We gaan ervoor, part IV

Wauw, de eerste baby geboren! Dat kwam voor mij ook als een verrassing!
Van harte gefeliciteerd Marieke! Ik ben benieuwd naar het verhaal van de bevalling. Ik probeer me haar nu voor te stellen in het ziekenhuis met baby in haar armen en zonder dikke buik, wat heerlijk! Wil ik ook!!! Janneke, voor jou nu ook bijna, spannend!!

Yosha: ik begrijp wel waarom je even afstand wil nemen. Laat je ons wel weten hoe het 1 april is gegaan? Alvast heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Laura: spannend, misselijk in de ochtend!! Ik hoop zo voor je dat het deze maand raak was! Hoe lang is je luteale fase gemiddeld? Wat ik van temperaturen weet is dat als je langer dan een gemiddelde luteale fase hoge temperaturen hebt er een goede kans is dat je zwanger ben. Bij deze zwangerschap had ik 8 dagen na ovulatie een paar druppels bloedverlies en 11 dagen na ovulatie een positieve test met een cassette test van Sensitest. Ik denk dat je pas kan testen 10 dagen na ovulatie, dus dat is voor jou dan op dag 28/29. Nog even geduld! Maar ik begrijp wel als je elke dag wil testen!

Hiltje: wat gaaf dat je samen met je zus zwanger ben, kunnen de kindjes leuk met elkaar spelen later! Ik zou het ook zeggen tegen je leidinggevende dat je zwanger ben, nachtdiensten lijken me enorm zwaar en dat is nu niet goed voor je. Gewoon aan jezelf en je baby denken nu, dat is het belangrijkst.

Miep: leuk dat het kamertje nu bijna af is! Wij moeten nog wat schilderen en ik ben nog op zoek naar een lekker zittende stoel voor mezelf, want ik zal er wel heel wat tijd doorbrengen. Ik ga morgen even bij Ikea kijken. Ik heb ook veel slechte nachten gehad de laatste tijd met nare dromen en/of wakker worden om naar het toilet te gaan.

Roos: je vroeg nog over hoe dat ging met combinatie borst/flesvoeding. Ik werd s ochtends wel vaak met overvolle borsten wakker en heb soms met de handkolf een beetje afgekolfd om de spanning eraf te halen als ik de baby niet kon voeden maar verder ging het goed, de melkproductie past zich vanzelf aan aan de vraag. Als het de eerste paar dagen maar goed op gang komt, dat is het belangrijkst. Ik vond die combinatie echt ideaal. Fulltime borstvoeding geven lijkt me echt heel zwaar, vooral de nachtvoedingen. Petje af voor de moeders die dat 6 maanden volhouden! Balen trouwens van die opvang-problemen, het is een heel gepuzzel. Gelukkig heb je nog een tijdje om een goede oplossing te vinden. Komt wel goed!

Yvonne: gefeliciteerd met de geboorte van Daan, leuke naam trouwens! 8 pond, wauw, mooi gewicht! Geniet maar van het knuffelen, dat is zo ontroerend als ze nog zo klein zijn he? En leuk, namenboekje doornemen. Mijn man vind Noor nog steeds het mooist en ik begin er nu ook aan te wennen, dus wie weet word dat hem. Nog maar een paar dagen tot je 20-weken echo, ga je vragen naar het geslacht? Heb je nog steeds het gevoel dat het een meisje is?

Fijne avond dames!
Marijke
31w3d

Marieke wat een super goed nieuws! Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje.
Ik hoop dat we snel wat foto's kunnen bewonderen....
Janneke nu jij!! Enne bedankt dat e ons direct op de hoogte brengt.

Yosha, ik begrijp je heel goed. Focussen op andere zaken wil wel helpen om het wat van je af te zetten. En hopelijk komt jullie tijd ook snel!
Ik duim voor je voor volgende week, zet hem op!

Meiden ben bekaf; ga even bijtanken
Liefs San

Hey dames,

Wat een nieuws he van Marieke, wow. Ben reuze benieuwd naar haar verhaal, maar dat komt binnenkort vast wel.
Fijn janneke dat je ons direct op de hoogte hebt gesteld! Nu ben jij aan de beurt.....................................

Laura: spannend zeg, ik duim heel hard voor je. Ik heb ook geen verstand van het temperaturen, maar als ik de kenners hier hoor en je hebt het over misselijk zijn...................nou dat geeft het wel hele goede hoop. Duim..duim.....duim.

Janneke: lopen wil niet echt meer he, ook bij mij wordt het lastig. Krijg direct een harde buik (zonder de Anita). Zowieso veel meer last van de laatste dagen.
Ik heb vanavond bij de WE geshopt (shop until you drop) en heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel nieuwe kleren voor Niek gekocht. Zoooooo gaaf. Maar een pijn in mijn banden en harde buiken.pffffffff Tja de Anita niet om he. Stom!
Je haar zit goed las ik. Mooi zo.

Roos: wat een gedoe met de peuter. Dat wil je er nu niet bij hebben. Ik hoop dat alles binnenkort geregeld is voor jullie. Het geeft toch meer rust. Ik ben blij dat dat bij ons allemaal stabiel is. Daar houd ik wel van.
Nog 10 weekjes meid..............

Marijke: mooie combi BV en fles. Ik hoop dat de BV bij mij nu wel op gang komt. Als dat lukt zou ik mssn de laatste voeding wel fles willen doen met als doel een beeb die sneller doorslaapt. En dat ik dan kolf. Ach we zien wel. Ik zal in elk geval nog een afsprak bij een lactatiedeskundige maken. Omdat het de vorige keer niet lukte. heb jij nog tips??

Yvonne: gefeliciteerd met Daan!! Mooie korte naam. Logisch dat emoties elkaar afwisselen.........immers had je anders nu zelf........... Gelukkig is je beeb op komst.

Miep: bijna verlof! Hoe gaat het???

Vanmorgen hebben mijn schoonouders bij ons schoongemaakt: alle ramen van binnen en buiten en natuurlijk de rest ook ff afgenomen. Heerlijk. Nu is het nest echt schoon.
Manlief is vanmiddag ziek thuisgekomen en ligt voor pampus op de bank: koortsig en buikpijn. Nix an.

Fijne avond en hopelijk morgen weer zo'n mooi bericht op het forum!!!
Grtz Linda

Goodmorning ladies!

Dag 26, temperatuur 36,6 (nog steeds hoog dus!) en nog geen ongi!
Heb vanmorgen niet getest, wacht ik weer een paar dagen mee. Maak mezelf alleen maar gek als ik iedere morgen ga testen....

Voor wat betreft de temperatuur, die ligt na de eisprong hoger dan daarvoor. Als ie weer gaat dalen (net zo laag als voor de eisprong) is dat een teken dat je ongi gaat worden.

Vanmorgen overigens geen tekenen van misselijkheid en mijn borsten voel ik ook eigenlijk niet. Af en toe een klein kriebeltje.

Zou me ook niet verbazen als ik later ongi word omdat mijn ei deze keer nogal laat was (dag 18/19, normaal 15/16). Dan is de luteale fase ongeveer 9/10 dagen. Dat zou betekenen dat ik morgen of overmorgen toch echt de ongi tegemoet zie....

Kan alleen maar afwachten, dus ga nu maar snel aan het werk!

Fijne dag allemaal!

En oh Marieke, wat ben ik benieuwd naar je verhaal en foto's! Maar kan me voorstellen dat je momenteel wel wat anders aan je hoofd hebt dan forummen....
Hihi, ik zag gister op je Hyves dat het nog niet bekend is. Grappig is dat dan, dat wij het hier wel weten!

