We gaan ervoor, part IV

Hee meiden,

Janneke, ik heb er een goed gevoel over, je gaat ons zeer binnekort goed nieuws vertellen! Moeders weten gewoon bepaalde dingen, ga maar lekekr vroeg naar bed!!!
En neem je je tel mee, zodat je ons meteen kunt informeren???? Na de fam dan natuurlijk...
Die appelbollen waren goed gelukt, ik kon het recept niet meer vinden, maar heb er zelf maar een draai aan gegeven: appel schillen en klokhuis eruit, dan op vel bladerdeeg leggen, frambozenjam eromheen en wat erin, in het gat amandelspijs, bladerdeeg eromheen vouwen en nog bedekken met een stukje bladerdeeg, in de oven en klaar! Heerlijk met ijs en frambozen!

Ik begrijp dat wel, dat je 't niet wil weten voor iemand als je aan het bevallen bent, gelukkig zijn bevallingen vaak 's nachts. Ik kan me nog herinneren, dat ik mijn moeder en broer nog aan de telefoon heb gehad, 's avonds, toen ik al weeën had, zo om de 10 min. Ik heb niks verteld.... Ik wilde zelfs de sleutel tijdelijk terug hebben.... Heb ik uiteindelijk niet gedaan, mijn moeder heeft de volgende ochtend, toen ik al bevallen was, alle zooi (vruchtwater, bloed etc) opgeruimd en ik kon meteen in een fris bedje.... Maar het was weleen hele leuke verrassing toen ik dus belde om 6 uur,vanuit het ziekenhuis,  dat ze weer oma was geworden.....

Hiltje, fijn dat je geen nachtdienst meer hoeft te doen. Logisch, je moet nu eenmaal op tijd je rust pakken...

Nathalie, kan me voorstellen, één miskraam vond ik al heftig, twee zal dubbel zo verdrietig zijn. Neem de tijd om er goed bij stil te staan, anders komt het later dubbel zo hard terug....
Ja ik heb mijn middagslaapje hard nodig, zeker als ze 's nachts veel wakker is, maar we gaan proberen dit af te bouwen, zodat ze 's avonds eerder in slaap is..... Helaas....

Yvonne, hoe was het niveau op de BHV-cursus? Je kunt het soms zo vervelend treffen, dat je iemand vóór je hebt die denkt dat je een IQ van 60 hebt of zo. Ik vind die cursus altijd verschrikkelijk!!!

Patricia, lekker, bijna verlof! Dan komt alles echt dichtbij!

Laura, neeeee, je moet maar even een test doen, joh..... Ik geloof er nog wel in.....Het MOET......

Linda, voor jou ook de laatste loodjes. Is Niek wel een beetje lief, of maakt hij misbruik van de situatie? Heb je het lampje weer uit de kast gehaald?
Hier waser eentje een enorme draak, vandaag, met hele lieve momenten tussendoor hoor... Ze kan zo lief doen, aanhankelik ook, maar ze zit echt midden in de peuterpuberteit....  Vandaag moest mijn man dus extra werken, voor ná de bevalling.... Ik had het plan Julia vandaag voor het eerst wakker te houden, overdag, maar ik trok het op een gegeven moment niet meer.... Toch maar in bed gestopt, ging ze niet slapen!!!! Dus, met pijn en moeite het gehaald tot half 6. Ze sliep wel lekker snel, vóór half 8. Hoop dat ze morgen na 7 uur wakker wordt....
Ik word zelf 's nachts bijna elk uur wakker, dus kan eigenlijk de rust tussen de middag wel gebruiken, slechte timing dus, maar ja.....
Kan jij tussendoor met je benen omhoog overdag gaan zitten? Als Niek bij je is? Ik red dat misschien 3 minuten.....
Alle strijk weg? Knap dat je dat nog kunt!!!!
Ik heb nu ook de xfactor op de achtergrond aan staan....Leuk, die liedjes van nederlandse bodem...
Gelukkig wordt het volgende weer weer beter en zonniger weer, ook lekker voor de paarden... Het is nu zo triest buiten, drassig in de wei, mok!!!!

Yvette, welkom terug, en hoop dat jij nu ook weer snel een positieve test in je handen hebt....

Marijke, wat een nare dromen heb je zeg.... Niks aan, kun je daarna wel weer redelijk in slaap vallen? Die dromen moeten wel iets betekenen...
Dapper (in mijn ogen dan) dat je na dit kindje nog een kindje wil.... Ik wilde er altijd graag drie, maar vind het nu al zo zwaar, dat ik al die onzekerheid en machteloosheid en angst niet nóg een keer wil meemaken....
Mijn man had het er laatst wel eens een keer over, hij zou het fantastisch vinden om ook een zoon te hebben, niet dat hij nu niet blij is als hij twee meiden heeft, maar voor hem is het dan niet af of zo... Dus een derde is voor hem wel een optie.... Ik moet er dan heeeel diep over gaan nadenken.....

Ik ga in bed liggen, even xfactor kijken , denk dat ik snel in slaap val en weinig ervan mee zal krijgen....

gr Roos

marieke, je klinkt enorm gelukkig!!!! Fijn dat alles achter de rug is en dat je nu kunt genieten van je kleine mannetje!!!! En feliciteer je man natuurlijk ook!
Vervelend dat je zoveel napijn hebt..... Goed dat ze meer uren hulp aanvragen!!!!
En volgens mij lukt de bv ook!!!

Genieten nu, met al die hulp, ondaks de pijn en zo!!!!

Gr Roos

Hee Marieke,
Wat fijn dat je even reageert! Had het niet verwacht, dacht dat je het wel superdruk zou hebben! Oh wat ben jij lekker aan het genieten van Jurre (mooie naam trouwens, had ik dat al gezegd!) Wel erg balen dat je zelf zo weinig kan! Is je man ook thuis om te helpen? Haha, ik moest wel lachen dat je niet door had dat je weeën had! Maar jij hebt het nu mooi achter de rug en kan nu beginnen met herstel en genieten!!!

Hier nog weinig nieuws. Roze slijm niet doorgezet en dus nog geen ongi. Maar voel me niet erg lekker. Misselijk gevoel, darmen die nogal tekeer gaan. Heb vanmiddag nog paar uurtjes geslapen. Straks heb ik gewoon een griepje onder de leden en ben ik daarom over tijd.....

Fijne avond nog, ik moet de rest nog lezen, alleen Marieke haar laatste berichtje gelezen!
Groetjes Laura

Hey!
Ben ik nog ff..........
Ooh wat fijn om nog wat van Marieke te horen. Meid ik lees dat je super gelukkig bent en dat je nog wel behoorlijk in de lappenmand ligt. Das wel balen...............hopelijk komt het snel weer goed.
Ik kijk uit naar de foto's van Jurre!!!!!!!

Laura:
Lekker slapen allemaal en tot morgen.

Grtz Linda

Goedemorgen!

Vannacht wel aantal keer wakker geweest maar lekker geslapen. Hebben dit weekend niks gepland, pakte vorige week niet zo best uit maar misschien vanavond uit eten ofzo. Kan verder ook niks verzinnen wat we kunnen gaan doen overdag of 's avonds. Jullie wel?

Vanaf maandag stuk lekkerder weer, heerlijk!

Marieke: wat klink je inderdaad gelukkig maar je ligt dus wel beetje in de kreukels. Ajajajajajj.... Bijzonder dat ie zoveel op jou lijkt als baby, lijkt me heel gaaf. En is je man nu paar dagen / tijdje thuis / vrij? Hoe gaat t met zn vader?
Maar misschien spreek ik je dit weekend nog?

Marijke: wat naar zeg.... Heb de dromenencyclopedie er even bijgepakt, en er staat wel veel in over moord, achtervolgen etc maar niet dat t bij iemand anders gebeurt. Bij martelen zag ik wel dit: misschien heb je er wat aan?
- Martelen: als je droomt over martelen, poberen we vaak in het reine te komen met heel veel (geestelijke of lichamelijke) pijn. Het is wrs emotionele of mentale pijn.

Roos: ik informeer jullie zsm natuurlijk... Ik kan internetten op mijn telefoontje maar aub dan niks op mijn Hyves zetten want dan zouden goede vrienden t wel eens via Hyves te horen kunnen krijgen. ;-))
Vind het erg spannend worden, vooral 's avonds. Ben erg benieuwd!

Laura: lees ik tussen de regeltjes door dat je hoop een beetje verdwenen is? Oef... Ik hoop van niet lieverd!

Meiden ik ga even een boodschappenlijst maken voor manlief, tot later denk ik.

Groetjes Janneke

Hoi hoi,

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Na de drukke week is dat wel ff fijn. Heb vandaag ook niet veel op het programma. Het regent hier dus zal wel binnenshuis blijven.

Ben zeer benieuwd naar het verhaal van Marieke. En natuurlijk hoe de beeb eruit ziet. Is allemaal heel speciaal. Kan zelf niet wachten tot het zover is. Nu helemaal met de beeb van mijn schoonzus.

@Marijke; jij hebt echt nestelingsdrang zo te horen. Alles opruimen en schoonmaken, apart eigenlijk, dat je dat gaat doen he. Rustig aan he.

@Marieke; Je had wel een snelle bevalling in eerste instantie. Dat je toch nog tot 5 uur moest wachten. Was bij mijn schoonzusje ook. Hele snelle ontsluiting en dan wachten tot je mag persen. Lijkt mij idd ook een hele speciale ervaring. Vervelend dat je zoveel pijn hebt. Gelukkig kan je genieten van julllie drieeën. Je zit dus helemaal op een roze wolk.

@Roos; de instructeur van de bhv-cursus is wel fijn. Heb meestal dezelfde elk jaar. Ze gaan goed in op je vragen en behandelen je als een gewoon mens. Dus dat is wel fijn.

@Yvette; leuk om weer een keer wat van je te horen (lezen). Het valt niet altijd mee om bij te lezen. Dus snap het helemaal. Vooral met al die zwangere hier die verlof hebben. Die typen veel. haha.

@Laura; ik duim voor je hoor. Je weet het nooit. Heb nog steeds goede hoop dat je zwanger bent.

@Janneke; bij jou nog niks aan het handje lees ik. Gewoon lekker thuis op de bank, met een goed boek. Of heb je daar de rust niet voor. Ik ben benieuwd, houdt het forum goed in de gaten.

Gr. Yvonne
(20wk en 4dg)

Heey meiden,

Ff snel reageren nog.
Kwam nog ff kijken of Janneke al was bevallen maar las al van niet. Of je moet nu bezig zijn ;-))
Zoniet dan idd lekker boekie lezen? Spelletje doen met je man? Filmpje kijken? Foto,s inplakken? Iets lekkers maken ( natuurlijk wel iets waar je niet lang voor hoeft te staan ), Lekker mijmeren met je man over de kleine die in aantocht is? Bellen met familie en vrienden ( meestal gaat de tijd dan ook wel snel voorbij, tenminste bij mij is dat vaak zo omdat ik gemiddeld 3 kwartier bel met familie of vrienden ), Euhhhhh..... oweja middagslaapje doen, veeeeel op het forum kijken en lezen en reageren.....Phoe en nu weet ik het ff niet meer. Hoop toch dat de tijd een beetje snel voorbij gaat voor je want zo zitten wachten is ook niks he.
Maar meid mocht het beginnen.... You go girl

Marieke, meis kreeg weer helemaal kippevel bij het lezen van je stukje. Wat zijn jullie gelukkig he!! Moet een oergevoel geven dat jullie nu pappa en mamma zijn.
Fijn dat je 10 dagen hulp gaat krijgen want dat kan je wel gebruiken nu.
Hoop voor je dat snel weer opknapt hoor want het klinkt behoorlijk pijnlijk.
Maar geniet maar lekker van jullie Jurre.

Laura, spannend joh. Je hebt na eergisteren niet meer getest toch?
Ontzettend knap van je dat, dat je lukt want had zelf volgens mij allang alweer getest.
Hoop zo voor je dat de ongi wegblijft.
Duim, Duim, Duim

Marijke, getsie joh wat een nare dromen.
Had je dat tijdens je vorige zwangerschappen ook zo?
hoop voor je dat je heel snel van die nare dromen af bent zodat je weer lekker kunt slapen.

Ik weet verder niet meer wat er allemaal geschreven was. Doe het ff uit me hoofd.
ga nu snel stoppen met typen want we gaan zo weg.
Gaan gezellie een dagje naar leiden toe. Afgesproken met een ander stelletje die daar wonen. Tis geloof ik de bedoeling dat we lekker toeristische gaan doen want er staat bij droog weer een rondvaart door de grachten op het programma, een bezoek aan het Naturalis museum en vanaaf lekker uiteten en dan een kroegje in. Helemaal zin in.

Meiden jullie ook allemaal een fijn weekend he.

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan