We gaan ervoor, part V

Goedemiddag allemaal,

Wat een lekker weer zeg. En ik zit binnen . Hard aan het werk zeg maar. Vannacht een beetje hoofdpijn gehad en dat blijft een beetje hangen. Wel goed kunnen slapen, maar nog wel lui. Gisteren lekker naar yoga geweest. Is altijd fijn. Vanavond naar gym. Heb daar geen zin in, maar we zien wel. Morgen naar de vk. Daarna weer lekker werken. Niet te veel afspraken gepland, lekker rustig aan dus.

@Nathalie; lekker he zo'n lang weekend. Vervelend zeg zo'n markt, en dan ongi. Kan mij voorstellen dat je dan iets prikkelbaarder bent. Je kan ook vrij anoniem een hyves pagina maken. Houd je deze gewoon niet zo bij. Maakt niks uit. Leuk hoor dat je erbij komt.

@Miep; mooi dat ook alles goed is met jullie beeb. Wordt al een hele kerel zo te lezen (7-7,5 pond). Als hij maar gezond is, idd. Cliche maar wel waar.

@Linda; voor jou de laatste loodjes. Wel lekker weer hoor. Lekker geslapen vannacht lees ik. Heerlijk he.

@Laura; ben benieuwd of de kijkers voor jullie huis enthousiast zijn.

@San; heel herkenbaar hoor dat je nergens zin in hebt.

@Janneke; wat fijn dat jullie naar huis mogen. Jullie zullen nu toch wel thuis zijn (of onderweg). Fijn dat Jip ook al naar buiten mag. Is heerlijk hoor het zonnetje. Gelukkig knapt Jip al goed op. Hoe is het verder met je ontstekingen? Of was dat al beter?

@Roos; heb wel een beetje medelijden met Julia. Wat een gedoe met haar oren zeg. Hopelijk is dit oor ook weer snel door en heeft ze er minder last van.

@Yosha; ik heb geen ervaring met temp stijgingen. Heb alleen ovulatie testen gebruikt en deze klopte altijd precies. Ik voelde mijn ei altijd heel goed. Merkte ook altijd dat ik graag met manlief ging klussen. Dus mijn lichaam was heel makkelijk af te lezen. Genoeg plaats in jullie huis zo te lezen. En een mooie zolder nu. Ben benieuwd.

@Hiltje; alweer 10wk, de 12wk komt in zicht. Gelukkig begin je er al weer wat meer vertrouwen in te krijgen. Succes bij de vk.

Ga maar even wat doen. Anders valt dat zo op he.

Gr. Yvonne
(23wk en 1dg)

Hoi meiden!

Nathalie, ik heb mail gestuurd, ook aan de rest van de dames trouwens zodat nu iedereen weer elkaars mailadres heeft.
Het viel me op dat we Hiltje ook wel eens vergeten bij mails, dus ik denk dat zij ook nog niet in ieders maillijst staat.....

Janneke nu is de eer aan jou om Nathalie toe te laten tot onze Hyves pagina!

Er vroeg mij iemand waar ik woon, in Groningen, de stad. We zijn uit eten geweest bij De Buurvrouw, een van mijn favoriete eetcafes. Ik heb op mijn Hyves een link er naar toe. Heb lamsfilet gegeten, njummie!!!
En vandaag eten we risotto, zo'n Knorr wereldgerecht. Zijn we dol op!
Ik dacht, laat ik ook eens beginnen over eten haha ;-)))

Yosha, tja ik ben nu ervaren met de thermometer, maar weet het ook niet. Ik ben nu op dag 18 en mijn temp is ook nog steeds laag, net alsof ik ook nog geen ei heb gehad. Weet het niet bij mij, over een week moet ik alweer ongi worden, maar misschien is mijn ei wel weer later en mijn ongi daardoor ook.
Maar goed, het lichaam zit zo apart in elkaar, dat je ook niet verbaasd moet zijn dat je temp niet stijgt, maar je toch een eisprong hebt gehad en wie weet ook zelfs zwanger bent!!
Wij klussen daarom nog maar even door haha ;-)))

Roos, wat een toestand met Julia, nu het andere oor. Echt geen pretje, hoop dat het snel over gaat!

Linda, oh ik verwacht jou beeb ieder moment, maar het kan nog net zo goed zo'n 3 weken duren hè. Lekker afleiding zoeken, dan gaat de tijd wat sneller!!

Yvonne: beterschap met de hoofdpijn. Dat heb je vaker, is het een zwangerschapskwaal of heb je dat vaker?

Janneke en Marieke, hoe is het met jullie en de beebs??

Morgen komen de kijkers, dus ik ga weer even verder met opruimen en poetsen. En moet ook nog koken natuurlijk....

Fijne avond!
Groetjes Laura

Hey meiden ff kort berichtje....
Jurre is erg onrustig, huilt veel dus kom haast nergens aan toe, dus kan ff niet op julie reageren, sorry...
Hij slaapt weing op t koment en gilt hard na elke voeding, dus of hij nu goed op de voedong reageert geen idee, het leek wel zo, maar vanaf gistermiddag is het weer zo...
morgen komt de wijkverpleging, dus met haar maar eens overleggen....
Wel zielig hoor en vind het zelf ook moeilijk, hij is dan ontroostbaar en gilt echt heel hard.
Ben zelf ook erg moe kan nu niet echt rusten, en zelf nog veel last en zitten wil nog weing...
Vanmiddag in tranen mn moeder gebeld dus die is gekomen en kon ik even slapen...
Want afgelopen nacht veel met m opgezeten en weet niet of het vannacht anders is....
Ik hoop het want hij moet ook wel moe zijn denk ik....
Ik kom gauw weer op jullie reageren hoor!!!

Tot gauw, liefs, marieke

Hey Marieke,

Ach meis toch!!! Wat vreselijk naar voor jullie!!!!!!!!!!!
Heeft Jurre mssn last van reflux???
Het maagklepje sluit dan nog niet goed, waardoor hij maagzuur in z'n slokdarm krijgt wat heel erg brand..................
Gelukkig komt de wijkvpmorgen en anders naar de huisarts gaan hoor!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat jullie wat rust krijgen.

Liefs Linda

Hey meiden,

Vanavond bij de VK geweest: bloeddruk prachtig, harttonen okidoki en beeb ligt mooi. Met andere woorden status quo!
Ze verwacht eigenlijk dat ook deze beeb over de uitgerekende datum heen gaat omdat je dat wel vaker ziet bij een tweede wanneer de 1e 42 weken heeft gezeten ;-(
Moet ik daar nu blij van worden??????????? Nee dus.
Ach.......moet ik mezelf even streng toespreken........ beeb komt wanneer ze klaar is.

Ga nu mijn bedje opzoeken.
Grtz Linda

Hi meiden,

we zijn sinds vanmorgen thuis!! Erg lekker. Jip is een lekker mannetje en s avonds en s nachts onrustig, maar kan door bv komen. Heb teveel melk en das niet fijn, lijkt mss wel maar Jip hikt veel en kan darmkrampjes hebben hierdoor. Even aankijken, heb goede begeleiding via t zkh.

nathalie, ik zit morgen denk ik wel ff achter pc en dan zal ik je toevoegen. Moet je even klikken op lid worden, dan krijg ik n berichtje. Daarna kunnen wij jou via onze pagina vinden.

linda t wordt spannend! Ben erg benieuwd! Nog kwaaltjes?

marieke, wat vervelend joh! Kan me beetje indenken hoe zwaar t voor je is... Sterkte!

laura, apart van je temp... Succes met de kijkers, wie weet!

we gaan Jip even zn medicijnen geven, nog tm vrijdag en dan niet meer!

groetjes janneke

Hee meiden,

Janneke, fijn dat jullie weer thuis zijn!!! Je hebt dus teveel melk? Hmm, ook niet prettig dus.... Zou het helpen als je gekolfde melk gaat geven, tijdelijk?
Probeer dus maar zoveel mogelijk tussendoor te rusten.... Gelukkig heb je een huishoudelijke hulp, hoef je je daar niet mee bezig te houden...

Marieke, ach, 't is me wat, het leek in het begin zo goed te gaan.... Maar wat Linda zegt, kan natuurlijk heel goed, reflux.... Ben er zelf niet bekend mee... Hopelijk weet de wijkverpleegkundige raad...
Fijn dat je kunt terugvallen op de moeder, heerlijk, lekker doen, ze vinden het nog prachtig ook...

Linda, alles oké met mama en baby, mooi!!!! 'flauw' dat ze denken dat ze er nog wel even in blijft zitten... Geduld is ook niet mijn sterkste kant.... Tja, je kunt niks anders.... Gelukkig heb je nu wel afleiding van Niek.... Slaapt hij 's middags alweer beter???
Ik heb trouwens crocs voor mezelf gekocht, voor bij huis.... De kindermaten waren alweer uitverkocht... jammer.. Heb je ze nog wel voor Niek kunnen bemachtigen?
Als het goed is, heb jij nog lekker weer vandaag!!!!

Laura, het huis spik en span? De ramen ook mooi schoon, jij hebt nog mooi weer vandaag, dus de zon verraadt alle vuile vlekken. Hoop dat ze het huis prachtig vinden.... Ben je erbij, als ze in je huis rondlopen?

Yvonne, vielde gym je nog mee? Ik heb ook niet altijd zin om te gaan naar yoga, eigenlijk nooit....eerlijk gezegd. Maar ja, het is wel voor een goed doel... Ik 'moet' vanavond weer...
Succes bij de vk.... Altijd weer een leuk/spannend uitje...

Hiltje, ik had je al gemist. Je bent alweer een heel eind opgeschoten, alweer 10 weken!!! Het gaat de goede/veilige kant op!!!!
Hoe gaat het verder met je? Lichamelijk?
Succes bij de vk en je leidinggevende... Lijkt me ook lastig, maar wel noodzakelijk hoor. Vooral de acceptatie ervan is gewoon moeilijk, maar daarna wordt het gemakkelijker, het went!!!! Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige!!!

Yosha, ben je eruit gekomen als zakelijk adviseur? Heb je je goed staande kunnen houden tov de advocaat? Lijkt me ook lastig, die mensen zijn zo door de wol geverfd op dat gebied...
En wat je temp betreft, kan ik niks nuttigs over zeggen, ik heb me daar ook niet me bezig hoeven houden...

Nathalie, er zijn volgens mij maar weinig mannen die uit zichzelf aan het huishouden beginnen.... Hier op het forum zijn er wél een paar, weet even niet meer wiens man.... Ik denk degene die heel veel tijd heeft om te internetten en te forummen.

Ik voel me niet zo lekker, mijn man heeft al vorige nacht liggen spoken... spugen, diarree... Julia heeft het dus ook al gehad.... Ik kan er natuurlijk op wachten.... Voel me vaag misselijke en mijn buik doet ook wat raar.
Maar ja, dan maar vandaag, ben alleen, dus heb alle tijd om eraan toe te geven....
Ik heb wel redelijk geslapen...
Julia heeft nu twee looporen, druk is er van af... Oordruppels van kno-arts en volgende week controle.
Gister bij vk geweest, alles oké... Daarna naar lactatiekundige. We hebben allles op een rijtje gezet, ik kon me alles weer heel goed voor de geest halen, had er nog een traantje om gelaten, wat een gedoe en wat voelde ik me toen rot.... Maar al met al, zijn we tot de conclusie gekomen, dat niks me in de weg staat, het nóg eens te proberen, maar wél met wat er gebeurd is goed in ons achterhoofd.... Dus, ik ga er maar voor.... Lukt het niet, dan blijf ik niet zo lang aanmodderen.... Geeft me veel rust...
Ik moet nu stoppen, zodadelijk komt iemand van de kraamzorg, moet me nog aankleden en stofzuigen.... Ze komt om half 10!

gr Roos, vandaag 33 weken!

Hey meiden,

Het is idd weer mooi weer hier !!
Niek is naar de psz. Ik moet er zo weer naar toe. De peutertjes gaan op stap naar een boerderij. En ja, er moeten ook wat ouders rijden. Ik vind het wel leuk.
Zopas snel een paar boodschappen gedaan. De grote boodschappen wil manlief vast wel doen. Dat wordt wel heel zwaar.
Vandaag 39 weken................. en ondanks het gerommel denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat onze beeb komt. Het is niet anders.

@ Roos: ik heb idd nog crocs weten te bemachtigen, lime kleur. Ben er reuze blij mee.
Wat goed dat je een gesprek met de lactatiekundige hebt gehad. Ik ga ook niet ten koste van alles BV geven. Lukt het niet, dan lukt het niet. Maar ik heb nu goede hulp om me heen, dus meer kans van slagen.
Niek slaapt weer normaal 's middags en 's avonds. En zodra Niek weer steeds in en uit z'n bedje stapt/spookt gaat hij direct het campingbedje in. Daar klimt hij nog niet uit.

@ Hiltje: kan me voorstellen dat je zo'n gesprek moeilijk vindt met je leidinggevende. Helaas moet je wel anders ga je het niet volhouden nog 30 weken! Misschien ga je je straks weer wat beter voelen.
Sterkte!!

@ Laura: is je huis al brandschoon??? Hopelijk serieuze kijkers en een mogelijk bod? Duim.....duim.....duim.

@ Janneke: wat heerlijk meis dat jullie weer thuis zijn. Nu kan idd het heerlijke genieten beginnen. Hoe gaat het met jou lichamelijk??
Teveel BV kan ook............heb ik nooit last van gehad
Net zoals Roos oppert, mssn kolven en dan in een flesje geven??? Zo kun je het iets beter doseren??? Fijn dat je goede begeleiding krijgt.

Ik ga weer naar de peuters.................mssn tot later. Fijne dag ladies!
Grtz Linda

Terug
Bovenaan