roos: Julia is een schatje op de foto.............hoe kan zo'n meiske nou boevig zijn??? Hahhaha............. Jaah ze voelen het feilloos aan wanneer het met jezelf wat minder gaat. Erg sensibele antennes.
Ik hoef gelukkig niet echt rustig aan te doen zoals jullie zwangeren. Ik heb geen echte klachten zolang ik mijn houdingen goed blijf af wisselen en mijn activiteiten spreid. Op mijn werk kan ik dezelfde taken uitvoeren mits wat beter verdeeld. Het zwaartepunt lag meer bij het onderzoeken en behandelen van patienten en minder bij arbo-opdrachten etc. Dat is nu meer 50-50. Hierdoor kan ik wat meer zitten. Zo ga ik het prima volhouden hoop ik/ga ik vanuit.
Thuis kan ik in principe ook alles doen: paarden verzorgen, huishouden etc. Hoe is dat met jou????
Niek gaat 2 ochtenden naar de peuter (ma en do van 8:30-11:00). Julia?? Kan me voorstellen dat wanneer het werkelijke geslacht niet overeenkomt met je gevoel dat je ff moet wennen..................
Wij krijgen een meiske, maar stel dat de echoscopist het niet goed heeft gezien??? dan heb ik een kast vol roze en roezeltjes.............hahaha

@ Hiltje: spannend de komende week. Mssn kun je idd de sensitests gebruiken. kan soms al paar dagen voor NOD + testen. Grappig dat je man een voorgevoel heeft. Oooooooooh ik hoop het zo!!!!!

@ Marieke: heb je al een afspraak bij een bekkenfysio???? Mssn helpt het als je af en toe een bekkenband mag gebruiken?????
Lastig hoor die pijn. Gelukkig was je controle goed bij VK en wil je kindje er nog niet uit.

@ yosha: hoe ist meid????

Kweet het ff niet meer verder..............
Fijne avond en tot gauw!

Groetjes Linda

Goeienavond meiden,

Janneke wat leuk die Hyves site! Ik heb nu ook maar de stoute schoenen aangetrokken en een Hyves pagina gemaakt. Maar heb nog geen vriendjes, dus dames...... Ik heb jullie mail gestuurd om mij te accepteren hahaha!!
Maar goed, ben er nog niet echt in thuis dus nog wat aan het zoeken hoe alles moet. Wel al een paar foto's toegevoegd, da's iets om te beginnen!

Ik heb even snel doorgelezen want drukke dag gehad. Vanmiddag naar aannemer geweest (Marieke we zijn door Ommen gereden!). En net uit eten geweest met vriendin.

JannekeChris ik wens je morgen veel sterkte! Ik hoop zo dat alles goed is!! Wat een schrik moet dat zijn, bloedverlies. Lijkt me nu al het ergste wat me bij een volgende zwangerschap kan overkomen. Daar begon mijn miskraam mee, dus tja, dat is dan toch het eerste wat door je heengaat! Ik duim voor je!! Ook voor een evt nieuwe baan!!

Verder weet ik even niet meer waar ik op wil reageren. Ga maar naar bed want ojee, het is alweer laat zeg! Dat krijg je als je zo bezig bent met Hyves....

Oja, goed gebruik gemaakt van pasen maar geen idee wanneer eitje gesprongen is. Geen drempelpijn of erge buikpijn gehad. We wachten maar weer eens af!

Yosha, oh dat lijkt me toch wel balen, pas in maart naar de gyn! Als je pech hebt word je dan nog 2x ongi. Dan toch maar flink ibuprofen slikken. Toen ik vor de 2e keer mijn Mirena spiraal liet zetten (1e keer flauwgevallen van de pijn en voor de 2e dan ook nogal bang), kreeg ik advies om avond van te voren 800 mg te slikken en uur van te voren nog een keer. Niks gevoeld! Misschien een tip???? Maar goed, moet je wel zeker weten dat je ongi wordt en wanneer is de pijn het ergst? Je kan dus wel flink Ibuprofen slikken (niet dagelijks natuurlijk, maar dat is vast ook niet nodig).
Ondanks je slechte nieuws ga ik wel voor je duimen hoor, wie weet is het toch nog raak, je hoort wel vaker zulke verhalen!

Welterusten!
Liefs Laura

Hoi meiden,

Ik heb altijd zo'n moeite om jullie namen te onthouden. Vind het al knap dat ik nog mijn afspraken op het werk kan onthouden. Hebben jullie dat ook, of werken jullie met 2 schermen.
In ieder geval Janneke, leuk idee voor de hyves. Is inderdaad makkelijker, ook voor foto's enzo. Ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen. Zal snel er eens iets op zetten.
Zo dadelijk naar een afspraak op een stage bedrijf. Leerling is een beetje stout geweest en moet daar nu weg. Maar goed, dat wordt ook wel weer geregeld. Daarna lekker naar school en wat dingetjes bijwerken. Soms heb je zo veel administratie en de leerlinen moeten aangemeld worden voor een vervolg opleiding. Dus genoeg te doen. Vanavond weer naar yoga, heerlijk hoor. Manlief gaat hopelijk weer mee, is vorige week ook mee geweest. Wel gezellig toch. Ga over een paar weken naar zwangerschapsyoga en gym. Is toch fijner. Houdt het anders niet altijd vol. Gisteren ook niet wezen sporten. Manlief is nog steeds verkouden en ik had helemaal geen zin. Op het werk natuurlijk weer een aantal collega's gezien die vroegen en ..... Een bevestiging gegeven natuurlijk want ik heb echt al een buikje en dat met 12 wk. Ook mijn () () zijn echt gegroeid, dat zei gisteren ook iemand nog. Op zich wel grappig.

Voel mij nog steeds goed, moet dus nog steeds op tijd eten, darmen werken niet mee, en ben nog steeds moe. Alhoewel ik merk dat dit minder wordt. Dit is redelijk normaal rond de 12wk las ik, maar toch. Je weet maar nooit - positief blijven denken.

Ga zo werken en probeer van de week weer bij te lezen. Morgen avond heb ik ook een vergadering dus zal krap in de tijd komen zitten.

Groetjes,
Yvonne

Goede morgen!

Het is nu bijna 9u. Nog ruim 2 uurtjes en dan krijgen we het verlossende woord. Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik wel gerust gesteld ben door jullie ervaringsverhalen. Het komt dus vaker voor dan je denkt, bloedverlies in die eerste weken. Wat een spanning brengt dat op he?! Ik had gisteren tijdens een vergadering van mijn werk wel opeens een hele harde buik. Ik vertaalde het als krampen en was dan ook extra benieuwd of ik later wat in mijn inlegkruisje zou zien. Gelukkig niet...Verder rustige buik gehouden gelukkig.

Over mijn sollicitatie op het kinderdagverblijf; Ik was inderdaad van plan om niet meer op een kdv te werken, maar dit kdv is een familiebedrijf en ik zou er kunnen werken op een peutergroep ipv een babygroep. Daarbij bevalt de sfeer me prima en heb ik een team achter me. Nu werk ik op een dependance en heb ik twee directe collega's met wie het niet klikt. Hier loop je dan toch elke dag weer tegenaan en dat vreet veel energie. Daarnaast vind ik het werken met alleen maar baby's ook  helemaal niet uitdagend. Toen ik meeliep op de peutergroep wist ik wat ik miste. Het kletsen, knutselen etc. Tuurlijk wil ik op langer termijn wel wat met mijn opgedane kennis doen tijdens mijn studie, maar als ik hier straks twee heb rondlopen heb ik volgens mij al genoeg uitdaging thuis! Je gaat meer op korte termijn denken als het je teveel wordt op een werkplek. Een  soort van vlucht, maar toch ook het vertrouwen hebben dat je het er voorlopig wel naar je zin zult hebben. Deze werkplek zou ook op fietsafstand zitten en ik zou  beide kids mee mogen nemen. Dit betekent ook 'live' borstvoeden dus dat zie ik helemaal zitten!
Maar goed, ik  loop op de dingen vooruit, want heb niet zoveel hoop dat dit nog wat wordt. Ook dit  hoor ik vanmiddag....

Een spannende dag dus...!  Hartstikke bedankt voor jullie steunende woorden. Doet me goed! Ik heb wel goede hoop nu ik na eergister niets meer verloren heb.

-een update volgt nog-

Good morning dames!

Leuk dat jullie enthousiast reageren op de Hyves-site!

JannekeChris: ik duim voor jullie! Bloedverlies is vaak onschuldig al is het - vooral na een mk - het laatste waar je op zit te wachten! Nog even en dan hebben jullie duidelijkheid!

Yvonne: jep, ik heb vaak 2 schermen open staan. Dan ga ik alle berichtjes lezen in t ene scherm en gelijk beantwoorden in t andere scherm. Zorg er alleen wel voor, dat je reageert in het scherm wat je als laatste opent en bij beide kun je t beste inloggen. Want anders ben je soms je tekst kwijt, dus ik kopieer alle tekst altijd voordat ik het plaats. Snap je t nog? ;-)

Linda: fijn dat je geen echte last hebt nu en dat je weet hoe en wat met je lijf. Ik begin dat ook steeds meer door te krijgen.

Hier alles bueno. Nog maar 13 halve daagjes werken en  merk al dat ik er niet helemaal meer bij hoor, maak natuurlijk stukken minder mee. Moet me er bij neerleggen!
Manlief is nog steeds ziek, ligt al sinds maandagavond 22uur in bed en heeft geen hoge koorts meer maar nog wel verhoging. Hij is nog nooit zo ziek geweest, gossie.... Maar goed aangezien wij in een huis wonen met 3 trappen en hij op de bovenste etage ligt loop ik nu wel wat meer maar goed, vanmiddag ga ik er weer even naast liggen. Heerlijk hoor die middagdutjes!

Weet iemand waarvoor je 6 flanellen luiers nodig hebt? Ik vind ze ook zo lijken op molton onderleggers.... Hellup!

Zaterdag as kunnen we de wieg ophalen, zin in! Als ik m opgedekt heb komt er n plaatje op onze Hyves!

Groetjes Janneke

Goedemorgen,

JannekeChris: ik duim voor je meis dat alles ok is!! Laat je het ons ook snel weten??

Ik heb me ook aangemeld bij de HYVES site, alleen hyve ik de laatste tijd erg weinig......in het begin elke dag en dat neemt wel heeeel hard af moet ik zeggen..haha

Nou ik moet denk ik over paar dagen weer ongi worden, ik had mijn ei volgens mij op vrijdag de 16e al  ipv op maandag de 19e, dus ik ga ervanuit dat ik rond a.s. vrijdag al ongi kan worden....pfffff en ik zie daar weer tegenop!! Ben zondag jarig, moet vrijdag alle boodschappen doen en vier het in 2en, dus zaterdagavond een groep en zondagoverdag de rest.....ga dat echt niet redden met zo'n buikpijn, dus hoop dat t of ervoor of erna komt!! Maar ik heb vandaag al hoofdpijn, dus dan lijkt het erop dat ik morgen of overmorgen al ongi wordt.....nou ja we zullen zien!!

Moet zeggen dat ik me momenteel redelijk rustig voel onder alles, ik kan toch niets anders doen dan wachten tot   2 maart.....tuurlijk gaan we bij mijn volgende ei flink aan de klus, maar ja eigenlijk weet je in je achterhoofd dat het geen enkele zin heeft....maar ja, je hoort weleens van die spontane wondertjes...(nou ja zoals jullie hebben gelezen ben ik mijn hele leven al niet zo'n geluksvogel.....dus t zal niet gebeuren hoor..)

Vanavond na t werk weer even sporten.....het dieet ben ik wat minder mee bezig, als ik 's avonds trek krijg dan eet ik gewoon een salade....dietiste snapt nu ook wel dat ik niet met alles tegelijk bezig kan zijn.....dus zit nog heerlijk op -10 en dat wil ik in ieder geval proberen vast te houden, meer eraf is welkom natuurlijk, maar niet tegen elke prijs!!

Oh ja, en ik probeer de wintersport in t vizier te houden, mijn enige lichtpuntje!!

Nou meiden, zit alleen vandaag dus moet hard werken!!

liefs Yosha

hallo
mag ik met jullei mee kletsen.
mijn naam is monique ben 34 jaar .heb een zoon van 4.5 jaar oud.in april was ik zwanger van een windei.dat doormiddel van curretage verwijderd is.sinds vorige week dinsdag heb ik een positieve test.vind t wel spannend allemaal weer.de angst is er nog wel dat t weer mis gaat.6februari staat de echo gepland.heb meer symptonen dan vorige keer.ben met vlagen miselijk en heb regelmatig gevoelige borsten.heb een beetje pijn in onder rug en rechterbeen.wie heeft deze klachten ook?

groetjes monique

Hallo allemaal!

@Janneke: mijn NOD heb ik staan op 8-2 maar dat is ruim gerekend want je weet het nooit na een mk wanneer alles weer op gang komt... Maar als mijn ei idd wat eerder was zoals ik denk dan is volgens mij maandag mijn NOD dag. Jij dus nog 13 halve daagjes werken, je kunt het dus aftellen. Heerlijk zeg! Nog eventjes dus. (of zie je er tegen op???).

@Laura: jij dus ook aan het afwachten na pasen... ik probeer het altijd maar uit mijn hoofd te zetten maar dat lukt me dan toch niet...erg vervelend want ik wordt er soms niet goed van haha. Hoop het voor je!

@Yvonne: wat fijn dat jij je zo goed voelt! En leuk zeg dat het al echt zichtbaar wordt dat je zwanger bent! Ik werk trouwens ook met 2 schermen om zo niet alles te vergeten, ik onthoud het anders ook niet en er wordt zoveel geschreven soms.

@JannekeChris: ben voor je aan het duimen hoor!

@Yosha: je hebt groot gelijk dat je niet met alles tegelijkertijd bezig kunt zijn. Mooi dat je er redelijk rustig onder voelt... Ik hoop voor je dat je jou verjaardag zonder al te veel pijn door kunt komen.

@Monique: welkom hier...wat spannend van je positieve test! Zal me even voorstellen: ik ben Hiltje, 25 jaar en getrouwd. Heb ik oktober na 6,5wk een miskraam gehad, daarna ben ik waarschijnlijk direct weer zwanger geraakt maar helaas is dit begin januari ook weer geëindigd in een miskraam.. Ik zit nu af te wachten tot mijn NOD. Verder zijn er wat bloedonderzoeken gedaan na mijn laatste mk, van 2 onderzoeken krijg ik vrijdag de uitslag.

Ik ben vanmorgen bij de tanderts geweest, wat een ellende altijd bah! Ze wouden graag een foto maken, maar ik heb aangegeven dat ik geen risico's wil lopen omdat ik niet 100%zeker weet dat ik niet zwanger ben. Dus dat is niet gedaan, nu wil de preventie assistente graag dat ik, als ik ongi wordt, langs kom om foto's te maken grrr (wil niet ongi worden). En anders willen ze foto's maken als ik over de 3mnd ben (half ingepakt in een loodschort). Moet eerst zelf maar eens uitzoeken of het echt geen enkel kwaad kan want wil absoluut geen risico nemen. Vond het toch wel vervelend allemaal... Moet nu morgen weer heen om een gaatje te laten vullen, zie er nu al tegenop...

Wel leuk die hyves zeg! Nu heb ik oook eindelijk wat gezichten bij de namen, erg leuk!

Groetjes, Hiltje

I

Terug
Bovenaan