Groetjes Laura

Goedemorgen dames,

Gisteren was de gym toch nog redelijk ontspannend en informatie. Ze herhaalde veel van vorige week. Daar ben ik niet zo'n fan van. 's middags nog naar mijn neefje geweest. Hij was lekker in bad geweest en had toen vruchtwater terug gegeven en had het daardoor een beetje benauwd. Moeder en vader waren wel een beetje geschrokken. Ik had in tussentijd de kaartjes maar gevouwen en in de enveloppen gestopt. Ga van het weekend nog even als het wat rustiger is. Wil mijn neefje toch wel eens vasthouden. Vannacht lekker geslapen maar wel te kort. Vandaag heb ik bhv training. Dus weer druk en vanavond een vergadering tot 23.00 uur. Dus wordt vandaag ook niks. Wat zal in het weekend bij tanken. Maar komt wel goed.

@Marijke; we gaan niet vragen naar het geslacht. En ik heb idd nog steeds het gevoel dat het een meisje wordt. Bij mijn schoonzusje had ik het ook goed. Dus wie weet. Mijn man is het daar niet mee eens en mijn schoonmoeder ook niet. Die denken beide dat het een jongen wordt. Ik heb al gedroomd van een jongetje de eerste keer en dat het mis ging. In die droom was ook het kindje van mijn schoonzusje, jongetje dus. En dat is uitgekomen. Nu heb ik gedroomd over een meisje, best wel een dikkop met krulletjes. Dus ben benieuwd of dat ook gaat uitkomen. Nu nog 20 wk. Op de helft maar realiseer mij ook dat ik nog eens zolang moet gaan. Is toch wel een apart gevoel. Zit nog steeds met tegenstrijdige gevoelens over de geboorte van mijn neefje. Hadden er anders ook 1 gehad over een paar weken. Maar geniet toch wel weer van ons kindje nu. Dus lastig allemaal. (snap je het nog?)

@Linda; zorg maar goed voor je man. Hopelijk wordt jij niet ziek. Leuk shoppen he als je dan ook nog korting krijgt. Vervelend van de harde buiken. Je zal vandaag wel kunnen bijtanken neem ik aan.

@Laura; jij nog steeds in een spannende fase. Ik zou ook niet elke dag testen, heeft geen nut. Wel knap dat je er zo nuchter tegen aan kan kijken. Ik hoop het zo voor je.

Gr. Yvonne
(20wk en 2dg)

Goedemorgen dames,

Hier alles rustig. Gisteravond flinke steken gehad onderin, continu harde buiken  en ons kereltje was echt onwijs druk, dus ik dacht: het gaat vannacht beginnen. Helaas pindakaas! Zo raar, je weet dat elke bevalling anders begint en je wilt toch een soort houvast hebben. Tis echt afwachten geblazen. Vandaag precies 8 maanden na de positieve test trouwens, zou wel leuk zijn. Manlief en ik zijn allebei op vrijdag geboren (exact dezelfde dag...) dus wie weet morgen? Ach, t kan elke dag!
Vandaag helemaal niks, nada, noppes gepland en mn moeder heeft een enorm lekkere bak met hutspot met hachee in de koelkast achter gelaten dus vandaag hoef ik niks, heerlijk.... Geen zin in nóg meer bekkenpijn, dus alles op het Arubaanse tempo vandaag.
Heb bij bol.com 2 thrillers besteld, hopelijk komen ze straks binnen en dan kan ik gaan lezen. :-D

Marieke: mocht je dit lezen als je vandaag thuis bent; ben erg benieuwd naar je! Hoe het begonnen is dinsdag, hoe je kindje eruit ziet en natuurlijk hoe het met jou gaat! Heb veel aan je gedacht....
Ik las even je verhaal terug en op de dag van de bevalling had je volgens mij uitgeslapen / goed geslapen, hoor je vaak!

Yvonne: van harte met je neefje Daan, wat leuk! Stoere, Hollandse naam! Fijn dat alles goed is gegaan. Ik vind knuffelen met / vasthouden van een pasgeboren beeb ook echt een bvan de mooiste dingen die er zijn! Geniet ervan!
Logisch hoor dat je moeite hebt met je uitgerekende datum, ik had het er in december ook best wel moeilijk mee kan ik je vertellen. Vanaf de uitgerekende datum ging het goed, toen was het toch een beetje afgesloten. Vergeten nooit, dat willen we ook niet. Manlief had het er deze week ineens nog erg moeilijk mee, het is en blijft verdrietig, ook al ben je nu zwanger! Dus ik zou zeggen: geef eraan toe, hoort erbij.
Leuk een namenboek! Hebben jullie wel beetje zelfde smaak of totaal anders?
Ik vond de zwangerschap vanaf de 15-20 weken echt enorm hard gaan, duss..... enjoy!

