We gaan ervoor, part IV

Hey dames,

Nou ben mijn nachtdiensten kwijt hoor, gelukkig zat mijn coördinerend begeleider op de achtergrond toen ik belde en die riep meteen dat ze werden geschrapt want mijn leidinggevende zijn eerste reactie was van: "maar ja, het is nu nog maar dinsdag". Maar gelukkig is dit nu opgelost, nu in ieder geval een late dienst draaien het weekend, maar dan blijf ik wel wat in mijn ritme. Gewone tijden eten en op een redelijk normale tijd slapen.

Verder voel ik me af en toe behoorlijk onzeker hoor. Ik heb zo nu en dan last van steekjes in mijn baarmoeder (of in de buurt daarvan) en last van mijn rug (al weken). Maar ja, het is gewoon mijn grootste angst dan het weer mis zou gaan, droom er ook elke nacht over...niet echt leuk dus. Ben echt blij dat het straks dinsdag is want de week is nog nooit zo langzaam voorbij gegaan.

@Roos: Een Dyson, hebben wij ook. Bevalt ons echt super goed. Ook ideaal  dat we geen stofzuigerzakken hoeven te vervangen, daar waren wij altijd wat lui in en ja, op een gegeven moment past er niet meer in hè. Maar nu kunnen we mooi zien hoe vol die zit, op tijd legen,  en ik vind het altijd wel leuk om te zien hoeveel rotzooi/stof je altijd opzuigd.

@Laura: spannend deze maand weer, ik duim voor je!

Ik heb zonet even de paardenstal uitgemest, paard heb ik maar binnen laten staan want het is ontzettend rot weer. Ben nog steeds opzoek naar een bijrijder maar dat wil nog niet echt vlotten. Vandaag nog even wat in het huishouden doen en verder niets op de planning.

Iedereen een fijne dag!

Groetjes, Hiltje

Goedemiddag,

Bij jullie ook zulk lekker opbeurend weer??
Bleg niks aan. de lente die in me hoofd zat is er alweer uit.
Maargoed proberen om vrolijk te blijven maar, alhoewel de twee miskramen me vandaag weer een behoorlijk naar gevoel geven.
Aan toegeven maar denk ik dan en morgen weer een nieuwe dag!!

Janneke, meis kan me heeeel goed voorstellen dat jij nu ook wel zou willen bevallen hoor.
Je buik zit je nu zo in de weg dat je ook bijna niks meer kunt doen he. En de nieuwschierigheid naar jullie ventje is nu ook zo groot.
Hopelijk begint het voor jou nu ook snel..... misschien vandaag wel al!!!!
Mocht het beginnen dan zit je haar in elk geval goed ;-))
Oweja ik gister in de supermarkt kijken naar dat gerecht van fajitas, maar nee hoor dat hebben ze blijkbaar niet bij de vomar. Jammer want had me erop ingesteld dat ik het nu wel zou vinden. Moet dan maar gewoon een keer naar een andere sprmarkt gaan waar ze het wel voorkopen want ik ga het absoluut een keer maken.
En dat wij na 2 april weer aan de klus willen gaan dat klopt idd.
Nu paar mnd rust gehad en dat voelde ook wel goed hoor moet ik zeggen want ik realiseer me wel dat mocht ik weer zwanger zijn dat de spanning er dan ook weer bij komt ( zeker die eerste maanden ) en dat kon ik nu echt ff niet hebben, maar we kijken nu samen toch weer wel heel erg uit naar een zwangerschap.

Hiltje, heb je je leidinggevende al gesproken? Ik zou als ik jou was echt gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je die twee nachtdiensten niet ziet zitten.
Heb zelf regelmatig nachtdiensten en weet dus dat het echt zwaar kan zijn en helemaal als je zwanger bent. En tegen werkdiensten opzien is nu ook niet echt leuk toch?
En wat super bijzonder zeg dat je nu samen met je zusje zwanger bent.
2 weken terug zijn jullie toch nog samen naar een spreekuur geweest voor vrouwen die graag zwanger willen worden? Had je jezelf vast niet kunnen indenken dat jullie het nu ook echt samen zijn. Heerlijk en lekker van genieten!!!

Laura, jeetje zeg wat spannend.
Ik heb echt totaal geen verstand van tempen maar als ik zo lees wat je getypt hebt dan is er dus goeie hoop. Ik hoop echt voor je dat je ongesteldheid wegblijft en dat je volgende test echt  is!!!!
Succes met wachten. Soms zou je de tijd wel vooruit willen schuiven he!

Linda, jij vandaag ook alweer   36 weken. Zit jij dan nu alweer in je derde week verlof? Of ga ik nu te snel? Nouja afijn naar mijn idee gaat het erg snel allemaal. Voor je het weet ben jij ook weer bezig met bevallen joh... Ben je er al helemaal klaar voor?
En thanks voor de uitleg waarom je bij de ha onder controlle bent.
Vanaf volgende week dus wel bij de verloskundige. Zit er een ziekenhuis bij jullie in de buurt of moet je wel ff rijden voor je er bent?

Roos, mmmmmh lekker zeg appelenveloppen. Wat zal dat lekker ruiken in jullie keuken. zat er vanmorgen ook aan te denken om lekker een bitterkoekjescake te bakken maar toch maar niet doen. Wil weer wat meer op de lijn letten en als ik dan een bitterkoekjescake ga bakken is dat er niet echt bevoordelijk voor zeg maar.
Stofzuiger al uitgeprobeerd? Is dat zo een grote stofzuiger zonder stofzuigerzak erin?
En na je uitleg over het kraampakket van de zorgverzekering snap ik helemaal waarom dat pakket niet aantrekkelijk is.
Zo en jij kan trouwens vast wel een middagslaapje gebruiken nu je er vannacht 3 keer uit moest voor Julia. Is ze dan echt klaarwakker of is ze dan wakker omdat ze eng heeft gedroomd ofiets? Kan me voorstellen dat dat wel heel vermoeiend voor jullie is.
Hopelijk slaapt ze vannacht heerlijk zodat jullie ook kunnen doorslapen.

Yvonne, leuk zeg een neefje. Gefeliciteerd. Is idd heerlijk om van die kleine frumeltjes vast te houden he. En ze ruiken zoooo lekker. Hoop dat je van het wknd lekker met hem kan knuffelen.
Phoe je hebt wel hele drukke dag he vandaag. Vergaderen tot vanavond 23:00 uur.
En nu een training. Wat is dat trouwens voor soort training, bhv training?
Nou van het weekend lekker bijkomen maar.

Miep, en hoe was de partneravond gisteren?
En van het weekend het kamertje inrichten, geniet ervan!!

Zo en dan ga ik me nu maar weer ff bezig houde met iets te doen in het huishouden.
Afwas staat nog van gisteravond. Hadden er toen geen zin meer in. Hmm vaatwasser is toch wel heel fijn he...
Oweja had iemand nog naar de film van Linda de Mol gekeken die van de week op tv was? Heb hem wel opgenomen maar ben benieuwd of het wat was.

Nou fijne dag allemaal nog he.

Liefs, Nathalie

Hiltje, we waren samen aan het typen.
lekker dat je de nachtdiensten kwijt bent joh. Geeft toch weer wat meer rust he.
Die onzekerheid, balen he. Je zou toch van een hele zwangerschap moeten kunnen genieten want het is zoiets moois. Ik hoop voor je dat het snel volgende week is en dat je dan weer net zo een mooie en goeie echo hebt als vorige week.

Groetjes, Nathalie

Ff snel reageren. Cursus is afgelopen. BHV = bedrijfshulpverlening. Een kleine variant van EHBO. Is op zich wel leuk. Mag je ook brand blussen enzo. Sensatie sensatie, haha. Is buiten hoor. Ga zo naar huis. Lekker ff op de bank, eten en dan vergaderen.

Fijne avond.

Gr. Yvonne

Goeiemorgen,
Dag 27, temperatuur weer 36,6 (hoog!) en nog geen ongi.
Weer niet getest, durf het nog niet aan!
Wel weer misselijk vanmorgen. Stukje ontbijtkoek gegeten maar het is nog niet over.

Nou dames, kon ik gister opeens het forum niet meer vinden (nieuwe website JG), dus ik al via de mail Linda en Janneke om hulp vragen.
Wat blijkt, ik ga dus altijd via www.zwanger.nl naar de site (hij linkt dan door naar JG) en dat is al de nieuwe site van JG. Maar daar staat het forum nog niet op. Dus nu ga ik via JG en dan kom ik weer op de oude, vertrouwde site.
Pffff probleem opgelost haha!

Fijne dag, voor mij maar een half dagje. Mag ook wel, gister om 7 uur begonnen en pas om 18 uur naar huis. Bah, moest voor een commissie verschijnen en dat liep enorm uit!

Oh ja, Janneke, alles nog rustig, of .......!!

Groetjes Laura

he meiden,
ben ik weer ff. Gister wilde ik reageren, maar toen werkte het internet niet... Dus ja dan kan je niks he..
Vanmorgen dus maar even, voordat ik naar mijn werk ga... (nu nog maar 3x vroeg opstaan, voor mijn werk, volg wk di, wo en do, jeee)

Heb niet voor iedereen een reactie, zover heb ik nu niet teruggelezen, maar ik ga ff uit van mijn geheugen...

Allereerste Marieke natuurlijk. GEFELICITEERD met je zoon JURRE!
Echt leuk dat jij de 1e bent, je hebt het tenslotte verdiend na al je last met je bekken en je verplichte stilzitten!

Janneke, nu wachten we op jou. Mocht je trouwens nog niet bezig zijn. Zou je mij het adres van Marieke willen mailen. Ik heb die mail van haar per ongeluk weg gedaan, maar dan kan ik haar een kaartje sturen.

Yoshua, meid getsie, al die positieve signalen en dan toch weer je ogni!! Balen balen balen. Logisch dat je dan ook denk, al die vervelende zwangeren, ik stop er ff mee. Het is ook wel confronterend natuurlijk... Ik hoop echt zo dat je ons snel mag volgen!!

Hiltje, maak je niet te druk om alles wat er in die bladen staat hoor. Over dat slapen op je linkerzij, zei mijn gyn, je draait in je slaap toch, dus daar heb je geen invloed op... Dus niet nodig.
Fijn dat je zus ook zwanger is, handig zo'n kinderwensspreekuur, als dit het gevolg is :)
Heerlijk dat je nachtdiensten geschrapt zijn. Weer een zorg minder!

Laura, meid nu maak jij het wel heel spannend. Maarre ik snap iets niet. Je zegt dat je ei laat was. Ik neem aan dat je dit denkt door je drempelpijn, maar je temp was toen toch al hoog?? Dus je drempelpijn was misschien je ei helemaal niet..zo dacht je toch?? of mis ik iets??

Linda, vervelend die harde buiken. Krijg er zelf ook meer last van, maar goed, laat die baarmoeder maar oefenen denk ik dan!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 32w4d

Hoi Patricia,
Klopt, de drempelpijn was inderdaad mijn ei niet, die was toen volgens de temperatuurcurve al geweest. Maar volgens diezelfde temperatuurcurve was mijn ei pas op dag 18/19 (dag 20 ging temperatuur omhoog).
Normaal is mijn ei op dag 15/16 ongeveer, dus in vergelijking daarmee was mijn ei nu laat!
Snap je het nog.....

Oh meiden ik heb toch een gerommel in mijn darmen, niet normaal!
Zou een goed teken kunnen zijn, maar tegelijkertijd vind ik het allemaal doodeng en ben ik erg bang voor een teleurstelling ('gewoon' een te late ongi)!

Marieke alweer thuis met Jurre denk ik! Hoop dat alles goed gaat meid!

Goedemorgen,

Nog 3 dagen tot dé datum! Heb al 2 avonden hoop maar helaas, nog niks nada noppes! Hoop echt niet dat we tot half april moeten wachten, maar goed we hebben er niks over te zeggen. Liefste verras ik jullie zsm! ;-)
Om 11uur naar de ass gyn, hopelijk hoeven we dit keer niet zo lang te wachten.
Gister wel heerlijk dagje gehad itt woensdag. Heb hele dag lekker gelezen in mn nieuwe boek (Wit Goud van Ariane Meijer), heerlijk. Ook gebadderd, slaapje gedaan en tv gekeken. Niet buiten geweest maar ben ik niet rouwig om.

Linda: die albums van de Hema ken ik, superleuk! Wil er nog steeds een paar maken van een aantal vakanties, had bedacht een mooi verlofklusje maar dan zit ik echt te lang achter de pc denk ik!

Laura: je houdt het spannend! Geen ongi, een hoge temperatuur en misselijk!!!! Ik hoop het enorm voor je... Houd ons op de hoogte! (maar dat doe je wel, maar toch ;-))
Dus jij ging altijd heel anders naar deze site / forum? Grappig... Komt dus wel een nieuw forum aan, zal eens kijken zo.

Patricia: zal je t adres van Marieke zo even mailen, komt goed! Bijna verlof, lekker meid! Kan je eindelijk van je welverdiende verlof genieten!!

Roos: Lekker dagje alleen gehad? ist nog gelukt met je appelenvelopjes? mmm jammie hoor! Ik ben een lekekrbek maar jij kan er ook wat van! ;-)
Hebben zelf geen Dyson maar lijkt me ideaal. Zag ze staan in de folder van de V&D, hopelijk heb je niet teveel betaald???

Hiltje: Fijn dat de nachtdiensten verleden tijd zijn, goed van je! Die baarmoeder is hard aan het werk dus die steken herken ik wel. Maar ik zal blij voor je zijn als je dinsdag de echo hebt gehad, is toch een enorme geruststelling!

Nathalie: Jammer dat ze Tex Mex niet verkopen bij de Vomar! Dan heb je er zooveel zin in, hebben ze t niet! Zal je altijd zien... Fijn als jullie na 2 april groen licht krijgen, en ook al is de spanning best heftig van een beginnende zwangerschap, snap dat je er wel weer aan toe bent.

Marijke: ik vind Noor ook de mooiste naam maar dat komt omdat ik echt van de korte / Hollandse namen houd. Zijn jullie er al over uit? Ach jullie hebben nog even!

Marieke: lekker thuis aan het genieten? Hoop het zo! We zijn enorm benieuwd maar we hebben geduld... ;-))

Greets Janneke

Terug
Bovenaan