We gaan ervoor, part IV

Hoi meiden,

pfff, wat wordt hier veel geschreven. Als je een paar dagen niet kunt kijken dan is het echt niet bij te houden. Net snel even gelezen, maar het is zoooooo veeel!
Leuk om wat van Marieke te horen. Jammer dat je zoveel pijn hebt nu, maar zo te horen ben je toch helemaal in de zevende hemel. Leuk, zeg.

Janneke, ik had gedacht dat jij nu ook wel bevallen zou zijn, maar helaas. Wat zal dat wachten lang duren voor je. Hopelijk ben je nu wel heel snel aan de beurt.

Hoe is het Laura, nog nieuws? Ik hoop het zo voor je dat het deze keer raak is.

Wie had er ook alweer de tommee tippee flessen? Ik heb er nu ook een gekocht. Ik vroeg me af, moet je daar een speciale flessenwarmer voor hebben, of past die gewoon in iedere flessenwarmer?

Verder alles goed hier. Het kamertje is af!!! Ik ben er zo blij mee. We zullen er binnenkort wat foto's van maken zodat ik ze op internet kan zetten. Ik vind het echt superleuk geworden. Happy, happy.

Nou, ik ga weer afsluiten, lekker met manlief op de bank. Ben helemaal uitgeput, zal zo wel in slaap vallen.

Miep
32w3d

Hee meiden,

Laura, er is dus nog hoop,mooi!!!! En wanneer ga je testen? Heb je trouwens nog een keer kijkers voor je huis gehad?

Linda, mijn man had zich al voorgenomen dat hij het kdv wel kon accepteren... (mannen....) Hij vond het wel oké, dus de baby gaat er 1 dag naar toe, we weten nog niet welke dag, misschien op woe en dan gaat Julia er misschien ooknaar toe, dan op di en do naar de psz, zoiets... Afwachten, we weten nog niet precies hoe het gaat verlopen....
Ik probeer me er niet druk om te maken, heeft toch geen zin!
Dus jij moet het nu ook eens rustiger aan gaan doen, moeilijk hè.... Je lijf fluit je meteen terug als je teveel doet.... Gelukkig is het maar tijdelijk, hou ik mezelf dan maar regelmatig voor, het komt weer goed....

marieke, leuk kaartje, het wiegje staat er mooi op! Gek hè dat er nu een mooi kindje in ligt, je had het dus goed, een jongetje!!!! Ben je in hetzelfde ziekenhuis bevallen als waar je schoonvader ligt?

Marijke, ja ik weet dat kinderen nog lang een middagslaapje hebben. Alleen is het zo, dat Julia 's avonds écht niet in slaap te krijgen is, meestal pas rond half 9. Ze sliep als baby al steeds maar een half uur tussen de voedingen... En nu 's middags ook maar een uurtje... We proberen het een paar dagen zo en als het niet anders wordt, veranderen we het wel weer... Ik vind half 9 gewoon echt te laat, dan hebben we niks meer aan de avonden....
Wat een gruwelijke dromen heb je zeg....

Patricia, lastig is het, als je niet meer lekker slaapt hè. Denk je trouwens dat je kindje nog gedraaid is? Ik kan het ook niet goed voelen hoe het ligt...

San, mijn harde buiken zijn gelukkig minder geworden, fijn. Ik heb wel meer last van mijn bekken, heb ik de vorige zwangerschap niet gehad...
Leuk, dat je al ben wezen kijken in zo'n babyzaak, om inspiratie op te doen! Ze hebben af en toe op mp ook hele mooie meubels te koop staan!
En de minst leuke klus heb je dus al gedaan, puinruimen....

Janneke, nog niks dus..... Jammer.... Hij vindt het dus nog wel lekker fijn in je buik.... Op de yoga zei die lerares dat je je kindje letterlijk moet vragen om te draaien als deze in een stuit ligt.... Misschien moet jij óók maar eens lief vragen aan hem om eruit te komen????

Ik heb vannacht en gisteravond wat buikpijnen gehad, héle lichte weeën leken het. Oefenweeën of zo? Herken ik niet.... Raar hoor.... Dinsdag moet ik naar de vk dus ik zal het eens benoemen... Ik ben de laatste dagen ook wel wat meer kortademig, volgens mij ligt ze hoog op mijn longen te drukken....
Vandaag druk geweest.... Naar een open dag van een school, een open huis (manlief wilde graag in dat huis kijken...), en vanmiddag wezen eten bij vrienden. Om half 8 thuis. Ze vertelden dat ze zwanger waren, leuk voor hen..... Ze hadden die ochtend een test gedaan, heeeel pril dus nog....
Vannacht wordt de klok verzet! Morgen een kortere dag! En minder regen.... Heb echt zin in lekker weer!
Ik ga nog even kijken naar de foto van Marieke en dan lekker naar bed....

gr Roos

Goedemorgen!

Morgen uitgerekend, voelt niet zo. Aan de ene kant wel, aan de andere kant heb  ik t gevoel dat t nog wel even duurt.

Gister gezellig tapas gaan eten even samen en een Sundae-ijsje gehaald bij de Mac, eindelijk! Had ik al de hele week zin in maar de Mac was dicht ivm verbouwing. Zul je altijd zien. Ik hou van Holland gekeken en redelijk op tijd naar bed, maar.... Pff wat een nacht! Heb van 0-5uur nauwelijks geslapen. Had  ook wat buikkrampen en ik kon alleen maar denken: ja, ga maar door, zet aub door! heb wel wat geslapen maar heel licht en allerlei dingen gedroomd. Toen werd ik wakker van een 'knal', een van de kratjes had het begeven! Manlief dook meteen op mij omdat ik heel erg schrok, die dacht: het is begonnen, en had de klap niet eens gehoord! De kratjes toch maar anders neergezet, beker warme melk gedronken  en doorgeslapen tot 9.30uur nieuwe tijd. Ach ja vandaag geen plannen dus ga vanmiddag wel weer even slapen. Manlief is nu naar t hockeyen kijken (is nog steeds geblesseerd aan zn schouder) dus ik ga lekker lezen, badderen etc.

Linda: Hoe gaat ie nu? Nog krampen gehad ofzo?

Patricia: ze zeggen wel eens dat als je gezicht gaat 'tekenen', je kunt gaan bevallen. Je ziet er dan wat moe uit en sommigen zien het aan de vollere lippen. Tot nu toe geen bevalling, dussss... En aan de andere kant: dat bijna klopt wel want ik zal binnen nu en 15 daen bevallen! ;-)
Bijna verlof, lekker!!! Zal je wel aan toe zijn zeg... Inderdaad, dat niks moeten dat is ook wel het lekkerste kan ik je vertellen!

San: jullie dus ook bijna echo? Willen jullie t geslacht weten?
Baldacci houdt mn man wel van, ik ben meer van de literaire thrillers (Karin Slaughter, Nicci French vroeger, Rene Appel, Simoe vd Vlugt, Saskia Noort, Escober, Esther Verhoef) en af en toe een simpel 'chick-litje' tussendoor vind ik ook heerlijk. En waargebeurde (vrouwen)verhalen. Heb nu zo ongeveer de hele literaire thriller top 60 van bol.com verslonden, dus laat mn kereltje maar komen!
Houd jij dan ook van James Rollins, Dan Brown, John Grisham etc?
Ja waren de kamertjes duur? Heb je al eens op

www.baby-dump.nl

gekeken? Mooie kamers en - vergeleken met andere babyzaken - goedkoper en goede service.

Miep: volgens mij had Marijke het over die flessen. Flessenwarmer, heb je die al gekocht? Als je m hebt gekregen / geleend is t ander verhaal maar hoor van veel mama's om me heen dat een flessenwarmer niet per se hoeft.
Nee ben helaas nog niet bevallen. Manlief en ik fantaseren er een keertje of 1000 over, over wanneer ie nu toch eens komt en hoe t begint en hoe iedereen zal reageren en hoe de opa's en oma's zullen kijken en....

Roos: haha moest wel lachen om je tip, om t netjes / lief aan je beeb te vragen. Dat hebben we de laatste  3 weken wel een keer of 10 pr dag gedaan, dus misschien denkt hij wel: degenen die vragen, worden overgeslagen! ;-))
Die buikpijnen van jou, kan al van het indalen zijn toch?

Marijke: die frambozenbladthee is lekker, zit al aan mn 2e zakje. Drink er trouw 3 per dag en lees er op internet wel goede verhalen over. Hopelijk helpt het!
Linda: jij al aan die thee begonnen?

Ladies, fijne zondag! Wordt best lekker weer en ik zag dat het donderdag gewoon 18 graden wordt hier in t zuiden, met zon!!! Lekkerrrr!

Vanaf welke dag mag je meestal - als alles goed gaat met jou en de baby - naar buiten met de wandelwagen na de bevalling?

Greets Janneke

Hi, nog geen Janneke nieuws lees ik!
Moet nu toch voortaan regelmatig even checken..............

We hebben de smaak te pakken, we gaan vanmiddag bij de babydump kijken mits deze niet in de buurt van de ikea is (tenzij de ikea dicht is)
"Ons" bedje stond helaas niet op marktplaats maar heb hem inmiddels al wel op internet gespot voor €110,- minder als in die luxe babyzaak................

Verder zijn we wel heel erg...nu we onze "studeerkamer" op de logeerkamer hebben gezet staat deze toch wel heel vol en vragen we ons echt af hoe het zou moeten mochten we het geluk hebben een wat groter gezin te krijgen. We hebben echt een heel ruim huis - waar we ook niet weg willen- met alleen wat weinig slaapkamers als je met meer bent. We hebben wel een hele grote zolder maar deze is met vlizotrap dussss.....
Achja plannen moet je blijven maken toch? Eerst de tuin maar eens op orde maken en hopen dat het met deze uk allemaal goed verloopt.

Verder heb ik megaveel moeite met mijn persoonlijke balans. Ik haat het te moeten toegeven maar merk gewoon dan ik het niet allemaal trek / gecombineerd krijg.
Zoals gewoonlijk wil ik teveel, te snel in te weinig tijd. En merk dat ik dat zelf niet bij kan benen. Ben   hele week al vermoeid maar wel snoei vroeg wakker. (ook vanochtend) . Gisterenochtend flink doorgepakt gisteren eind van de middag bekaf op de bank 's avonds nog een feestje...
Werk druk, door de wijzigingen in de organisatie en mijn functie (per 1/4) zal het de komende tijd alleen nog maa drukker worden. Whaaah ...waar zit die rem?

Het leuke is wel dat ik nu (heel soms) beeb bewust voel bewegen. Maarre sporadisch.

Sorry voor mijn hele verhaal maar moest het toch even kwijt.  
Liefs San.

Hi hi janneke we zaten denk ik gelijk te typen. Wat een mop van die kratjes. LIjkt me zowiezo een gevaar zo'n hoog bed!
Gelukkig heb je je sundae ijsje gescoord.

-Esther Verhoeff, Simone van de vlugt (moet nog beginnen in herfstlied), karin slaughter, saskia noort zijn ook hier favoriet. Nicci French vind ik niets meer aan lees ik al zo'n vijf jaar niet meer. Op vakantie "dochter van lucifer" gelezen ook een aanrader net als de "franse tuinman" mocht je toch nog wat langer door moeten.... De eerste is erg spannend de tweede vooral heel mooi!

Nou ben ik weg...
Doei San    

Hey San, hmm, balans vinden. Dat valt inderdaad niet mee. Ik vind het ook veel eenvoudiger om balans te vinden in een ander z'n leven dan in het mijne. Van andere mensen die zwanger zijn bijvoorbeeld, vind ik dat ze niet teveel van zichzelf moeten verwachten en gewoon toe moeten geven aan hun lichaam. Gewoon rust nemen. Van mezelf vind ik dat wat anders. Ik vind het eigenlijk maar flauwekul dat ik nu vanalles niet meer kan en raak dan regelmatig gefrustreerd. Gelukkig is manlief heel alert en heeft hij meestal alles in huis al gedaan en geregeld voordat ik met mijn dikke buik van de bank ben opgestaan, waardoor ik niet zo vaak geconfronteerd wordt met wat er allemaal niet meer lukt. Thuis tenminste wel. En op het werk doet mijn vervanger het inmiddels zo goed dat ik echt rustig aan kan doen. Da's wel heel lekker.
Hopelijk vind jij snel ook een balans, want dat is wel heel belangrijk.

Ha ha Janneke, krat kapot. Je zult wel flink geschrokken zijn. En dat je man meteen denkt dat jij aan de gang bent gegaan, geeft toch wel aan dat hij er zelfs in zijn slaap ook steeds mee bezig is. Da's wel schattig.
Ik heb nog geen flessenwarmer. Ik had er eigenlijk geen willen kopen, mijn zus heeft ook altijd de melk in de magnetron opgewarmd en dat ging prima. Bij de borstvoedingscursus werd echter iets verteld waar ik nog niet bij stil had gestaan. In de magnetron wordt de melk onregelmatig verwarmd. Hierdoor kan het zijn dat het hier en daar nog niet helemaal warm is en hier en daar eigenlijk veel te warm. Mijn zus heeft geen borstvoeding gegeven. Dan is het niet echt. Je schudt een keer met het flesje en de warmte wordt vanzelf verdeeld. Kunstmatige melk is per slot van rekening al gepasteuriseerd, dus maakt het niet uit als dat heel heet wordt. Als je het uiteraard maar niet te heet aan je baby geeft. In borstvoeding echter zitten levende organismen. Dan is het echt niet goed om het te heet te maken. Vandaar dat ze toch wel met klem aanraadde om een flessenwarmer te kopen als je borstvoeding op wilt warmen. Ik had daar nog niet bij stil gestaan, maar ik vind het wel logisch klinken.

Nou, ik schreef gisteren toch dat het kamertje klaar is? We hebben verschillende stickers tegen de muur aan geplakt, maar omdat de muur niet helemaal mooi vlak is, zijn vannacht een aantal stickers redelijk los komen te zitten. Daar moeten we (lees: manlief) nog iets op verzinnen. Hij had het al over een bepaalde soort lijm waarmee het waarschijnlijk wel zou kunnen. Nou, ik hoop het wel. Ik zou het echt niet grappig vinden als we van de stickers af zouden moeten stappen.

Manlief is vanmorgen naar Duitsland vertrokken voor het werk. Vlak over de grens, op het einde van de middag zal hij wel weer terug zijn. Ik heb dus een dagje voor mezelf. Dadelijk de was doen en op de slaapkamer stofzuigen. Als ik de stofzuiger tenminste omhoog krijg.
Verder lekker op de bank wat lezen enzo.

Komende week kan ik vanwege de verdeling van de werkzaamheden moeilijk vrij nemen, maar de week erna neem ik waarschijnlijk wel een dagje. Die week daarn is het Pasen, dus maar 4 werkdagen. En de week daarna hoef ik nog maar 3 dagen te werken tot mijn verlof. Dat zou dus willen zeggen dat mogelijk komende week de laatste week is dat ik 5 dagen moet werken. Vreemd idee, maar wel heel lekker. Wat moet ik toch doen met al die vrije tijd? (Komt wel goed hoor!)

Miep
32w4d

Hoi hoi,

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en gisteren rustig aan gedaan. Administratie van manlief bijgewerkt. Was weer een hele klus. 's avonds lekker salade (met witlof, spinazie, grapefruit, zonnebloempitten - voor de geïnteresseerde) gegeten en filmpje gekeken. Vandaag ga ik weer naar mijn schoonzusje beeb knuffelen. Daarna hebben we nog een verjaardag van een oudcollega van manlief. Zal dus wel laat worden. Morgen de 20wk echo. Zit nog niet echt in mijn hoofd. Zenuwen zullen morgen vroeg wel toenemen. Uk beweegt nog steeds goed. Laatste dagen iets minder. Vk had gezegd dat dit kan omdat het vruchtwater meer wordt aangemaakt. Maar uk kan nog steeds hard schoppen. Vannacht gedroomd van een rode spin die mij beet en dat ik dan meteen ging overlijden. Ook nog andere vreemde dingen gedroomd. Weet dat niet helemaal meer. 3 keer naar de wc geweest. Wat een gedoe zeg, haha. Heb het er graag voor over. Slaap meteen weer in dus dat is mooi.

@Marieke; wat een mooie foto's. Trotse papa en mama en jullie mooie zoon natuurlijk.  Echt heel schattig.  Geniet ervan. Je kaartje was erg mooi. Moest even een seconde nadenken van wie die kon zijn, haha.

@San; ben nog niet echt zenuwachtig wel benieuwd hoe alles eruit ziet op de 20wk echo. Onze uk wordt dan toch helemaal doorgelicht. Misschien ligt die wel verkeerd. Zou een grote kans op zijn, eigenwijs. Dan hoop ik dat ukje goed draait zodat we gezicht en alles kunnen zien. Bijna alles, want we willen het geslacht niet weten. Willen jullie het weten?
Jullie ook al druk aan het leeg ruimen geweest. Moeten jullie nog schilderen of zoiets of kunnen de meubeltjes er zo in? Ik weet zo niet meer of je een hele week werkt. Heb je al nagedacht hoe je dat wil doen als jullie uk er is?
Kan je verhaal met druk druk, helemaal volgen. Ik moet bewust tijd nemen om stil te gaan zitten. Dat is ook het enige wat ik je kan adviseren. Ook al moet je nog zoveel. Je zal toch alles op een lager pitje moeten doen. Als ik te druk ben voel ik de beeb ook minder. Als ik dan rust neem begint de beeb rond te spartelen. Volgens mij wiegt die anders in slaap. Ik ben benieuwd of dit bij jou ook zo werkt. Probeer het eens uit zou ik zeggen. Wat vandaag niet af is kan ook MORGEN. Succes ermee. Enne je verhaal mag je altijd kwijt. Is toch fijn om te luchten.