Hiltje: heb je het je leidinggevende nog verteld? Hoop van wel meid en dat je geen nachtdiensten meer hoeft te draaien of dat je er open en eerlijk over kan zijn.

Marijke: vervelend die nare dromen, heb je al eens opgezocht wat het zou kunnen betekenen? Ik heb hier een dromenencyclopedie staan, wie weet betekenen ze iets? Heb je nog opvang kunnen regelen voor een eventuele nachtelijke bevalling?
Lijkt me fijn als dat goed gaat, die combi fles- en borstvoeding! Ik ga eerst fulltime BV proberen, lijkt me geweldig als dat goed en makkelijk gaat. Op mn werk is het ook geen probleem, mag je veel tijd voor nemen en er is een kolfruimte.

Linda: jij dus ook steeds meer last, balen joh! Ik gebruik de anita wel maar heb het idee dat het niet veel meer helpt, maar goed. Jij alweer 36 weken, schiet op! Wie weet ben je nog eerder meid, vanaf volgende week mag je bevallen. Spannnnend!!!!!
Lekker dat je huis weer spik en span is maar jammer dat manlief ziek is!!!!!
Hopelijk lukt de BV tzt goed bij je! Ik kan het boek "Borstvoeding" van oa Kleintjes aanraden, heb ik al veel in gelezen en zie overal goede recenties.

Laura: SPANNNNENNNND!!!!! Oh ik kan het wel 100 keer zeggen maar hoop t zo voor jullie! Vaak heb je al snel bloedverlies na je ei toch, en nu niet en je temp blijft hoog, goed teken lees ik.

Fijne dag dames!

Goedemorgen ladies,

Vandaag 36 weken!
Onze morgen begon al om 6 uur. Met ons stralende zonnetje Niek. We moeten geloof ik even weer echt optreden t.a.v. het vroege wakker worden. Iemand tips??????????///
Mnalief is echt ziek en ligt op bed.
Vanmorgen Niek naar de Pzs gebracht en direct de wekelijkse boodschappen gedaan. Is dat maar weer klaar.
Daarna al Niek zijn nieuwe kleren in de kast gehangen en te kleine eruit gehaald. Pfffffffffffff wat veel. Maar ik hoef nu het hele voorjaar en zomer niet weer. Hij past vast ook nog dingen van vorige zomer.
Nu even 45 min voor mezelf. Ik ga ook niks meer doen.
Snel en veel last van harde buiken. Vervelend maar het hoort erbij.
Ik kan me zoveel harde buiken niet herinneren van mijn zwangerschap van Niek.

@ Marieke: oooooooooooooh ook ik ben zooooooooo nieuwschierig naar hoe het bij jou begonnen is, hoe het verliep allemaal en hoe het uiteraard nu met jou en Jurre gaat. Uiteraard snap ik dat we nog eventjes moeten wachten............Vandaag mag je naar huis geloof ik he????????

@ Janneke: ik denk toch echt dat jij de volgende bent hoor. Ook al zou ik heel graag binnen nu en 2 weken willen bevallen i v.m. de bruiloft van mijn Broer. Ik heb het niet in de hand. 's Avonds lees ik ff in Veilig bevallen van Beatrijs. Elke bevalling zal anders zijn, maar de weeen zal ik zeker herkennen.........hahaha

@Laura: thanks voor de update...........wij zitten ook in spanning voor je! Het ziet er veelbelovend uit, maar ik vind het reuze knap van je dat je nog even op je hoede blijft. Pure zelfbescherming en erg knap. Hoe ist met je man??

Vanmiddag na Niek zijn slaapje ga ik ff naar mijn moeder. Gezellig een bakkie doen.
Ik ben afgelopen week met het digitale fotoboek van Niek bezig geweest en ben bijna klaar. Hup verzenden en klaar is kees. Ik maak van elk levensjaar 1 boek. Ik gebruik de software van de Hema. Bevalt prima.

Grtz Linda

Hee meiden,

Ook ik ben erg benieuwd naar Marieke, ze heeft ons toch maar mooi verrast met het goede nieuws!!!!

En Laura, jij over 8 maanden óók? Het klinky hoopvol voor je, ik hoop dat je deze keer echt niet teleurgesteld gaat worden.... Maar je, wie niet? Nog een paar dagen afwachten, ik zou lekker testen, iedere ochtend!!!! Kan 't schelen......

Janneke, verras ons óók maar snel hoor!!!! Ben ook echt benieuwd hoe het met jou zal gaan....Er gebeurt nu dus wél iets in je buik.... Jouw dag komt écht....
Ja, ook ik had destijds toevallig die middag vóór de bevalling nog lekker een uur geslapen.....

Yvonne, gefeliciteerd met je neefje!!!! Over 20 weken mag jij ook! Bij mij gingen die volgende 10 veel sneller voor mijn gevoel! En ook minder spannend, omdat ik het goed kon voelen....

marijke, o zo regel jij dat met de bv. Lijkt me wel fijn zo, dan heb je ook nog tijd voor je twee andere meisjes.
Ik denk er nu over 't toch maar weer te proberen, mijn man is dan als het goed is twee weken thuis, dus dan heb ik rust om er voor te gaan....
Noor vind ik ook mooi, maar Nadia nóg mooier, klinkt mooi bij de andere twee meidennamen.....

Linda, lastig, die harde buiken hè, niks an, ik weet er alles van helaas...... Maar ja, jij bent al lekker ver, dus, laat maar komen dan.....
Balen is het, als je kind zo vroeg wakker is, ook daar weet ik alles van. Ik kon destijds dat lampje dat je toen aanraadde niet vinden en heb nu een timer en een nachtlampje gekocht. Die gaat aan om kwart voor 7. Ze is de laatste dagen vóór half 7 wakker, dus moet ze lang op haar kamer wachten.... Ze roept wél veel en zeurt ook overal om, maar ze begrijpt het principe wél. En áls het lampje dan aan is, komt ze bij ons met haar twee knuffels en dan mag ze tv kijken, erg gezellig moment.
Ze maakt er 's avonds wél enorm een potje van, ze ligt rond half 8 in bed, maar we hebben gedonder tot ong half 9. Steeds komt ze eruit, dan weer om te plassen, dan weer om te drinken, dan weer om te spelen....
we gaan vanaf morgen het middagslaapje (balen) eraf halen. Hopelijk slaapt ze dan eerder en langer dóór....Maar oo wat zal ik dat uurtje gaan missen, zéker nú....
Ja leuk, al die kleding voor Niek, geeft óók weer rust hè! Bij ons in de buurt hangen bij de WE véél meer jongenskleren dan   voor meiden...

Vannacht moesten we er drie keer uit voor Julia, slopend. Ik heb vanmorgen geprobeerd weer terug in bed, in slaap te vallen, maar dat ging niet meer....Gelukkig hoef ik niks vandaag, behalve de stal doen en boodschappen en koken.... Julia is naar opa en oma en brengen haar om 16u thuis...
Vandaag 30 weken! Ik ga proberen nog lekkere appelenveloppen te maken, om het te vieren, ach ja, we verzinnen regelmatig iets om iets lekkers te kunnen eten.... Ik heb al in geen tijden op de weegschaal gestaan....
Zo, ik ga nú iets nuttigs doen, diepvries schoonmaken, ik doe graag definitieve dingen, die tot de bevalling niet meer hoeven.... Geeft me 'n goed gevoel!
O ja, we hebben een nieuwe stofzuiger gekocht! Een dyson, iemand ervaring mee? Mijn man wilde deze al tijden hebben, onze stofzuiger was zéker 20 jaar oud, we konden geen stofzuigerzakken meer vinden, yes, eindelijk een nieuwe!

Gr Roos

Terug
Bovenaan