We gaan ervoor, part IV

Goedemorgen ladies!

Niek en ik zitten net in huis met de pyamas aan een broodje te eten en ATWT te zien. Een heerlijk begin. Hij mocht pas om 7:15 uit z'n kamer. Om 5.45 uur vond hij al dat ie wakker was. Manlief is 2x bij hem geweest om hem toe te spreken. Heerlijk. Maar even volhouden deze strategie.
Roos: we hebben een kinderwekker met lampje en oogjes dicht/open als het alarm afgaat. Deze staat alweer een tijdje ongebruikt in de kast. Moeten we maar weer mee beginnen.

Vandaag nix op het prgramma. Lekker. Beetje in huis scharrelen.

Laura: ik heb nog hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Janneke: nog steeds rustig. Tja uit ervaring weet ik dat je ook 42 weken zwanger kunt izjn en dat is helemaal niet leuk! Bin there done that................ Mssn kan de gyn je al iets meer vertellen over hoe je lichaam/baarmoedermond ervoor staat.

Patricia: jij ook harde buiken......ik herken het niet zo van de vorige zwangerschap. Ik heb de Anita echt nodig bij werkzaamheden. dan gaat het nog wel. Nog 3 daagjesweken dus. Heerlijk!! verlof is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk.
Hoe voel jij je???

Ik ga verder met relaxen. Mssn tot later.

Grtz Linda

Hallo lieve dames,
na lange afwezigheid ben ik weer terug!! Had het megadruk op het werk, heb een week cursus gehad, ben (wéér) wezen skien, etc, etc. Vond het ook even lastig al die succesverhalen te lezen van al die zwangeren dus had even afstand genomen. Ben nog steeds niet zwanger maar sleep de gelukspoppetjes van Yvonne overal mee naar toe dus blijf hopen! Dank, Yvonne!! ;-)
verder gaat alles goed maar baal nog steeds dat het allemaal zo lang duurt! Dacht de afgelopen maand echt dat het raak was, mega pijnlijke borsten, maar helaas...
Duim ook nog steeds héél hard voor Laura en Hiltje en Marieke, jullie ook héél erg gefeliciteerd met de zwangerschap en baby!! Sorry voor de late reacties!
Een vriendin heeft ook net een zoon gekregen, op de 25e. En mijn collega die tegelijk met mij was uitgerekend ook! Dat was wel even slikken! Er worden alleen maar mannetjes geboren geloof ik!
Dus voor Janneke ook de laatste dagen! SPANNEND!!!
Zal nu weer vaker van me laten horen en zal jullie ook nog wel even mailen,
groeten, Y

Hi meiden,

Net op controle geweest, bloeddruk was ietsje verhoogd maar na een tweede meting was het alweer iets lager, hoef pas over een week terug te komen (anders as maandag alweer) dus dat is mooi. Ik hoop natuurlijk niet dat ik vrijdag 3 april op controle hoef...
Mn moeder vond dat mn gezicht eruit zag dat ik bijna ga bevallen. Nou kent mn moeder me als haar broekzak dus ik zei al: ik hoop zoooooo dat je gelijk hebt!!!
Mn ouders willen nog wel eens onverwachts langskomen. Normaal kan ik daar al niet goed tegen, maar heb wel egzegd dat ze even moeten bellen of sms-en. Voor hetzelfde geld lig ik hier half te bevallen en ik wil liever pas iets laten weten als de kleine man op deze wereld is!
4 april is onze trouwdag, zou wat zijn als ie dan geboren wordt!

Yvette: leuk dat je weer even komt buurten, maar jammer dat het niet raak was deze keer. Balen!! Thanks voor je berichtje!

Laura: hmm meid ik hoop dat het megaloos alarm is....

Linda: ass gyn heeft verder niet inwendig gekeken / gevoeld, misschien volgende week als er nog niks aan de gang is. Ze vertelde wel dat ze echt bij 42 weken gaan inleiden (starten met gel) en dat zou dan op 2e paasdag zijn, maandag 13 april. Maar hopelijk komt t zover niet!
Jij lekker dagje dus, fijn!

Onze schoonmaakster komt om 13uur, dus ga lekker op de bank liggen met mn boek en als ze in de woonkamer moet zijn, verkas ik naar mn bedje. Fijne dag dames!

Greets Janneke

Hey ladies,

Vandaag weer triest weer, harde wind en regen.
Er ligt nog een berg strijkgoed op me te wachten......jakkes.
Zo maar ff moed verzamelen en straks als beloning patatjes eten........mjammie.

@ yvette: wat fijn om weer wat van je te horen. Luxe hoor 2x WSP!!! Kon je nieuwe pakkie weer aan. Balen van je ongi, helemaal als je toch wel tekenen hebt gehad. We blijven duimen voor je hoor!

@ janneke: bloeddruk iets omhoog dus. Was bij Marieke ook zo............... En bij mij een paar dagen voor de bevalling van Niek ook. Hele zwangerschap 120/75 en toen 140/95. Dus.......................... En mssn heeft je moeder wel gelijk..............ik hoop het voor je. Mijn banden staan op max spanning.....auw............ Anita helpt niet echt meer. kan niet lang staan. geen last van bekken dus zitten met pootjes op salontafel en laptop op schoot gaat prima.

Vanavond met mijn broertje (de a.s. bruidegom)  schoenen voor bij trouwpak uitzoeken: leuk leuk.........

Fijne avond!!!!!
X factor kijken??????!!!! En deTV kantine......... vond de voorstukjes errug leuk.

Grtz Linda

Hi hi,

Linda: ik hoop het zo; klopt wel ja, had ik nog niet aan gedacht en was bij Marieke ook zo! Ik heb normaal 100/65, laatste weekjes 120/80 en vandaag "ineens" 140/105. Tweede meting was wel ietsje lager, onderdruk was 95.
Vanavond gaan we De Hoofdprijs kijken en de TV kantine, en we nemen Top Gear op. Daar is manlief helemaal wild van.

Manlief gaat zo een Sundae ijsje halen, zin innnn! ;-)

Fijne avond!

Hey dames,

Zijn jullie ook zo benieuwd naar Marieke's bevallingsverhaal? Ik hoop dat ze binnenkort even op het forum komt! Ik zelf kan echt niet wachten tot de bevalling achter de rug is en ik een gezond kindje in mijn armen heb, dat is zo'n opluchting!

Janneke: ga je zo lang mogelijk thuis blijven als de bevalling begint omdat je schreef dat je je ouders dan niet opeens voor de deur wil hebben? Moet je ver rijden naar het ziekenhuis? Ik hoop dat het vanavond jouw beurt is! Grappig dat je moeder het in je gezicht zag. Het zou ook best kunnen met je verhoogde bloeddruk en de wetenschap dat je man in ieder geval niet hoeft te werken in het weekend. Bij mij begon het beide keren in de nacht van vrijdag op zaterdag.
Fijn trouwens dat er op het werk een kolfruimte is, je hoor toch vaak van moeders die in het archief moeten kolven met het idee er komt elk moment iemand binnen. Goed dat het bij jullie zo goed is geregeld. Die nare dromen van mij zijn als een soort films waarin enge dingen gebeuren zoals moord, martelingen, achtervolgingen. Het gebeurt dan niet met mij maar met een andere vrouw en ik ben toeschouwer. Brrr. Ik voel me dan zo hulpeloos want ik kan het niet tegenhouden. Betekent dat wat? Ik kijk trouwens nooit naar thrillers en lees ze ook niet dus ik weet niet waar die ideeen vandaan komen.

Linda: jij hebt het zwaar met je buik zeg, lijkt me echt heel frustrerend. Ik hoop dat je deze keer niet tot 42 weken hoeft te wachten. Werd je toen ook ingeleid? Ik heb gehoord dat ingeleidde bevalling altijd erg heftig zijn door de hormonen die je toegediend krijgt. Wanneer ga je naar de lactatiedeskundige? Kreeg je met Niek geen goede hulp van de kraamverzorgster met de borstvoeding? Het zou fijn zijn als het deze keer wel goed ging maar kunstvoeding is tegenwoordig echt heel goed dus ik zou niet teveel stressen over de borstvoeding als het niet lukt. Als je kindje maar gevoed wordt, toch?

Laura: hoe gaat het nu, toch geen ongi hoop ik? Zou wel raar zijn met je temp nog steeds hoog!

Patricia: gaaf nog maar 3 daagjes werken! Wat ben je nog van plan in je verlof? Is de babyklamer en uitzet al gereed? Ik had vandaag zo'n zin om schoon te maken, en heb alle keukenkastjes leeggehaald, schoongemaakt en opnieuw ingericht. Morgen wil ik de kledingcollectie van de meiden gaan organiseren, kijken of er veel weg kan want we hebben ruimtegebrek!

Fijne avond dames, en Janneke zet hem op met de bevalling als het vannacht begint!
liefs
Marijke
31w5d

Hallo!!!!

Nou jullie hadden het al gehoord!!
Ben dus bevallen, het was voor mij ook een verassing...
Dacht dat ik diarree had, zo'n kramp voelde het!!.....
Toen manlief thuis kwam zei die zijn t geen weeen.....
Ik, nee joh denk het niet, mar was misselijk dus om half 9 toch maar vk gebeld. Die kwam, ja weeen en 2 cm ontsluiting, ga nog beetje rusten zei ze en bel als je weeen hebt om 3/4 min, alles al klaargezet voor thuisbevalling...
Drie kwartier later belde manlief al, weeen om 3/4 min en ik had zoveel pijn toen was ze er weer.... intussen was het later tegen half 11, 8 cm ontsluiting dus het ging hard maar weeen waren zoo pijnlijk weer gekeken, hoofdje daalde nkiet in en daarom dus zulke heftige pijn, ambulance gebeld en hop naar ziekenhuis...... Was daar tegen1 uur of half 1....
weer eerst allemaal kijkenzo 9 cm..... toen aan de weeenopwekkers, want daarmee wilde ze het hoofdje laten dalen en zo keizersnee voorkomen......
Spuit tegen pijn gehad... en gelukkig lukte het zo... en om 5 uur mocht ik persen... en drie kwartier later was onze knul er!!
Heel bijzonder!!
Dat gevoel.... toen iets hechten, klein beetje uitgescheurd!!

Het voelt heerlijk met zn drieen..... en een mooi jochie..... ziet er prcies uit als mijn babyfoto's..

Mochten niet dezelfde dag naar huis... omdat ie zo snel was geboren met donder en geweld zeg maar wilde ze m even in de gaten houden. en zn bloedsuiker was te laag maar dat was gelukkig snel op peil...

En ik voel me heerlijk gelukkig en mama lig alleen in de kreukels zeg maar, bekkenprobleem, hechting en stuit gekneusd, omdat ie daar nogal hard langs kwam vliegen...
Kan alleen maar liggen en erg veel pijn...mag niets kan ook niets, kan Jurre nieteens optillen of verleggen in bed.... Ze gaan nu 10 dagen kraam aanvragen dus fijn..... maar toch geniet ik, want we hebben zo'n mooi mannetje gekregen....

Slaapkamer nu versierd en al visite gehad, en alleen maar heerlijk genieten van Jurre, haha en weing slaap... vannacht kwam ie om 3 uur en 7 uur, maar we wisten niet helemaal of ie goed lag dus dan slaap je zo licht!

Maar helemaal heerlijk!!!
Ga nu foto's op pc zetten dus die komen eraan!!!
Probeer morgen weer bij te lezen!!

Janneke spannend bij jou!!!!!

Meiden tot gauw!!
Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan