We gaan ervoor, part IV

Goeiemorgen meiden,

Helaas helaas, hier is de ongi doorgebroken. Moet dus weeeeeer geduld hebben :-((((
Gisterochtend begon nog veelbelovend. Temperatuur gestegen tot 37,0 dus  maar weer een test er tegenaan gegooid. Negatief. Gistermiddag kwam er opeens helder rood bloed, dat was echt flink balen. Zo'n domper, had echt goede hoop nu ik al een paar dagen over tijd was!
Vanmorgen was de temp gezakt naar 36,3. Dus maar weer geduld. Moeten vanmiddag ook nog op kraamborrel van een babytje waarvan de moeder ongeveer tegelijk met mij was uitgerekend. Bleghhhh!!

Verder hadden we gister open huis. Er is 1 stel wezen kijken. Ze waren behoorlijk neutraal, maar aan de andere kant vroegen ze wel wanneer ze er evt in zouden kunnen.
De makelaar had ook nog goed nieuws: binnenkort weer een bezichtiging!
Dus misschien 2 potentiële kopers..... afwachten!!

Marieke, wat een schatje!! En wat een haar al hihi. Leuk hoor om de foto's te bekijken! En bedankt voor het kaartje, leuk hoor!

Fijne dag allemaal. Ik ga hier even wat klusjes doen!

Liefs Laura

Hoi,

Laura wat balen zeg. Je lichaam houdt jou wel voor de gek zeg. Had een keer aan de vk gevraagd i.v.m. kwaaltjes. Die kunnen voor een ongi hetzelfde zijn als voor den zws. Dus dt is best wel dubbel. Sterkte met alles. En had je de zwemmertjes van je man al laten onderzoeken?

Gr. Yvonne

Hey meiden!

Nog helemaal rustig hier (af en toe gerommel, maar absoluut geen echte weeen). Vanmorgen een bakkie gehaald bij onze achterburen (boerenbedrijf). Reuze gezellig. Uiteraard even in de stallen gekeken.........Niek vond het prachtig en al die trekkers en machines..............hij keek z'n ogen uit. En hij is toch wel wat gewend. Heerlijk! Nu ligt hij lekker te slapen en droomt hij vast van koeien en trekkers.................
Vanmiddag naar de verjaardag van broerlief.
Gelukkig is het droog..............alles ziet er fleuriger uit.

@ Laura: he balen meid!!! Ik had zo'n goede hoop voor je...............maar daar heb je natuurlijk nix aan. En dan vanmiddag nog op beeb visite.
Gelukkig al 2 potentiele kopers............das wel weer fijn.

@ Janneke: das schrikken zeg!!! Toch maar ff een andere constructie onder je bed verzinnen. Balen dat je zo slecht geslapen hebt.
Je vroeg naar wanneer je met je beeb buiten zo mogen wandelen. Volgens mij moet je beeb eerst zowieso het geboortegewicht weer gehaald hebben en goed z'n eigen temp kunnen regelen. Verder ben je natuurlijk afhankelijk van het weer. Maar reken een week ofzo denk ik. Niek sliep de eerste weken ook wel in de kinderwagen op het terras. Onze hond lag er naast als bewaking.........Hihihi

@ Patricia: wat heerlijk dat je je fysiek zo lekker voelt!! Had ik ook. pas sinds 1 week dat ik minder makkelijk beweeg en dan mag ik nog niet klagen!! Ik wil gewoon heeeeeeeel graag wat eerder bevallen i.v.m. bruiloft broerlief.
Maar ik moet maar gewoon van 42 weken uitgaan. Blegh. Nog ff meid en dan verlof: idd nix moet, alles mag. Dat is een heerlijk gevoel.

@ Yvonne en San: wat heerlijk de 20 weken echo in het verschiet. Ben reuze benieuwd!!! Jullie nog veel meer hahaha............

@ Miep: een relaxdag voor jou dus........heerlijk. Balen van die stickers zeg!
BV mag je idd niet verwarmen in de magnetron omdat mn. de ozo belangrijke antistoffen dan kapot gaan en dat wil je nu net niet. Een flessenwarmer kost 20 euries ofzo. Wij hebben zelfs de flesvoeding altijd in de flessenwarmer verwarmt. Mooi op temp.
Omdat de BV bij Niek niet lukte heeft hij flesvoeding gehad. Eerste 12 weken de hypoallergene van Nutrilon met gedestilleerd water en daarna de standaard van Nutrilon. Dit deden we preventief i.v.m. het feit dat de darmen van pasgeboren baby's pas 6-8 weken na de geboorte goed ontwikkeld zijn en wij de kans op darmkrampen zo klein mogelijk wilden houden. Het is ons heel goed bevallen zo.
Desalniettemin ga ik eerst weer BV proberen.

Ik ga even in de relaxstand.
Fijne dag ladies!!
Grtz Linda

Hey meiden,

Mooi weer he, we zijn net al naar het park en speeltuin geweest, nu spelen de meisjes bij de buren dus ik snel naar het forum voor nieuws!

Janneke, jeetje wat schrikken zeg dat het kratje het begaf! Van de schrik zou je haast spontaan gaan bevallen, maar jij helaas niet... Baby's mogen na een week gewoon naar buiten in de wagen, maar wij hadden ze liever in een draagzak waar ze in konden liggen, lekker dicht tegen ons aan. Want je komt best wel hobbels tegen onderweg met de kinderwagen en dat vonden we dan zo zielig in het begin als ze nog zo klein zijn.

Miep: wij hadden wel een flessenwarmer gekocht maar hebben hem maar een keer gebruikt, het duurde gewoon te lang. Het was geloof ik 3 of 5 minuten, dat is echt heeeel lang als je baby aan het huilen is... Dus toen zijn we overgestapt op de magnetron (10-30 seconden ligt eraan hoeveel melk erin zit). Dat was dan wel kunstvoeding. Je zou de fles ook gewoon in een kommetje met net gekookt water kunnen zetten, is even snel als zo'n flessenwarmer. Dat deed ik bij mijn moeder altijd want die had geen magnetron.
Balen dat de stickers eraf vallen, zou je niet iets met sjablonen kunnen doen? Dat kan het kindje er dan later ook niet aftrekken. Niet lachen maar Yasmin heeft tot 4 keer toe de behangrand naast haar ledikantje stuk getrokken, toen hebben we het maar opgegeven en gewoon geschilderd en voor Maysa kwam er geen leuk randje.

Laura: balen van je ongi, maar je had best wel een lange cyclus dat dat is in ieder geval fijner dan zo'n korte cyclus.
Spannend dat je 2 potentiele kopers hebt!

Pat: ik snap bij mezelf ook niet hoe het kindje ligt, ik voel soms onder en soms boven getrappel en ook in mijn zij, kunnen ook voetjes en handjes zijn? De gyn kon het de vorige keer ook niet voelen want er was teveel vruchtwater. Krijg jij nog elke keer een echo met controle? Wel fijn hoor, dat is toch geruststellend.

Ik ga nog even van de rust genieten voor de meisjes weer terugkomen!
Marijke
32w

Hey allemaal,

Zo...nog twee nachtjes slapen en dan voor de echo! Eindelijk! Vanavond gezellig met mijn familie uit eten en daarna na de kartbaan (denk niet dat ik ga karten, maar wel gezellig). Verder niet zo veel te melden, ben wat humeurig de laatste dagen, ben gewoon echt toe aan dinsdag, hopelijk kan ik daarna wat meer gaan genieten...

@Laura: wat balen weer zeg! Best confronterend denk ik vanmiddag...

@Marieke: bedankt voor je kaartje! Wat lief zeg die foto's! Geniet er lekker van!!!

@???? ik weet het niet meer....

Ik laat dinsdag zo ie zo weer wat van me horen!

Groetjes, Hiltje

Hee meiden,

Het wordt echt lekker weer, deze week hè.... Heerlijk! Vandaag de rozen en lavendel gesnoeid in de tuin. Mijn schoonzus heeft een smoby speelhuisje gebracht, mogen we overnemen, dus heb al helemaal zin in het zonnetje, ik zie mezelf al zitten in de tuin, met Julia al spelend in het huisje!
Mijn man is met dochter naar de stad, had écht geen zin/energie om mee te gaan. Hij zit nu ergens te eten met mijn zus en zwager. Ik heb wat toast gemaakt met een salade en een soepje. Even tijd voor mezelf....
Net wel lekker paard gedaan, eens goed gepoetst, wat een haren komen er weer van af! Met een zonnetje buiten krijg ik wel de kriebels om een rondje in het bos met hem te stappen, maar ik kan me goed bedwingen, hoor! Rustig stappen zal het dan nl niet worden als het aan hem ligt....
We hebben allerlei geboortekaartjesboeken in huis, lastig lastig kiezen.....
Ook heb ik de blije doos van prenatal. Waarom heet zoiets toch blije doos?

Laura, NEEEHEEEE, ik had er al op gerekend je zeer binnenkort te kunnen feliciteren.... Wat sneu voor jullie.... Hoe kan dat nou? Zijn de zwemmers van je man al getest?
Hoe bevalt de auto eigenlijk?

Janneke, een baby mag naar buiten op het moment dat het weer aankomt in gewicht, het hoeft nog niet op het geboortegewicht te zijn! Weet ik zeker, ik moest nl destijds heel lang wachten, omdat ze steeds zo afviel.
Jee schrikken vannacht voor jullie met het kratje, gelukkig gebeurt het nu en niet als je weeën hebt, ze zoudens maar spontaan weer ophouden.

San,erg mooi omschreven: je persoonlijke balans.... welke zwangere heeft er niet last van? Reken er maar op, dat het ook na de zwangerschap lastig combineren is, allemaal. Het is niet niks..... En zoals Miep ook schrijft, voor een ander is het heel makkelijk goede raad geven, terwijl je er zelf ook mee worstelt....

miep, balen van de stickers, ben wel benieuwd wát voor stickers het dan zijn...
Hee, doe jij het ook even lekker rustig aan? Ha ha! nog even en dan verlof, zeeën van tijd....
Wij verwarmden de gekolfde melk in een pannetje warm water, ging heel snel hoor, ik zal ook eens denken over zo'n ding. Ach, laat ik eerst maar eens kijken hoe het gaat met de bv. Straks zit ik met zo'n ding waar ik niks meer aan heb...
Een sterilisator is wél een must, heb je die al? Kan zo in de magnetron met alle flesjes etc. Ideaal....

Yvonne, heel veel plezier morgen bij de echo!!!!!

Patricia, zouden mijn krampen echt al voorweeën kunnen zijn? Ik zal ook eens googelen, geen idee....

gr Roos

Hallootjes!

Vandaag lamlendig thuis gehangen, was wel lekker na zo'n nacht! Had ook geen zin om naar buiten te gaan, ook al is het lekker weer. Manlief is nu aan het koken, ideaal. Deze week gaan we makkelijke dingen eten.

San: heeeeel herkenbaar dat je nog zoveel wilt doen maar je merkt dat het niet meer gaat. Geloof me, eraan toegeven en keuzes maken is hetgene dat zal opluchten. Spreek uit ervaring... ;-) Maar, leuk is anders en niet altijd even makkelijk.
Vandaag dat ik achter Nicci French 'vroeger' had geschreven, vind de laatste boeken niet leuk meer.
Thanks voor de tips, heb ze meteen opgeschreven...

Miep: balen van de stickers!  Onze Hyves staat onder het kopje Hyves als je ingelogd hebt, maar als je vrienden bent met Marieke kun je bij haar ook de foto's zien. Jij ook al beetje aan het aftellen tot je verlof, gek is dat he?! Gaat t goed met je vervanger?
Manlief is idd 24/7 bezig met de bevalling, hij is erg op zijn qui vive. Hij kan niet wach-ten! Maar, het moet....

Yvonne, morgen de echo; heel spannend kan ik me voorstellen! Het gaat goed maar die bevestiging is o zo belangrijk! Succes meid, we horen het wel...

Hiltje: dinsdag de echo, meid spannend! Hopelijk gaat morgen beetje snel voorbij...

Laura: jeetje balen dat de ongi weeeeeeeer is doorgebroken, verdorie!!! Enige positieve aan deze cyclus is / was dat je nu weet dat je waarschijnlijk op n ander moment is, toch?
En kijkers binnenkort, hopelijk reageert er iemand met een goed bod, zou fijn zijn. Wanneer is jullie verwachte oplevering van t nieuwe huis?

Linda: als je uitgaat van 42 weken zwanger zijn, ben je dan wel bij de wedding? Was die nou op Texel en kun je daar evt  ook bevallen of heb je n ander plan? Ik hoop voor je dat je eerder bevalt, zo rond de 38 weken zou perfect zijn. is beeb groot genoeg en kan je waarschijnlijk naar de wedding, toch? Lastig hoor want kan em voorstellen dat je je broertje heeeel graag bij wil staan deze dag!

Roos: lekker even tijd voor jezelf gehad dus. Grappig, ik dacht dus vannacht na de schrik: misschien helpt dit wel... Maar helaas!

Meiden ik ga aan tafel! Adiosss!

Greets Janneke

Goedemorgen,

Het is zover; mn uitgerekende datum! Gek hoor... Helaas, nog geen wee, nog geen vliezen gebroken, nog geen extreme nesteldrang dus kortom: nog geen baby.
Ben erg benieuwd wanneer ons mannetje zich aandient!

Tot later!

Greets Janneke

Terug
Bovenaan