@Miep; ik ben benieuwd hoe het kamertje eruit ziet. Spannend hoor. Lees net van de stickers. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen. Wij hebben spartelpoets op de muur (lees hobbelig) en dan blijven stikkers ook niet zitten. Als wij er doen dan maar tegen de deur ofzo. Ben benieuwd hoe jullie het oplossen. En jij ook al bijna verlof. Ik kijk er al naar uit, moet nog wel een paar maanden wachten. Volgens mij heb je je tijd zo vol. Zoals ik hoor van de andere. Lijkt mij heerlijk, om niks te moeten.

@Roos; oh ja de klok wordt verzet. Helemaal vergeten, haha. Ga het zo meteen doen.

@Janneke; wat een toestand zeg met een kratje. Dan schrik je idd. Wel vervelend dat je niet goed hebt kunnen slapen en het nog niet doorgezet heeft. Het zal nu toch niet lang meer duren. Ben benieuwd hoor.

Gr. Yvonne

Goedemorgen, nou ja bijna midddag..
fijn die klok verzet, nu blijft het lekker langer licht vanavond!
(Vast leuk voor Julia en Roos en de kids van Marijke, het is nog niet donker, dus ik hoef niet te slapen...)

Janneke, meid wat een schrik met je bed. Hopelijk staan de kratjes nu wel goed! Enne bijna bevallen inderdaad, maar 15 dagen duurt dan toch nog lang... Misschien krijg je wel helemaal niks mee van dat mooie weer op donderdag, omdat je het dan druk hebt met andere dingen.. puffen ofzo.

Laura, zijn jullie al begonnen met het checken van de zwemmertjes? Hopelijk is het niet meer nodig!

Roos, ja ik heb geen idee hoe uk ligt. Meestal voel ik het of links of rechts trappen. Dan kan ik redelijk denken dat het met het hoofd beneden ligt en alleen in de lengte draait. Maar als ik dan ineens weer getrappel bovenaan voel, weet ik het niet meer. Ach vrijdag weer controle en een echo, dan wordt het weer even duidelijk... tot uk weer denkt te draaien.. Die ruimte zou toch op moeten zijn. Haha misschien verbeeld ik het me allemaal wel en ligt het toch gewoon met het koppie naar beneden...
JIj al voorweeen gehad, ja dat kan he. Volgens mijn yogajuf kan dat vanaf 30 weken, daar zit je toch bij in de buurt? een voorbereiding van je lichaam op de bevalling. In die zin is mijn lichaam daar nog niet mee bezig, op wat harde buiken na..

San leuk he al die meubels kijken. Ik vind baby-dump ook heel prettig, niet heel duur en goed geholpen.
En ja het is een cliche, maar denk goed aan jezelf, er gebeurt veel in je lijf en je schiet er niks mee op als je straks alleen nog maar op de bank kan hangen, omdat je energie op is, dan maar een beetje verdelen alles toch?

Miep, sjonge wat moet jij dan nog lang werken zeg! We zijn toch bijna gelijk uitgerekend. Ik vind het wel heerlijk hoor dat ik mijn laatste weekje in ga. Had achteraf ook tot 36 weken door kunnen werken, maar dat weet je niet. En halverwege mijn zwangerschap had ik niet kunnen denken dat ik nu zo fit zou zijn. Toen had ik kwaaltjes die op wat anders wezen, maar die zijn dus weer weg... (zo goed als)
En balen van je stickers. Ben je zo blij met iets en dan de teleurstelling dat ze loshangen... Nu maar hopen dat je man ze weer zo mooi vast kan krijgen. Wij hebben glasvezelbehang, daar wil ik spiegels op plakken, weet ook nog niet of dat blijft zitten, anders maar met sterk dubbelzijdig plakband!

Yvonne, meid spannend morgen je echo. Hopelijk is alles goed!

liefs
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan