We gaan ervoor, part IV

Hey dames,

Goedemorgen! Hier in Friesland pokke weer. Bij jullie ook??
Vanmorgen tot 7.30 uitgeslapen!!!!!!!!!!! Daarna steeds buikpijn. Baarmoeder is druk aan het oefenen. Gisteren ook continu bandenpijn en harde buiken. Moet het nu echt rustig aan gaan doen............pffffffffff moeilijk. Denk daardoor veel aan a.s. bevalling. Ikzelf ben 3,5 week te vroeg geboren.........................

Manlief is buiten weer aan het klussen (echt klussen!!) en ik heb de studeerkamer wat opgeruimd. Moet toch maar wat bezig blijven.
Vandaag verder geen plannen. Morgenochtend ff bakkie halen bij achterburen (2 km verder.......hahaha) en morgenmiddag verjaardag van broerlief. Allemaal zittende activiteiten.
Gisteravond met mijn broertje, de a.s. bruidegom, schoenen uitgezocht bij z'n trouwpak. Wat een mooie man........helemaal trots!!!  

Janneke: elke ochtend kijk ik ff snel op forum................nee nog geen berichtje. En idd de meeste bevallingen beginnen 's avonds/ 's nachts. Bij Niek had ik nog geen aanwijziging gehad dat het ging gebeuren, hele huis vol visite op zondagmiddag, met schoonzusje gebeld om 21.30 en toen braken mijn vliezen. Ik dacht dat ik in mijn broek geplast had. Druppelgewijs bleef het komen. Een uur later begonnen de weeen ook al. Vrijwel direct om de 5 minuten. Ik was toch nog verrast, ondanks de 42 weken. Ik zou de volgende dag ook naar de gyn. Eerst gel etc. Begon het toch nog spontaan. Ik hoop echt voor je dat je vandaag of morgen bevalt. Je bent zo nieuwschierig naar je kindje, 9 maanden in je buik, een reuze wonder.
Jij ook geen uitjes gepland dus..................lekker met manlief in huis rommelen is ook fijn!

Laura: hoe ist meis??? Ik hoop toch zooooooo net als iedereen hier..............

Roos: jammer dat Julia niet echt meer slaapt 's middags. Nu heb jij je rust ook nodig. Niek gelukkig wel (2 uurtjes) Zodra hij ligt ga ik ook direct liggen, even tv kijken, lezen of echt slapen.
Hoe was het KDV???
Ben je er al uit hoe je het straks wil regelen met werk-oppas etc????? lastig hoor. Daar wil je je nu helemaal niet druk over maken.

Marijke: heb je zo'n last van nare dromen??????? He bah. Slaap je ondanks de dromen wel goed of wordt je echt gillend wakker.
Mssn. komen er weer angsten naar boven nu er weer zo'n kwetsbaar wezentje aan zit te komen????????????
Druk met nestelen begrijp ik...........best lekker om even echt concreet met dat soort zaken bezig te zijn.
Ik ben de studeerkamer aan het uitmesten. Wanneer de beeb er is wil ik me ff niet met administratie en rekeningen bezig houden............

Marieke: hoe ging je eerste nacht thuis?????????? Hoe is je kraamhulp etc......... Allemaal vragen, maar je we hoeren vanzel wel weer van je. Geniet lekker van Jurre!!!!!!
Gaat de BV goed??

Yvonne: heel logisch meis dat je zo verlangt naar het moment dat je je eigen beeb in je armen kan houden. Helemaal wanneer je Daan vasthoudt. Ooooh ze zijn zoooo vertederend.

Vandaag maar een binnen dagje. Volgende week wordt het weer beter............... nu al zin aan.
Fijne dagen ladies!

Grtz Linda

Hello daar zijn we weer! :-D

Marieke: leuk kaartje! En de foto van de wieg, errug mooi! Vind Jurre echt een leuke naam, Abel staat trouwens ook op ons lijstje. Toevallig! Is hij vernoemd of vinden jullie t 2 mooie namen? Ben ook benieuwd naar je meisjesnaam maar die wil je mss helemaal niet verklappen? ;-)

Yvonne: ik ben een enorme lezer, heb donderdag weer 2 boeken van bol.com binnen en 1 al uit. Vandaag begin ik weer in een thriller van ruim 400 bladzijdes. Heerlijk! Jij lekker dagje niks dus; geniet ervan!

Nathalie: Leiden, leuk!!! Ben er wel paar keer wezen eten bij Scarlatti, eigenaar ken ik van de hotelschool. Leuke tent is dat en Leiden is n leuke stad, geniet ervan! Tis bijna 2 april!

Linda: jeetje klinkt als rommelen bij jou, doe je vandaag beetje rustig aan meid? Jij dus ook t vroeg geboren? Me 2! Ik 4 weken dus was er van overtuigd dat ik ook met een week of 37 zou bevallen of eerder. Niet dus helaas maar voor jou mag het volgens mij wel komen, ook vim bruiloft van je broer. Wie weet meid!

Manlief is nu boodschappen aan het doen, gaan een lekkere lunch fabriceren. Een Broodje San Marco, aten we in Leeuwarden altijd. (mss kennen sommigen het wel, van Vittorio) Jammie! Rest van de dag lezen, slapen en dus mss hapje eten.

Doeii!

Hoi allemaal,

Marieke, ik heb het kaartje ook al gehad, bedankt! Hij is mooi geworden, en ook een engels gedichtje! Ik ben benieuwd naar de fotos van jullie kleine wondertje. Hoe gaat het nu met jullie? Kom je een beetje aan je nachtrust toe met Jurre? Gaat de BV goed?

Janneke: wat er in je dromenboek stond over in het reine komen met mentale pijn zou best kunnen kloppen, ik heb een paar zware jaren achter de rug met meerdere traumatische ervaringen (waaronder afscheid van ons leven in Engeland en de miskramen) en ben gewoon doorgegaan zonder de tijd te nemen het allemaal te verwerken. Vannacht werd ik huilend wakker want ik had gedroomd dat mijn zus in haar appartement was vermoord en ik haar vond, echt gruwelijk. Wel een opluchting dat het niet waar was...
Jij hebt wel een lekker relaxed dagje gepland, fijn dat je man de boodschappen haalt. Lekker geworden de lunch? Jij kan uitgerust aan je bevalling beginnen, het kan nu echt niet meer lang duren...

Linda: buikpijn, zijn dat voorweeen? Voor jou zou het wel fijn zijn als het kindje iets vroeger kwam, je bent er ook echt aan toe he?

Roos: misschien is Julia nog iets te jong om zonder dutje te gaan overdag? Tot 3-3,5 jr kan je die er wel in houden toch? Als het niet meer dan een uurtje is, en ze niet na 15.00 uur slaapt zou ze om 19.00 wel goed moeten kunnen inslapen. Nu het langer licht is laat ik de meiden s middags of na het eten nog even buiten spelen, van die frisse lucht slapen ze beter. En voor het slapen moeten ze ook verplicht naar het toilet zodat ze niet hun bed uit komen daarvoor. Dan hebben we een vast ritueel van elk een verhaaltje kiezen, die lees ik voor met alleen een nachtlampje aan, dan een slaapliedje en dan blijf ik nog even in hun kamer (ze slapen samen in een stapelbed) of de kamer ernaast om op te ruimen ofzo. Met mama in de buurt geven ze makkelijker toe aan de slaap. Misschien heb je iets aan deze tips!
Tegen vroeg opstaan helpt op die leeftijd volgens mij niets. Mijn meiden zijn ook vaak om 6-7u al wakker. Ze mogen beneden NickJr of JimJam kijken en mijn man geeft ze dan melk. Ze hebben nog nooit uitgeslapen, hoe laat ze ook naar bed gaan...

Ik moet weer verder!
liefs
Marijke
31w6d

Hi,

Marieke: heb de foto's net bekeken en wat een mooi ventje zeg.... Kan me voorstellen dat jullie heel erg verliefd op hem zijn!

Marijke: de dromenenecyclopedie heeft mij al best een handje op weg geholpen, misschien iets voor jou?
Leidraad door jouw dromen is wel dat je toekijkt en dus mee moet lijden, lijkt me vast iets te betekenen!

Ik heb net ruim anderhalf uur geslapen op de bank na een lekkere lunch, ben dus weer helemaal fit.

Greets, Janneke

Ha meiden,
nou dit forum is ook alweer bijna vol, wat gaat dat toch snel! Nu wordt er ook wel veel geschreven natuurlijk, maar toch!

Laura, meid jij houdt de spanning er goed in. Ik hoop hoop hoop voor je. Ik kan me herinneren dat je wel eens eerder zo over tijd geweest bent en toen toch ogni toch?
Nou laten we hopen dat het nu niet zo is!!!! Wegblijven die rode duivels!!

Janneke, zou je moeder het aan je gezicht kunnen zien? Ik heb dat nog nooit gehoord, zou wel bijzonder zijn hoor!
Wachten duurt lang he, wie weet is het nog 2 weken wachten, brr niet aan denken. Hopelijk verras jij ons snel met je nieuws!

Linda, op zich vallen mijn harde buiken wel mee hoor. Ze komen wisselend. Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen over klachten. De bekkenklachten zijn eigenlijk weer weggetrokken en heb nu dus alleen wat harde buiken en maagzuur..
Oww en trouwens ook een kind dat in mijn heup probeert te dringen. Een heel gek gevoel, ik kan mijn been dan niet bewegen. Net of het daar in wil dalen ofzo, haha. Ook soms gemene steken bij mijn baarmoedermond (denk ik) eigenlijk denk ik niet dat dit met indalen te maken heeft, omdat uk volgens afgelopen week nog gedraaid heeft, dus geen idee of het nu goed ligt om in te dalen. Ik vermoed eerder dat uk dan en ledemaat richting bmm laat gaan, net of het heel hard met een nagel langs dat weefsel schraapt. Gelukkig duurt het altijd maar kort.
's Nachts slapen gaat de ene nacht beter dan de ander, maar ik word standaard meerdere keren wakker om te plassen. De ene keer uit een lichte en de andere keer uit een diepe slaap.
Ik moest trouwens erg lachen om je zin over je man die aan het klussen is. Ja dat zou wat zijn als hij buiten aan het klussen is en jij binnen bent. Met wie zou hij klussen dan??
Oh en het weer was hier goed vandaag, lekker zonnetje!

Yf, meid lekker op vakantie geweest. Hebben jullie al een leuke bestemming gevonden voor dat prijsje dat je toen gewonnen had?

Marijke, balen zeg van je nare dromen. Geen idee wat je daaraan kan doen...
En ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een idee wat ik in mijn verlof ga doen. Bakkies bij iedereen, kappertje, pedicure, voetmassage, misschien manicure. Gewoon lekker rustig iedereen aan me laten friemelen. En wie weet ook schoonmaken, maar die drang is echt weer helemaal weggezakt. Ach het kamertje is klaar en de laatste dingen die gewassen moesten worden, zitten nu in de wasmachine, dus alle belangrijke dingen zijn klaar. Verder zie ik gewoon wel. Heerlijk niks moeten, daar heb ik zin in!

Marieke, meid toch best een behoorlijk heftige bevalling als ik zo lees. NIet fijn! Maar goed, gelukkig wist je al dat je na de bevalling ook moest liggen, maar iets minder pijn daarbij was vast fijn geweest! Gelukkig zijn er vast altijd mensen om je heen die Jurre aan je kunnen geven..
Heerlijk hoor dat je al zo mag genieten!
Je kaartje is trouwens leuk. Ik moest helemaal denken toen ik de postzegel zag. Wie was er zwanger en is nu blijkbaar bevallen???? Haha, was je helemaal vergeten..

Roos, je man wil dus wel een 3e. Nou eerst maar eens genieten van deze lijkt me en dan de narigheid van de zwangerschap vergeten, wie weet wat er dan gebeurt..

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 32w5d

Hi

Ik lees met dat Marieke foto's geplaats heeft////ben erg nieuwsgierig ga zo even kijken.

Yf welkom terug. Heerlijk een tweede wsp had je lekker weer? Vervelend dat je ongi toch weer kwam.

Laura hoe is 't nu? Hopelijk alles rustig. Normaal gesproken ben je toch niet misselijk? Ik duim voor je meisje. Hoe is het met je liefje? Kan ie al weer een beetje vooruit?

Linda, vervelend dat je zo'n last hebt. Wel lekker even relax dagen samen met je zoon.

Ben je ook zo benieuwd naar je echo Yvonne? Ik zag dat je hem daags voor die van ons hebt. Wil je eigenlijk weten wat het wordt? Ik vind het erg spannend allemaal.

Roos, hoe is t nu met je? Heb je minder klachten nu je wat rustiger aan kunt doen.

Janneke, spannend zeg. Wachten duurt dan wel lang he. Van wat voor boeken houd je? Ik vind Baldacci wel erg leuk om te lezen. Als die een nieuwe heeft koop ik hem altijd direct. Verder houden mijn zus en zwager ook erg van boeken dus leen ik daar nog wel eens wat.

Gisteren voor het eerst naar zo'n baby meubelzaak gewwest in lith -ooijen. Wel leuk maar ook goed aan prijs. We hebben in ieder geval wel wat inspiratie op gedaan en vanochtend de toekomstige kamer leeggehaald. Wat een werk. Je verzamelt zoveel spullen in een paar jaar tijd! Maar goed op een kastje na is het nu helemaal leeg.

Kunnen we eens over de inrichting na gaan denken.

Wat een pokkeweer. Het blijft maar regenen.
Doei San

Marijke, vervelend die dromen. Wat een opluchting dan als je wakker wordt.

Hey Marieke!!

Wat een fantastische foto's van een prachtig ventje!!!!!!!!!!
WOW!!
Ook ik heb je kaartje gekregen, reuze bedankt en erg mooi!
Hoe zwaar en hoe lang ongeveer was Jurre bij de geboorte??

Tot snel op het forum of hyves! Fijn dat we al foto's hebben kunnen bekijken. Ik ben echt een nieuwschierig aagje...........

Liefs Linda

Terug
Bovenaan