We gaan ervoor, part V

Hey Janneke,

Wat fijn dat je morgen in principe met Jip naar huis mag!!!!
Pasgeboren baby's huilen vooral 's avonds veel omdat de darmpjes dan kamperig zijn. De darmen zijn pas na 6-8 weken volgroeid. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn. Mssn helpt cinababy van VSM.
Dit hebben we bij Niek ook gebruikt en het hielp goed. 1 nadeel: het mag geloof ik 3x daags toegediend worden en dan ong 30 min. voor de voeding...................................
Duim....duim voor morgen!!

Liefs Linda

Hee meiden,

Laura, lekker uitgewaaid en een lekekr kleurtje weer gekregen, van het fietsen?Het zou toch een prachtig cadeautje zijn, volgende week op je verjaardag, als je twee strepen hebt !
Ik zal voor je duimen!
Nou, we hebben mooi pech, Julia heeft sinds vanmiddag óók pijn aan het andere oor..... Zielig...
We hebben wel genoeg slaapkamers in huis, dus we kunnen wel uit de voeten....
Heb je de boel alweer netjes voor as donderdag? Lijkt me steeds een hele klus om alles weer keurig te maken...
Goed van je dat je wel kon genieten van je neefje, al zal het best lastig zijn voor je...
Als je nog namentips hebt, heel graag....

Nathalie, ik heb geen flauw idee hoe dat zit met hyves, ik heb wel een pagina gemaakt, doe er verder helemaal niks mee, misschien weten anderen het wél..
O ja, je kunt je dan echt enorm irriteren aan mensen als je ongesteld bent, hè, ik heb dat ook altijd, ik zit mezelf in de weg.... Hopelijk hoef je binnenkort een aantal maanden dat niet mee te maken...

Marijke, ja is wel een leuke naam, we zijn op zich niet op zoek naar een unisexnaam, alleen de jongensnaam kan ook een meisjesnaam zijn, we hebben deze jongensnaam al jaren in ons hoofd, daarom wil mijn man deze naam toch wel gebruiken, omdat het wel gebruikt wordt voor een meisje... Yasmin willen we liever toch maar niet, omdat je beginklank dezelfde is als van Julia... Maar die optie is nog niet helemaal uitgesloten....

Miep, je kunt nu echt aftellen, bijna verlof! Ik ben nu al zooo lang weg van mijn werk dat ik me bijna niet kan voorstellen dat zoiets ook nog kan: met die dikke buik achter een bureau zitten....
Maar wat fijn dat je nog een keer een echo krijgt, daar doen ze bij ons helemaal niet aan... Wel jammer...

Linda, ik ben heel benieuwd naar jullie naam, misschien geeft het ons ook nog inspiratie, wij blijven het lastig vinden, ik hoop nog steeds op een aha-moment, mijn man zoekt niet actief...
Die slijmafscheiding, geen idee, kan me er niets van herinneren..
O ideaal, zo'n handige man in huis....
Als het lukt, ga ik morgen even naar het kruidvat..... Ik wil ze zelf ook wel....
Het wordt nu wel tijd om te bevallen hè, de bruiloft komt steeds dichterbij....

Janneke, ligt Jip weer in zijn hollandes kamer en wieg?

Julia was vannacht en vandaag aan het spugen.... Blèh. Ze was te ziek voor de psz. Zielig voor haar én voor mij.... Nu gaat het weer wat beter, ze heeft weer iets gegeten en gedronken, maar vanmorgen was het echt een zielig vogeltje...Ze was wel heel lief, heb geen enkele strijd hoeven te voeren....
Vanmiddag greep ze weer naar haar oor, nu het andere, zetpil gegeven, vanavond nog maar eentje als wij gaan slapen... Ze moet morgen wel beter zijn, moet naar de vk én lactatiekundige... Oma, die anders op kan passen, ligt ook ziek in bed.... Ik wil het niet graag afzeggen....
Die buikfoto ga ik niet plaatsen, hij is van onderen genomen, ik heb wel eens eleganter op foto's gestaan, laten we maar zeggen.... Komt wel een nieuwe....
Ik ga nu naar bed, merk dat ik onderhand chronisch slaaptekort kom, lig ook vaak wakker, stom hoor...

gr Roos

Haaai,

Was ik ook weer even.

Thanks voor de tips van Hyves.
Heb Laura nu net een mailtje gestuurd dus ik ga morgen even proberen om mezelf zo anoniem mogelijk ;-) aan te melden.
Ben erg benieuwd naar de foto,s die erop staan.

Janneke, joh ik heb het misschien over het hoofd gelezen maar ik wist helemaal niet  dat je met Jip was opgenomen in het ziekenhuis?
Wat heeft hij precies gehad?
Hoop echt voor hem en voor jullie dat het snel weer goed mag gaan, zonder ziekenhuis en medicijnen en dat jullie heerlijk kunnen gaan genieten.

Marieke, hoe gaat het nu met Jurre?
Helpt het nu je over bent gegaan op flesvoeding?
Kan me goed voorstellen dat het slikken is geweest om te stoppen met de borstvoeding. Je had tenslotte toch in je hoofd om dat lekker te kunnen geven en als blijkt dat dit dan zo snel moet stoppen is dat niet leuk.
Heeft je schoonvader Jurre ondertussen gezien? Zal vast een bijzonder moment zijn geweest.
Hoe gaat het nu trouwens met jou? Vandaag hulp gehad van je moeder, en misschien lekker nog even naar buiten geweest of dat niet?
Morgen wordt het ook wel weer heerlijk weertje dus als je naar buiten kunt dan lekker doen.

Linda, ooooeeeeee jou man kan wel heeeeeeeeeeeel veel zeg ;-)))))
Das beter. Hoef je bijna nooit geen hulp in te schakelen als er iets kapot is.
Mijn vriend doet gelukkig ook wel veel zelf, maar zoveel als jou man..... Nee dat niet.
De eerste dingen die je schrijft doet hij wel maar als je het gaat hebben over het huishouden dan schort er wel wat aan hoor ;-)). Ja hij doet het wel maar moet het toch meestal eerst ff vragen. Zucht... soms vermoeiend maar hij leert al om met steeds meer dingen uit zichzelf te helpen.
De woordenwisselingen die je af en toe hebt....... ja dat komt idd volgens mij in iedere relatie  wel voor. Geeft ook niks toch, moet kunnen vind ik.

Laura, jij lekker uiteten.
Wat heb je voor lekkers gegeten?
In welke stad woon jij eigenlijk?
En hoe is het  nu met je man? Is er al vooruitzicht wanneer het gips eraf mag?
En donderdag weer kijkers. Spannend zeg. Lekker een appeltaart bakken van te voren he ;-)) Ruikt je huis heerlijk en als je de mensen die komen kijken dan ook een stukje aanbied willen ze vast jullie huis wel kopen!!!!!

Hiltje, meis hoe istie nu met jou?
Al bijna weer 10 weken zwanger, of zit je daar al overheen?
Nog even en je bent de 12 weken lekker voorbij.

San, leuk net een ledikant besteld.
Heb je hem online via marktplaats of bij een winkel?

Miep, fijn dat alles goed was ij de verloskundige.
En nog maar ffjes werken en dan jij ook lekker verlof.
Heb je grote plannen of ga je gewoon lekker rustig aan doen en relaxen zodat je lekker uitgerust aan de bevalling kunt beginnen?

Patricia, en hoe was jou dagje vandaag?
Al een beetje gewend aan je verlof?
Pffff zeg, nee geen leuke opmerking van je schoonmoeder. En als je dan al zo met je hormonen zit dan komen zulke opmerkingen des te harder aan.
Maar ach meis lekker overboord gooien die opmerking en de volgende keer als je haar ziet dan swing jij gewoon ff lekker die billen van je heen en weer zodat ze kan zien wat voor mooie billen jij hebt ;-)))

Roos, en heeft Julia afgelopen nacht ook zo lekker geslapen?
Hoop het wel voor jullie. is toch wel lekker he als je zelf ook een rustige nacht kunt hebben.
En wat sneu zeg dat de oorontsteking steeds terug komt.
Is daar niks aan te doen zodat de ontstekingen stoppen of kan dat niet met een oorontsteking?

Marijke, en lekker genoten vandaag met Maysa?
Jullie hebben wel echt een lekker meidenhuis he.
Nu 2 dochters en de derde op komst.
Echt leuk hoor.
Hoe oud zijn jou meiden nu? Ze zullen vast lekker gaan moederen hoor straks over jullie volgende ukkie en er helemaal trots op zijn!!

Yvonne, je slaapt nog wel lekker gelukkig.
Mooizo want er komen misschien nog wel mindere slaaptijden aan als je straks nog verder zwanger bent.
En een leuk paasweekend gehad las ik met lekker eten.
Mooi dat je samen met je man al zo kunt genieten van de kleine in je buik.
Moet een geweldig gevoel zijn.

Yosha, de zolder bijna af?
Gaan jullie   er zelf slapen of voor iets anders leuks gebruiken?
Enne moed houden he wat betrefd je nod. Ongi pijn kun je ook hebben als je zwanger bent. Ik hoop het echt voor jullie dat het gelukt is.

Meiden, ik ga nog even lekker op de bank hangen en dan me mandje in.
Slaap lekker alvast en tot .............

Groetjes, Nathalie

Goedemorgen allemaal,

Janneke: vandaag lekker naar huis met Jip, joehoe!! en het is lekker weer en je mag naar buiten...dus als het met jou gaat zeg ik een primeurtje vandaag achter de kinderwagen!!
Geniet er van!!

Meiden ik snap echt niets van mijn lichaam (maar dat wisten jullie al haha)....normaal stijgt mijn temp keurig een dag of 2 na mijn ei (en de bekende buikpijn)...deze keer de buikpijn minder gevoeld maar dacht het wel te voelen rond dag 11/12 (vorig weekend) maar mijn temp blijft al 3 weken 36.8/36.9....ook aan de pukkeltjes op mijn rug zou je denken dat mijn ei is geweest en sinds vorig weekend doen mijn borsten weer enooooorm pijn (dat begint altijd dag na ei)....Je zou bijna denken dat ik deze maand geen eisprong heb gehad, zou dat misschien kunnen door dat onderzoek ofzo?? Ik snap er geen bal van....Nou ja zit vandaag op dag 21/22 dus moet zowieso nog een week wachten, maar ik vind het wel erg vreemd dat mijn temp niet stijgt...iemand ervaring mee??

Verder gaat t wel met me, gister even naar de gamma geweest, gaan Velux Jaloezieen kopen voor die enorme dakramen, hebben we licht en dan zouden we de rolgordijnen dicht doen ivm de zon, ja dat schiet lekker op....haha en met die jaloezien kunnen we de zon weren maar het licht behouden! Kosten alleen een godsvermogen...maar ja. Een aantal vroegen of we daar gaan slapen of de zolder nodig hebben...nee hoor, wij hebben een huis met 5 slaapkamers, waarvan 1 kleine badkamer wordt, dan houden we op de 1e verdieping 2 grote kamers over, 1 slapen wij in en de andere hopelijk ooit nog een beebje en dan op zolder nog 2 kamers plus nog de voorzolder die we dus zojuist hebben opgeknapt! Doordat we die dakramen erin hebben gezet moest alle troep toch naar die slaapkamers, dus toen opperde ik om dan meteen maar de boel te isoleren, te schilderen en nieuwe vloer erin! haha Dus we hebben zo een hele chique opslagzolder!!

Maar goed gisteravond dus in de gamma, liep een marokkaans gezin rond met een pasgeboren babietje....een plaatje van een beebje....dus slik, we liepen verder en even verderop hoor ik ergens in de winkel t beebje huilen....werd er helemaal emo van...stom he, terwijl we zondag de hele dag met 3 kids hebben gespeeld en dan is er niets aan de hand....maar goed, die schat van een man kan het gelukkig allemaal heeeeel goed begrijpen, helemaal als iemand "per ongeluk" een beeb krijgt en er geen geld voor heeft....dan wordt ie boos en zegt ie ook, verdorie wij zijn er klaar voor, geef maar aan ons...lief he zo'n meelevende man!!

Manlief is er heilig van overtuigd dat ik nog een keer zwanger raak, maar zelf twijfel ik er heel erg aan of dat nog gaat gebeuren, probeer echt wel positief te blijven, maar dat is een gevoel van binnen....nou ja we zullen zien wie gelijk heeft (deze keer hoop ik manlief...haha)

Nou meiden tis nu al warm hier op kantoor, dus lekker ramen open, zijn weinig collega's op kantoor, dus lekker rustig aan vandaag....moet vanavond ook nog op pad als zakelijk adviseur van mijn vader die in de clinch ligt met een klant die een meerwerkfactuur weigert te voldoen omdat mijn vader niet elke schroef heeft gespecifceerd...haha dat doet toch geen aannemer...nadeeltje, t mens zelf is advocaat dus daar moet ik t tegen op nemen, maar ik hou vol en anders geef ik de zaak uit handen en dan mag de rechter bepalen (paps is aannemer namelijk)....

Nou tot snel,

liefs Yosha

Goedemorgen ladies,

Ik heb weer heerlijk geslapen van 23:00-7:15. En het zonnetje schijnt weer. We hebben gisteren nieuwe luie stoelen gekocht voor bij de zithoek. Staat erg mooi. De oude heb ik verkocht via MP en die zijn gisteren meteen opgehaald. Opgeruimd staat netjes.
Vanmorgen ff tijd voor wat HH activiteiten en vanmiddag komt een vriendin met 2 kids langs. Kunnen we lekker buiten zitten/spelen.
Vanavond naar de VK voor controle.

@ Nathalie: heb je geen buikpijn meer?? Hopelijk niet.

@ Yosha: mooi he die velux ramen. Wij hebben ook 1, op Niek z'n slaapkamer. We hebben er toen direct een buiten zonwering en een verduisteringsrolgordijn bij gekocht. Na even surfen op het web ontdekte we ergens 1 waar het echt een stuk goedkoper was. Het loont de moeite. Ik ben  echt heel blij met de velux mee.
5 slaapkamers! Wow, das wel heel veel. Jullie gaan dus ook nog van 1 een badkamer maken. In wat voor soort huis woon je??

Het zien van baby's kan je emotioneel blijven aangrijpen, zeker zolang je zelf nog niet zwanger bent.............. Vervelend! Gelukkig heb je een lieve begrijpende man.
Ik heb geen enkel verstand van temperaturen etc. Heb me er niet in hoeven verdiepen. Er zijn wel andere meiden die je kunnen helpen. Mssn is het wel positief????????

@ Zijn Jip en Janneke weer thuis?????

@ Marieke: heb je gisteren overleefd???? Heb je al even buiten kunnen wandelen. Jurre is alweer bijna 3 weken oud. Wat gaat dat snel........................pfffffff

Ik ga ff relaxt ATWT kijken en dan an die arbeit.

Fijne dag.
Grtz Linda

Hallo allemaal,

Ben ik ook weer eens even... ben vandaag 'alweer' 10 weken, begin er nu steeds meer in te vertrouwen! Vanmiddag om 15uur naar de verloskundige en daarna heb ik nog een afpsraak met mijn leidinggevende over wat ik nog wel en niet kan/mag doen in de zorg. Dus eerst even heel goed informeren bij de verloskundige. Zie toch wel wat tegen het gesprek met mijn leidinggevende op...maar ja, het moet. Ik heb gisteren ook alvast een afspraak gemaakt voor een echo, krijg ik volgende week donderdag, dus nog een week wachten. Is te doen!

Verder hier weinig nieuws, voel me nog steeds niet fit en heb dan niet eens zin om te internetten of zo iets. Verder afgelopen weekend 2 slaapdiensten gedraaid, de 1e was een ramp... moest er wel 6x uit en vanaf half 6 heb ik niet meer kunnen slapen. De 2e ging gelukkig beter.

@Janneke: vandaag als het goed is dus lekker weer naar huis met Jip. Super zeg! Maar ik heb ook gemist wat er nu precies was...een infectie of zo?

@Linda: voor jou schiet het nu ook al op hè! Lukt het allemaal nog wat of heb je er nu zo langzamerhand ook al genoeg van?

@Yosha: weer spannend een week wachten... Fijn dat je man zo lief en meelevend is, en hij heeft ook nog een positief voorgevoel! Probeer daar op te vertrouwen, hoe moeilijk soms ook.

@Nathalie: balen zeg dat je ongi bent geworden. Het duurt dan, tenminste dat vond ik, altijd weer zo lang voordat je weer een maand verder bent.  Leuk dat jij je aanmeld op hyves, is idd erg leuk om de gezichten achter de namen te zien en de foto's natuurlijk van de kleintjes!

Weet even niet meer op wie ik nog zou reageren, had even snel snel wat bijgelezen...

Iedereen een fijne zonnige dag!!! Groetjes, Hiltje

Mogguh meiden,

Wilde even laten weten dat ik me heb aangemeld op hyves hoor.
Hoop dat het gelukt is op de manier zoals ik in me hoofd had, maar volgens mij wel.
Wacht nu nog ff het mailtje van Laura af en ga dan op me gemakje de foto,s bekijken die jullie geplaatst hebben.

Verder zo weer behang trekken. Bleg geen zin maar moet gebeuren.
Zwager komt over 3 weken, 1 week bij ons in huis om de bovenverdieping helemaal op te knappen dus dan moeten er voor die tijd wel bepaalde dingen gebeurd zijn en dat is onderanderen dus behang vd muur halen.

Hiltje, suc6 vanmiddag bij de verloskundige en bij je leidinggevende.

Linda, lekker genieten van het mooie weertje. Gezellie dat je vanmiddag bezoek krijgt.
oweja en me buikpijn is weer over. Ook bijna niet meer ongi dus het klussen kan beginnen ;-)))

Yosha, spannend spannend!
Hoop dat je man gelijk heeft. Heel goed trouwens van hem dat hij er zo in geloofd dat ook jij weer zwanger zult raken.
Wat is dat toch met mannen, dat ze vaak meer vertrouwen in dat soort dingen hebben dan wij en ook echt weer in het positieve kunnen geloven???
Mijn lief is er ook van overtuigd dat de volgende zwangerschap goed zal gaan. Erg knap vind ik dat want ik ben er zelf soms huiverig voor als ik eerlijk ben.
Laten we zoals jij ook al schrijft hopen dat ze gelijk hebben.

Meiden, geniet van het lekkere weertje he.

Enne Marieke en Janneke, mochten jullie naar buiten gaan met kinderwagen en jullie kleine kanjers.........Straal en Geniet!!!

Liefs, Nathalie

Terug
Bovenaan